Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Koko67
11-07-2025 om 08:56
Zilver_gray schreef op 10-07-2025 om 15:01:
Is dat een excuus om dan maar te martelen, moorden, opsluiten, vernietigen etc? Dat accepteren we ook niet van Hamas, wat de omstandigheden ook zijn.
Nee, maar Israël wil een oplossing en de Palestijnen willen alleen maar vernietigen. Overigens, voetballen met babyhoofdjes, grootschalige verkrachtingen, vermoorden van baby's, en het doorsnijden van de achillespees enz. komt niet voor bij de Israëliërs.
Zilver_gray
11-07-2025 om 09:11
Malibu2 schreef op 11-07-2025 om 08:41:
[..]
Volgens mij heb ik daarover gezegd dat ik het een raar verhaal vond. En dat kan ik met mijn Israël standpunt ook zeggen. Volgens mij waren er 6 Hamas terroristen onder de doden en is de Israëlische verantwoordelijke ontslagen, maar dat weet ik niet 100% zeker. Ik keur het bewust schieten op burgers af, tegelijkertijd ben ik me ervan bewust dat Hamas zich vaak vermomt als burgers en op die manier IDF soldaten heeft gedood. Ik denk dat we hier onderschatten wat dat doet met soldaten en de stress waar zij onder staan.
Mijn standpunt is gebaseerd op meerdere zaken, niet alleen van wat "Israël" zegt. Het zijn de vele leugens die ontmaskerd zijn en de reacties daarna, het zijn de vele beschuldigingen die onjuist zijn en die meer doen denken aan de bloedsprookjes van de middeleeuwen, het zijn de dingen die ze zelf posten, het zijn de militaire experts die in Gaza zijn geweest, andere experts bijvoorbeeld op het gebied van geschiedenis en religie en mijn eigen kennis daarvan, het zijn de verhalen die ik heb gehoord toen ik in Israël en op de Westbank was, het is wat ik hoor van Iraanse vrienden, het is wat Hamas zelf vertelt, het is hoe de Joden in landen als Nederland nu worden aangevallen, het is hoe christenen en anderen die opkomen voor Joden nu worden aangevallen (ik heb het zelf ook meegemaakt), het zijn de massale aanvallen op christenen in landen in Nigeria en het uitblijven van grote verontwaardiging daarover, het is de framing waardoor echte hongersnoden ondersneeuwen (hoeveel levens kost dat?), het is de totale obsessieve focus op deze oorlog, het is gezond verstand en het is de Heilige Geest in me die me leidt, en de lijn van wat ik nu zie gebeuren komt overeen met wat er in de Bijbel staat.
Al deze zaken vormen mijn beeld. En dan vergeet ik er vast nog wel een paar.
Ik weet dat je het niet kunt zien en je weet niet half hoe spijtig ik dat vind.
De “totale obsessieve focus op deze oorlog” .
Daar doe jij toch net zo goed aan mee?
Hoe er hier van alles uit de kast wordt getrokken om maar te kunnen aantonen dat het allemaal zo erg niet is? Hoe er voortdurend gebagatelliseerd wordt dat er daadwerkelijk bewust uitgehongerd en gemoord wordt? Hoe er grapjes worden gemaakt over dode kinderen, want hé Pallywood. Zogenaamde bronnen op X worden gretig voor waar aangenomen. Alles maar om Israël vrij te pleiten.
En telkens er weer bijslepen hoe erg het is in andere landen? Waarom?
Dat is alleen interessant om mee te schermen in dit draadje. Ik heb wel eens gezegd dat ik nieuwsberichten heb geplaatst over de ellende in andere landen, waar er nauwelijks respons op kwam. Zeker niet van degenen die hier klagen dat het allemaal zo erg is.
Je zou je eens moeten afvragen waar die behoefte vandaan komt om alles wat Israël doet goed te praten, te bagatelliseren, of ronduit te ontkennen.
Ik weet het niet, maar ik vind het erg opvallend, best eng ook wel.
Zilver_gray
11-07-2025 om 09:17
Koko67 schreef op 11-07-2025 om 08:56:
[..]
Nee, maar Israël wil een oplossing en de Palestijnen willen alleen maar vernietigen. Overigens, voetballen met babyhoofdjes, grootschalige verkrachtingen, vermoorden van baby's, en het doorsnijden van de achillespees enz. komt niet voor bij de Israëliërs.
Israël wil Gaza innemen en zijn inwoners verdrijven…dát is de oplossing voor Israël.
absor
11-07-2025 om 09:20
[..]
