Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Yumi
25-02-2025 om 17:29
Pro-Palestijnse betoger veroordeeld tot twee maanden celstraf
Ze was niet in de rechtbank aanwezig, maar deed een aantal opmerkelijke uitspraken.
De Chinese Studente Simone Zhu heeft met stokken gegooid, maar dacht niet dat ze wordt veroordeeld. "Ik denk dat ik niets fout heb gedaan", of dat dit onder zwaar geweld valt, omdat de politie goed beschermd is. Volgens Zhu, krijgen ze ervoor betaald als ze zich niet goed beschermen dan is dat hun eigen fout. Filmpje van haar waarin ze deze uitspraken doet op AT5.
Haar uitspraken noemt Ramon Meijerink, voorzitter van de politievakbond, de wereld op zijn kop. "Als jij een goede helm draagt, mag ik dan een baksteen op je hoofd gooien? Dat is een beetje hetzelfde argument. Het is te plat voor woorden. Als je met gevaarlijke voorwerpen op politiemensen afgaat, dan ben je gewoon niet goed snik", reageert hij.
De rechtbank in Amsterdam heeft een pro-Palestijnse betoger veroordeeld tot twee maanden celstraf, waarvan een voorwaardelijk met een proeftijd van twee jaar. Ze krijgt de straf voor geweld dat ze pleegde rond een protest vorig jaar bij de Universiteit van Amsterdam (UvA).
Twee maanden cel voor pro-Palestijnse UvA-betoger
Verdachte van UvA-rellen morgen voor rechter: "Politie was goed beschermd, ik ben onschuldig" - AT5
Gebruikersnaaminvullen
25-02-2025 om 21:48
Yumi schreef op 25-02-2025 om 17:29:
Pro-Palestijnse betoger veroordeeld tot twee maanden celstraf
Ze was niet in de rechtbank aanwezig, maar deed een aantal opmerkelijke uitspraken.
De Chinese Studente Simone Zhu heeft met stokken gegooid, maar dacht niet dat ze wordt veroordeeld. "Ik denk dat ik niets fout heb gedaan", of dat dit onder zwaar geweld valt, omdat de politie goed beschermd is. Volgens Zhu, krijgen ze ervoor betaald als ze zich niet goed beschermen dan is dat hun eigen fout. Filmpje van haar waarin ze deze uitspraken doet op AT5.
Haar uitspraken noemt Ramon Meijerink, voorzitter van de politievakbond, de wereld op zijn kop. "Als jij een goede helm draagt, mag ik dan een baksteen op je hoofd gooien? Dat is een beetje hetzelfde argument. Het is te plat voor woorden. Als je met gevaarlijke voorwerpen op politiemensen afgaat, dan ben je gewoon niet goed snik", reageert hij.
De rechtbank in Amsterdam heeft een pro-Palestijnse betoger veroordeeld tot twee maanden celstraf, waarvan een voorwaardelijk met een proeftijd van twee jaar. Ze krijgt de straf voor geweld dat ze pleegde rond een protest vorig jaar bij de Universiteit van Amsterdam (UvA).
Twee maanden cel voor pro-Palestijnse UvA-betoger
Verdachte van UvA-rellen morgen voor rechter: "Politie was goed beschermd, ik ben onschuldig" - AT5
Ze komen helemaal hier naartoe om te studeren toch? Stuur lekker terug naar China na die maand. Kan ze daar gaan protesteren, op bulldozers klimmen en met stokken naar de politie gooien.
Miraval
25-02-2025 om 21:49
Gebruikersnaaminvullen schreef op 25-02-2025 om 21:48:
[..]
Ze komen helemaal hier naartoe om te studeren toch? Stuur lekker terug naar China na die maand. Kan ze daar gaan protesteren, op bulldozers klimmen en met stokken naar de politie gooien.
Ja daar ben ik het dus helemaal mee eens. Eens kijken of ze er daar ook zo mee weg komt. Op deze manier wordt er gewoon geprofiteerd van onze vrijheden.
Poezenmeisje
27-02-2025 om 10:40
https://www.facebook.com/share/p/1ACyKGAS4f/
De grafrede van Yarden Bibas.
😢
Poezenmeisje
03-03-2025 om 14:22
Onvoorstelbaar, wat een ***.
https://niw.nl/hilversumse-wethouder-treedt-af-na-rabiate-anti-israelbrief/
Malibu2
03-03-2025 om 17:09
Poezenmeisje schreef op 03-03-2025 om 14:22:
Zo heee...
Ik heb de reacties op zijn LinkedIn bekeken. Daar waren veel steunbetuigingen en ik zag vrijwel geen kritiek op hem (behalve van een VVD raadslid), maar het kan natuurlijk ook zijn dat de oud-wethouder die zelf verwijdert..
Malibu2
03-03-2025 om 20:38
Karoline Preisler, een Duitse politica, staat regelmatig bij pro Hamas demonstraties met een papier in de hand met een tekst als "Rape is not resistance" .
Die boodschap wekt bij sommigen heel bijzondere reacties op..
https://x.com/HananyaNaftali/status/1896591423702507575?t=fB0JP_uH9an5PvANF8Pm-g&s=19
Malibu2
03-03-2025 om 23:04
Poezenmeisje schreef op 03-03-2025 om 14:22:
Ik lees net een nieuwsbericht hierover van RTL Nieuws. Knap staaltje gaslighting. Want wat vermeldt RTL Nieuws?
