Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Moirmel schreef op 01-03-2024 om 11:34:

@Malibu2:
Het Zionisme is in feite weinig anders dan het Nazisme maar dan met een ander volk.

En dan word ik geband vanwege antisemitisme... 

LMEK schreef op 01-03-2024 om 09:50:

[..]

Als jij Reuters een vage bron of site noemt, dan is dat wederom jouw keuze, jouw verantwoordelijkheid.

Oh, ik probeer jou niet te overtuigen. Jij hebt jouw keuze gemaakt en daar sta je zo te lezen achter. Ik wens je heel veel sterkte toe met die keuze.

Dit moet mij ook even van het hart. Je blijft mij wijzen op mijn eigen verantwoordelijkheid en wenst mij veel sterkte bij mijn keuze. Ben je mij aan het bedreigen of zo? Aan wie moet ik mij gaan verantwoorden en waarom wens je mij daar veel sterkte bij? Over welke verantwoordelijkheid heb je het precies? Zijn er consequenties verbonden aan mijn schrijven op dit forum?

Kun je wat duidelijkheid verschaffen?

Ja hoor, daar wil ik wel antwoord op geven. Ik blijf inderdaad op de eigen verantwoordelijkheid wijzen. Daar heb ik een paar redenen voor.

Je weet ongetwijfeld wat er gebeurde in het Duitsland van de jaren dertig van de vorige eeuw, hoe de Jodenhaat zich steeds dieper nestelde in de samenleving. Maar niet alleen in Nazi-Duitsland. Jodenhaat is veel meer wijdverspreid, zowel in de tijd als geografisch gezien. Joden hebben vaak de schuld gekregen van dingen die gebeurden, en zijn keer op keer vervolgd. De geschiedenis lijkt zich steeds weer te herhalen, en ook nu lijkt dit weer te gebeuren. Nu is het weer een claim van genocide die Israël zou plegen. Terwijl een snelle google search naar ‘definitie genocide’ dat ontkracht. Eén van de voorwaarden om van genocide te kunnen spreken is dat de misdrijven worden begaan met de intentie om de groep als zodanig te vernietigen. In het Statuut van Rome is tevens opgenomen dat het moet gaan “om misdrijven die plaatsvinden op basis van een duidelijk patroon, waarbij het voortbestaan van de groep als zodanig daadwerkelijk wordt bedreigd.” (bron: Centrum Internationaal Recht, Ministerie BuZa).

Ik vroeg je om het verloop in de bevolkingsaantallen van de Palestijnen. Daarop ben je niet ingegaan. Daarom zal ik ze geven: in 1955 waren er ruim 977.000. In 1980 was dit aantal gegroeid naar bijna 1,5 miljoen. In 2000 was het ruim 3 miljoen. In 2010 bijna 4 miljoen. In 2020 was men de 5 miljoen gepasseerd. En nu zitten ze op bijna 5,5 miljoen.

Ik zal je ook laten zien hoe een werkelijke genocide zich uit in de bevolkingsaantallen: in 1933 leefden ongeveer 9,5 miljoen Joden in Europa. In de holocaust zijn bijna 6 miljoen Joden vermoord. Je kan zelf de rekensom en vergelijking wel maken.

De claim dat Israël genocide pleegt is daarom absurd, en gezien het verleden ook erg gevaarlijk. Daarom wijs ik je op je verantwoordelijkheid. En sterkte voor het geval de geschiedenis zich weer gaat herhalen. En tuurlijk weet ik wel dat jij dan niet DE aanstichter bent, maar je hebt er wel aan bijgedragen. Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken met dat besef te moeten leven en dat zou ik ook niemand willen aandoen, ook jou niet. Dus zie het als een welgemeende waarschuwing.

Een tweede reden die ik wil aandragen is dat ik zie dat je schrijft “Maar ik heb nog nooit een land zichzelf zien verdedigen en steeds meer weerstand oproepen bij de internationale gemeenschap. Daaruit kun je afleiden dat niemand meer in de wereld gelooft dat Israël zich aan het verdedigen is, bondgenoot en vijand.“ Dat klopt, dat kun je daar inderdaad uit afleiden. Maar maakt dat het ook correct? Als 99 roepen dat 4+4=9 en 1 persoon van mening is dat 4+4=8, geldt dan dat de 99 gelijk hebben omdat ze in de (grote) meerderheid zijn? En geloven die 99 echt dat de uitkomst 9 is, of gaan ze mee in de grote massa omdat ze bang zijn ook alleen te komen te staan, of omdat ze negatieve consequenties verwachten als ze roepen dat de uitkomst 8 is? Ik zeg niet dat de grote massa nooit gelijk heeft, maar ze kunnen wel degelijk een blinde vlek hebben. 

Ik heb hier in dit topic wel geschreven dat er in het geval van Israël ineens andere normen en definities lijken te gelden. Dat is niet alleen sinds de oorlog, maar blijkt bijvoorbeeld ook uit het hoge aantal resoluties dat in VN verband tegen Israël wordt ingediend. Kunnen we echt met droge ogen beweren dat dit terecht is, ook in ogenschouw nemend hoeveel resoluties er tegen andere landen worden ingediend? Of zitten er toch wellicht andere, duistere motieven, achter?
Ben ik van mening dat Israël alles perfect doet? Nope. Maar ik ben wel van mening dat Israël niet tegen dezelfde standaarden wordt beoordeeld als andere landen. En dat vind ik heel gevaarlijk. En daar waarschuw ik dus voor.

