Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
felija
01-05-2025 om 20:54
Zilver_gray schreef op 01-05-2025 om 20:51:
[..]
Waar lees jij dat het stopt als de gijzelaars vrij zijn? Dat wordt hier ook veelvuldig verkondigd.
Onder andere door haar zelf. Wat een gedraai om maar niet toe te hoeven geven dat je fout zit.
Zilver_gray
01-05-2025 om 20:58
felija schreef op 01-05-2025 om 20:54:
[..]
Onder andere door haar zelf. Wat een gedraai om maar niet toe te hoeven geven dat je fout zit.
Klopt, zo erg dat ze het nu zelfs niet geloven als Netanyahu het zelf toegeeft.
Toppunt!
felija
01-05-2025 om 21:02
Zilver_gray schreef op 01-05-2025 om 20:58:
[..]
Klopt, zo erg dat ze het nu zelfs niet geloven als Netanyahu het zelf toegeeft.
Toppunt!
Het maakt je alleen maar ongeloofwaardig als discussiepartner.
Muurbloem1985
01-05-2025 om 21:14
felija schreef op 01-05-2025 om 20:51:
[..]
[..]
Nee jij moet het krantenartikel gewoon beter lezen hij zegt nergens dat de oorlog dan niet stopt.
JIJ zei dat, jij beweerde dat Israël zou ophouden als Hamas de gijzelaars vrij laat. Netanyahu heeft dat heel lang in het midden gelaten, maar zegt nu dus openlijk dat dat niet zo is.
Zucht Waar zegt die dat dan
Poezie
01-05-2025 om 21:46
Muurbloem1985 schreef op 01-05-2025 om 21:14:
[..]
Zucht Waar zegt die dat dan
Jij had toch gezegd dat hij dat zou doen? Nou gaat hij ten koste van de gegijzelden Gaza helemaal plat gooien. Fijne leider ben je dan hoor (not)
Muurbloem1985
01-05-2025 om 21:55
Poezie schreef op 01-05-2025 om 21:46:
[..]
Jij had toch gezegd dat hij dat zou doen? Nou gaat hij ten koste van de gegijzelden Gaza helemaal plat gooien. Fijne leider ben je dan hoor (not)
Ja en nu gaan we weer wie was er eerder de kip of het ei? Stel je voor Mexico zou hetzelfde gedaan hebben in Amerika als wat hamas gedaan heeft in Israël op 7 oktober 2023 dan was er nu helemaal geen Mexico meer, Israël heeft nog geduld.
Malibu2
01-05-2025 om 21:58
Zilver_gray schreef op 01-05-2025 om 20:29:
[..]
Het zou mij niet verbazen dat 7 oktober voor sommigen helemaal zo slecht nog niet uitkwam.
Dit vind ik echt een heel ernstige beschuldiging verpakt onder het mom van "just asking questions".
Miraval
01-05-2025 om 22:06
Muurbloem1985 schreef op 01-05-2025 om 21:55:
[..]
Ja en nu gaan we weer wie was er eerder de kip of het ei? Stel je voor Mexico zou hetzelfde gedaan hebben in Amerika als wat hamas gedaan heeft in Israël op 7 oktober 2023 dan was er nu helemaal geen Mexico meer, Israël heeft nog geduld.
Amerika is natuurlijk ook geen haar beter dan Netanyahu.
Geduld? Wat hij nu aan het doen is, is schadelijker voor Israël dan wanneer hij ervoor had gezorgd dat Gaza en de Gazanen fatsoenlijk onderkomen hadden gehad.
Daarnaast vind ik het ook schandelijk dat de omringende landen weinig tot niets doen om de situatie voor onschuldige burgers te verbeteren.
Zilver_gray
01-05-2025 om 22:19
Malibu2 schreef op 01-05-2025 om 21:58:
[..]
Dit vind ik echt een heel ernstige beschuldiging verpakt onder het mom van "just asking questions".
Dat mag je vinden. Ik ben daar totaal niet van onder de indruk. Als ik zie wat er allemaal uit jouw toetsenbord komt? Daar lusten de honden geen brood van.
felija
01-05-2025 om 22:45
Malibu2 schreef op 01-05-2025 om 18:08:
Ik geloof niet dat er daadwerkelijk op grote schaal honger wordt geleden in Gaza. Waarom geloof ik dat niet? Precies om de reden die Leon de Winter in zijn column gaf waar ik gisteren naar verwees.
