Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Beterhier
25-03-2024 om 14:46
Ja dat is een achterlijke actie, ze heeft er waarschijnlijk niets mee te maken. Maar het laat ook zien dat de oorlog
Knip
joden in het buitenland in gevaar brengt.
Beterhier
25-03-2024 om 14:48
Zilver_gray schreef op 25-03-2024 om 14:40:
[..]
Ja dit artikel had ik ook gelezen. Nederzettingen plaatsen als soort van wraak.
Precies. Dat is belachelijk of een handig gelegenheidsargument.
Zilver_gray
25-03-2024 om 14:54
Beterhier schreef op 25-03-2024 om 14:46:
Ja dat is een achterlijke actie, ze heeft er waarschijnlijk niets mee te maken. Maar het laat ook zien dat de oorlog [knip] joden in het buitenland in gevaar brengt.
Enige wat ik weet is dat haar kleinzoon na 7 oktober opgeroepen werd om te vechten en daarbij gewond was geraakt. Daarop is ze naar Israël vertrokken om haar dochter en kleinzoon te steunen.
Wat elke moeder/ oma zou (willen) doen.
Mensen die dit soort acties uitvoeren zijn niet wijs. En grijpen elke gelegenheid om hun gif te spuien.
Daglichtlamp
25-03-2024 om 15:38
Ondertussen worden er ook nog steeds raketten afgevuurd vanuit Gaza op Israëlische burgers.
majorette2005
25-03-2024 om 15:44
Beterhier schreef op 25-03-2024 om 14:46:
Ja dat is een achterlijke actie, ze heeft er waarschijnlijk niets mee te maken. Maar het laat ook zien dat de oorlog van Netanyahu joden in het buitenland in gevaar brengt.
Waarschijnlijk?
Het gaat gewoon door, de jodenhaat, hopelijk pakt de politie door, en sluit dat tuig een tijdje op.
Daglichtlamp
25-03-2024 om 17:09
https://nos.nl/artikel/2514148-vn-veiligheidsraad-roept-op-tot-onmiddellijk-staakt-het-vuren-in-gaza
De resolutie is tot mijn verbazing aangenomen. De VS heeft zijn veto niet gebruikt. Hopelijk trekken Hamas en Israël zich iets aan van deze resolutie.
Zilver_gray
25-03-2024 om 17:35
Daglichtlamp schreef op 25-03-2024 om 17:09:
https://nos.nl/artikel/2514148-vn-veiligheidsraad-roept-op-tot-onmiddellijk-staakt-het-vuren-in-gaza
De resolutie is tot mijn verbazing aangenomen. De VS heeft zijn veto niet gebruikt. Hopelijk trekken Hamas en Israël zich iets aan van deze resolutie.
Ja dit klinkt in ieder geval positief!
“In een reactie heeft Israël een voorgenomen overleg met de Amerikaanse regering geschrapt”
..
Daglichtlamp
25-03-2024 om 17:54
Zilver_gray schreef op 25-03-2024 om 17:35:
[..]
Ja dit klinkt in ieder geval positief!
“In een reactie heeft Israël een voorgenomen overleg met de Amerikaanse regering geschrapt”
..
En Hamas zal zich er ook wel niets van aantrekken vrees ik.
Zilver_gray
25-03-2024 om 18:13
Daglichtlamp schreef op 25-03-2024 om 17:54:
[..]
En Hamas zal zich er ook wel niets van aantrekken vrees ik.
Hamas heeft met de gijzelaars nog een troef achter de hand. Zonder dat zijn ze helemaal reddeloos verloren. Dan zal Israël niets meer in de weg staan de boel plat te gooien. Tenminste dat is mijn visie.
We gaan het zien!
Beterhier
25-03-2024 om 18:16
majorette2005 schreef op 25-03-2024 om 15:44:
[..]
Waarschijnlijk?
Het gaat gewoon door, de jodenhaat, hopelijk pakt de politie door, en sluit dat tuig een tijdje op.
Ik lees in de link dit:
‘Lenny geeft in de media aan dat ze voor de aanval op Gaza is en heeft
het steeds eenzijdig over de Israëlische slachtoffers van 7 oktober. Op
Jonet.nl geeft ze aan dat ze achter de militaire actie staat van
Israël’, schrijft de actiegroep op Instagram. Het is niet duidelijk of
aanhangers van deze actiegroep ook achter de verstoring zitten.
Dan heeft ze er wel iets mee te maken. Ik redeneer voor mijzelf als volgt:
Ik heb absoluut niets tegen joden, denk absoluut niet over mensen in hokjes. Maar de aanval van 7 oktober kan onder geen enkele voorwaarde een vrijbrief zijn om massaal oorlogsmisdaden te begaan. Niet.
Wat Netanyahu in Gaza laat uitvoeren maakt mij onvoorstelbaar boos! En nee, die boosheid is niet op joden gericht maar op de daden daar.
Dus als iemand zegt dat hij voor de oorlog in Gaza is zou je een kort door de bocht conclusie kunnen trekken dat deze persoon achter het massaal begaan van oorlogsmisdaden staat.
