Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Zilver_gray schreef op 02-05-2025 om 10:59:

[..]

Het lijkt alsof je elke post hier moet beginnen met

“Ik veroordeel de daden van Hamas”

Als een soort mantra. Herhalen, herhalen en nog eens herhalen.
Ben daar wel klaar mee.

Inderdaad, iedere keer beginnen met een disclaimer. 

felija schreef op 02-05-2025 om 10:45:

[..]

Netanyahu is eindverantwoordelijk voor de oorlogsvoering vanuit Israël, je kunt hem op geen enkele wijze los zien van je standpunt over deze oorlog. Hij en zijn ultrarechtse regering zijn degenen die nu uit naam van Israël oorlog voeren tegen Hamas.

Dat klopt. Maar ik heb zolang dit topic loopt al meermaals gevraagd naar het betere plan om Hamas te ontmantelen en de gijzelaars vrij te krijgen en dat op een zodanige manier dat de veiligheid op lange termijn zoveel mogelijk gewaarborgd blijft. 

Ik denk dat ze dat in Israël ook graag willen weten. 

Dus wat is concreet en specifiek jouw plan? 

Malibu2 schreef op 02-05-2025 om 11:40:

[..]

Dat klopt. Maar ik heb zolang dit topic loopt al meermaals gevraagd naar het betere plan om Hamas te ontmantelen en de gijzelaars vrij te krijgen en dat op een zodanige manier dat de veiligheid op lange termijn zoveel mogelijk gewaarborgd blijft.

Dan zoeken ze dat in Israël zelf maar eens uit, daar zitten toch de knappe koppen? 
Waarom moeten we daar hier op het forum een antwoord voor gaan zoeken?

Niet voor alles is een plan om de situatie tot een goed einde te brengen voor handen. Maar dat mag nooit een excuus zijn tot martelen, moorden, opsluiten, vernietigen etc. 

Zilver_gray schreef op 02-05-2025 om 11:50:

[..]

Dan zoeken ze dat in Israël zelf maar eens uit, daar zitten toch de knappe koppen?
Waarom moeten we daar hier op het forum een antwoord voor gaan zoeken?

Niet voor alles is een plan om de situatie tot een goed einde te brengen voor handen. Maar dat mag nooit een excuus zijn tot martelen, moorden, opsluiten, vernietigen etc.

Waarom denk je dan wel het recht te hebben Israël te veroordelen? 

Malibu2 schreef op 02-05-2025 om 11:40:

[..]

Dus Netanyahu's handelswijze is toch wel relevant voor hoe jij in deze oorlog staat?

Het vermoorden van vijftien vrijwilligers en dat in de doofpot proberen te stoppen, over de toedracht liegen is sowieso een absolute no go, daarmee ben je als Israëlisch leger geen haar beter dan Hamas. Één voorbeeld van hoe het Israëlische regime zich verlaagt tot het niveau van Hamas. 

Hamas willen vernietigen lukt niet en heeft alleen een groot aantal onschuldige burgerslachtoffers tot gevolg. Het gaat Netanyahu ook niet primair om het vrij laten van de gijzelaars om tot een staakt het vuren te komen, zoals hier wel vaak werd beweerd.

Mijns inziens is er alles aan gelegen dat deze oorlog niet uitmondt in vergeldingsacties, al is dat eigenlijk al lang het geval. 

Flauwe retoriek trouwens: bij enige vorm van kritiek aankomen met wat specifiek en concreet mijn oorlogsstrategie zou zijn. 

Malibu2 schreef op 02-05-2025 om 12:06:

[..]

Waarom denk je dan wel het recht te hebben Israël te veroordelen?

Omdat er tijdens het voeren van oorlog regels zijn, en zolang Israël deze aan zijn laars lapt, vind ik dat ik alle recht heb Israël te veroordelen.

