Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Koko67
29-03-2025 om 23:51
Daglichtlamp schreef op 29-03-2025 om 21:29:
[..]
Misschien moet je de Tweede Kamer wat beter volgen. Verder wacht ik wel af of je echt hier een draadje over gaat openen.
Ik volg de politiek ook vrij gedegen. Maar dat Denk zich ooit heeft uitgesproken over de massamoorden heb ik echt nooit gehoord.
Malibu2
30-03-2025 om 08:13
Een 22 jarige Gazaanse jongeman is opgepakt, gemarteld en afgeslacht door Hamas vanwege zijn rol in de anti-Hamas protesten.
Ik schreef het al eerder, maar ik denk dat de enige uitweg een overweldigende overwinning van Israël is. Nazi-Duitsland moest verslagen worden om de onderliggende ideologie aan te pakken. Hetzelfde geldt volgens mij hier: Hamas en andere pro-Jihadisten moeten compleet verslagen worden om ook de indoctrinatie van Gazanen zoveel mogelijk teniet te doen. En ja, dat heeft een prijs, daar ben ik me heel goed van bewust. Ik denk alleen dat de prijs bij elke andere mogelijke uitkomst nog veel hoger is...
https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/22-year-old-palestinian-tortured-killed-by-hamas-after-joining-gaza-protests-against-terror-group/
Daglichtlamp
30-03-2025 om 08:50
Malibu2 schreef op 30-03-2025 om 08:13:
Een 22 jarige Gazaanse jongeman is opgepakt, gemarteld en afgeslacht door Hamas vanwege zijn rol in de anti-Hamas protesten.
Hamas moet inderdaad echt weg, maar hoe doe je dat zonder dat je direct de voedingsbodem legt tot een nog veel ergere opvolger?
Het laat ook wel weer zien hoe dapper je moet zijn als Gazaan om om op te staan tegen Hamas.
Malibu2
30-03-2025 om 09:11
Daglichtlamp schreef op 30-03-2025 om 08:50:
[..]
Hamas moet inderdaad echt weg, maar hoe doe je dat zonder dat je direct de voedingsbodem legt tot een nog veel ergere opvolger?
Het laat ook wel weer zien hoe dapper je moet zijn als Gazaan om om op te staan tegen Hamas.
De onderliggende ideologie is het probleem. En die is inderdaad diep doorgedrongen in de samenleving.
Naast een nieuw bestuur moet het onderwijssysteem op de schop, de nieuwsvoorziening (het heeft een reden dat Al Jazeera verbannen is uit diverse landen in de regio), de moskeeën moeten ontdaan worden van de radicalen etc. Maar de bevolking moet dit ook willen. En daarom denk ik dat de overwinning van Israël zodanig groot moet zijn dat het als een complete vernedering wordt beschouwd door de Gazanen. Geen staakt-het-vuren waarbij alles daar bij het oude blijft en de Jihadisten ook maar de kleinste "overwinning" kunnen uitbuiten. Nee, ze moeten compleet falen.
En ja, ik besef me heel goed dat dat een prijs heeft, maar ik denk echt dat dit noodzakelijk is voor een betere toekomst. En qua deradicalisatie zou ik graag een rol zien voor de VAE, die hebben daar veel ervaring mee.
En verder eens met je laatste zin.
Daglichtlamp
06-04-2025 om 14:23
Ik ben het eens met Derk Boswijk (CDA).
https://www.ad.nl/buitenland/minister-kritisch-op-israel-dat-vijftien-hulpverleners-in-gaza-doodschoot-lijkt-schending-oorlogsrecht~a06cfc61/
Bij een inschattingsfout begraaf je niet de mensen inclusief de ambulance en geef je pas toe zodra videobeelden je eerste verklaring ontkrachten.
Muurbloem1985
06-04-2025 om 14:29
Daglichtlamp schreef op 06-04-2025 om 14:23:
Ik ben het eens met Derk Boswijk (CDA).
https://www.ad.nl/buitenland/minister-kritisch-op-israel-dat-vijftien-hulpverleners-in-gaza-doodschoot-lijkt-schending-oorlogsrecht~a06cfc61/
Bij een inschattingsfout begraaf je niet de mensen inclusief de ambulance en geef je pas toe zodra videobeelden je eerste verklaring ontkrachten.
Ja en daartussen zaten 6 vd 10 Hamas legerofficieren, niet zo onschuldig dus.
Daglichtlamp
06-04-2025 om 14:35
Muurbloem1985 schreef op 06-04-2025 om 14:29:
[..]
Ja en daartussen zaten 6 vd 10 Hamas legerofficieren, niet zo onschuldig dus.
Tja als de eerste verklaring dat ze niet herkenbaar waren duidelijk een leugen is, is het de vraag of de tweede verklaring wel waar is.
