Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Daglichtlamp schreef op 26-01-2025 om 17:10:

[..]

Overigens vind ik het omgekeerde ook waar, vanuit onze veilige huiskamers is het ook gemakkelijk oordelen over de besluiten die Israël neemt.

Klopt

Daglichtlamp schreef op 26-01-2025 om 17:10:

[..]

Overigens vind ik het omgekeerde ook waar, vanuit onze veilige huiskamers is het ook gemakkelijk oordelen over de besluiten die Israël neemt.

Ik vind het nogal een verschil of je het hebt over de keuzes die de Israëlische regering dan wel Hamas maakt, of dat je het hebt over de Israëlische bevolking. 

Over die laatste zie ik hier lang niet zo veel neerbuigende en generaliserende berichten gepost worden. Nergens heb ik gelezen dat de Israëlische bevolking net zo slecht is als de regering Netanyahu puur en alleen omdat ze beide Joods zijn..?

absor

absor

26-01-2025 om 18:26 Topicstarter

Zilver_gray schreef op 26-01-2025 om 17:47:

[..]

Ik vind het nogal een verschil of je het hebt over de keuzes die de Israëlische regering dan wel Hamas maakt, of dat je het hebt over de Israëlische bevolking.

Over die laatste zie ik hier lang niet zo veel neerbuigende en generaliserende berichten gepost worden. Nergens heb ik gelezen dat de Israëlische bevolking net zo slecht is als de regering Netanyahu puur en alleen omdat ze beide Joods zijn..?

Helaas zie ik dat laatste ook veelvuldig voorbij komen😢 en is net zo treurig natuurlijk.  Joden die zelfs niet eens  in israel wonen, niets met netanyahu op hebben, worden alsnog ernstig bedreigd. 
nee de andere kant op is het net zo treurig 

absor schreef op 26-01-2025 om 18:26:

[..]

Helaas zie ik dat laatste ook veelvuldig voorbij komen😢 en is net zo treurig natuurlijk. Joden die zelfs niet eens in israel wonen, niets met netanyahu op hebben, worden alsnog ernstig bedreigd.
nee de andere kant op is het net zo treurig

Dat is net zo verschrikkelijk! Kortzichtigheid noem ik dat.

Ik bedoel eigenlijk hier op het forum.

Er is hier duidelijk meer respect voor de Israëliërs dan voor de Palestijnen. Alsof die laatste geen mensen zijn, maar een vervelende plaag waar men snel vanaf moet. 

ClearHerring93 schreef op 26-01-2025 om 07:56:

Ik ben slechts een meelezer, dus weinig recht van spreken.

Maar toch. Ik ben verbijsterd door de rechtsextremistische haat die sommigen hier tentoonspreiden. En wat door het forumbeheer blijkbaar gewoon toegestaan wordt. Muurbloem met stip op een. Maar ook Poezenmeisje, Malibu en Gebruikersnaam zijn er niet vies van om vreemdelingenhaat salonfähig te maken, en alle schuld in deze gruwelijke oorlog bij 1 bevolkingsgroep te leggen. Ook in een aantal andere discussies gebeurt dat.

Is dit forum door Elon Musk overgenomen of zo?

Dat ik niet enthousiast ben over sommige zaken betekent niet dat ik extreem rechts ben en vol haat zit. Maar ik zie dat je account anoniem is geworden. Beetje lafjes. 

Ik sta achter Israël omdat Israël het LEVEN viert.

De Palestijnen vieren de dood.

Poezenmeisje schreef op 26-01-2025 om 19:39:

Precies!

Ik vind het niet gek dat mensen die in deze situatie zitten en onder dit soort omstandigheden moeten leven de dood verkiezen boven het leven. 

Zilver_gray schreef op 26-01-2025 om 20:06:

Ik vind het niet gek dat mensen die in deze situatie zitten en onder dit soort omstandigheden moeten leven de dood verkiezen boven het leven.

Ja alleen jammer dat als ze bussen opblazen ook andere mensen meenemen die er niet voor kiezen.

ExcellentBadger46

ExcellentBadger46

26-01-2025 om 21:25

Poezenmeisje schreef op 26-01-2025 om 19:39:

Meer dan 10.000 Palestijnse kinderen zijn vermoord, ALLE mensen uit Gaza hebben geliefden verloren en dan lees ik hier dit soort waanzin. Echt meer dan walgelijk dat je dit schrijft.