"De Hilversumse wethouder Bart Heller (GroenLinks) heeft vanochtend zijn ontslag ingediend vanwege een conflict over zijn standpunt over Gaza. Het conflict ontstond door een e-mail van Heller waarin hij het leed van 'alle kinderen die lijden onder het conflict in Gaza, ongeacht hun naam, religie of kleur van hun huid, haar of ogen' belichtte. Hij deelde zijn ontslagbrief op LinkedIn."
Maar zo was het niet.
Deze zin over 'alle kinderen' staat namelijk in zijn ontslagbrief. In zijn antwoord op een e-mail van een familie beschreef hij het wat anders. Deze bijlage bij zijn ontslagbrief heeft Heller wel op LinkedIn geplaatst, maar hier linkt RTL Nieuws niet naar.
In zijn antwoord aan de familie schreef hij onder andere (ik heb vet gedrukt wat Heller in zijn reactie ook vet heeft gedrukt):
"In totaal heeft het Israelische leger sinds de inval in Gaza gemiddeld zo'n 250 mensen per dag gedood, waarvan ruim 80 kinderen. Per dag! En nog steeds worden er dagelijks kinderen gericht en in koelen bloede vermoord door "het meest morele leger ter wereld". Geexecuteerd. Kinderen. "Onschuld die wreed wordt vernietigd".
En:
"Uitgaande van 24 uur aanlichten van het Raadhuis voor elke twee gedode kinderen zijn Kfir en Ariel over 7.500 dagen, zeg 20 jaar, aanlichten voor de vernietigde Palestijnse kinderen aan de beurt".
Ik hoop dat u mijn reactie wilt delen met de Ambassade van Israel in Nederland"
De reactie van Heller staat bol van de leugens. Kinderen worden niet in koelen bloede geexecuteerd door Israel. Hamas en de Palestijnse burgers die op 7 oktober Israel binnenvielen, deden dat wel. En over het aantal doden... de VN, niet bepaald pro-Israel, had het in december over "meer dan 45.000". Dan nog is het een hele sprong naar de 125.000 doden die Heller claimt, waar hij overigens geen bron of bewijs voor aandraagt.
RTL Nieuws vermeldt dit niet, alleen de zinsnede waarin hij het leed van 'alle kinderen die lijden onder het conflict in Gaza, ongeacht hun naam, religie of kleur van hun huid, haar of ogen' in zijn ontslagbrief belichtte. Het is jammer dat ze niet op zijn oorspronkelijke mail ingaan, maar daar zullen ze vast hun redenen voor hebben.
RTL vermeldt ook nog: "Na gesprekken binnen het college werd duidelijk dat zijn standpunt over Gaza als 'problematisch werd ervaren, deels vanwege de dreiging van mogelijke publicitaire acties vanuit organisaties als het CIDI en Christenen voor Israël',schrijft Heller op LinkedIn."
Weer een knap staaltje omdraaiing. Het probleem ligt niet bij CIDI of CvI, maar bij de reactie van Heller zelf. Je kunt CIDI en CvI niet de schuld van geven van Heller's antisemitisme.
https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5497343/wethouder-hilversum-neemt-ontslag-om-conflict-over-gaza-standpunt
https://news.un.org/en/story/2024/12/1158206#:~:text=Gaza%20death%20toll%20passes%2045%2C000%20as%20UN%20school%20suffers%20new%20deadly%20strike,-16%20December%202024&text=Authorities%20in%20Gaza%20reported%20on,UN%20school%2Dturned%2Dshelter.
Malibu2
06-03-2025 om 06:56
Duidelijke taal van Trump...
“Shalom Hamas” means Hello and Goodbye - You can choose. Release all of the Hostages now, not later, and immediately return all of the dead bodies of the people you murdered, or it is OVER for you. Only sick and twisted people keep bodies, and you are sick and twisted! I am sending Israel everything it needs to finish the job, not a single Hamas member will be safe if you don’t do as I say. I have just met with your former Hostages whose lives you have destroyed. This is your last warning! For the leadership, now is the time to leave Gaza, while you still have a chance. Also, to the People of Gaza: A beautiful Future awaits, but not if you hold Hostages. If you do, you are DEAD! Make a SMART decision. RELEASE THE HOSTAGES NOW, OR THERE WILL BE HELL TO PAY LATER!
DONALD J. TRUMP, PRESIDENT OF THE UNITED STATES OF AMERICA
https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/114112015891353323
Poezenmeisje
07-03-2025 om 12:44
Dit vind ik een heel mooi schrijven aan Yarden Bibas. Het is van een rabbijn die zijn vrouw en dochters verloor bij een aanslag.
...
Een van de symbolen van het Joodse volk is een olijftak, en wij zijn als olijven, want als ze ons verpletteren worden we olijfolie, iets dat veel kostbaarder is dan we voorheen waren. Moge je als een olijf zijn, en moge de herinnering aan Shiri, Ariel en Kfir voor altijd leven in de harten van alle goede mensen over de hele wereld, en moge jouw liefde voor hen een zegen zijn voor ons allemaal.
Amen.
Malibu2
10-03-2025 om 14:37
Leiders van de Alawieten in Syrië vragen Israël om hulp en bescherming tegen het nieuwe Syrische regime nu er vreselijke slachtpartijen plaatsvinden:
"Following the fall of Assad's regime, and after the massacres that took place in Alawite areas against our people, we call on the Israeli government to provide protection, assistance, and support." The leaders stated that "the world is silent about the massacres happening in Syria," while only the voice of the State of Israel is heard. Furthermore, the Alawite community leaders said, "we reach out to you and will be your most loyal and good friends."
https://www.i24news.tv/en/news/middle-east/levant-turkey/artc-alawite-leaders-in-syria-beg-netanyahu-save-us-from-the-regime