Hieronder alvast een aantal die ruimschoots overschreden worden;

1. Je mag geen geweld tegen burgers gebruiken. ...
  2. Je moet onnodig leed voorkomen. ...
  3. Je mag niet alle wapens gebruiken. ...
  4. Je mag krijgsgevangenen niet mishandelen. ...
  5. Medisch personeel moet iedereen helpen. ...
  6. Je mag hulpverleners niet hinderen of aanvallen.
Zilver_gray schreef op 02-05-2025 om 10:58:

[..]

Ik hoef niks te bewijzen, de media bericht dagelijks over de wandaden die Israël pleegt, het bewijs levert Israël zelf wel.

Voor mij is er geen onderscheid tussen een vermoorde Jood of een vermoorde Palestijn.

Tuurlijk je hoeft niks te bewijzen maar beweert wel onjuiste dingen tjongejonge 

Zilver_gray schreef op 02-05-2025 om 10:59:

[..]

Het lijkt alsof je elke post hier moet beginnen met

“Ik veroordeel de daden van Hamas”

Als een soort mantra. Herhalen, herhalen en nog eens herhalen.
Ben daar wel klaar mee.

Ja want jih wilt geen eens de wandaden op 7 oktober van hamas tegen Israël veroordeelt heel moeilijk is dat ook

Muurbloem1985 schreef op 02-05-2025 om 12:47:

[..]

Ja want jih wilt geen eens de wandaden op 7 oktober van hamas tegen Israël veroordeelt heel moeilijk is dat ook

Ze doet niet anders, maar het is kennelijk nooit genoeg.

felija schreef op 02-05-2025 om 12:51:

[..]

Ze doet niet anders, maar het is kennelijk nooit genoeg.

Nou nee lees maar terug ze snapt het wel "want Israël doet zogenaamd hetzelfde"

Muurbloem1985 schreef op 02-05-2025 om 12:54:

[..]

Nou nee lees maar terug ze snapt het wel "want Israël doet zogenaamd hetzelfde"

En ook dat veroordeelt ze.

Een groot probleem is wat mij betreft dat Netanyahu ook persoonlijk belang heeft bij het voortzetten van de oorlog. Ik denk dat dat zijn beoordelingsvermogen veel te veel beïnvloed.

Muurbloem1985 schreef op 02-05-2025 om 12:43:

[..]

Tuurlijk je hoeft niks te bewijzen maar beweert wel onjuiste dingen tjongejonge

Tot nu toe heb ik alles wat jij beweert kunnen weerleggen mét juiste onderbouwing, bronnen etc. 

Heel wat anders dan die zwart/ wit napraat papegaai berichten van jou die enkel ondersteund worden door gedateerde youtube filmpjes en door die ordinaire propagandaclub van een cidi met hun verzinsels.

Zilver_gray schreef op 02-05-2025 om 12:58:

[..]

Tot nu toe heb ik alles wat jij beweert kunnen weerleggen mét juiste onderbouwing, bronnen etc.

Heel wat anders dan die zwart/ wit napraat papegaai berichten van jou die enkel ondersteund worden door gedateerde youtube filmpjes en door die ordinaire propagandaclub van een cidi met hun verzinsels.

Maar je eigen bewering weiger je te onderbouwen maar je komt alleen met het kul argument " kijk maar" zonder enige bron

Muurbloem1985 schreef op 02-05-2025 om 13:03:

[..]

Maar je eigen bewering weiger je te onderbouwen maar je komt alleen met het kul argument " kijk maar" zonder enige bron

Oh nu heb ik geen bron.. kreeg ik onlangs niet het verwijt dat o.a mijn bronnen te gekleurd of “tegen Netanyahu” zijn? 

Maakt niet uit welke linkjes ik erbij plak, of waar ik mijn info vandaan haal, volgens een aantal waaronder jij is het niet goed genoeg.

Ik vind het allemaal wel best hoor.

Het valt allemaal wel mee in Gaza: 

‘Gaza is veranderd in een massagraf'
https://www.volkskrant.nl/buitenland/gaza-is-veranderd-in-een-massagraf~bd6bfa19/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.