Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

09-05-2024 om 20:00

Gebruikersnaaminvullen schreef op 09-05-2024 om 19:56:

[..]

Het is iedere dag in het nieuws. Niet bepaald weinig.

Er wordt wel weinig aan gedaan. Terwijl dat toch eigenlijk beloofd was. Rafah was een grens die niet gepasseerd mocht worden.

Elaine68 schreef op 09-05-2024 om 20:00:

[..]

Er wordt wel weinig aan gedaan. Terwijl dat toch eigenlijk beloofd was. Rafah was een grens die niet gepasseerd mocht worden.

Helaas het het gewone volk geen invloed op. Ik ga er vanuit dat het niet heel simpel op te lossen icm iemand die niet luistert. 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

09-05-2024 om 20:21

Gebruikersnaaminvullen schreef op 09-05-2024 om 20:10:

[..]

Helaas het het gewone volk geen invloed op. Ik ga er vanuit dat het niet heel simpel op te lossen icm iemand die niet luistert.

Dat denk ik ook. Maar misschien kunnen ze toch wat harder proberen. 

Ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat burgers zichzelf ook gaan misdragen. Ik voel mezelf ook behoorlijk machteloos. Ik ben een echte braverik en zoiets slaat dan naar binnen, maar bij veel mensen werkt dat anders. De buitensporige agressie naar agenten en het antisemitisme keur ik af, maar als Israel zich niet aan de regels houdt waarom wij dan wel?

Elaine68 schreef op 09-05-2024 om 20:00:

[..]

Dat het dagelijks op het nieuws komt maakt verder geen fluit uit voor de 34.000 Gazanen die inmiddels vermoord zijn, en er volgen nog meer. Rafah was de grens, die zijn ze inmiddels voorbij en wat nu?

Maar ja aan die belofte zal Rutte ook wel geen actieve herinnering meer hebben.

Elaine68 schreef op 09-05-2024 om 20:21:

[..]

Dat denk ik ook. Maar misschien kunnen ze toch wat harder proberen.

Ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat burgers zichzelf ook gaan misdragen. Ik voel mezelf ook behoorlijk machteloos. Ik ben een echte braverik en zoiets slaat dan naar binnen, maar bij veel mensen werkt dat anders. De buitensporige agressie naar agenten en het antisemitisme keur ik af, maar als Israel zich niet aan de regels houdt waarom wij dan wel?

Omdat wij geen invloed hebben, ook niet met protesteren/demonstreren. Als oorlogen beëindigd kunnen worden door demonstraties dan was de oorlog in Oekraïne al lang geleden afgelopen.

Demonstraties in Amerika en in het vooruitzicht gestelde blanco stemmen hebben Biden misschien met succes gedwongen tot een koerswijziging. Hij heeft de levering van een heleboel zware bommen on hold gezet omdat er geen Israëlisch plan ligt voor de burgerbevolking van Rafah maar Netanyahu heeft gezegd door te gaan zonder de steun van Amerika. Dus demonstreren heeft niet tot beëindiging van de oorlog geleid.

Demonstratie direct op TV door de VRT vakbond..

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/05/10/vrt-vakbondsactie-eurovisie/

Gisteren traden onder meer de Belgische kandidaat Mustii en de
Israëlische kandidate Eden Golan aan in de 2e halve finale van het
Eurovisiesongfestival. Bij aanvang van de uitzending en na de halve
finale was op VRT 1 een boodschap te zien van de VRT-vakbonden.

"Wij veroordelen de schendingen van de mensenrechten door de staat
Israël. Bovendien vernietigt de staat Israël de persvrijheid. Daarom
onderbreken we even het beeld. #CeaseFireNow #StopGenocideNow", was te
lezen op een zwarte pancarte.

Beterhier schreef op 10-05-2024 om 13:49:

Demonstraties in Amerika en in het vooruitzicht gestelde blanco stemmen hebben Biden misschien met succes gedwongen tot een koerswijziging. Hij heeft de levering van een heleboel zware bommen on hold gezet omdat er geen Israëlisch plan ligt voor de burgerbevolking van Rafah maar Netanyahu heeft gezegd door te gaan zonder de steun van Amerika. Dus demonstreren heeft niet tot beëindiging van de oorlog geleid.

Dat heeft natuurlijk ook te maken met hoe de verkiezingen werken in Amerika. Als we in Nederland/Europa ook op deze manier zouden stemmen dan had het misschien effect kunnen hebben. Maar vooralsnog luistert Netanyahu niet naar andere wereldleiders en trekt z'n eigen plan. 

