Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Zilver_gray schreef op 05-03-2024 om 06:24:

De onderhandelingen over een staakt het vuren lijken vast te lopen.

Israël wil de gijzelaars vrij en Hamas wil dat de oorlog word beëindigd.

Eerlijk gezegd vind ik dat we het punt van onderhandelen inmiddels al ver voorbij zijn. Deze oorlog moet gestopt worden en wel direct! Terwijl de “hoge heren” in Caïro aan het onderhandelen zijn, worden er onschuldige mensen vermoord. Oh en Israël was er niet eens bij aanwezig.

Israël wil ook geen staakt het vuren want Israël is bezig met genocide. Die willen gewoon nog snel zoveel mogelijk dode Palestijnen tot het moment dat het zelfs voor Amerika niet te verdedigen valt en Amerika Netanyahu beveelt zich terug te trekken. Heel misschien geeft Rusland wel het groene licht voor een militair ingrijpen tegen Israël en gaan de omliggende landen Israël wel echt aanpakken om de genocide van het Palestijnse volk te stoppen.  Hoe dan ook Israël komt er nu niet meer zonder kleerscheuren vanaf. 

LMEK schreef op 05-03-2024 om 11:21:

[..]

Israël wil ook geen staakt het vuren want Israël is bezig met genocide. Die willen gewoon nog snel zoveel mogelijk dode Palestijnen tot het moment dat het zelfs voor Amerika niet te verdedigen valt en Amerika Netanyahu beveelt zich terug te trekken. Heel misschien geeft Rusland wel het groene licht voor een militair ingrijpen tegen Israël en gaan de omliggende landen Israël wel echt aanpakken om de genocide van het Palestijnse volk te stoppen. Hoe dan ook Israël komt er nu niet meer zonder kleerscheuren vanaf.

Als Hamas nou eens begint met die gijzelaars vrij te laten en stoppen met het verminken en verkrachten van deze meisjes en vrouwen, denk ik dat er met Israël beter te praten is.

Koko67 schreef op 05-03-2024 om 14:17:

[..]

Als Hamas nou eens begint met die gijzelaars vrij te laten en stoppen met het verminken en verkrachten van deze meisjes en vrouwen, denk ik dat er met Israël beter te praten is.

De collectieve burgerbevolking uithongeren en uitmoorden om een select groepje te dwingen iets te doen is juist waar we vanaf moeten. Hamas heeft al gijzelaars vrijgelaten maar het moorden van Israëlische kant is alleen maar geïntensiveerd dus die drogreden is al ontkracht.  Welke garantie heeft de Palestijnse bevolking dat Israël stopt met de genocide als alle gijzelaars vrij zijn. Netanyahu kan ook pas een allesvernietigende aanval op heel Palestina beginnen als alle gijzelaars vrij zijn. Ik vertrouw die kindermoordenaar voor geen shekel dus hij zal met een beter verhaal moeten komen. 

LMEK schreef op 05-03-2024 om 14:52:

[..]

De collectieve burgerbevolking uithongeren en uitmoorden om een select groepje te dwingen iets te doen is juist waar we vanaf moeten. Hamas heeft al gijzelaars vrijgelaten maar het moorden van Israëlische kant is alleen maar geïntensiveerd dus die drogreden is al ontkracht. Welke garantie heeft de Palestijnse bevolking dat Israël stopt met de genocide als alle gijzelaars vrij zijn. Netanyahu kan ook pas een allesvernietigende aanval op heel Palestina beginnen als alle gijzelaars vrij zijn. Ik vertrouw die kindermoordenaar voor geen shekel dus hij zal met een beter verhaal moeten komen.

Een select groepje? Je bedoelt Hamas? Hamas bestaat uit 170.000 actieve militairen en ook nog eens een grote politieke tak.  Hamas is een enorm grote organisatie.
En zolangzamerhand weten we ook dat het juist Hamas is die de hulpkonvooien met voedsel en medicijnen tegenhoudt. 

Koko67 schreef op 05-03-2024 om 15:51:

[..]

Een select groepje? Je bedoelt Hamas? Hamas bestaat uit 170.000 actieve militairen en ook nog eens een grote politieke tak. Hamas is een enorm grote organisatie.
En zolangzamerhand weten we ook dat het juist Hamas is die de hulpkonvooien met voedsel en medicijnen tegenhoudt.

Ik lees juist dat het Israël is die de boel stagneert zo niet tegen houdt.

Zilver_gray schreef op 05-03-2024 om 16:41:

[..]

Ik lees juist dat het Israël is die de boel stagneert zo niet tegen houdt.

En ik lees dat Hamas ze tegenhoudt en tegelijkertijd wat burgers neerschiet. Het is maar net wat je leest, denk ik.

Koko67 schreef op 05-03-2024 om 15:51:

[..]

Een select groepje? Je bedoelt Hamas? Hamas bestaat uit 170.000 actieve militairen en ook nog eens een grote politieke tak. Hamas is een enorm grote organisatie.

