Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Malibu2
11-08-2025 om 19:23
Beterhier schreef op 11-08-2025 om 18:02:
[..]
Mee eens en het is toch overduidelijk dat Israël nog steeds met afstand de sterkste partij is. Vrijwel alles is toegestaan om eigen militairen te sparen.
Israël is militair gezien de sterkste partij, ontken ik dat ergens?
En je schrijft dat vrijwel alles is toegestaan om de eigen militairen te sparen. Wat zou volgens jou de grens daarbij zijn?
Malibu2
11-08-2025 om 19:27
Loeki72 schreef op 11-08-2025 om 17:48:
[..]
Je kan er inmiddels toch niet meer om heen dat Israël zich enorm kwaadaardig en gewelddadig gedraagt? Echt dat stomme gedraai om Israël maar te blijven geloven.
Er is hier één partij die kwaadaardig en gewelddadig van aard is (en genocidale intenties heeft) en dat is niet Israël, maar Hamas.
Ik hoef me daarvoor overigens niet in bochten te wringen of te draaien. Ik kijk gewoon naar wat er werkelijk gaande is.
Zilver_gray
11-08-2025 om 19:36
Koko67 schreef op 11-08-2025 om 19:15:
[..]
Waarom neem jij meteen aan dat hij een journalist is?
Ik neem niks “meteen aan”. Jij zegt dat hij Hamas is met een pers vestje aan.
Ik heb op meerdere nieuws kanalen gelezen dat het een journalist is. En Israël is nu ook niet bepaald betrouwbaar gebleken, zei noemen alles Hamas om te kunnen moorden.
FaithfulDuck87
11-08-2025 om 19:37
Malibu2 schreef op 11-08-2025 om 19:27:
[..]
Er is hier één partij die kwaadaardig en gewelddadig van aard is (en genocidale intenties heeft) en dat is niet Israël, maar Hamas.
Ik hoef me daarvoor overigens niet in bochten te wringen of te draaien. Ik kijk gewoon naar wat er werkelijk gaande is.
oh en wij kijken naar de Fabeltjeskrant?
Denksport
11-08-2025 om 20:14
Friezinnetje schreef op 11-08-2025 om 19:37:
[..]
oh en wij kijken naar de Fabeltjeskrant?
Ik vind dat eigenlijk best wel een goeie benaming voor Al Jazeera.
FaithfulDuck87
11-08-2025 om 20:47
Denksport schreef op 11-08-2025 om 20:14:
[..]
Ik vind dat eigenlijk best wel een goeie benaming voor Al Jazeera.
ach beter de fabeltjeskrant, dan een moordenaar die een hele bevolking uitroeit.
Zorroo
11-08-2025 om 20:53
Koko67 schreef op 11-08-2025 om 17:00:
[..]
Heb je de foto's gezien met welke boeven hij breed lachend op de foto staat?
BBC: gedode journalist Anas al-Sharif werkte voor de oorlog voor mediateam Hamas - https://nos.nl/l/2578251#UPDATE-88088279
Maar wel met de nadruk op 'vóór de oorlog':
"Experts zeggen tegen de BBC dat het feit dat Sharif in het verleden voor het mediateam van Hamas heeft gewerkt geen rechtvaardiging is voor de Israëlische aanval op hem. "Het internationaal recht is er heel duidelijk over: de enige personen die tijdens een oorlog een legitiem doelwit zijn, zijn actieve militanten", zegt Jodie Ginsberg van het Comité voor de Bescherming van Journalisten. "Gewerkt hebben voor het mediateam van Hamas, maakt je nog geen actieve militant. Tot nu toe heeft Israël geen enkel bewijs geleverd dat erop wijst dat hij een actief lid van Hamas was.""
felija
11-08-2025 om 20:55
Malibu2 schreef op 11-08-2025 om 19:27:
[..]
O tuurlijk, de rest van de mensheid begrijpt het allemaal niet....
Zilver_gray
11-08-2025 om 21:09
Zorroo schreef op 11-08-2025 om 20:53:
[..]
BBC: gedode journalist Anas al-Sharif werkte voor de oorlog voor mediateam Hamas - https://nos.nl/l/2578251#UPDATE-88088279
Maar wel met de nadruk op 'vóór de oorlog':
"Tot nu toe heeft Israël geen enkel bewijs geleverd dat erop wijst dat hij een actief lid van Hamas was.""
Internationale journalistenorganisaties herkennen een patroon in aanvallen die Israël uitvoert op journalisten en mediawerkers in de Gazastrook. Dat melden onder meer het Committee to Protect Journalists (CPJ), Reporters Sans Frontières en de International Federation of Journalists nadat een dag eerder vijf medewerkers van de Qatarese nieuwszender Al Jazeera werden gedood door het Israëlische leger.
In die aanval maar ook in andere aanvallen ziet het CPJ 'een patroon van Israël om journalisten als militanten te bestempelen zonder geloofwaardig bewijs aan te leveren'.
Volgens het AD.
Echt schandalig! De hele wereld staat erbij en kijkt ernaar hoe journalisten worden vermoord en hun naam door het slijk wordt gehaald!
Poezenmeisje
11-08-2025 om 21:32
Mogen reporters in Londen ook beschermd worden tegen agressievelingen?
Reporter Niyak Ghorbanii werd de keel 20 seconden dicht geknepen en hij werd óók aangevallen door de vrouw die bij deze aanvaller was.
https://x.com/MahyarTousi/status/1954621371863957647?t=6YxlCHM2Q4XGN0K6mRlK6Q&s=19
Zilver_gray
12-08-2025 om 06:28
Ik lees toevallig net in de NOS;
Nederland vraagt Israël om opheldering over gedode journalisten
Nederland gaat Israël om opheldering vragen over Anas al-Sharif en andere journalisten van Al-Jazeera die gisteren werden gedood. De Nederlandse regering wil dat Israël bewijs levert voor de bewering dat Sharif opereerde als Hamas-commandant.
"De bewijslast voor dergelijke aantijgingen ligt bij Israël. Israël moet altijd handelen in lijn met het humanitair oorlogsrecht", zegt een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken. "Nederland vraagt, net als Duitsland, om opheldering hierover. Ook heeft demissionair minister Veldkamp vandaag tijdens de bijeenkomst van EU-ministers aandacht gevraagd voor het toenemende geweld tegen journalisten in deze oorlog."
Dat “vragen” om opheldering klinkt best suf. “Eis” een verklaring zou beter klinken!
Zilver_gray
12-08-2025 om 06:33
Friezinnetje schreef op 11-08-2025 om 20:47:
[..]
ach beter de fabeltjeskrant, dan een moordenaar die een hele bevolking uitroeit.
Ik vind “terroristische organisatie “ inmiddels wel van toepassing op de regering van Israël. Ze voldoen wat mij betreft prima aan de definitie ervan.
FaithfulDuck87
12-08-2025 om 07:01
Zilver_gray schreef op 12-08-2025 om 06:33:
[..]
Ik vind “terroristische organisatie “ inmiddels wel van toepassing op de regering van Israël. Ze voldoen wat mij betreft prima aan de definitie ervan.
klopt
Poezenmeisje
12-08-2025 om 09:23
84% van de Israëli's wil verkiezingen, heb ik begrepen. Mensen zijn het echt niet eens met Netanyahu zijn beleid.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.