Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Muurbloem1985 schreef op 25-01-2025 om 19:31:

[..]

Jazeker, zonder de steun van Palestijnen en Gazanen was Hamas nooit aan de macht, bovendien:

GeenStijl: Palestijns onderzoek: "71% Gazanen staat achter 7 oktober, 59% hoopt op terugkeer Hamas-gezag"

Maar dat zijn ze dus lang niet allemaal, desondanks vind jij toch alle Gazanen/Palestijnen fout?

Is er naast Hamas nog een andere invloedrijk iemand of organisatie die het voor ze opneemt of is er niemand anders dan Hamas die zogenaamd voor hun belangen opkomt? 

felija schreef op 25-01-2025 om 19:40:

[..]

Maar dat zijn ze dus lang niet allemaal, desondanks vind jij toch alle Gazanen/Palestijnen fout?

Is er naast Hamas nog een andere invloedrijk iemand of organisatie die het voor ze opneemt of is er niemand anders dan Hamas die zogenaamd voor hun belangen opkomt?

Nou ze zijn geweldig voor hun belangen opgekomen dat hebben we wel gezien de afgelopen maanden. EN nogmaals meer dan de helft hoopt op hamas gezag nou daar hebben ze nu de consequenties van, het is dus een groot deel dat er geen afstand van neemt en dus fout is.

En die 41% die niet hoopt op terugkeer van Hamas? Die hebben pech? Dat is een aanzienlijk deel. Die zijn toch fout? Gewone burgers die in vrede en veiligheid willen leven? Wie neemt het voor hen op? Wat voor toekomst hebben zij?

felija schreef op 25-01-2025 om 20:07:

En die 41% die niet hoopt op terugkeer van Hamas? Die hebben pech? Dat is een aanzienlijk deel. Die zijn toch fout? Gewone burgers die in vrede en veiligheid willen leven? Wie neemt het voor hen op? Wat voor toekomst hebben zij?

Ja je kunt wel door blijven miepen, feit is gewoon dat dus de meerderheid van de Palestijnen Hamas steunt, en dat Israël het volste recht heeft wraak te nemen na het verschrikkelijke bloedbaden van 7 Oktober 2023. Hamas heeft dit allemaal veroorzaakt door dit te doen en zich daarna achter de bevolking te schuilen wat ze altijd doen, onder ziekenhuizen e.d. Als ze 7 Oktober niet hadden gedaan was Gaza nu geen chaos, het is net alsof je iemand een keiharde trap geeft maar als degene terugslaat keihard gaat huilen.

Muurbloem1985 schreef op 25-01-2025 om 20:19:

[..]

Ja je kunt wel door blijven miepen, feit is gewoon dat dus de meerderheid van de Palestijnen Hamas steunt, en dat Israël het volste recht heeft wraak te nemen na het verschrikkelijke bloedbaden van 7 Oktober 2023. Hamas heeft dit allemaal veroorzaakt door dit te doen en zich daarna achter de bevolking te schuilen wat ze altijd doen, onder ziekenhuizen e.d. Als ze 7 Oktober niet hadden gedaan was Gaza nu geen chaos, het is net alsof je iemand een keiharde trap geeft maar als degene terugslaat keihard gaat huilen.

Omdat je buren fout zijn ben jij ook fout ofzo, en mogen ze jou en je kinderen afslachten?

Poezie schreef op 25-01-2025 om 20:23:

[..]

Omdat je buren fout zijn ben jij ook fout ofzo, en mogen ze jou en je kinderen afslachten?

Nogmaals als Hamas niet gedaan hadden wat ze gedaan hadden was dit nooit gebeurt, Hamas moet vernietigd worden en die schuilen zich achter de bevolking, er is maar 1 schuldige en dat is Hamas.

Muurbloem1985 schreef op 25-01-2025 om 20:19:

[..]

Jij zegt zelf dat je vindt dat alle Gazanen en Palestijnen fout zijn, dat vind ik, zacht uitgedrukt, nogal een uitspraak. Die ook niet klopt, zie mijn vorige bericht. Je zet 41% van die mensen weg als fout. Dat vind ik heel erg kwalijk. 

En ja, dat kan gerust bestaan naast het feit dat het verschrikkelijk is wat er 7 oktober is gebeurd en dat ik de daden van Hamas ten zeerste afkeur. Nuance, je hebt het over mensen.

felija schreef op 25-01-2025 om 20:30:

[..]