Hoe kom je bij het cijfer van 170.000 actieve militairen? Ik ben erg benieuwd naar je bron. Wikipedia, Axios, Al Jazeera en de CIA zijn het er tussen de 15.000 en 40.000. 

Ook je tweede claim dat Hamas de hulp konvooien tegenhoudt lijkt mij erg omstreden om het zomaar even te zeggen. Heb je voor die claim ook een goede onafhankelijke bron die daar enig bewijs voor heeft?  AP trekt een hele andere conclusie namelijk.

Je hebt gelijk, 170.000 heb ik verkeerd gelezen.

Koko67 schreef op 05-03-2024 om 16:55:

Je hebt gelijk, 170.000 heb ik verkeerd gelezen.

Daarom had ik het over een select groepje. Als we uitgaan van het hoogste cijfer van 40.000 leden dan is dat rond de 2% van de algehele bevolking van Gaza. Ik denk dat die cijfers voor zichzelf spreken. 

Koko67 schreef op 05-03-2024 om 16:49:

[..]

En ik lees dat Hamas ze tegenhoudt en tegelijkertijd wat burgers neerschiet. Het is maar net wat je leest, denk ik.

Wil je die link even delen aub? Ik zie namelijk andere informatie en dan kunnen we proberen uit te sluiten of het alleen een verschil is in interpretatie of desinformatie. Want op je claim dat Hamas 170.000 leden heeft kreeg je 2 likes dus ook die 2 personen wisten het correcte cijfer niet totdat ik het corrigeerde. Dat geeft de indruk dat de inhoud niet correct hoeft te zijn zolang het maar pro-Israël is en dat vind ik persoonlijk lachwekkend. 

Koko67 schreef op 05-03-2024 om 16:49:

[..]

Ik denk dat het inderdaad uitmaakt waar je je info vandaan haalt.

Ik heb wel een bron waarvan ik denk dat die  redelijk betrouwbaar is…jij?

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5413592/oorlog-hamas-israel-humanitaire-hulp-rode-kruis-europese-unie

Het Parool schrijft het volgende;

Israël bereid legeracties te beperken voor humanitaire hulp

Het Israëlische leger is bereid de komende dagen de militaire activiteiten in bepaalde gebieden van de Gazastrook tijdelijk te staken voor humanitaire doeleinden. Het gaat dan bijvoorbeeld om leveranties van voedsel, water en medicijnen.

Dat gebeurt in afwachting van een eventuele wapenstilstand voor langere tijd, waarover wordt onderhandeld.

Een woordvoerder liet via het berichtenplatform X weten dat tot en met donderdag van 10.00 tot 14.00 uur plaatselijke tijd verschillende wijken in de steden Rafah en Deir al Balah met rust zullen worden gelaten. Dat geeft de honderdduizenden ontheemde Palestijnen die er verblijven de gelegenheid veilig naar uitdeelposten voor hulpgoederen te gaan.

LMEK schreef op 05-03-2024 om 17:18:

[..]

Wil je die link even delen aub? Ik zie namelijk andere informatie en dan kunnen we proberen uit te sluiten of het alleen een verschil is in interpretatie of desinformatie. Want op je claim dat Hamas 170.000 leden heeft kreeg je 2 likes dus ook die 2 personen wisten het correcte cijfer niet totdat ik het corrigeerde. Dat geeft de indruk dat de inhoud niet correct hoeft te zijn zolang het maar pro-Israël is en dat vind ik persoonlijk lachwekkend.

Fouten geef ik toe, ik had verkeerd gelezen. Ik ben nu aan het zoeken naar de linkjes waar geschreven wordt over Hamas die hulpgoederen tegenhoudt. Ik ben de namen kwijt die hier over schreven, dus het wordt even zoeken.

LMEK schreef op 05-03-2024 om 17:18:

[..]

Nou dit wou ik net schrijven; zolang de post maar pro- Israël is krijgt het een like. Of het nu klopt wat er staat of niet 

Zilver_gray schreef op 05-03-2024 om 17:26:

[..]

Nou dit wou ik net schrijven; zolang de post maar pro- Israël is krijgt het een like. Of het nu klopt wat er staat of niet

Niks ten nadele van Koko67 natuurlijk want ik heb ook zat fouten gemaakt door verkeerd te lezen of gewoon dingen door elkaar te halen dus dat gebeurt zeer zeker vaker. Ik vond het alleen zo grappig dat die twee  zo achteloos iets aannamen zonder te denken 170.000 is wel erg veel. 

Zilver_gray schreef op 05-03-2024 om 17:26:

[..]

Ik vind dat lachpoppetje behoorlijk infantiel. Mensen kunnen zich vergissen. Ik heb dat ook meteen toegegeven. 
Dat alles wat Pro Israël is meteen een like krijgt geloof ik ook niet zo. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.