Ook israelische soldaten draaien door hoor en doen achterlijke dingen. Dat hebben idf soldaten zelf verteld
en dat doet oorlog ook met mensen he. Het maakt ons gruwelijke beesten. Om het vol te houden moet je de ander volledig dehuminiseren en/of aan de drugs en de meeste soldaten raken volledig gestoord. De ander is geen mens zoals jij maar volledig minderwaardig en achterlijk en verdient het gewoon. Geldt voor de strijders/terroristen/soldaten/voetvolk van beiden kanten
Gaza/israel is tegelijk een informatieoorlog. Zowel pro israel als pro palestina verspreid allerhande filmpjes. Ik vertrouw allang beiden kanten niet meer. En eerlijk gezegd vind ik alle nieuws erover momenteel gekleurd.
Enige feit dat ik geloof is dat er een oorlog is. Dat hamas klootzakken zijn. Dat netamyahu uiterst onbetrouwbaar en extreem rechts is. En dat de westerse wereld deze clusterfuck heeft veroorzaakt door het idiote kolonialisme wat ook neerkwam op de overtuiging dat wij beter zijn dan andere volken.
Zilver_gray
11-07-2025 om 09:25
absor schreef op 11-07-2025 om 09:20:
[..]
Ook israelische soldaten draaien door hoor en doen achterlijke dingen. Dat hebben idf soldaten zelf verteld
en dat doet oorlog ook met mensen he. Het maakt ons gruwelijke beesten. Om het vol te houden moet je de ander volledig dehuminiseren en/of aan de drugs en de meeste soldaten raken volledig gestoord. De ander is geen mens zoals jij maar volledig minderwaardig en achterlijk en verdient het gewoon. Geldt voor de strijders/terroristen/soldaten/voetvolk van beiden kanten
Gaza/israel is tegelijk een informatieoorlog. Zowel pro israel als pro palestina verspreid allerhande filmpjes. Ik vertrouw allang beiden kanten niet meer. En eerlijk gezegd vind ik alle nieuws erover momenteel gekleurd.
Enige feit dat ik geloof is dat er een oorlog is. Dat hamas klootzakken zijn. Dat netamyahu uiterst onbetrouwbaar en extreem rechts is. En dat de westerse wereld deze clusterfuck heeft veroorzaakt door het idiote kolonialisme wat ook neerkwam op de overtuiging dat wij beter zijn dan andere volken.
Ik denk inderdaad dat dat ten grondslag ligt aan het grootste deel van de ellende in de wereld.
absor
11-07-2025 om 09:29
Zilver_gray schreef op 11-07-2025 om 09:25:
[..]
Ik denk inderdaad dat dat ten grondslag ligt aan het grootste deel van de ellende in de wereld.
Zeker daar kan heel Afrika over meepraten
Fleurtje_5
11-07-2025 om 09:31
[..]
VRESELIJK.
Poezie
11-07-2025 om 09:46
absor schreef op 11-07-2025 om 09:29:
[..]
Zeker daar kan heel Afrika over meepraten
Stammenoorlogen in Afrika zijn niet pas begonnen ten tijde van de kolonisatie door de westerse wereld hoor.
Fleurtje_5
11-07-2025 om 09:50
[..]
Deze theorie over 'clusterfuck' die de westerse wereld zou hebben veroorzaakt met "kolonialisme" vind ik in deze wel heeeeel erg ver gezocht.
De nare toestanden in Israël en Gaza heeft m.i. te maken met haat vanwege geloofsovertuiging tussen extreme terroristen en de haat tegen alles wat Joods is.
En dat 'wij zijn beter' was er al toen de mensen nog in een grot woonden en met pijl en boog gingen jagen, en de Jodenhaat was er volgens mij al lang vóór WOII en het lijkt wel geen einde te kennen.
De westerse wereld word al heeeeel lang gezien als de foute wereld. Ook dat heeft met een geloof te maken, omdat men de westerling als zondaar ziet, omdat ze ongelovig of andersgelovig zijn. Jouw stelling doet daar nog een duit boven op.
In deze 'westerse wereld' lopen tig westerse kinderen rond die niet eens weten wat kolonialisme is. Zelfs ik heb gegoogled om zeker te zijn van dat woord omdat ik je stelling, op dit topic over deze oorlog, niet kon rijmen en daardoor niet kon begrijpen.
rionyriony
11-07-2025 om 11:03
Ik zie het zo; biologisch gestuurd en misschien klinkt het wat cynisch:
Van origine, en je ziet het vaak nog bij zoogdieren, draait het om kracht en macht. Je jaagt je concurrent, die je terrein en je vrouwtjes wil afpakken, weg onder veel vertoon. De zwakkeren leggen daarbij het loodje. Dat verzekerde jou en jouw gezin van zoveel mogelijk bestaansmogelijkheden en je kon je kracht en kunde doorgeven aan je kinderen.
