Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

50.000!! mensen in Gaza zijn vermoord, mensen zoals jij en ik, waaronder veel jonge mensen die werden geboren ver nadat Hamas er de macht kreeg. Mensen die net zoveel recht hebben op een leven in vrijheid als wij. 
Mensen die geen keus hebben wie hun hun buurman of medebewoner is, want als ze protesteren, omdat het iemand van Hamas is, gaan ze eraan. 
Twee vijanden hebben de MENSEN in Gaza: Israël en Hamas, dagelijks honger hebben, bang zijn voor je leven, verliezen van familieleden, dat alles omdat ze door alles en iedereen worden uitgekotst en in het verkeerde land geboren zijn.

Maar de regering van Israël is goed bezig volgens sommigen, het zijn toch maar Gazanen ze worden niet meer als mens gezien. Die hele groep van de kaart vegen is enkel colllateral damage. 

De gijzelaars krijgt Israël er niet mee terug, maar dat weet Netanyahu dondersgoed, de verschrikkelijke aanslag van 7 oktober is een vrijbrief voor hem en zijn ultrarechtse companen om een bevolkingsgroep uit te roeien, genocide te plegen op mensen die toch inferieur zijn, wat maakt het uit. Alles is immers geoorloofd als het om Israël, nee, om de gijzelaars, nee, om zijn macht en corrupte politieke spelletjes gaat.

Muurbloem1985 schreef op 14-08-2025 om 12:40:

[..]

Ja en volgende week krijgen we weer een raketten regen van hamas of een 2de 7 oktober snappen mensen nog steeds niet dat dit een kwestie van overleven of dood is voor Israël?

Nee, die rakettenregen komt voorlopig niet terug. Er zal eerst het 1 en ander herbouwd moeten worden. Tijdens zo'n staakt het vuren, moet er grote druk op Hamas, PLO en Israël worden uitgeoefend om een eerste stap te zetten naar een werkbare oplossing. Een Hamas zal niet in dat plaatje passen. Dat vinden Egypte, Jordanië en Saudi-Arabië niet erg om wat belangrijke Arabische spelers te noemen. 

Het is wat Daglichtlamp al schreef. Uiteindelijk moet je Palestina erkennen. Naar mijn idee zeg je dan: Israël, er moet plek zijn voor een Palestijnse staat.

Dat kan echter alleen werken als de Palestijnse staat op zijn beurt Israël erkent. 

Dus ook in het meest positieve scenario moet er nog heel veel gebeuren.  Helaas kiest Netanyahu voor Gaza als rivièra, zonder Palestijnen.

Dat gaat ongekende repercussies hebben, ook voor Europa.

De gijzelaars naar huis zou eerste prioriteit moeten zijn voor beide kanten. Vrijwel alle gijzelaars die vrijgekomen zijn tot dusver zijn vrijgekomen door onderhandelingen. Dus waarom onderhandeld Israël niet? Waarom zijn de gijzelaars geen prioriteit? 

Nou kots ik die criminele bende wel zo hard uit!

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/08/14/israelische-nederzettingen-westelijke-jordaanoever-jeruzalem-e1/

En N zou gezegd hebben Gaza zo te kunnen bombarderen als Dresden maar dat doen ze niet? Een leugendetector zou doorbranden.

Beterhier schreef op 14-08-2025 om 19:00:

Nou kots ik die criminele bende wel zo hard uit!

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/08/14/israelische-nederzettingen-westelijke-jordaanoever-jeruzalem-e1/

En N zou gezegd hebben Gaza zo te kunnen bombarderen als Dresden maar dat doen ze niet? Een leugendetector zou doorbranden.

Heel netjes van Netanyahu.... Maar niet heus.

IMG-5143.jpg

Een mooie advertentie in de Trouw. 

Het bijzondere van dé Palestijnse staat erkennen vind ik dat er geen Palestijnse staat bestaat, alleen maar de "Palestijnse Autoriteit". Abbas wil voor de oprichting nu een voorstel doen bij de VN, is deze week bekend gemaakt.

https://www.msn.com/en-us/news/world/mahmoud-abbas-mulls-recognizing-palestinian-statehood-at-unga-next-month/ar-AA1KeRi5

...

Palestinian Authority President Mahmoud Abbas is considering unilaterally announcing the transformation of the PA into a state during the upcoming UN General Assembly in New York in September, London-based outlet al-Araby al-Jadeed reported on Sunday.

...

The move, according to the report, is predicated on a forthcoming constitutional declaration that would define the state's borders and foundations.
...

Een mooie advertentie in de Telegraaf.

Screenshot-20250815-084434.jpg

Poezenmeisje schreef op 15-08-2025 om 08:50:

Ik denk niet dat het waar is dat deze advertentie namens de zogenaamde stille meerderheid van ons land spreekt. 

Loeki72 schreef op 15-08-2025 om 10:41:

[..]

