Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Poezenmeisje
08-02-2025 om 19:59
Israël onthoudt alles en de Mossad weet je vroeg of laat te vinden.
Malibu2
08-02-2025 om 20:08
Poezenmeisje schreef op 08-02-2025 om 19:59:
Daar moest ik ook al aan denken.
absor
08-02-2025 om 22:38
Poezenmeisje schreef op 08-02-2025 om 19:59:
Nou ik hoop het
Malibu2
11-02-2025 om 06:10
Hamas dreigt het bestand te schenden (hoe verrassend) en Trump heeft een boodschap voor hen:
“As far as I’m concerned, if all of the hostages aren’t returned by Saturday at 12 o’clock, I think it’s an appropriate time. I would say, cancel it and all bets are off and let hell break out. I’d say they ought to be returned by 12 o’clock on Saturday,” Trump said.
“We want them all back,” he said, rejecting releases “in drips and drabs.”
Dus ALLE gijzelaars vrij op zaterdag of de hel breekt los. Ik vermoed dat het staakt-het-vuren nu snel voorbij is door deze actie van Hamas (en dat ze hun uniformen weer snel verbergen zodra de oorlog wordt hervat). Ik vermoed ook dat de strijd heftiger gaat worden dan voorheen, doordat Israël dit keer wel volledig wordt gesteund door de Amerikaanse regering.
Ik vrees voor het leven van de nog resterende gijzelaars en van de Palestijnse burgers die daadwerkelijk van Hamas af willen én daadwerkelijk in vrede willen leven met de staat Israël (ik vrees dat dat vrij weinig zijn, maar ze zullen er zijn). Maar ik ben me er tegelijkertijd ook van bewust tegen wie Israël strijdt. Hamas gaat nooit uit zichzelf alle (levende) gijzelaars vrijlaten en gaat niet uit zichzelf afstand doen van de macht. Hun doel is immers nog niet bereikt: de één-staat oplossing en de vernietiging van Israël. Dus ik vrees dat er geen andere mogelijkheid is dan de oorlog weer te hervatten. Ook al geeft Hamas nu toe en laat het zaterdag de geplande 2 of 3 gijzelaars alsnog gaan, dan blijft het een kwestie van tijd voor de oorlog weer losbarst.
https://www.timesofisrael.com/trump-says-gaza-ceasefire-should-end-if-all-hostages-not-released-by-noon-saturday/
https://x.com/Osint613/status/1889099098973675677?t=XacKakYYcT0ZxxzbRLI8Cg&s=19
Poezenmeisje
11-02-2025 om 06:24
Als de drie mensen van de afgelopen keer 'het beste in de aanbieding' waren dan kun je er van uitgaan dat de rest dood is.
Malibu2
11-02-2025 om 06:36
Poezenmeisje schreef op 11-02-2025 om 06:24:
Als de drie mensen van de afgelopen keer 'het beste in de aanbieding' waren dan kun je er van uitgaan dat de rest dood is.
Trump zei daarover:
"Based on what I saw over the last two days, they’re not going to be alive for long,” Trump added. “Saturday at 12 o’clock, and after that, it’s going to be a different ball game.”
Van bijna de helft van de resterende gijzelaars weet Israël zeker dat ze niet meer in leven zijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat de toestand van de laatste drie mannen ook effect heeft op de inschatting van hoe de andere gijzelaars eraan toe zijn.
Malibu2
11-02-2025 om 06:36
Poezenmeisje schreef op 11-02-2025 om 06:22:
De IDF heeft alle verloven ingetrokken, las ik gisteren...
Ja, ik las het ook.
Miraval
11-02-2025 om 09:02
ja Hamas dreigt daarmee omdat Israël herhaaldelijk de voorwaarden schendt. Het enige drukmiddel wat Hamas nog heeft zijn de gijzelaars, hoe erg dit ook is.
En de woorden van Trump maken mij nou ook niet echt optimistisch. Dat is natuurlijk helemaal in het straatje van Netanyahu en zijn regering.
De Israëlische politie is in Oost Jeruzalem 2 boekwinkels binnengevallen om Arabische boeken mee te nemen, en de eigenaar is meegenomen. Mooi staaltje opruiing als je het mij vraagt.
Ik snap dat mensen het lot van de gijzelaars aantrekken, dat doe ik ook. En daar zou dit ook allemaal om moeten draaien. Maar ik krijg heel sterk het idee dat het Netanyahu al lang niet meer over die gijzelaars gaat. En veel mensen in Israël zijn daarom ook terecht boos.
Daglichtlamp
11-02-2025 om 09:08
Vanaf het begin van het bestand was duidelijk dat de leiders van beide kanten niet klaar waren met deze oorlog. Arme gijzelaars, arme burgers in Gaza.
Koko67
11-02-2025 om 09:38
Daglichtlamp schreef op 11-02-2025 om 09:08:
Vanaf het begin van het bestand was duidelijk dat de leiders van beide kanten niet klaar waren met deze oorlog. Arme gijzelaars, arme burgers in Gaza.
Ik heb die “arme burgers” uit Gaza zien springen van vreugde bij het zien van die uitgemergelde gijzelaars. En ik heb ze die arme meisjes die vrijgelaten werden zien opjagen en uitjouwen.
Muurbloem1985
11-02-2025 om 10:16
weer een bevestiging dat een gijzelaar overleden is, ik ben benieuwd wanneer het geduld van Israël en ook Amerika ophoudt.
Daglichtlamp
11-02-2025 om 10:19
Koko67 schreef op 11-02-2025 om 09:38:
[..]
Ik heb die “arme burgers” uit Gaza zien springen van vreugde bij het zien van die uitgemergelde gijzelaars. En ik heb ze die arme meisjes die vrijgelaten werden zien opjagen en uitjouwen.
Er wonen meer dan 2 miljoen mensen, ik denk dat je daar maar een fractie van hebt gezien.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.