Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Zilver_gray
12-07-2025 om 09:05
Malibu2 schreef op 12-07-2025 om 08:42:
[..]
Persoonlijk kennen niet. Ik weet dat Wierd Duk de film van ongeveer 43 minuten heeft gezien. Douglas Murray ook en de Deense journalist Jotam Confino. Zij hebben er allen openlijk over verteld. En ik weet dat de NOS niet is komen opdagen en dat Gretha Thunberg een paar weken geleden ook weigerde te kijken toen ze in Israël was. Ook politici konden de film blijkbaar zien, in ieder geval in België, waar er echter teveel tegenstanders waren om de film in het parlement te laten zien. Ik weet niet hoe dit in Nederland is gegaan.
Wat is voor Hamas het nut om het nu naar buiten te brengen? Op 7 oktober verkeerden ze nog in een waas van overwinning en konden ze hun kracht laten zien aan hun fans. Dat ging volgens mij vooral via Telegram, want sites als Youtube hebben zeer strikte maatregelen om dit soort beelden niet op hun site te krijgen. Wel weet ik van een Gazaan die, met de smartphone van een slachtoffer, een video heeft gemaakt van wat hij met haar deed en dat via haar eigen smartphone op haar eigen Facebookpagina heeft gedeeld.
Als Hamas nu nog beelden zou verspreiden dan vermoed ik dat het per saldo negatief voor hen zou uitpakken. Ik denk (of hoop) dat er dan een paar westerlingen zijn van wie de ogen open gaan, die het voorheen wellicht zagen als "right to resist".
Israël heeft de nabestaanden beloofd het niet te publiceren. Ik ben het met je eens dat het qua beeldvorming goed voor hen zou kunnen uitpakken. Maar aan de andere kant: wie het nu nog niet wil aannemen, ook niet van journalisten die de beelden wel hebben gezien, die zal waarschijnlijk blind blijven. Van de Holocaust zijn bijvoorbeeld 80 jaar na dato veel beelden beschikbaar, maar ook dat wordt door een deel van de mensen ronduit ontkend.
Tjonge jonge Malibu, een heel epistel geschreven om maar aan te tonen dat het wél waar is. Het is bijna lachwekkend.
Dit is nu precies wat ik bedoel met de propaganda machine van Israël (en die draait op volle toeren blijkt wel weer) Alles wordt klakkeloos geloofd, overgenomen en het liefst nog wat aangedikt.
Niemand weet of het echt gebeurd is, maar we nemen het maar wat graag als waarheid aan. Feitelijke onderbouwing is blijkbaar nu niet van belang; “iemand” heeft het gezien en dat maakt het waarheid.
Waarom wil jij dit zo graag geloven?
(Ter info; het verspreiden van desinformatie is niet toegestaan volgens de huisregels)
Malibu2
12-07-2025 om 09:21
Zilver_gray schreef op 12-07-2025 om 09:05:
[..]
Tjonge jonge Malibu, een heel epistel geschreven om maar aan te tonen dat het wél waar is. Het is bijna lachwekkend.
Dit is nu precies wat ik bedoel met de propaganda machine van Israël (en die draait op volle toeren blijkt wel weer) Alles wordt klakkeloos geloofd, overgenomen en het liefst nog wat aangedikt.
Niemand weet of het echt gebeurd is, maar we nemen het maar wat graag als waarheid aan. Feitelijke onderbouwing is blijkbaar nu niet van belang; “iemand” heeft het gezien en dat maakt het waarheid.
(Ter info; het verspreiden van desinformatie is niet toegestaan volgens de huisregels)
Vertel me eens, wat is er precies en concreet desinformatie in mijn bericht?
Koko67
12-07-2025 om 09:22
Zilver_gray schreef op 12-07-2025 om 09:05:
[..]
Waarom doe jij zo? Ben jij mij hier nu voor leugenaar aan het uitmaken? Ik heb geschreven over een journalist die ik ken. Ik zie hem niet veel , maar wat ik over hem schrijf klopt.
Zilver_gray
12-07-2025 om 09:25
Malibu2 schreef op 12-07-2025 om 09:21:
[..]
Vertel me eens, wat is er precies en concreet desinformatie in mijn bericht?
Ik heb het over desinformatie in het bericht van koko.
Waarom verdedig jij die claim over dat voetballen zo? Waarom wil je dat zo ontzettend graag geloven dat het gebeurd is?
Zilver_gray
12-07-2025 om 09:28
Koko67 schreef op 12-07-2025 om 09:22:
[..]
Waarom doe jij zo? Ben jij mij hier nu voor leugenaar aan het uitmaken? Ik heb geschreven over een journalist die ik ken. Ik zie hem niet veel , maar wat ik over hem schrijf klopt.
