Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Ik vraag me echt af waar jij je ‘nieuws’ vandaan haalt Muurbloem.

Daglichtlamp schreef op 01-05-2025 om 16:32:

https://youtu.be/2DE3Xg2It-I?si=BvqwE62T0SZwxZqp

Daglichtlamp schreef op 01-05-2025 om 16:32:

https://youtu.be/UEdUAJn_q4A?si=W-WgDRW46so7j4o2

Twee filmpjes van een jaar geleden leiden bij jou tot de conclusie dat Israël momenteel niet de toegang van voedsel, water en energie naar de Gazastrook blokkeert?

Daglichtlamp schreef op 01-05-2025 om 16:54:

Twee filmpjes van een jaar geleden leiden bij jou tot de conclusie dat Israël momenteel niet de toegang van voedsel, water en energie naar de Gazastrook blokkeert?

Klopt het is heel simpel laat de gijzelaars vrij en het is afgelopen maar dat weigeren ze.

Muurbloem1985 schreef op 01-05-2025 om 16:58:

[..]

Klopt het is heel simpel laat de gijzelaars vrij en het is afgelopen maar dat weigeren ze.

Ik word echt misselijk van jouw postings, het goedpraten van het vermoorden van gazaanse babies en kinderen is te walgelijk voor woorden. 

Juist omdat Hamas voedsel als machtsmiddel gebruikt is het onwaarschijnlijk dat zij de voedselhulp blokkeren. Natuurlijk Hamas is verschrikkelijk, daar hoef je niemand hier van te overtuigen.

Poezie schreef op 01-05-2025 om 17:08:

[..]

Ik word echt misselijk van jouw postings, het goedpraten van het vermoorden van gazaanse babies en kinderen is te walgelijk voor woorden.

Tsja mensen hebben een mening, er zijn ook baby´s vermoord op 7 Oktober, deze oorlog is veroorzaakt door hamas en niemand anders, jij noemt het vermoorden, ik zie het als gevolg van de oorlog, veroorzaakt door hamas.

Poezie schreef op 01-05-2025 om 17:08:

[..]

Ze zit heel heel diep in haar fabeltjesfuik: Israël kan het niet fout doen, nooit. Het is voor mij onvoorstelbaar, maar ze is helaas niet de enige  

Muurbloem1985 schreef op 01-05-2025 om 17:17:

[..]

Tsja mensen hebben een mening, er zijn ook baby´s vermoord op 7 Oktober, deze oorlog is veroorzaakt door hamas en niemand anders, jij noemt het vermoorden, ik zie het als gevolg van de oorlog, veroorzaakt door hamas.

Als men (ik) zou zeggen dat 7 oktober het gevolg was van jarenlange onderdrukking en het onmenselijk behandelen van Palestijnen, vind je dat ook geoorloofd?

Muurbloem1985 schreef op 01-05-2025 om 16:58:

[..]

Nou ja niet dus. Netanyahu heeft vandaag gezegd dat het winnen van de oorlog belangrijker is dan het vrijkrijgen van de gijzelaars. Weten we eindelijk waar zijn prioriteit ligt.

Helemaal ruk voor de Gazanen, voor de Israëliërs, voor iedereen die slachtoffer is van deze oorlog. Maar hey, wie boeit nou die Gazanen? Iig niet Netanyahu, niet Hamas en niet Trump. En de rest van de wereld kijkt ernaar en doet niks. 

Buiten wat demonstraties hier en daar, wat goodwill op internet naast wat islamofobie en antisemitisme, gaat het leven voor iedereen in de (westerse) wereld gewoon door. Geen haan die er verder naar kraait. 

Muurbloem1985 schreef op 01-05-2025 om 17:17:

[..]

Babies en kinderen vermoorden is NOOIT ok. Werkelijk, waarom maak jij onderscheid in waar die kinderen en babies geboren zijn? Volgens mij valt dat onder discriminatie of racisme. 

Zilver_gray schreef op 01-05-2025 om 17:47:

[..]

Als men (ik) zou zeggen dat 7 oktober het gevolg was van jarenlange onderdrukking en het onmenselijk behandelen van Palestijnen, vind je dat ook geoorloofd?

Nee want die zogenaamde onderdrukking heeft ook een reden, de talloze zelfmoordaanslagen:

Lijst van aanslagen in Israël - Wikipedia

Muurbloem1985 schreef op 01-05-2025 om 18:07:

[..]

Nee want die zogenaamde onderdrukking heeft ook een reden, de talloze zelfmoordaanslagen:

Lijst van aanslagen in Israël - Wikipedia

Oh nou echt een reden om Palestijnse babies en kinderen te mogen vermoorden toch?

Ik geloof niet dat er daadwerkelijk op grote schaal honger wordt geleden in Gaza. Waarom geloof ik dat niet? Precies om de reden die Leon de Winter in zijn column gaf waar ik gisteren naar verwees. 

Het is wat ze zelf plaatsen op TikTok, op Instagram. Het zijn die fake filmpjes die ze zelf posten. Met pasen vierden we de opstanding van Jezus uit de dood, nou, ik heb heel wat Gazanen uit de 'dood' zien opstaan. Het wordt niet voor niets Pallywood of Gazawood genoemd. En herinneren we ons nog de dramatische oproepen in het begin van de oorlog toen er dagenlang 'nog maar voor een paar uur stroom' zou zijn?  En nu zie ik de filmpjes van zogenaamd hongerige kinderen die hun lachen niet kunnen inhouden. Misselijkmakend vind ik dat, vooral omdat hierdoor de mensen die werkelijk honger hebben in andere delen van de wereld (zoals in Soedan) niet meer de aandacht krijgen die ze verdienen. 

Zullen er in Gaza mensen zijn die het echt moeilijk hebben? Ongetwijfeld. Ik hoop ook echt dat die Gaza kunnen verlaten. Maar zijn die ermee geholpen als Hamas in het zadel wordt gehouden? Ik denk het niet. Die zijn veel meer geholpen met het plan van Trump. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.