Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Muurbloem1985
11-02-2025 om 10:24
Daglichtlamp schreef op 11-02-2025 om 10:19:
[..]
Er wonen meer dan 2 miljoen mensen, ik denk dat je daar maar een fractie van hebt gezien.
Waarvan 70% 7 oktober goedkeurt de beesten stonden te juichen toen de Israëlische lijken door de straten werden gesleept zo onschuldig zijn die mensen niet.
felija
11-02-2025 om 10:48
Muurbloem1985 schreef op 11-02-2025 om 10:24:
[..]
Waarvan 70% 7 oktober goedkeurt de beesten stonden te juichen toen de Israëlische lijken door de straten werden gesleept zo onschuldig zijn die mensen niet.
30% mag ook worden gedehumaniseerd? Je ziet het echt niet, hè? Helemaal vastgelopen in je eigen haat. Je scheert iedereen over één kam, heel kwalijk. Lees de posts van miraval er nog maar eens op na.
felija
11-02-2025 om 10:49
Daglichtlamp schreef op 11-02-2025 om 10:19:
[..]
Er wonen meer dan 2 miljoen mensen, ik denk dat je daar maar een fractie van hebt gezien.
Ja precies, maar nee, het zijn Gazanen, dus deugen ze niet.
Daglichtlamp
11-02-2025 om 10:54
Muurbloem1985 schreef op 11-02-2025 om 10:24:
[..]
Tja ik denk niet dat je onder een dictatuur een betrouwbare enquete kunt uitvoeren. Denk jij van wel?
felija
11-02-2025 om 11:00
Daglichtlamp schreef op 11-02-2025 om 10:54:
[..]
Tja ik denk niet dat je onder een dictatuur een betrouwbare enquete kunt uitvoeren. Denk jij van wel?
Ik vraag me inderdaad af of wij onder een dictatuur zo dapper zouden durven zijn, om tegen je agressor te stemmen met gevaar voor eigen leven.
Muurbloem1985
11-02-2025 om 11:10
felija schreef op 11-02-2025 om 10:48:
[..]
30% mag ook worden gedehumaniseerd? Je ziet het echt niet, hè? Helemaal vastgelopen in je eigen haat. Je scheert iedereen over één kam, heel kwalijk. Lees de posts van miraval er nog maar eens op na.
Knip
felija
11-02-2025 om 11:17
Muurbloem1985 schreef op 11-02-2025 om 11:10:
[..]
[Quote verwijderd]
Dus jij ziet mensen slepen met lijken en concludeert dan dat de hele groep daarom niet deugt en precies hetzelfde denkt? Ook al zegt jouw eigen aangehaalde onderzoek iets heel anders? Nogmaals je scheert meer dan twee miljoen mensen over één kam. Je redeneert vanuit haat jegens één hele bevolkingsgroep.
Daglichtlamp
11-02-2025 om 11:22
Muurbloem1985 schreef op 11-02-2025 om 11:10:
[..]
[Quote verwijderd]
Mensen die met lijken slepen zijn verschrikkelijk. Maar er waren geen ruim 2 miljoen Gazanen die dat gedaan hebben.
Miraval
11-02-2025 om 11:27
Weet je dat slepen met lijken, juichen op straten, feestvieren om een terroristische actie is op geen enkele wijze goed te praten. Ook niet degenen die in Europa de straat op gingen om te feesten zijn niet goed bij hun verstand. Helemaal mee eens.
Ik ben het er ook mee eens dat Israël zich moest verdedigen en dat ze vergelding mochten nemen voor de aanslag op 7 oktober. Alleen, het zou Israël hebben moeten gaan om het vrij krijgen van de gijzelaars. Daar zou hun prioriteit hebben moeten liggen. En wat nu gebeurd is, is een eigen politieke agenda van Netanyahu en consorten over de rug van onschuldige gijzelaars en onschuldige Palestijnen.