Maar ik schrijf zou. Het is mij niet bekend of Lenny dat aspect óók goedkeurt.
Ik snap niet waarom kritiek op manier van oorlog voeren om de haverklap gelijkgesteld wordt met antisemitisme! Dat stoort mij mateloos.
Beterhier
25-03-2024 om 18:22
Die resolutie gaat niet werken. De VS heeft zich van stemming onthouden en blijft wapens leveren. Wat is de sanctie als de resolutie aan de laars wordt gelapt?
majorette2005
25-03-2024 om 19:24
Beterhier schreef op 25-03-2024 om 18:16:
[..]
Ik lees in de link dit:
‘Lenny geeft in de media aan dat ze voor de aanval op Gaza is en heeft
het steeds eenzijdig over de Israëlische slachtoffers van 7 oktober. Op
Jonet.nl geeft ze aan dat ze achter de militaire actie staat van
Israël’, schrijft de actiegroep op Instagram. Het is niet duidelijk of
aanhangers van deze actiegroep ook achter de verstoring zitten.
Dan heeft ze er wel iets mee te maken. Ik redeneer voor mijzelf als volgt:Ik heb absoluut niets tegen joden, denk absoluut niet over mensen in hokjes. Maar de aanval van 7 oktober kan onder geen enkele voorwaarde een vrijbrief zijn om massaal oorlogsmisdaden te begaan. Niet.
Wat Netanyahu in Gaza laat uitvoeren maakt mij onvoorstelbaar boos! En nee, die boosheid is niet op joden gericht maar op de daden daar.
Dus als iemand zegt dat hij voor de oorlog in Gaza is zou je een kort door de bocht conclusie kunnen trekken dat deze persoon achter het massaal begaan van oorlogsmisdaden staat.Maar ik schrijf zou. Het is mij niet bekend of Lenny dat aspect óók goedkeurt.
Ik snap niet waarom kritiek op manier van oorlog voeren om de haverklap gelijkgesteld wordt met antisemitisme! Dat stoort mij mateloos.
Daar gaat het ook niet over toch? Het gaat over een groep sneuneuzen die haar voorstelling stoort met als excuus iets vaags wat ze gezegd zou hebben. Wat een actiegroep beweerd geloof ik niet zomaar, en ja Lennie was bezorgd om haar kleinkind, waar ook al zo fraai op gerageerd was, dat is nog geen reden voor dat soort haatacties.
Miraval
25-03-2024 om 21:40
ja daags na 7 oktober heeft ze dat gezegd. En ook vanwege haar kleinzoon. Logisch toch? Dat vond ieder weldenkend mens. Nou ja de meesten dan toch.
Om dan een concert te gaan lopen versieren is gewoon triest gedrag en helpt niemand. Het enige wat het doet is mensen tegen elkaar opzetten.
Ik hou mijn hart vast voor de dodenherdenking.
Zilver_gray
25-03-2024 om 22:06
Hamas verwelkomt resolutie VN-Veiligheidsraad
Hamas heeft gezegd dat het een resolutie van de VN-Veiligheidsraad verwelkomt, waarin wordt opgeroepen tot een staakt-het-vuren in Gaza. In die resolutie wordt ook opgeroepen tot het direct en onvoorwaardelijk vrijlaten van alle gijzelaars die nog door Hamas en andere terreurgroepen worden vastgehouden. Dat zijn er naar schatting nog zo'n ruim 130.
Hamas zegt dat het bereid is om een onmiddellijke gevangenenruil met Israël aan te gaan. In de indirecte onderhandelingen tussen de twee de afgelopen maanden heeft Hamas al vaker laten weten gijzelaars te willen ruilen voor Palestijnse gevangenen in Israël. Maar die onderhandelingen lopen tot nu toe steeds op niets uit.
Bron: NOS
Malibu2
25-03-2024 om 22:34
Zilver_gray schreef op 25-03-2024 om 22:06:
Hamas verwelkomt resolutie VN-Veiligheidsraad
Hamas heeft gezegd dat het een resolutie van de VN-Veiligheidsraad verwelkomt, waarin wordt opgeroepen tot een staakt-het-vuren in Gaza. In die resolutie wordt ook opgeroepen tot het direct en onvoorwaardelijk vrijlaten van alle gijzelaars die nog door Hamas en andere terreurgroepen worden vastgehouden. Dat zijn er naar schatting nog zo'n ruim 130.Hamas zegt dat het bereid is om een onmiddellijke gevangenenruil met Israël aan te gaan. In de indirecte onderhandelingen tussen de twee de afgelopen maanden heeft Hamas al vaker laten weten gijzelaars te willen ruilen voor Palestijnse gevangenen in Israël. Maar die onderhandelingen lopen tot nu toe steeds op niets uit.
Bron: NOS
De resolutie roept op tot het direct en onvoorwaardelijk vrijlaten van gijzelaars en dan zegt Hamas bereid te zijn gijzelaars te willen ruilen?
Tja...
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.