Het is wat ze zelf plaatsen op TikTok, op Instagram. Het zijn die fake filmpjes die ze zelf posten. Met pasen vierden we de opstanding van Jezus uit de dood, nou, ik heb heel wat Gazanen uit de 'dood' zien opstaan. Het wordt niet voor niets Pallywood of Gazawood genoemd. En herinneren we ons nog de dramatische oproepen in het begin van de oorlog toen er dagenlang 'nog maar voor een paar uur stroom' zou zijn? En nu zie ik de filmpjes van zogenaamd hongerige kinderen die hun lachen niet kunnen inhouden. Misselijkmakend vind ik dat, vooral omdat hierdoor de mensen die werkelijk honger hebben in andere delen van de wereld (zoals in Soedan) niet meer de aandacht krijgen die ze verdienen.
Zullen er in Gaza mensen zijn die het echt moeilijk hebben? Ongetwijfeld. Ik hoop ook echt dat die Gaza kunnen verlaten. Maar zijn die ermee geholpen als Hamas in het zadel wordt gehouden? Ik denk het niet. Die zijn veel meer geholpen met het plan van Trump.
Er leven twee miljoen Gazanen onder erbarmelijke omstandigheden. Hoeveel van die twee miljoen hebben, als het al waar is, massaal een 'geinig' filmpje op tiktok gezet?
Twee miljoen mensen hebben eten in overvloed en nergens tekort aan, hebben geen dierbaren verloren en bevinden zich ook niet in een openluchtgevangenis? Het valt wel mee?
En ja, wat er zich in Soedan afspeelt is meer dan verschrikkelijk, maar daar gaat dit topic niet over. Er zijn veel te veel mensen die dagelijks lijden onder regimes die niks om hun burgers geeft.
Zilver_gray
01-05-2025 om 22:53
felija schreef op 01-05-2025 om 22:45:
[..]
Er leven twee miljoen Gazanen onder erbarmelijke omstandigheden. Hoeveel van die twee miljoen hebben, als het al waar is, massaal een geinig filmpje op tiktok gezet?
Twee miljoen mensen hebben eten in overvloed en nergens tekort aan, hebben geen dierbaren verloren en bevinden zich ook niet in een openluchtgevangenis? Het valt wel mee?
En ja, wat er zich in Soedan afspeelt is meer dan verschrikkelijk, maar daar gaat dit topic niet over.
Dit is wat ik o.a bedoel; meer dan walgelijk om dat zo te stellen “omdat er grappige filmpjes op tik tok te zien zijn” ..
(Welke volwassene verwijst überhaupt naar tik tok filmpjes om een punt te maken als het over dit soort onderwerpen gaat)
felija
01-05-2025 om 23:04
Zilver_gray schreef op 01-05-2025 om 22:53:
[..]
Dit is wat ik o.a bedoel; meer dan walgelijk om dat zo te stellen “omdat er grappige filmpjes op tik tok te zien zijn” ..
(Welke volwassene verwijst überhaupt naar tik tok filmpjes om een punt te maken als het over dit soort onderwerpen gaat)
Onbewuste, onderliggende haat richting in dit geval Gazanen? Waardoor zelfs tiktokfilmpjes afdoende bewijs zijn om te stellen dat het wel mee valt met die Gazanen?
Zilver_gray
01-05-2025 om 23:12
felija schreef op 01-05-2025 om 23:04:
[..]
Onbewuste, onderliggende haat richting in dit geval Gazanen? Waardoor zelfs tiktokfilmpjes afdoende bewijs zijn om te stellen dat het wel mee valt met die Gazanen?
Zo komt het bij mij wel over inderdaad.
absor
01-05-2025 om 23:22
waar zijn de middenmensen😭
De mensen die hamas vervloeken en tegelijk netanyahu een grote l*l vinden?
Zilver_gray
01-05-2025 om 23:35
absor schreef op 01-05-2025 om 23:22:
waar zijn de middenmensen😭
De mensen die hamas vervloeken en tegelijk netanyahu een grote l*l vinden?
Ik heb het idee dat er meer mensen Hamas vervloeken dan dat er mensen tegelijkertijd Netanyahu een … vinden.
Voor velen is Hamas de belichaming van het kwaad en Netanyahu het slachtoffer.
Nou misschien niet voor velen. Maar wel voor een flink aantal.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.