Bij mensen die verder ontwikkelde hersenen hebben dan dieren, kwamen later gedragsregels en de moraal die erbij hoorden, en ze dienden om vriendschap en samenwerking binnen jouw groepen tot stand te brengen. Zowel schuldgevoel en eergevoel kwamen daardoor tot stand. Alles in dienst dus van het geheel "gezin" en later groep en stam. Samenwerking gaf ieder individu veel betere kans op overleven. Elke groep ging voor zijn eigen territorium en wilde dat niet laten afpakken. In die tijd was dat "goed" want je zorgde dus goed voor je mensen. De Vikingen werden hier verafschuwd en gevreesd maar in hun eigen land vereerd. Ze waren gewoon functioneel. Niemand vond de andere groepen zielig. Als land wilde je gewoon zoveel mogelijk land erbij hebben want dat was goed. Zwakte was slecht. "Zijn daden bennen groot", zong men enthousiast. Meerdere volkeren zullen dat nog steeds voelen en zingen over hun eigen mensen, maar het westen is veranderd; je kan zeggen, ontwikkeld of een ander zou zeggen: verworden, ligt aan de manier waarop je er tegenaan kijkt.
Het westen was lange tijd erg succesvol, en met de welvaart kwam ook het schuldgevoel over de veroveringsdrang van vroeger (want dat kon nu omdat men toch wel de baas bleef) en alle leed wat men anderen heeft aangedaan, maar veel landen zullen het zien als gestoorde decadentie. Ze zullen niet begrijpen dat men zijn eigen mensen achteruit zet om vreemde volkeren binnen te halen en te gaan pamperen. Maar men maakt er goed gebruik van. Geef ze eens ongelijk.
Soms denk ik: men haat zichzelf ("de witte mens") zó sterk dat men hem te gronde wil richten.
Zilver_gray
11-07-2025 om 12:31
En het gaat maar door. Voor degenen die nog steeds van mening zijn dat Israël geen blaam treft, of “ja maar Hamas”
Dodental bij distributiepunten Gaza opgelopen tot 798, melden Verenigde Naties
Israëlische militairen doodden het merendeel van de slachtoffers, bij distributiepunten van de Amerikaans-Israëlische Gaza Humanitarian Foundation (GHF). De VN stelden al eerder dat de GHF voedsel ‘gebruikt als wapen’, en zich daarmee schuldig maakt aan het plegen van een oorlogsmisdaad.
Israëlische soldaten vertelden de krant Haaretz twee weken geleden dat zij de opdracht hadden gekregen om Palestijnen te doden bij de distributiepunten. Ook de Amerikaanse huurlingen die bij deze punten actief zijn, schetsten tijdens interviews met persbureau Associated Press een cultuur van wetteloosheid bij de GHF.
https://www.volkskrant.nl/buitenland/liveblog-nieuws-israel-hamas-gazastrook-luchtaanvallen~bf95af0b/
Koko67
11-07-2025 om 13:52
[..]
Wat ik beschreef deden Palestijnen Israëliërs aan op een festival. Niet in een oorlog
Zilver_gray
11-07-2025 om 14:36
Koko67 schreef op 11-07-2025 om 13:52:
[..]
Wat ik beschreef deden Palestijnen Israëliërs aan op een festival. Niet in een oorlog
Dat Hamas gruwelijke dingen heeft uitgespookt; verkrachting en moord wil ik best voor waar aannemen.
Ik weet dat destijds verhalen de ronde deden dat er zou zijn gevoetbald met babyhoofden, maar niemand heeft daar volgens mij bewijs van kunnen aanleveren?
Interessant om te lezen hoe snel nepnieuws zich na 7 oktober verspreide
Koko67
11-07-2025 om 15:09
Zilver_gray schreef op 11-07-2025 om 14:36:
[..]
Dat Hamas gruwelijke dingen heeft uitgespookt; verkrachting en moord wil ik best voor waar aannemen.
Ik weet dat destijds verhalen de ronde deden dat er zou zijn gevoetbald met babyhoofden, maar niemand heeft daar volgens mij bewijs van kunnen aanleveren?
Interessant om te lezen hoe snel nepnieuws zich na 7 oktober verspreide
Je wil dat wel aannemen? En nepnieuws is dat helaas niet. Ik heb iemand gesproken die de ruwe beelden heeft gezien van 7 oktober. De beelden die maar aan een beperkte club kunnen worden getoond. Deze persoon is journalist en heeft het nodige gezien. Maar tijdens deze beelden is hij kotsend naar de wc gelopen. Dit is al een jaar geleden , maar hij heeft er nog steeds nachtmerries van.
Thora
11-07-2025 om 15:42
De wandaden van Hamas zijn gefilmd door Hams en daarna trots op het internet gezet door Hamas. Dat zijn waarschijnlijk de beelden die die journalist heeft gezien.
Grappig doch verontrustend dat de gruweldaden van Hamas in twijfel worden getrokken en berichten van datzelfde Hamas over dingen die Israël doet direct als waarheid de ether ingesmeten worden. Let wel. Ik ontken niet dat er vreselijke dingen gebeuren. Het gaat om de dingen die door Hamas worden gemeld.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.