Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Ik hoor Joop Soesan in bijna elke podcast zeggen: "Mensen zijn moe, het duurt te lang, we zijn er klaar mee".

Dat geldt zowel voor het terrorisme als voor Netanyahu.

Ik lees nergens dat Netanyahu er klaar mee is.
Wel dat gedwongen verplaatsing van Palestijnen uit de Gazastrook een voorwaarde is voor het beëindigen van de oorlog. 

Zilver_gray schreef op 22-05-2025 om 08:22:

Ik lees nergens dat Netanyahu er klaar mee is.
Wel dat gedwongen verplaatsing van Palestijnen uit de Gazastrook een voorwaarde is voor het beëindigen van de oorlog.

Netanyahu is er zeker niet klaar mee. Pas als Trump met zijn dikke oranje kont op het strand van de Gazastrook vakantie ligt te vieren zal hij stoppen. 

Poezie schreef op 22-05-2025 om 08:35:

[..]

Netanyahu is er zeker niet klaar mee. Pas als Trump met zijn dikke oranje kont op het strand van de Gazastrook vakantie ligt te vieren zal hij stoppen.

Of Netanyahu dát ook zo voor zich ziet?

Het is in ieder geval afschuwelijk om te beseffen dat men de bevolking die daar al jaren (generaties?) lang wonen, gewoon “even” het land uit wil werken.

absor

absor

22-05-2025 om 09:16 Topicstarter

Netanyahu heeft met terugwerkende kracht spijt dat alle voorgaande oorlogen door Israel geëindigd zijn zonder uitroeiing van hamas.   Ik vermoed zo dat zijn enige doel is nu niet te stoppen voor hamas volledig is uitgeroeid    
hamas daarentegen zal nooit stoppen totdat ze alle joden volledig hebben uitgeroeid dus israel kan per direct stoppen maar de gijzelaars blijven zitten, de raketten blijven komen en als er weer een buisje voor een riool binnenkomt maken ze er weer een wapen mee want israel uitroeien is een doel wat hoger en belangrijker is dan de normale palestijn voeden

ziehier de reden dat de oorlog niet zal stoppen. 

Zilver_gray schreef op 22-05-2025 om 08:56:

[..]

Of Netanyahu dát ook zo voor zich ziet?

Het is in ieder geval afschuwelijk om te beseffen dat men de bevolking die daar al jaren (generaties?) lang wonen, gewoon “even” het land uit wil werken.

Dat denk ik wel, Israël kan de steun van de VS goed gebruiken. 

Muurbloem1985 schreef op 22-05-2025 om 10:30:

[..]

Vreselijk zo ver is het dus gekomen

-knip-

Poezie schreef op 22-05-2025 om 12:46:

[..]

-quote verwijderd-

Aha dan kun je dezelfde redenatie geven om alle moslims maar de schuld te geven wat islamitische staat doet of is het dan discriminatie? Niet dat ik Israël daarmee wil vergelijken trouwens 

Je bedoelt die doodgeschoten babies in de kibboetsen? 

Of de met de hand gewurgde Bibas baby en peuter die met stenen zijn bekogeld om Israël wijs te maken dat ze zijn omgekomen bij een Israëlisch bombardement? 

Zogenaamd doodgebombardeerd op een plek waar ze niet zouden zijn geweest als ze niet met hun moeder waren ontvoerd?

Poezenmeisje schreef op 22-05-2025 om 12:55:

Je bedoelt die doodgeschoten babies in de kibboetsen?

Of de met de hand gewurgde Bibas baby en peuter die met stenen zijn bekogeld om Israël wijs te maken dat ze zijn omgekomen bij een Israëlisch bombardement?

Zogenaamd doodgebombardeerd op een plek waar ze niet zouden zijn geweest als ze niet met hun moeder waren ontvoerd?

Daar is toch al vergelding voor geweest: het massaal vermoorden van Palestijnse babies en kinderen. Ik weet dat jij dat liever ontkent maar helaas gebeurt dat nog steeds echt.

Poezie schreef op 22-05-2025 om 12:58:

[..]

Daar is toch al vergelding voor geweest: het massaal vermoorden van Palestijnse babies en kinderen. Ik weet dat jij dat liever ontkent maar helaas gebeurt dat nog steeds echt.

🙈🙈🙈🙈🙈

absor

absor

22-05-2025 om 15:36 Topicstarter

Poezenmeisje schreef op 22-05-2025 om 09:43:

De neergeschoten diplomaten zijn gecompenseerd...

https://www.nu.nl/buitenland/6356612/twee-medewerkers-van-israelische-ambassade-doodgeschoten-in-washington.html

Absoluut verkeerd dat de diplomaten BEschoten zijn maar er was niemand NEERgeschoten

daarentegen zijn 2 joden die in amerika wonen en werkelijk niet betrokken zijn bij de oorlog en wie weet wel tegenstander?(joden die anti netanyahu zijn die zijn er namelijk veel) DOODgeschoten. 

Dus wat voor compensatie heb je het over?!?!?!

absor

absor

22-05-2025 om 15:46 Topicstarter

absor schreef op 22-05-2025 om 09:16:

Netanyahu heeft met terugwerkende kracht spijt dat alle voorgaande oorlogen door Israel geëindigd zijn zonder uitroeiing van hamas. Ik vermoed zo dat zijn enige doel is nu niet te stoppen voor hamas volledig is uitgeroeid
hamas daarentegen zal nooit stoppen totdat ze alle joden volledig hebben uitgeroeid dus israel kan per direct stoppen maar de gijzelaars blijven zitten, de raketten blijven komen en als er weer een buisje voor een riool binnenkomt maken ze er weer een wapen mee want israel uitroeien is een doel wat hoger en belangrijker is dan de normale palestijn voeden

ziehier de reden dat de oorlog niet zal stoppen.

Even voor de duidelijkheid 

Hier vecht israel mee;

https://x.com/koshercockney/status/1925169548224827808

deze mensen willen zelf graag door tot het bittere eind.  Zie ook het huidige lot van de gijzelaars

ipv beelden van verwoesting en kinderen zou ik op het nos deze kant ook graag belicht willen zien. 

Incl dat andere eerdere filmpje van gaza man die hamas juist vervloekt ipv israel

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.