En als het Hamas officieren waren dan was er toch juist geen reden om wat er gebeurd is proberen te verbergen door de doden inclusief ambulance stiekem te begraven?
Muurbloem1985
06-04-2025 om 14:40
Daglichtlamp schreef op 06-04-2025 om 14:35:
[..]
Tja als de eerste verklaring dat ze niet herkenbaar waren duidelijk een leugen is, is het de vraag of de tweede verklaring wel waar is.
En als het Hamas officieren waren dan was er toch juist geen reden om wat er gebeurd is proberen te verbergen door de doden inclusief ambulance stiekem te begraven?
Die zogenaamde "hulpverleners" daar zijn vaak helemaal niet zo onschuldig als men vaak denkt, zo hebben er ook "hulpverleners" geholpen met de wandaden op 7 Oktober, dus ik wil wel eens weten of de "hulpverleners" in dit verhaal wel zo onschuldig waren, bovendien vervoerd Hamas vaak ook wapens met ziekenhuisauto's.
Malibu2
06-04-2025 om 14:47
[..]
Het was geen kwestie van verbergen:
The army said that burying bodies in this way was an approved and regular practice during fighting in Gaza, to prevent wild dogs and other animals from eating the corpses.
The United Nations was promptly notified of the burial spot, the IDF said, and was told to come and collect the bodies. The following day, however, the UN was unable to find the location, and the forces were unavailable to assist as they were busy with another task.
Malibu2
06-04-2025 om 14:51
[..]
En we hebben het over ondiepe graven, hoe kom je erbij dat ze de ambulance ook hebben begraven? Daar moet je immers behoorlijk diep voor graven...
Daglichtlamp
06-04-2025 om 15:42
Malibu2 schreef op 06-04-2025 om 14:51:
[..]
En we hebben het over ondiepe graven, hoe kom je erbij dat ze de ambulance ook hebben begraven? Daar moet je immers behoorlijk diep voor graven...
Daar zijn gewoon beelden van, dat die weer boven de grond gehaald worden.
Net als dat er beelden zijn van de aanval. Als dit echt Hamasleiders waren dan had Israël ze toch veel beter gevangen kunnen nemen? Ruilmateriaal voor de gijzelaars die Hamas nog steeds gevangen houdt.
Malibu2
06-04-2025 om 16:18
Daglichtlamp schreef op 06-04-2025 om 15:42:
[..]
Daar zijn gewoon beelden van, dat die weer boven de grond gehaald worden.
Net als dat er beelden zijn van de aanval. Als dit echt Hamasleiders waren dan had Israël ze toch veel beter gevangen kunnen nemen? Ruilmateriaal voor de gijzelaars die Hamas nog steeds gevangen houdt.
Ik zie nu inderdaad wat foto's van een voertuig. Ik snap dat ze die mensen begraven en de locatie dan doorgeven en zorgen dat de ambulances niet in verkeerde handen kunnen vallen, maar dit is wel erg veel van het goede...
En ik snap wel dat ze Hamas terroristen niet dichtbij laten komen in een voertuig, waarbij je dus ook niet kunt zien wat er in die auto zit en gebeurt. Het zou niet de eerste keer zijn dat Hamas gebruik maakt van boobytraps, ambulances of dat er zelfmoordaanslagen worden gepleegd.
Zilver_gray
06-04-2025 om 17:07
Malibu2 schreef op 06-04-2025 om 16:18:
[..]
Ik zie nu inderdaad wat foto's van een voertuig. Ik snap dat ze die mensen begraven en de locatie dan doorgeven en zorgen dat de ambulances niet in verkeerde handen kunnen vallen, maar dit is wel erg veel van het goede...
En ik snap wel dat ze Hamas terroristen niet dichtbij laten komen in een voertuig, waarbij je dus ook niet kunt zien wat er in die auto zit en gebeurt. Het zou niet de eerste keer zijn dat Hamas gebruik maakt van boobytraps, ambulances of dat er zelfmoordaanslagen worden gepleegd.
De wagens waren wel verlicht.
En daarbij klinkt het niet logisch dat Hamas zich gaat verstoppen in voertuigen zonder lichten? Dat is toch vragen om onder vuur genomen te worden?
Pas toen er beelden naar boven kwamen waarop te zien is dat de voertuigen met lampen aan en met sirenes reden, gaf men toe fouten gemaakt te hebben.
felija
06-04-2025 om 17:11
Zilver_gray schreef op 06-04-2025 om 17:07:
[..]
De wagens waren wel verlicht.
En daarbij klinkt het niet logisch dat Hamas zich gaat verstoppen in voertuigen zonder lichten? Dat is toch vragen om onder vuur genomen te worden?
Pas toen er beelden naar boven kwamen waarop te zien is dat de voertuigen met lampen aan en met sirenes reden, gaf men toe fouten gemaakt te hebben.
Heel kwalijk!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.