Jij zegt zelf dat je vindt dat alle Gazanen en Palestijnen fout zijn, dat vind ik, zacht uitgedrukt, nogal een uitspraak. Die ook niet klopt, zie mijn vorige bericht. Je zet 41% van die mensen weg als fout. Dat vind ik heel erg kwalijk.

En ja, dat kan gerust bestaan naast het feit dat het verschrikkelijk is wat er 7 oktober is gebeurd en dat ik de daden van Hamas ten zeerste afkeur. Nuance, je hebt het over mensen.

Nou als ik die horde barbaren zie bij de vrijlating van de gegijzelde Israëlische vrouwen sta ik 100% achter mij uitspraak.

Muurbloem1985 schreef op 25-01-2025 om 20:32:

[..]

Nou als ik die horde barbaren zie bij de vrijlating van de gegijzelde Israëlische vrouwen sta ik 100% achter mij uitspraak.

Want ze zijn allemaal hetzelfde, nee dus. Dat zijn ze niet. 

felija schreef op 25-01-2025 om 20:33:

[..]

Want ze zijn allemaal hetzelfde, nee dus. Dat zijn ze niet.

Het zijn gewone Gazanen die met Israëlische lijken liepen te slepen na 7 Oktober die de gegijzelde ontvoerd hielden, het zijn barbaren en niet zo onschuldig als ze zich voordoen.

Muurbloem1985 schreef op 25-01-2025 om 20:36:

[..]

Het zijn gewone Gazanen die met Israëlische lijken liepen te slepen na 7 Oktober die de gegijzelde ontvoerd hielden, het zijn barbaren en niet zo onschuldig als ze zich voordoen.

Je hebt ze gedehumaniseerd. Je haalt notabene een bericht aan dat uit onderzoek blijkt dat 41% van de Gazanen niet hoopt op de terugkeer van Hamas. Die Gazanen gooi jij zomaar op één hoop met de anderen. Zo kun je echt niet een hele bevolkingsgroep in zijn geheel afschrijven. 

felija schreef op 25-01-2025 om 20:41:

[..]

Je hebt ze gedehumaniseerd. Je haalt notabene een bericht aan dat uit onderzoek blijkt dat 41% van de Gazanen niet hoopt op de terugkeer van Hamas. Die Gazanen gooi jij zomaar op één hoop met de anderen. Zo kun je echt niet een hele bevolkingsgroep in zijn geheel afschrijven.

Je kunt ja afvragen wat dat zegt over degene die dit soort uitspraken doet.

felija schreef op 25-01-2025 om 20:41:

[..]

Nogmaals Hamas is deze oorlog begonnen, Hamas schuilt zich achter de bevolking, en in een oorlog vallen er altijd slachtoffers, het is net als met de nazi's in de oorlog, hadden de geallieerden dan ook maar Duitsland maar niet moeten bombarderen omdat daar bevolking woonde?  Hamas zijn nazi's die vernietigd moeten worden.

Muurbloem1985 schreef op 25-01-2025 om 20:51:

[..]

Nogmaals Hamas is deze oorlog begonnen, Hamas schuilt zich achter de bevolking, en in een oorlog vallen er altijd slachtoffers, het is net als met de nazi's in de oorlog, hadden de geallieerden dan ook maar Duitsland maar niet moeten bombarderen omdat daar bevolking woonde? Hamas zijn nazi's die vernietigd moeten worden.

Vervolgens jank je alleen om een paar militairen die niet zo netjes behandeld zijn en niet om de onschuldige Palestijnse kinderen die gewond zijn geraakt en voor de rest van hun leven getraumatiseerd of zijn vermoord.

Poezie schreef op 25-01-2025 om 21:03:

[..]

Vervolgens jank je alleen om een paar militairen die niet zo netjes behandeld zijn en niet om de onschuldige Palestijnse kinderen die gewond zijn geraakt en voor de rest van hun leven getraumatiseerd of zijn vermoord.

Ik "jank" ook om de kinderen die Hamas op 7 Oktober hebben vermoord en over de kinderen die ze hebben ontvoerd en nog steeds niet hebben teruggebracht, dus ga mij niet vertellen om wie ik "jank" Het zijn de barbaren van Hamas die dit hebben veroorzaakt maar ik kan het nog 100x zeggen, blijkbaar kun je dat toch niet geloven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.