Ik ben heel erg benieuwd hoe dapper wij de straat op zouden gaan wanneer wij leven onder het juk van een terroristisch regime.
Bekijk de cijfers eens van Nederlanders in de 2e WO, kijk eens hoeveel Joden er verhoudingsgewijs vanuit Nederland gedeporteerd zijn, kijk eens naar het aantal NSB'ers en naar de bedrijven die flinke winsten maakten tijdens de oorlog. En beweer dan nog eens met droge ogen dat "wij Nederlanders" anders zijn.
Wat er nu, op dit moment, gebeurd in het MO, de acties die Israël NU uitvoert zowel in Jeruzalem als op de Westoever alsmede het schenden van de voorwaarden van het staakt tot vuren, dat is verwerpelijk. En iedere gijzelaar van Israëlische zijde die hierdoor de dood vindt, komt wat mij betreft op het conto van Israël.
De Gazanen liggen al op hun knieën, het hele gebied is verwoest, de burgers kunnen geen kant op, het enige dwangmiddel wat Hamas nog heeft zijn de gijzelaars. Wat zouden jullie doen, als het Nederland was en jij had de leiding over Nederland? Je enige onderhandelingspositie opgeven en weten dat met de woorden van Trump, je eigenlijk gedoemd bent alles kwijt te raken.
Oordeel niet te snel, vanuit een Westerse kijk op zaken. Dat vertroebelt je blikveld.
Muurbloem1985
11-02-2025 om 11:50
felija schreef op 11-02-2025 om 11:00:
[..]
Ik vraag me inderdaad af of wij onder een dictatuur zo dapper zouden durven zijn, om tegen je agressor te stemmen met gevaar voor eigen leven.
Zonder steun vd bevolking kan er geen dictatuur bestaan.
Koko67
11-02-2025 om 12:03
Miraval schreef op 11-02-2025 om 11:27:
Weet je dat slepen met lijken, juichen op straten, feestvieren om een terroristische actie is op geen enkele wijze goed te praten. Ook niet degenen die in Europa de straat op gingen om te feesten zijn niet goed bij hun verstand. Helemaal mee eens.
Ik ben het er ook mee eens dat Israël zich moest verdedigen en dat ze vergelding mochten nemen voor de aanslag op 7 oktober. Alleen, het zou Israël hebben moeten gaan om het vrij krijgen van de gijzelaars. Daar zou hun prioriteit hebben moeten liggen. En wat nu gebeurd is, is een eigen politieke agenda van Netanyahu en consorten over de rug van onschuldige gijzelaars en onschuldige Palestijnen.
Ik ben heel erg benieuwd hoe dapper wij de straat op zouden gaan wanneer wij leven onder het juk van een terroristisch regime.
Bekijk de cijfers eens van Nederlanders in de 2e WO, kijk eens hoeveel Joden er verhoudingsgewijs vanuit Nederland gedeporteerd zijn, kijk eens naar het aantal NSB'ers en naar de bedrijven die flinke winsten maakten tijdens de oorlog. En beweer dan nog eens met droge ogen dat "wij Nederlanders" anders zijn.
Wat er nu, op dit moment, gebeurd in het MO, de acties die Israël NU uitvoert zowel in Jeruzalem als op de Westoever alsmede het schenden van de voorwaarden van het staakt tot vuren, dat is verwerpelijk. En iedere gijzelaar van Israëlische zijde die hierdoor de dood vindt, komt wat mij betreft op het conto van Israël.
De Gazanen liggen al op hun knieën, het hele gebied is verwoest, de burgers kunnen geen kant op, het enige dwangmiddel wat Hamas nog heeft zijn de gijzelaars. Wat zouden jullie doen, als het Nederland was en jij had de leiding over Nederland? Je enige onderhandelingspositie opgeven en weten dat met de woorden van Trump, je eigenlijk gedoemd bent alles kwijt te raken.
