Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Ik zou weleens willen weten in hoeverre de auteurs van artikelen over Israël daadwerkelijk in Israël zijn geweest en dan met name na 7 oktober.

https://www.trouw.nl/buitenland/live-midden-oosten-honderden-gazanen-protesteren-tegen-hamas~bf727bda/

Betogers in Beit Lahiya riepen onder meer "Weg met Hamas" en "Hamas, terroristen", meldt persbureau AFP. Het ging vooral om mannen. Op Telegram ging zeker één oproep rond om dinsdag de straat op te gaan. Wie achter de protesten zit, is niet bekend.

Wat dapper, dat ze ondanks de benarde positie waarin ze zich bevinden nog de kracht hebben om te protesteren! Hopelijk hoeven ze dat niet met de dood te bekopen.

Is niet de eerste keer dat men zich tegen Hamas uitspreekt;

https://nos.nl/artikel/2423135-inwoners-gaza-uiten-kritiek-op-hamas-in-zeldzame-online-protesten

Tot dusverre zijn de protesten tegen Hamas alleen online, en niet op straat. Dat gebeurde voor het laatst in 2019, toen mensen demonstreerden tegen de hoge prijzen. Honderden demonstranten werden toen mishandeld of opgepakt.

hun leven is niet meer zeker denk ik

Muurbloem1985 schreef op 25-03-2025 om 22:49:

Ze protesteren met gevaar voor eigen leven inderdaad.

zouden de pro palestijnen protesten hier die alleen maar vinden dat "zionisten de zee in moeten" een voorbeeld aan kunnen nemen, hier heb ik nog geen anti hamas protest gezien.

Muurbloem1985 schreef op 25-03-2025 om 22:49:

Tja, hun leven was al niet zeker. Ofwel worden ze door Israël omgebracht ofwel door Hamas. Dan kun je maar beter je stem hebben laten horen.

Poezie schreef op 26-03-2025 om 09:44:

[..]

Tja, hun leven was al niet zeker. Ofwel worden ze door Israël omgebracht ofwel door Hamas. Dan kun je maar beter je stem hebben laten horen.

Ja net als de Israëlische gijzelaars die waarschijnlijk niet meer leven en zijn verraden door gazanen 

Muurbloem1985 schreef op 26-03-2025 om 10:04:

[..]

Ja net als de Israëlische gijzelaars die waarschijnlijk niet meer leven en zijn verraden door gazanen

Hamas zul bedoelen. 

Poezie schreef op 26-03-2025 om 10:17:

[..]

Hamas zul bedoelen.

Nee ik bedoel gazanen die hamas plekken hebben  doorgegeven op 7 oktober 

Muurbloem1985 schreef op 26-03-2025 om 10:21:

[..]

Nee ik bedoel gazanen die hamas plekken hebben doorgegeven op 7 oktober

Het ging over Palestijnen die TEGEN Hamas protesteerden. Wonderlijk, hoe jij dan antwoordt. 

Poezie schreef op 26-03-2025 om 10:24:

[..]

Het ging over Palestijnen die TEGEN Hamas protesteerden. Wonderlijk, hoe jij dan antwoordt.

En ik vind het wonderlijk hoe jij Israël weer de schuld weet te geven

Muurbloem1985 schreef op 26-03-2025 om 10:27:

[..]

En ik vind het wonderlijk hoe jij Israël weer de schuld weet te geven

De schuld?!?! Klopt het niet dan, dat het Israëlische leger Palestijnen vermoord? Bovendien noem ik in dezelfde zin Hamas dus 'de' schuld klopt niet. 

Poezie schreef op 26-03-2025 om 10:29:

[..]

De schuld?!?! Klopt het niet dan, dat het Israëlische leger Palestijnen vermoord? Bovendien noem ik in dezelfde zin Hamas dus 'de' schuld klopt niet.

Vermoorden is iets anders dan slachtoffer door oorlog 

Die logica snap ik niet.

Beide worden vermoord, beide zijn dood en beide zullen rouwende nabestaanden hebben.

Beide even verdrietig in mijn optiek.

Ik hoop zo dat meer Gazanen nog de moed en de kracht hebben om op te staan tegen Hamas, het is wellicht nog de enige manier waarop deze oorlog nog beëindigd kan worden, van onderop. Van de leiders aan beide kanten moeten we het niet hebben.
https://www.volkskrant.nl/buitenland/voor-het-eerst-protesteren-gazanen-tegen-hamas-wij-hebben-honger-wij-willen-geen-oorlog-meer~b22cc0b4/
‘Hamas moet opstappen en luisteren naar de stem van de mensen die rouwen, de stem die oprijst uit de puinhopen om ons heen. Het is de enige ware stem hier.’

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.