Ik denk niet dat het waar is dat deze advertentie namens de zogenaamde stille meerderheid van ons land spreekt.

Nee ik ook niet dat “meerderheid” lijkt me erg onrealistisch. Waarom zou je dat er ook zo bij vermelden?

Zilver_gray schreef op 15-08-2025 om 10:59:

[..]

Nee ik ook niet dat “meerderheid” lijkt me erg onrealistisch. Waarom zou je dat er ook zo bij vermelden?

Dat vond ik ook al raar.

Ik had wellicht beter “optimistisch” ipv onrealistisch kunnen schrijven.
Maar blijf die zin evengoed raar vinden.

Poezenmeisje schreef op 15-08-2025 om 08:50:

😳 Wat??  Ik word hier misselijk van. 

"Honger gebruikt als wapen om Israël te demoniseren" ??

Dat is een fraai staaltje schuld doorschuiven waar de honden geen brood van lusten. Hoef ik niet eens toe te lichten lijkt me. Plaatsvervangende schaamte.

"Ondertussen richt alle verontwaardiging zich tegen de Joodse staat. Israël komt steeds meer alleen te staan"

Dat heeft Israël toch echt helemaal aan het eigen misdadige gedrag te wijten. Kom nou, zeg.

"De Israëlische gegijzelden, die al 670 dagen in Gaza worden vastgehouden, lijken vergeten."

Ja inderdaad, door hun eigen overheid. Niet hier in Nederland, daar krijgt dit immers ruimschoots aandacht. Alleen kan men niet verdragen dat er (volkomen terecht) ook veel aandacht uitgaat naar de massamoord op de Palestijnse bevolking. Maar dat ziet men blijkbaar als collateral damage van hun zogenaamd volkomen terechte zelfverdediging.

Namens de stille meerderheid in ons land"??

Wat is dit voor ongefundeerde nonsense en wensdenken? En dan klagen dat de andere partij zich van propaganda bedient.

Een grof schandaal deze advertentie. Het zelfaangemeten slachtofferschap druipt er vanaf en de oogkleppen voor leed aan de andere kant is pijnlijk duidelijk. Natuurlijk anoniem geplaatst. 

Beschamend.

Ik schreef een paar dagen geleden over de Deense journalist en Midden Oosten correspondent Jotam Confino. 
Hij heeft wat clips van een interview  geplaatst op X. 

I explained the absurdity of western journalists who are willing to glorify a Hamas propagandist who celebrated terror attacks.

It all comes down to an unhealthy, extreme hatred for Israel among many journalists, which clouds their judgment

I also touched on the absurd story pushed by @amnesty and shared by international journalist, claiming that more journalists have been killed in Gaza than any other war in modern history (The number of course includes media people literally working for Hamas, Islamic Jihad, Hezbollah and PFLP as if they are somehow journalists).

It’s such a ridiculous and obviously false claim that once again shows the lengths NGOs like Amnesty are willing to go to vilify and lie about Israel. And for some reason journalists are sharing Amnesty’s story.

I also explained how absurd it is that western media have relied on the director of Al Shifa hospital, Mohamed Abu Selmia, (to name one example) as a reliable source of information when he openly supports Hamas on Facebook. 

Would we rely on a doctor in Iraq who supports ISIS? No. Of course not.

https://x.com/mrconfino/status/1956443592718713257?t=x5qQ9Ft5TsgADYp6lruZYg&s=19

Malibu2 schreef op 15-08-2025 om 22:54:

Ik schreef een paar dagen geleden over de Deense journalist en Midden Oosten correspondent Jotam Confino.
Hij heeft wat clips van een interview geplaatst op X.

I explained the absurdity of western journalists who are willing to glorify a Hamas propagandist who celebrated terror attacks.

It all comes down to an unhealthy, extreme hatred for Israel among many journalists, which clouds their judgment

I also touched on the absurd story pushed by @amnesty and shared by international journalist, claiming that more journalists have been killed in Gaza than any other war in modern history (The number of course includes media people literally working for Hamas, Islamic Jihad, Hezbollah and PFLP as if they are somehow journalists).

It’s such a ridiculous and obviously false claim that once again shows the lengths NGOs like Amnesty are willing to go to vilify and lie about Israel. And for some reason journalists are sharing Amnesty’s story.

I also explained how absurd it is that western media have relied on the director of Al Shifa hospital, Mohamed Abu Selmia, (to name one example) as a reliable source of information when he openly supports Hamas on Facebook.

Would we rely on a doctor in Iraq who supports ISIS? No. Of course not.

https://x.com/mrconfino/status/1956443592718713257?t=x5qQ9Ft5TsgADYp6lruZYg&s=19

Hij schrijft precies datgene wat jij graag wil  horen ja. Zijn het feiten of aannames ”It all comes down to an unhealthy, extreme hatred for Israel among many journalists, which clouds their judgment”.

Wat wil je hiermee nu aantonen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.