Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Nighttripper
20-02-2025 om 17:20
Malibu2 schreef op 16-02-2025 om 23:29:
[..]
Onder andere vanwege Pay for Slay.
De PA/Fatah betaalt Palestijnen die vanwege terrorisme vast zitten in Israëlische gevangenissen een maandelijks salaris uit. Dit wordt uitbetaald uit het Palestijnse Martelaren en Gewondenfonds. Hoe erger de daad / hoe hoger de gevangenisstraf, hoe hoger het maandelijkse salaris. Een Palestijn die vast komt te zitten vanwege bv diefstal of andere misdaden die niet direct gericht zijn tegen Israël, komt hier niet voor in aanmerking. Het is alleen voor Palestijnen die betrokken zijn bij gewelddadige daden die als politiek gemotiveerd worden gezien.
Het zou me niet verbazen als Israël dit beschouwt als een aanmoediging tot geweld en terrorisme.
Ik heb het opgezocht want had hier nog niet van gehoord.En idd ,het is simpel een regelrechte stimulans tot zoveel mogelijk moorden op Israeli's. Sommige van die terroristen zijn via die regeling zelfs miljonair geworden. Ik zag ook dat Trump in 2018 hierom de jaarlijkse steun voor de PA van ruim 200 miljoen dollar,had stopgezet.Nadat Biden dat had opgeheven,heeft Trump die regeling (gelukkig) recent weer ingevoerd.Onder die druk is Abbas eindelijk bereid iets aan die regeling te doen.Tsja...🙄 https://israeltoday.nl/read/pa-stopt-pay-for-slay-om-intrekking-taylor-force-act-te-voorkomen/
Nighttripper
20-02-2025 om 17:41
....
Hamas moet vernietigd worden.
Je verwoordt precies de mening van de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio.En die van de m.i meeste weldenkende
mensen🙂. https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/artikel/5494883/vs-wil-hamas-uitroeien-israel-gijzelaars-vrijgelaten
Tegelijk denk ik dat dat helaas een illusie zal blijken te zijn.Ook al investeer je jaren van intensieve en zeer ingenieuze arbeid (zie de onthoofding van Hezbollah met de 10 jaar voorbereide 'pieper-gate'). Dan nog ben ik bang dat hun zieke ideeen en die van Hamas zullen blijven voortwoekeren.
Koko67
20-02-2025 om 19:15
Ik wil ze niet zien, maar net toch weer per ongeluk een filmpje. Duizenden en Duizenden palestijnen die lachend , joelend en op muziek dansend naar de doodskisten kijken van 2 kleine kindjes. Wat een onvoorstelbaar kutvolk.
Malibu2
20-02-2025 om 23:08
En nu weer bomaanslagen op bussen en treinen in de Tel Aviv regio, waarschijnlijk door Hamas vanaf de Westbank... Godzijdank waren de bussen net leeg en is niemand gewond geraakt.
De bommen hadden blijkbaar morgenochtend in de spits moeten ontploffen. Dat had vele doden tot gevolg kunnen hebben. Maar dat plan gaat dus niet door. Wat een wonder ook dat de bommen niet een aantal minuten eerder afgegaan zijn toen er nog mensen in zaten 🙏
Three empty buses exploded in quick succession in parking lots in the Tel Aviv suburbs of Bat Yam and Holon on Thursday night in what police said was a suspected terror attack.
There were no injuries reported in the incidents. Police said they recovered two other unexploded devices on buses nearby.
...
In a statement, the Bat Yam Municipality said that “miraculously, the buses arrived at the parking lots a moment before the explosion,” and were already empty of their passengers.
https://www.timesofisrael.com/3-buses-explode-in-bat-yam-holon-in-suspected-strategically-planned-terror-attack/
https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/hamas-west-bank-branch-appears-to-signal-its-behind-attempted-bus-bombings/
Malibu2
21-02-2025 om 06:08
Waar is Shiri?
De lichamen van Kfir en Ariel Bibas en Oded Lifshitz zijn geïdentificeerd. Kfir en Ariel zijn in november vermoord en zijn NIET omgekomen door een Israëlische luchtaanval.
Het vierde lichaam is echter NIET van Shiri, het is ook niet van een andere gijzelaars, maar van een onbekend persoon.
Hiermee schendt Hamas de afspraken van het staakt-het-vuren.
Dit is echt demonisch. Hoe kun je zó in en in slecht zijn?
Ik schreef het gisteren en ik schrijf het opnieuw: Hamas moet vernietigd worden (evenals elke andere terroristische groep die een rol heeft gespeeld).
https://x.com/Israel/status/1892746942754488652?t=QRNKi7kHfXmtz2-FV_aPSg&s=19
Malibu2
21-02-2025 om 06:33
Palestijnse kinderen dansen op het podium dat gisteren werd gebruikt voor de overdracht van de lichamen van Kfir, Ariel, Oded en de onbekende persoon.
De muftis van Saudi Arabië en van de VAE hebben inmiddels de overdracht zoals die gisteren plaatsvond sterk veroordeeld. Ze omschrijven het als een schande voor de islam, het lasteren van Allah en dat Hamas de islam schande heeft toegebracht, zoveel schande als nog nooit eerder gezien.
