Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Koko67 schreef op 24-05-2025 om 14:30:

In Jemen zijn nu 80.000 baby's in hongersnood. We zijn zo begaan met kleine kinderen toch? Geen demonstraties, geen verontwaardigde politici, geen schreeuwers die universiteiten bezetten. No Jews, no news

Dat is ook scheef, ben ik helemaal met je eens, net zoals Sudan en nog veel meer plekken op deze wereld

Alleen gaat dit topic over Israël en pretendeert Israël een parlementaire democratie te zijn itt Hamas, de Houthi's en de rebellerende militaire groepen in Sudan. 

felija schreef op 24-05-2025 om 14:29:

[..]

Is het dan gerechtvaardigd om onschuldige burgers te vermoorden? Van een terroristische organisatie zoals Hamas kun je helaas niets anders verwachten, Israël verlaagt zich nu tot hun niveau.

Ik denk dat de meeste onschuldige Gazanen weten waar die gijzelaars zitten. Gaza is te klein om al die mensen te verstoppen zonder dat die Gazanen weten waar dat is. 

Koko67 schreef op 24-05-2025 om 14:36:

[..]

Ik denk dat de meeste onschuldige Gazanen weten waar die gijzelaars zitten. Gaza is te klein om al die mensen te verstoppen zonder dat die Gazanen weten waar dat is.

Ik denk dat de Gazanen al blij zijn als ze de dag een beetje levend doorkomen. Zij zijn niet bestand tegen de wreedheid van Hamas om op eigen houtje 'even' die gijzelaars vrij te laten, dan gaan ze er zelf aan. Ze zitten als ratten in de val net als de gijzelaars zelf.

Koko67 schreef op 24-05-2025 om 14:36:

[..]

Weet jij waar de misdadigers wonen in de stad waar je woont? In Gaza woonden 2 miljoen mensen.

absor

absor

24-05-2025 om 16:11 Topicstarter

hamas is niet een dood zwevend orgaan wat boven alle gazanen staat.  Hamas bestaat uit gazanen.  
Dit maakt het toch zo enorm ingewikkeld.  Veel pro palestijnse mensen willen wel hamas weg (ook heel veel niet want sommige zijn zelfs pro hamas) maar hoe krijg je hamas weg dan zonder oorlog? Het zijn mensen die hamas strijders zijn en ze zijn dat tot hun dood.  

ik ben helemaal eens dat de oorlog moet stoppen en er hulpverlening naar gaza moet en er geen burger slachtoffers moeten vallen !! 100% eens!!  Maar vraag me wel af hoe dan als hamas door vecht en raketten blijft vuren en zelfmoord aanslagen blijft plegen en de gijzelaars blijft gijzelen.  Hoe moet israel deze oorlog stoppen dan???? Ik hoor echt van helemaal niemand het antwoord!!  Ja van israel lovers die zeggen dat gaza plat moet en de bevolking naar een ander land maar dat is niet het antwoord wat ik wil horen.   En van pro palestinas dat israel zich moet opheffen en alle joden naar een ander land moeten (‘river tot de sea’) maar dat is toch werkelijk nét zo belachelijk en idioot als alle gazanen weg???

absor schreef op 24-05-2025 om 13:53:

[..]

Hoe mooi is het dat de democratie in israel blijkbaar nog zo goed werkt dat dit kan!

Wat dat betreft een voorbeeld voor gaza waar hamas met terreur zijn bevolking regeert en elke gazaan met kritiek weet dat hij en misschien ook zijn familie dood is.

Dat is de Israëlische academicus Oren Yiftachel niet met je eens.

In ‘apartheids­staat’ Israël staat dis­crimi­natie van niet-Joden in de wet - OneWorld

Volgens Netanyahu : ‘De natiestaat Israël is niet van al haar burgers, maar alleen van het Joodse volk.’ Kortom: de ene burger is de andere niet. Dat is in een notendop de definitie van een ‘etnocratie’.

In een etnocratie heerst een bepaalde groep mensen over de rest van de bevolking. Het onderscheid is soms gebaseerd op afkomst, soms op huidskleur, of op religie.

absor

absor

24-05-2025 om 17:21 Topicstarter

Zilver_gray schreef op 24-05-2025 om 16:57:

[..]

Dat is de Israëlische academicus Oren Yiftachel niet met je eens.

In ‘apartheids­staat’ Israël staat dis­crimi­natie van niet-Joden in de wet - OneWorld

Volgens Netanyahu : ‘De natiestaat Israël is niet van al haar burgers, maar alleen van het Joodse volk.’ Kortom: de ene burger is de andere niet. Dat is in een notendop de definitie van een ‘etnocratie’.

In een etnocratie heerst een bepaalde groep mensen over de rest van de bevolking. Het onderscheid is soms gebaseerd op afkomst, soms op huidskleur, of op religie.

Dat netamyahu een eng rechts mannetje is net als bijv orban dat ontken ik niet

Maar net als bovenstaande wat je quote is wederom het bewijs dat het nog geen poetin of hamas is want kritiek geven is mogelijk en niemand is angstig dat te doen

absor

absor

24-05-2025 om 17:27 Topicstarter

ijzersterk artikel trouwens en laten we als NL opletten geen etnocratie te worden.  Genoeg mensen die dit maar al te graag zouden willen

absor schreef op 24-05-2025 om 17:27:

ijzersterk artikel trouwens en laten we als NL opletten geen etnocratie te worden. Genoeg mensen die dit maar al te graag zouden willen

Eens!

absor schreef op 24-05-2025 om 17:27:

ijzersterk artikel trouwens en laten we als NL opletten geen etnocratie te worden. Genoeg mensen die dit maar al te graag zouden willen

Precies!

Dit is al eerder gepost, lees er nu weer een artikel over;  

„Israël veroordeelt Hamas terecht voor het gebruiken van burgers als menselijk schild, maar onze eigen soldaten beschrijven dat ze precies hetzelfde doen.”

https://www.ad.nl/buitenland/pluk-er-gewoon-eentje-van-de-straat-israelische-soldaten-gebruiken-palestijnen-als-menselijk-schild~ad91647e/

absor

absor

25-05-2025 om 00:46 Topicstarter

absor

absor

25-05-2025 om 00:50 Topicstarter

Zilver_gray schreef op 24-05-2025 om 19:16:

Dit is al eerder gepost, lees er nu weer een artikel over;

„Israël veroordeelt Hamas terecht voor het gebruiken van burgers als menselijk schild, maar onze eigen soldaten beschrijven dat ze precies hetzelfde doen.”

https://www.ad.nl/buitenland/pluk-er-gewoon-eentje-van-de-straat-israelische-soldaten-gebruiken-palestijnen-als-menselijk-schild~ad91647e/

Hamas doet het , israel doet het

Net als een vorig artikel waarin werd beschreven hoe hulpgoederen door Israel vernietigd werden. En dat doet hamas ook

of wat een nederlander zou zeggen; of je nou door de hond of de kat gebeten wordt. 

absor

absor

26-05-2025 om 09:34 Topicstarter

https://youtu.be/xhDGfctSTfI

over waarom egypte de grens potdicht houdt en de omringende landen zich voor de palestijnen uitspreken maar ze zijn niet welkom

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.