Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Poezie
26-01-2025 om 01:46
Malibu2 schreef op 26-01-2025 om 00:01:
Palestijnse moordenaars die vandaag zijn vrijgelaten als onderdeel van de deal:
- Kamen Waill: had 35x levenslang gekregen, verantwoordelijk voor de moord op 35 mensen en 215 gewonden bij 3 zelfmoordaanslagen
- Zid Basisa: had levenslang gekregen, verantwoordelijk voor de moord op 30 mensen en 160 gewonden bij een zelfmoordaanslag
- Zagair Ashraf: had 6x levenslang gekregen, verantwoordelijk voor de moord op 6 mensen en 60 gewonden bij een zelfmoordaanslag
- Mashahara Fahmi: had 20x levenslang gekregen, verantwoordelijk voor de moord op 19 mensen en 70 gewonden bij een zelfmoordaanslag
- Mardawi Tabat: had 21x levenslang gekregen, verantwoordelijk voor de moord op 21 mensen en 150 gewonden in zelfmoordaanslagen en schietpartijen.
Ik word misselijk als ik dit lees.
Dít is waar Israël tegen vecht.
De gemiddelde Palestijn die helemaal niet wil dat Hamas aan de macht is heeft deze schoften toch niet vrijgelaten? Dat heeft Israël zelf gedaan! Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om mensen met veel onschuldiger misdaden los te laten maar dat hebben ze niet gedaan.
absor
26-01-2025 om 05:23
Poezie schreef op 26-01-2025 om 01:46:
[..]
De gemiddelde Palestijn die helemaal niet wil dat Hamas aan de macht is heeft deze schoften toch niet vrijgelaten? Dat heeft Israël zelf gedaan! Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om mensen met veel onschuldiger misdaden los te laten maar dat hebben ze niet gedaan.
nee dat konden ze niet. Er is onderhandelt om een deal en dit was helaas nodig om hun eigen gegijzelden burgers levend en dood terug te krijgen
Ik vind het een bizarre deal. 2000 mensen in ruil voor 33
Vooral omdat hamas net doet alsof de 33 gegijzelden vergelijkbaar zijn met de gevangenen die nu worden vrijgelaten.
en de gegijzelden die vrijgelaten worden , dood of levend , zullen echt geen zelfmoordaanslag gaan plegen in gaza om in de hemel te komen. Wat de palestijnse gevangenen nog gaan doen houdt ik me hart voor vast
Malibu2
26-01-2025 om 07:50
[..]
De meerderheid van de Palestijnen omschrijft de aanval van 7 oktober als "correct". In Gaza is dit pas sinds afgelopen september een minderheid, daarvoor steunde 71% de aanval.
De steun voor een tweestaten oplossing ligt rond 39% onder de Palestijnen. Een meerderheid van de Palestijnen wil dus géén tweestaten oplossing.
En als er in september verkiezingen waren geweest, was volgens deze Palestijnse poll Hamas de grootste partij geworden, zowel in de Westbank als in Gaza. Een meerderheid van 58% de Palestijnen wil dat Hamas terug aan de macht komt, dit percentage is overigens wel veel groter in de westbank (70%) dan in Gaza (36%).
ClearHerring93
26-01-2025 om 07:56
Ik ben slechts een meelezer, dus weinig recht van spreken.
Maar toch. Ik ben verbijsterd door de rechtsextremistische haat die sommigen hier tentoonspreiden. En wat door het forumbeheer blijkbaar gewoon toegestaan wordt. Muurbloem met stip op een. Maar ook Poezenmeisje, Malibu en Gebruikersnaam zijn er niet vies van om vreemdelingenhaat salonfähig te maken, en alle schuld in deze gruwelijke oorlog bij 1 bevolkingsgroep te leggen. Ook in een aantal andere discussies gebeurt dat.
Is dit forum door Elon Musk overgenomen of zo?
Muurbloem1985
26-01-2025 om 08:03
Poezie schreef op 25-01-2025 om 23:36:
[..]
Natuurlijk moet Israël zich verdedigen als het aangevallen wordt! Maar war er nu is gebeurd is het volledig weg willen vagen van een bevolkingsgroep inclusief woningen en infrastructuur. Dat heet aanvallen en wraak nemen en heeft niets meer met verdedigen te maken.
Nee dat heet het willen uitroeien van kwaad dat Hamas heeft aangericht.
Muurbloem1985
26-01-2025 om 08:04
Poezie schreef op 25-01-2025 om 23:32:
[..]