Ze hebben gelijk.
Today Palestinians cheered at the coffins of the Bibas family & Oded Lifschitz:
The Grand Mufti of Saudi Arabia: "What we saw today in Gaza is a disgrace to Islam, an act of blasphemy against Allah."
The UAE Grand Mufti, Ahmed al-Haddad: "Hamas has brought shame to Islam on a level never seen before."
Link van video met dansende kinderen weggehaald, is te zien op X kanaal van de staat Israël
https://x.com/DaveAtherton20/status/1892651177273086220?t=QNgjbn1rkCLwrDgfo9kQyw&s=19
Koko67
21-02-2025 om 08:41
Het is bijna komisch te noemen hoe iedereen die de hele dag de mond vol had over hoe slecht Israël wel niet was, nu zijn mond houdt. Het is stil bij al die bekende Nederlanders.
Koko67
21-02-2025 om 11:10
Poezenmeisje schreef op 21-02-2025 om 11:09:
Wáár is Shiri Bibas???
Walgelijke sadisten daar in Gaza...
Ik denk ook vermoord, maar leuk om haar man nog even in spanning te laten.
Koko67
21-02-2025 om 11:12
Malibu2 schreef op 21-02-2025 om 06:33:
Palestijnse kinderen dansen op het podium dat gisteren werd gebruikt voor de overdracht van de lichamen van Kfir, Ariel, Oded en de onbekende persoon.
De muftis van Saudi Arabië en van de VAE hebben inmiddels de overdracht zoals die gisteren plaatsvond sterk veroordeeld. Ze omschrijven het als een schande voor de islam, het lasteren van Allah en dat Hamas de islam schande heeft toegebracht, zoveel schande als nog nooit eerder gezien.
Ze hebben gelijk.
Today Palestinians cheered at the coffins of the Bibas family & Oded Lifschitz:
The Grand Mufti of Saudi Arabia: "What we saw today in Gaza is a disgrace to Islam, an act of blasphemy against Allah."
The UAE Grand Mufti, Ahmed al-Haddad: "Hamas has brought shame to Islam on a level never seen before."
Link van video met dansende kinderen weggehaald, is te zien op X kanaal van de staat Israël
https://x.com/DaveAtherton20/status/1892651177273086220?t=QNgjbn1rkCLwrDgfo9kQyw&s=19
Niet alleen kinderen , duizenden Gazanen op tribunes en staand er om heen toen de lijkkisten triomfantelijk geshowd werden in een arena. Duizenden onschuldige Gazanen juichend en dansend .
Poezenmeisje
21-02-2025 om 11:42
Koko67 schreef op 21-02-2025 om 11:12:
[..]
Niet alleen kinderen , duizenden Gazanen op tribunes en staand er om heen toen de lijkkisten triomfantelijk geshowd werden in een arena. Duizenden onschuldige Gazanen juichend en dansend .
Vergeet niet te vermelden dat deze sadistische burgers hongerig en blootvoets dansen en feestvieren en geen jassen hebben.
Aldus mevrouw Kaag...
Koko67
21-02-2025 om 12:53
Poezenmeisje schreef op 21-02-2025 om 11:42:
[..]
Vergeet niet te vermelden dat deze sadistische burgers hongerig en blootvoets dansen en feestvieren en geen jassen hebben.
Aldus mevrouw Kaag...
Ja, dat is helemaal idioot.
Daglichtlamp
21-02-2025 om 13:02
Het is verschrikkelijk dat deze kinderen vermoord zijn door Hamas, of gedood zijn door daden van Hamas. Hoe dan ook Hamas is verantwoordelijk.
Maar je kunt niet 2 miljoen inwoners van de Gazastrook daarvoor verantwoordelijk houden. Het merendeel van die 2 miljoen heeft helemaal geen energie of mogelijkheden om feest te vieren.
Er is ook weinig om feest te vieren.
Ik zie eigenlijk ook niet in wat Hamas ermee te winnen zou hebben om opzettelijk het verkeerde lichaam terug te geven.
absor
21-02-2025 om 13:07
Daglichtlamp schreef op 21-02-2025 om 13:02:
Het is verschrikkelijk dat deze kinderen vermoord zijn door Hamas, of gedood zijn door daden van Hamas. Hoe dan ook Hamas is verantwoordelijk.
Maar je kunt niet 2 miljoen inwoners van de Gazastrook daarvoor verantwoordelijk houden. Het merendeel van die 2 miljoen heeft helemaal geen energie of mogelijkheden om feest te vieren.
Er is ook weinig om feest te vieren.
Ik zie eigenlijk ook niet in wat Hamas ermee te winnen zou hebben om opzettelijk het verkeerde lichaam terug te geven.
Als je denkt dat ze per ongeluk het verkeerde lichaam hebben teruggegeven, hebben ze dan ook per ongeluk verkeerde sleuteltjes bij die kisten meegegeven?
Ik kan het me niet voorstellen dat zoiets per ongeluk gaat. Als ik kijk naar die ‘show’ die ze erbij geven telkens mer die posters en cameras en achterlijke goodybags Dit is allemaal gepland. Waarom dar lichaam dan per ongeluk