Hoe ben ik? Kritisch? Ja nogal! Kritisch op Israël? Jazeker! Ik neem niet maar alles aan wat er beweert wordt. Zouden meer mensen moeten doen!
Loeki72
12-07-2025 om 09:29
Zilver_gray schreef op 12-07-2025 om 09:25:
[..]
Ik heb het over desinformatie in het bericht van koko.
Waarom verdedig jij die claim over dat voetballen zo? Waarom wil je dat zo ontzettend graag geloven dat het gebeurd is?
Ik denk dat ze het zou voor zich zelf prima vinden dat er zoveel onschuldige Palestijnen worden vermoord, inclusief babies en kinderen.
En Weird Duck als betrouwbare bron?
Koko67
12-07-2025 om 09:31
Het maakt mij niet uit dat jij kritisch bent over Israël. Ik ben dat over alle propaganda due Hamas verspreidt. Maar jij zet mij hier als leugenaar neer. En dat is niet oké.
Koko67
12-07-2025 om 09:32
Loeki72 schreef op 12-07-2025 om 09:29:
[..]
Ik denk dat ze het zou voor zich zelf prima vinden dat er zoveel onschuldige Palestijnen worden vermoord, inclusief babies en kinderen.
Ik vind het helemaal niet prima dat er wie ook vermoord wordt. Dus lul niet zo stom
rionyriony
12-07-2025 om 09:36
Koko67 schreef op 12-07-2025 om 07:37:
[..]
Dat klopt. En wij zijn te naïef en te verwend om dat in de gaten te hebben. We kunnen het ons veroorloven om te deugen. En dat doen we zo graag.
Er bestaat in Nederland niet veel moed meer om te verschillen.
Malibu2
12-07-2025 om 09:39
Loeki72 schreef op 12-07-2025 om 09:29:
[..]
Rare gedachtekronkel. Voor mij is elk onschuldig burgerslachtoffer in een oorlog er 1 teveel. Maar ik ben ook van mening dat Hamas voor het overgrote deel daarvoor verantwoordelijk is.
De NOS heeft geweigerd de beelden te kijken. Wierd Duk heeft ze wel gezien. Kun je me concreet en specifiek vertellen waarom je Wierd Duk blijkbaar als onbetrouwbaar beschouwt in dit hele gebeuren rondom Gaza en Israël?
absor
12-07-2025 om 09:58
https://x.com/HaraldDoornbos/status/1943766526718619984
goede tweet en hoe ik het ook ervaar
Daglichtlamp
12-07-2025 om 10:27
Koko67 schreef op 11-07-2025 om 08:56:
[..]
Nee, maar Israël wil een oplossing en de Palestijnen willen alleen maar vernietigen. Overigens, voetballen met babyhoofdjes, grootschalige verkrachtingen, vermoorden van baby's, en het doorsnijden van de achillespees enz. komt niet voor bij de Israëliërs.
Misschien kun je de claim over voetballen met babyhoofdjes gewoon terugnemen? Alleen al uit de officiële lijst van slachtoffers van de Israëlische regering blijkt dat dit niet gebeurd is op 7 oktober.
Zoals ik al eerder zei deze gebeurtenissen waren verschrikkelijk. Die hoeven echt niet aangedikt te worden.
felija
12-07-2025 om 11:00
Malibu2 schreef op 12-07-2025 om 09:39:
[..]
Rare gedachtekronkel. Voor mij is elk onschuldig burgerslachtoffer in een oorlog er 1 teveel. Maar ik ben ook van mening dat Hamas voor het overgrote deel daarvoor verantwoordelijk is.
De NOS heeft geweigerd de beelden te kijken. Wierd Duk heeft ze wel gezien. Kun je me concreet en specifiek vertellen waarom je Wierd Duk blijkbaar als onbetrouwbaar beschouwt in dit hele gebeuren rondom Gaza en Israël?
Wierd Duk? Serieus? Die heeft een ultrarechtse bevooroordeelde blik. Hem geloof je op zijn woord?
felija
12-07-2025 om 11:02
Daglichtlamp schreef op 12-07-2025 om 10:27:
[..]
Misschien kun je de claim over voetballen met babyhoofdjes gewoon terugnemen? Alleen al uit de officiële lijst van slachtoffers van de Israëlische regering blijkt dat dit niet gebeurd is op 7 oktober.
Zoals ik al eerder zei deze gebeurtenissen waren verschrikkelijk. Die hoeven echt niet aangedikt te worden.
Nou inderdaad, misselijkmakend. Maar dat moet per sé waar zijn. Alles wordt aangegrepen om de daden van het regime van Israël maar te blijven verdedigen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.