Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

felija schreef op 24-05-2025 om 11:30:

Goede analayse:

Israël is zijn krediet aan het verspelen. Wordt het een pariastaat?
https://www.volkskrant.nl/buitenland/israel-is-zijn-krediet-aan-het-verspelen-wordt-het-een-pariastaat~bb525e4d/

Vrees dat het artikel achter een betaalmuur staat, maar voor diegenen die het wel kunnen lezen, toch maar geplaatst.

Ik kan het prima lezen! Even een stukje copy/paste waar ik het helemaal mee eens ben;

‘Israël is op weg een pariastaat te worden, zoals Zuid-Afrika ooit was, als we niet weer gaan handelen als een geestelijk gezond land’, zei Yair Golan, voormalig plaatsvervangend stafchef van het Israëlische leger en leider van de linkse Democratische Partij deze week op de Israëlische radio.

‘Een geestelijk gezond land vecht niet tegen burgers, doodt geen kinderen als hobby en stelt zich niet ten doel om een bevolking te verdrijven’, aldus Golan. Hij kreeg de gehele Israëlische politiek over zich heen, maar raakte een gevoelig punt.

felija schreef op 24-05-2025 om 11:30:

Goede analayse:

Israël is zijn krediet aan het verspelen. Wordt het een pariastaat?
https://www.volkskrant.nl/buitenland/israel-is-zijn-krediet-aan-het-verspelen-wordt-het-een-pariastaat~bb525e4d/

Vrees dat het artikel achter een betaalmuur staat, maar voor diegenen die het wel kunnen lezen, toch maar geplaatst.

Spijker op zijn kop; de grootste vijand van Israël is Israël zelf. Anderen de schuld blijven geven werkt steeds minder.

Zilver_gray schreef op 24-05-2025 om 11:47:

[..]

Ik kan het prima lezen! Even een stukje copy/paste waar ik het helemaal mee eens ben;

‘Israël is op weg een pariastaat te worden, zoals Zuid-Afrika ooit was, als we niet weer gaan handelen als een geestelijk gezond land’, zei Yair Golan, voormalig plaatsvervangend stafchef van het Israëlische leger en leider van de linkse Democratische Partij deze week op de Israëlische radio.

‘Een geestelijk gezond land vecht niet tegen burgers, doodt geen kinderen als hobby en stelt zich niet ten doel om een bevolking te verdrijven’, aldus Golan. Hij kreeg de gehele Israëlische politiek over zich heen, maar raakte een gevoelig punt.

Natuurlijk zegt Golan dat. Hij wil graag zelf aan de macht komen.  Dat is een beetje hetzelfde als dat Timmermans kritiek heeft op Rutte

Koko67 schreef op 24-05-2025 om 12:36:

[..]

Natuurlijk zegt Golan dat. Hij wil graag zelf aan de macht komen. Dat is een beetje hetzelfde als dat Timmermans kritiek heeft op Rutte

Want het is allemaal niet waar? Baby’s worden niet vermoord, er is geen honger, en geen plan om de Palestijnen te verdrijven?

Zilver_gray schreef op 24-05-2025 om 12:49:

[..]

Want het is allemaal niet waar? Baby’s worden niet vermoord, er is geen honger, en geen plan om de Palestijnen te verdrijven?

Wie is deze oorlog ook alweer begonnen?

Muurbloem1985 schreef op 24-05-2025 om 12:54:

[..]

Als jij vragen stelt is het antwoord wat jij daarop verwacht te krijgen niet zo moeilijk.

Nogmaals; deze mensen zijn slachtoffer van de oorlog, geen dader.

Zilver_gray schreef op 24-05-2025 om 12:58:

[..]

Als jij vragen stelt is het antwoord wat jij daarop verwacht te krijgen niet zo moeilijk.

Nogmaals; deze mensen zijn slachtoffer van de oorlog, geen dader.

Ja net als de gijzelaars die nog vastzitten maar daar hoor ik dan haast niemand over

Muurbloem1985 schreef op 24-05-2025 om 13:00:

[..]

Ja net als de gijzelaars die nog vastzitten maar daar hoor ik dan haast niemand over

Het klopt dat dat ook slachtoffers zijn. 

Zilver_gray schreef op 24-05-2025 om 12:49:

[..]

Als Hamas de gijzelaars terug geeft is de oorlog voorbij. Hamas is hier de terreur organisatie. Hamas is begonnen. 

absor

absor

24-05-2025 om 13:50 Topicstarter

Zilver_gray schreef op 24-05-2025 om 12:11:

[..]

Spijker op zijn kop; de grootste vijand van Israël is Israël zelf. Anderen de schuld blijven geven werkt steeds minder.

Dit is helaas te kort door de bocht gezegd gezien de wereldgeschiedenis.

Hiermee ga je voorbij aan de heilige opdracht die islam geeft om alle joden te vernietigen.  Daar luistert de normale moslim gelukkig niet naar, maar is wel degelijk wat door vele radicale imams gepredikt wordt wereldwijd. 

absor

absor

24-05-2025 om 13:53 Topicstarter

[..]

Hoe mooi is het dat de democratie in israel blijkbaar nog zo goed werkt dat dit kan!

Wat dat betreft een voorbeeld voor gaza waar hamas met terreur zijn bevolking regeert en elke gazaan met kritiek weet dat hij en misschien ook zijn familie dood is. 

[..]

Dank voor het stukje quoten, kreeg dat zelf niet voor elkaar. 

Koko67 schreef op 24-05-2025 om 13:18:

[..]

Als Hamas de gijzelaars terug geeft is de oorlog voorbij. Hamas is hier de terreur organisatie. Hamas is begonnen.

Was het maar waar dat dan de oorlog voorbij is. 

Muurbloem1985 schreef op 24-05-2025 om 12:54:

[..]

Is het dan gerechtvaardigd om onschuldige burgers te vermoorden? Van een terroristische organisatie zoals Hamas kun je helaas niets anders verwachten, Israël verlaagt zich nu tot hun niveau.

In Jemen zijn nu 80.000 baby's in hongersnood. We zijn zo begaan met kleine kinderen toch? Geen demonstraties,  geen verontwaardigde politici, geen schreeuwers die universiteiten bezetten. No Jews, no news

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.