Oordeel niet te snel, vanuit een Westerse kijk op zaken. Dat vertroebelt je blikveld.
Mooie post en ik ben het er mee eens.
Maar toch, ook hier in het vrije westen zie ik geen enkele Moslim afstand nemen van de gruwelijkheden van Hamas. Ook de zogenaamde BNers, die in elke talkshow graag hun sympathie met de Palestijnen laten horen, hoor ik nu niet. Die meisjes, die angst in hun ogen toen die horde Palestijnen hun uitjouwden en foto’s van hun nam. Die mannen, compleet uitgemergeld, die man die van Hamas moest vertellen dat hij blij was terug te gaan naar vrouw en dochters terwijl Hamas al wist dat ze dood waren. Die man , die op dat podium moest horen dat zijn broer dood was en weer al die Palestijnen joelen. Dat gejoel kwam van Gazanen, niet van Hamas.
Ik vind het beesten en ik snap de ongelooflijke woede van de Israëliërs.
Poezenmeisje
11-02-2025 om 12:09
Koko67 schreef op 11-02-2025 om 09:38:
[..]
Ik heb die “arme burgers” uit Gaza zien springen van vreugde bij het zien van die uitgemergelde gijzelaars. En ik heb ze die arme meisjes die vrijgelaten werden zien opjagen en uitjouwen.
Die 80 jarige man die werd vrijgelaten werd nog even geschopt en geslagen door die massa...
Koko67
11-02-2025 om 12:13
Poezenmeisje schreef op 11-02-2025 om 12:09:
[..]
Die 80 jarige man die werd vrijgelaten werd nog even geschopt en geslagen door die massa...
Ja klopt, die was ik nog even vergeten.
Miraval
11-02-2025 om 12:21
Koko67 schreef op 11-02-2025 om 12:03:
[..]
Mooie post en ik ben het er mee eens.
Maar toch, ook hier in het vrije westen zie ik geen enkele Moslim afstand nemen van de gruwelijkheden van Hamas. Ook de zogenaamde BNers, die in elke talkshow graag hun sympathie met de Palestijnen laten horen, hoor ik nu niet. Die meisjes, die angst in hun ogen toen die horde Palestijnen hun uitjouwden en foto’s van hun nam. Die mannen, compleet uitgemergeld, die man die van Hamas moest vertellen dat hij blij was terug te gaan naar vrouw en dochters terwijl Hamas al wist dat ze dood waren. Die man , die op dat podium moest horen dat zijn broer dood was en weer al die Palestijnen joelen. Dat gejoel kwam van Gazanen, niet van Hamas.
Ik vind het beesten en ik snap de ongelooflijke woede van de Israëliërs.
Eens. En dat stoort mij ook heel erg. Alsof alleen Israel de schuldige partij is in deze oorlog. Dat is natuurlijk net zo'n verkeerde blik om mee te kijken.
En ik snap de woede aan beide kanten, want die mensen worden grootgebracht met haat. De Palestijnse bevolking iets meer dan de Israëlische bevolking heb ik het idee, maar het probleem is dat de leiders van beide volken deze haat in stand houden. Er zal echt iets moeten gebeuren, en naar mening is de beste oplossing een 2 Statenstelsel. Maar met de ideeën van Trump zie ik dat niet gebeuren. En daarmee blijft de onvrede van de Palestijnen en daarmee het gevaar van een eventuele nieuwe terroristische organisatie die opstaat.
Koko67
11-02-2025 om 12:22
Miraval schreef op 11-02-2025 om 11:27:
“ Die Gazanen liggen op hun knieën “ Je zou denken dat ze veilig opgevangen worden door Egypte en Jordanië. Hun moslimbroeders.
Maar helaas, die houden de grenzen stijf dicht, dus ik denk dat wij,
“ het verdorven westen” weer gaan helpen met miljarden en vluchtelingenhulp.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.