Die onderbreking in België vind ik wel mooi. 

Weken geleden schreef ik hier al dat de Hamas cijfers mbt sterfgevallen niet konden kloppen. Die waren statistisch gezien gewoon niet logisch. Nu is de VN daar blijkbaar eindelijk zelf ook achter gekomen, zowel het aantal omgekomen vrouwen als kinderen is tussen 6 en 8 mei gehalveerd...

The United Nations seemingly halved the estimated number of women and children killed in Gaza, according to UN data published on May 6 and 8.

[...]

On May 6, the UN published data showing that 34,735 people had reportedly been killed in Gaza, including over 9,500 women and over 14,500 children.

On May 8, the UN published data showing 34,844 people had reportedly been killed, including 4,959 women and 7,797 children.

[...]

This comes after months of accusations for leading statisticians that the numbers produced by the Gazan authorities cannot possibly be accurate.

https://www.jpost.com/israel-hamas-war/article-800772

https://www.ochaopt.org/content/hostilities-gaza-strip-and-israel-reported-impact-day-213

https://www.ochaopt.org/content/hostilities-gaza-strip-and-israel-reported-impact-day-215

https://unwatch.org/unrwa-staff-stealing-and-selling-humanitarian-aid-gazans-report/

GENEVA, 8 May 2024 — UNRWA staff are stealing aid and selling it for profit, while those who report it face reprisals, according to numerous reports published by Palestinians in an UNRWA-related chatroom.

The posts expose a deep frustration by employees that senior UNRWA employees are engaged in the abuses, and that the agency is doing nothing about it. This comes amid a recent call by UNRWA Commissioner-General Phillipe Lazzarini for countries to increase direct cash assistance to Gazans because, although “there is more food available… it still does not mean that the food is accessible.”

Malibu2 schreef op 08-05-2024 om 23:39:

En het blijft maar doorgaan met de pro Hamas rellen.. Tja, zoals Eric vd Burg al zei in een interview:

"Als men allerlei dingen die men zegt zo erg te vinden, zoals bijvoorbeeld het etnisch zuiveren waar men het dan over heeft.. Nagorno Karabach heeft dit jaar plaatsgevonden. Ik heb geen student op de UvA daarover gehoord. En ik heb ook gezien dat Saudie Arabië Jemen aanviel, toen waren ze ook stil. Dit gaat over heel iets anders."
"U bedoelt antisemitisme?"
"Precies!"

https://twitter.com/rick_tweets/status/1788244983994003671?t=CdRTBurKflCb4vQPyP5ivA&s=19

Spijker op de kop.

Goed dat mensen voor mensenrechten opkomen. maar het valt wel op dat er vooral gedemonstreerd wordt als het om Palestijnen gaat en Israël betrokken is. 

Nu keur ik de acties van Israël ten zeerste af, daar niet van.

Maar inderdaad, bij de etnische zuivering in Armenie/Azerbeidzjan hoor je diezelfde groep niet. En dan is er nog een zeer groot conflict gaande in Soedan (waar 20 jaar terug al een genocide plaatsvond) Arabische Soedanezen roeien Afrikaanse Soedanezen uit. 8 miljoen mensen op de vlucht. Er wordt al gewaarschuwd dat dit op een nieuwe genocide lijkt. Maar het is oorverdovend stil hierover in de wereld. Bizar toch ?

En nee ik wil hier geen staaltje whataboutism laten zien. Maar het stoort me wel. Al die deugmensen komen op voor Palestijnen. Maar over een andere groep wordt gezwegen  ook de media besteedt er geen aandacht aan.  

We weten ook veel meer over het conflict tussen Israel en de Palestijnen. De anderen conflicten zijn net zo erg, maar voor veel mensen voelen die veel minder dichtbij omdat ze er minder over weten.

Daglichtlamp schreef op 13-05-2024 om 11:17:

We weten ook veel meer over het conflict tussen Israel en de Palestijnen. De anderen conflicten zijn net zo erg, maar voor veel mensen voelen die veel minder dichtbij omdat ze er minder over weten.

Daarom moet de media er meer aandacht aan schenken. En sowieso gaat dat conflict in Soedan bij ons in Europa voor weer meer vluchtelingenstromen zorgen. Het heeft daar alle schijn van een genocide zoals die 20 jaar geleden ook plaatsvond. 

Maar de wereld is stil.

Daglichtlamp schreef op 13-05-2024 om 11:17:

Bij de andere conflicten/genocide zijn geen joden betrokken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.