Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Muurbloem1985 schreef op 17-05-2025 om 13:45:

[..]

Ja en hoe moet Israël dan van Hamas afkomen volgens jou? Want zo kan het niet doorgaan.

Ik had een heel verhaal opgeschreven, maar gewist..

Ik denk niet dat Israël dit kan oplossen, te ingewikkeld, te pijnlijk en teveel trauma.

Zilver_gray schreef op 17-05-2025 om 13:56:

[..]

Ik had een heel verhaal opgeschreven, maar gewist..

Ik denk niet dat Israël dit kan oplossen, te ingewikkeld, te pijnlijk en teveel trauma.

Dat is het hele probleem, het is ook haast niet op te lossen behalve als de gijzelaars teruggegeven worden en als Hamas zich overgeeft maar dat gaat niet gebeuren. Het probleem is als Israël nu zegt we trekken ons terug dat wortels van het kwaad dan blijven, dan blijven de raket aanvallen ect maar doorgaan.

Muurbloem1985 schreef op 17-05-2025 om 14:13:

[..]

Dat is het hele probleem, het is ook haast niet op te lossen behalve als de gijzelaars teruggegeven worden en als Hamas zich overgeeft maar dat gaat niet gebeuren. Het probleem is als Israël nu zegt we trekken ons terug dat wortels van het kwaad dan blijven, dan blijven de raket aanvallen ect maar doorgaan.

Israël heeft geen keuze. Het is niet alleen Hamas die Israël wil vernietigen, maar ook Iran, Jemen enz.

Koko67 schreef op 17-05-2025 om 14:29:

[..]

Israël heeft geen keuze. Het is niet alleen Hamas die Israël wil vernietigen, maar ook Iran, Jemen enz.

Precies 

Koko67 schreef op 17-05-2025 om 13:30:

[..]

Ik vind absoluut van niet, maar veel mensen vinden dat elke Jood schuld heeft. Ook de Joden in Nederland. Dat meisje bv. op het songfestival die een gruwelijk trauma heeft beleefd wordt uitgejouwd en uitgefloten. Alsof zij er iets aan kan doen. Joodse scholen die hier in Amsterdam moeten worden bewaakt. Constant die kutdemonstraties met gezichtsbedekking en vernielingen waar het een en ander wordt geschreeuwd over vernietiging van Israël. Het is te walgelijk voor woorden.

100% mee eens dat dit fout is. Over wat haar overkomt bij het songfestival heb ik ook nagedacht en ook daar is het fout dat zij erop wordt aangevallen wat anderen veroorzaken. Ze had hiervoor beschermd moeten worden: Niet door beveiliging ter plaatse maar ze had er helemaal niet moeten staan. Of de EBU had Israël moeten uitsluiten of de Israëlische omroep had haar niet voor de bus moeten gooien maar tegen zichzelf moeten beschermen. 

Maar het verschijnsel dat (alle) Joden nu het slachtoffer worden van de acties van Netanyahu is een psychologische tekortkoming van mensen die iedereen over één kam scheren. Ik hoor sinds een tijd ook wel dat er in Israël tegen hem wordt gedemonstreerd, dat helpt het ongenuanceerde beeld te wijzigen.

https://nos.nl/artikel/2567762-massaal-protest-tegen-israel-standpunt-kabinet-organisatie-ziet-100-000-betogers

Mooi om te zien, dat men massaal gehoor geeft aan de oproep van o.a Amnesty International, Artsen zonder Grenzen, Save the Children, Pax, Oxfam Novib, The Rights Forum en Plant een Olijfboom.

Hopelijk blijft het vredig, zonder opstootjes en vernielingen. Dan maak je pas echt een punt naar mijn idee.

Misschien moeten deze mensen eens bij de grens grens van Gaza in Israël wonen waar je elke keer naar de schuilkelders moet vluchten omdat je bang bent dat je geraakt wordt door een raket van Hamas

Muurbloem1985 schreef op 18-05-2025 om 18:21:

Misschien moeten deze mensen eens bij de grens grens van Gaza in Israël wonen waar je elke keer naar de schuilkelders moet vluchten omdat je bang bent dat je geraakt wordt door een raket van Hamas

Misschien zou jij zelf eens in Gaza moeten gaan wonen. 

Muurbloem1985 schreef op 18-05-2025 om 18:21:

Twee miljoen Gazanen hebben verder nergens last van? 

Poezie schreef op 18-05-2025 om 18:41:

[..]

Misschien zou jij zelf eens in Gaza moeten gaan wonen.

Als er nog een huis heel is. 

Het is kennelijk niet voor te stellen dat verschillende groepen slachtoffer zijn van Hamas, ja, ook Gazanen. 

Het is kennelijk niet voor te stellen dat je zowel tegen Hamas als tegen het regeringsbeleid van Netanyahu en consorten kunt zijn. Het is zo ongelofelijk kortzichtig. Moedeloos makend...

felija schreef op 18-05-2025 om 18:45:

[..]

Twee miljoen Gazanen hebben verder nergens last van?

Laat ze de gijzelaars eens teruggeven, zat tijd voor gehad

Muurbloem1985 schreef op 18-05-2025 om 18:53:

[..]

Laat ze de gijzelaars eens teruggeven, zat tijd voor gehad

Dan houdt Israël niet op. Dus dat gaat niet werken.

felija schreef op 18-05-2025 om 19:14:

[..]

Dan houdt Israël niet op. Dus dat gaat niet werken.

Dat weet jij dus helemaal niet, hadden ze al lang kunnen doen en was deze ellende er niet, sowieso als Hamas 7 oktober niet had gedaan was er nu geen oorlog.

Muurbloem1985 schreef op 18-05-2025 om 19:23:

[..]

Dat weet jij dus helemaal niet, hadden ze al lang kunnen doen en was deze ellende er niet, sowieso als Hamas 7 oktober niet had gedaan was er nu geen oorlog.

Als het aan Netanyahu ligt gaan ze door, ook als de gijzelaars terug zouden zijn.

https://nos.nl/artikel/2565680-netanyahu-stelt-openlijk-het-verslaan-van-hamas-boven-lot-van-gijzelaars

felija schreef op 18-05-2025 om 19:59:

[..]

Als het aan Netanyahu ligt gaan ze door, ook als de gijzelaars terug zouden zijn.

Voor de zoveelste keer dat maak jij er van dat heeft die niet gezegd, maar hij heeft gewoon gelijk dat Hamas ook moet worden uitgeroeid en als de gijzelaars vrij gelaten worden had dat heel veel ellende voorkomen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.