Echt meer dan walgelijk dat je de Palestijnen feest ziet vieren om dode mensen en met lijken (al dan niet van hun eigen mensen) rond te zeulen of doen alsof.

De 'vader' die bij meerdere ziekenhuizen met 'zijn' dode baby stond te zwaaien is een acteur met een voorraad doodenge, levensechte poppen die je op internet kunt bestellen.

https://www.dollreborns.com/

De broers die om hun gedode 'zuster' rouwden, die lachten zich dood toen het lijk (een vriendje) weer tevoorschijn kroop.

Hoe kunnen mensen 'de dood vieren'?

Daglichtlamp schreef op 26-01-2025 om 15:16:

Het is zo gemakkelijk om vanuit onze veilige huiskamers de keuzes die Palestijnen maken te veroordelen. Palestijnen die sowieso vaak al weinig keuzes hebben.
Palestijnen die in Gaza wonen hebben geen keuze, ze kunnen daar niet weg. In geen enkel land zijn ze welkom. De bevolkingsdichtheid in Gaza is 14 keer zo hoog als in Nederland.
Gaza wordt gerund door Hamas, als je daar woont is het heel lastig om daar openlijk tegen te zijn, zelfs als je eigenlijk wel weet dat Hamas niet jouw belang voor ogen heeft.

Maar wat zou volgens jou dan de manier zijn om Palestijnen te verlossen van Hamas? Volgens mij zijn we het er wel over eens dat het beter is voor de Palestijnen als Hamas straks niet langer de macht heeft.

Ik heb beelden gezien van hoe Palestijnen werden gemarteld door Hamas of hoe ze doodgeschoten werden. Vreselijke beelden. Palestijnen die werkelijk van Hamas af willen, kunnen dat niet alleen. Wie helpt ze? Op de UNRWA hoeven ze niet te rekenen, op andere Arabische landen ook niet. Israël is de enige die strijdt tegen Hamas, maar wordt daarin flink tegengewerkt op internationaal terrein. 

Ik ben van mening dat Hamas niet vrijwillig uit zichzelf duurzaam afstand zal doen van de macht. Dat zal alleen op een gewelddadige manier kunnen. Israël vecht een oorlog waarin inderdaad helaas burgers omkomen, maar in relatie tot het aantal gedode Hamas terroristen en de setting (urban warfare) is dat aantal juist opvallend laag. Zie oa het eerder vandaag door mij gelinkte Telegraaf artikel. 

Als Israël Hamas niet mag weghouden van de macht, wie zal dat dan doen? De VN? Reken daar maar niet op, gezien hun houding en het absurd hoge aantal resoluties tegen Israël in de loop van de jaren. 

Ik denk dat Israël de enige oplossing is voor Palestijnen die daadwerkelijk van Hamas af willen en die werkelijk een normale vreedzame verhouding met Israël willen. Niemand anders zal Hamas uit de weg ruimen. Of zie jij dat anders?

8 van de 33 gijzelaars die in deze fase vrijgelaten moeten worden zijn dood. De betreffende families zijn geïnformeerd volgens dit artikel van NU. 

https://www.nu.nl/midden-oostenconflict/6343782/8-van-33-israelische-gijzelaars-die-hamas-in-eerste-fase-vrijlaat-zijn-omgekomen.html

Malibu2 schreef op 27-01-2025 om 16:30:

8 van de 33 gijzelaars die in deze fase vrijgelaten moeten worden zijn dood. De betreffende families zijn geïnformeerd volgens dit artikel van NU.

https://www.nu.nl/midden-oostenconflict/6343782/8-van-33-israelische-gijzelaars-die-hamas-in-eerste-fase-vrijlaat-zijn-omgekomen.html

Geen woord hierover bij de NOS he, alleen maar zielige Palestijnen krijgen we te zien weer.

Muurbloem1985 schreef op 27-01-2025 om 18:05:

[..]

Geen woord hierover bij de NOS he, alleen maar zielige Palestijnen krijgen we te zien weer.

Voor jou zijn alleen de gijzelaars belangrijk. Ik vind het heel erg dat er hier zo naar over groepen mensen gesproken wordt. Mensen worden niet meer als mensen gezien en de woorden die hier gebruikt worden zijn verschrikkelijk. Ik zou een aantal mensen aanraden om nog maar eens naar de toespraken van de holocaustherdenking luisteren. Het begon niet met gaskamers, maar met woorden en groepen niet meer als mensen zien. daar zijn sommigen hier hard mee bezig. Echt heel naar en onmenselijk. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.