Ach ja, natuurlijk. Deze dan: Israëlische militairen lopen risico op arrestatie in buitenland - https://nos.nl/l/2550928
Ja en wat is je punt
Muurbloem1985
26-01-2025 om 08:09
[..]
Als je er niks van snapt kun je beter je mond houden.
Malibu2
26-01-2025 om 08:13
River schreef op 26-01-2025 om 07:56:
Maar toch. Ik ben verbijsterd door de rechtsextremistische haat die sommigen hier tentoonspreiden. En wat door het forumbeheer blijkbaar gewoon toegestaan wordt. Muurbloem met stip op een. Maar ook Poezenmeisje, Malibu en Gebruikersnaam zijn er niet vies van om vreemdelingenhaat salonfähig te maken, en alle schuld in deze gruwelijke oorlog bij 1 bevolkingsgroep te leggen. Ook in een aantal andere discussies gebeurt dat.
Zoals ik dit lees, beschuldig je mij hier van vreemdelingenhaat. Klopt dat? Dat is nogal een beschuldiging.
Kun je concreet en specifiek aangeven op basis waarvan je deze conclusie trekt en mij hiervan beschuldigt?
majorette2005
26-01-2025 om 08:15
River schreef op 26-01-2025 om 07:56:
Misschien toch eerst beter lezen voor je deze rare onware conclusies trekt.
Malibu2
26-01-2025 om 09:01
De 3 vrouwen die vorige week zijn vrijgelaten hebben intussen dingen verteld over hun tijd in gevangenschap. Dit is een alinea van wat de Jerusalem Post naar buiten brengt:
"The women described being moved between civilian homes and Hamas tunnels. They were kept in unsanitary conditions for months and often denied showers, medical care, and access to proper hygiene facilities. Some were held in complete darkness for extended periods and suffered from severe hunger."
Google Translate: De vrouwen beschreven dat ze werden verplaatst tussen burgerwoningen en Hamas-tunnels. Ze werden maandenlang in onhygiënische omstandigheden vastgehouden en kregen vaak geen douches, medische zorg en toegang tot goede hygiënevoorzieningen. Sommigen werden voor langere tijd in volledige duisternis vastgehouden en leden aan ernstige honger.
Ze mochten ook niet huilen of elkaars hand vasthouden.
Hele artikel:
https://www.jpost.com/israel-news/article-839214
Poezie
26-01-2025 om 09:39
Muurbloem1985 schreef op 26-01-2025 om 08:09:
[..]
Als je er niks van snapt kun je beter je mond houden.
Doe niet zo hautain. Maar je krijgt je zin hoor, ik ben de vuiligheid die uit jouw toetsenbord komt meer dan zat.
Beterhier
26-01-2025 om 09:43
Als de gijzelaars in Gaza waren zullen ze geen andere omstandigheden hebben gehad dan de Gazanen toch? Het verbieden te huilen en elkaars hand vasthouden is gemeen.
Net voor de 80 ste dag ter herinnering aan de holocaust komt Trump met de oplossing voor Gaza? Opruimen, het is klaar. Oh ja en de allerzwaarste bommen worden weer geleverd want Israël heeft ze betaald?
Muurbloem1985
26-01-2025 om 09:49
Poezie schreef op 26-01-2025 om 09:39:
[..]
Doe niet zo hautain. Maar je krijgt je zin hoor, ik ben de vuiligheid die uit jouw toetsenbord komt meer dan zat.
Als jij denkt dat Israël zelf mag bepalen wie ze vrijlaten dan heb je gewoon misinformatie, maar dan moet je dat niet beweren als de waarheid. Nu geef je weer de schuld aan Israël terwijl dat niet terecht is.
ExcellentBadger46
26-01-2025 om 13:13
ClearHerring93 schreef op 26-01-2025 om 07:56:
Ik wilde iets soortgelijks gaan schrijven. Racisme, haat, desinformatie, dehumanisering en genocidale taal krijgen op het actualiteit gedeelte van het forum zóveel ruimte, ik vind het werkelijk absurd. Lezen er dan helemaal geen moderators mee? Of wordt dit echt acceptabel gevonden? Ik vraag me regelmatig af of ik mijn account niet zou moeten opheffen als ik hier weer eens lees, want het voelt bijna als wie zwijgt stemt toe, terwijl ik de rest van dit forum wel als prettig ervaar.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.