Ik had trouwens wel verwacht dat je zou aanslaan op die zinnen. Dat brengt me bij de laatste reden waarom ik dit schreef. Ik geloof dat ik in dit topic al wel eerder had aangegeven sinds een paar jaar christen te zijn. En het gekke was dat ik al heel snel nadat ik tot geloof was gekomen merkte dat ik anders over het joodse volk ging denken. Niet op basis van de bijbel, want die had ik nog nooit gelezen, niet op basis van wat ze in een kerk vertelden want daar kwam ik nog niet, en niet op basis van wat anderen me vertelden, want ik kende vrijwel geen andere christenen. Er veranderde iets in mijzelf. En toen ik de bijbel ging lezen, stond ik verbaasd over wat daarin geschreven staat, over de natie Israël dat in één dag zou worden gesticht, het volk dat uitgestrooid zou raken over de gehele wereld en vervolgens, na een oorlog zou terugkeren naar Israël. Israël, het land dat er grotendeels verlaten bij zou liggen (zie beschrijving van oa Mark Twain). Ze zouden vanuit alle landen terugkeren naar Israël, waar ze één volk zouden zijn en zouden leven in niet-ommuurde steden.

Teksten van meer dan 2500 jaar oud, toen er nog helemaal geen sprake was van een verbanning over de hele wereld en er nog sprake was van twee koninkrijken: Juda en Israël. De natie Israël, in één dag gesticht? Vroegere generaties christenen lazen deze teksten ook en geloofden dat dit zou kunnen gebeuren, wij leven in een tijd dat dit werkelijkheid is geworden. Zo staan er meer dingen in en ik ben dus helemaal niet verbaasd over wat ik nu zie gebeuren. Ik weet dat er dan ook een moment in de tijd zal komen dat Israël inderdaad alleen komt te staan en de hele wereld zich tegen haar keert. Het is voor mij niet de vraag óf, maar de vraag wannéér die dingen zullen plaatsvinden.

Ik ervaar als christen dus een heel sterke innerlijke drive om Israël te verdedigen tegen onterechte beschuldigingen. Ook al ben ik de 1 tegenover de 99. Ik sta daar zelf weleens van versteld, maar in de bijbel staat ook dat wie Israël zegent, gezegend zal worden en dat wie Israël vervloekt, vervloekt zal worden. Dat merk ik momenteel ook heel sterk in mijn eigen leven. Voor een niet-christen klinkt dat waarschijnlijk als onzin, maar ik sta versteld van hoe dingen momenteel in mijn leven lopen. En hoe ik keer op keer weer de innerlijke kracht krijg om weer te reageren.

Hier komt mijn waarschuwing dus ook vandaan. Dat waren geen woorden die ik zelf in de mond zou hebben genomen, maar woorden waarvan ik wist dat ik ze moest opschrijven zonder daar op dat moment verder op in te gaan. Ik vertrouwde erop dat je er inderdaad op zou aanhaken, en nu is het tijd om dit te typen. Mogelijk krijg ik nu de volle laag, maar dat is dan maar zo. Het is dus een welgemeende waarschuwing. Aan jou wat je ermee doet. En als je er nu nog niets mee wil doen, hoop ik dat je er later nog eens aan terugdenkt.

https://www.centruminternationaalrecht.nl/-/wanneer-is-sprake-van-genocide-#:~:text=Internationale%20rechtsorde&text=Daarin%20staat%20dat%20sprake%20is,van%20leden%20van%20de%20groep

https://www.worldometers.info/world-population/state-of-palestine-population/

Ik snap het verband niet tussen christen zijn en de behoefte de Israël te verdedigen. Ben je uit de islam bekeerd tot christen toevallig? Het verhaal over je bekering had je al eerder verteld en toen was mijn reactie hetzelfde als nu, met gelovigen is het moeilijk discussiëren.  Niks ten nadele van gelovigen maar mijn ervaring is dat die vaak niet open staan voor andere inzichten. Heilig overtuigd zijn dat er een God bestaat is nooit te bewijzen en ik zie diezelfde overtuiging bij jou dat de islam een bron van kwaad is en Israël een slachtoffer is. Wat er ook gezegd en geschreven gaat worden jouw beleving blijft hetzelfde en je zal de logica en realiteit niet onder ogen willen komen. Ik ben blij voor je dat je je in het christendom hebt gevonden en daar kracht uit put. Ik ben ook een christen maar mijn visie staat haaks op die van jou. Ik deel mensen in op basis van goed en slecht en niet op geloof zoals jij dat wel doet. Dat is jammer maar ik begrijp het wel, geloof en tolerantie gaan bijna nooit samen.

Empowered schreef op 01-03-2024 om 14:08:

[..]

En dan word ik geband vanwege antisemitisme...

Voor jou en ook voor Malibu2:

“Om antizionisme te verklaren is het belangrijk dat we enerzijds judaïsme bekijken en anderzijds zionisme.”, vertelt Cohen. “Judaïsme is een religie die zo’n 3500 jaar geleden ontstond via een goddelijke openbaring. Maar het is meer dan alleen maar een religie. Het is ook een manier van leven met verschillende ethische en morele gedragscodes.
Het zionisme aan de andere kant is slechts een honderdtal jaar oud en werd in het leven geroepen door seculiere joden, joden die niet meer volgens hun religie wilden leven. Deze zionisten bewandelden een nationalistisch pad en vroegen zich af waarom joden geen eigen thuisland zouden mogen hebben.”
THORA
Een belangrijk feit binnen het jodendom is dat via dit goddelijk decreet God het Heilige Land zo’n 3500 jaar geleden aan de joden gaf. Aan dat decreet waren ook voorwaarden verbonden waaraan de joden zich moesten houden. Indien aan deze eisen niet voldaan werd, zouden ze verbannen worden en verspreid over de hele wereld moeten leven.
“En dat gebeurde zo’n 2000 jaar geleden.”, gaat Cohen verder. “Maar er werd ons ook geleerd hoe we moesten leven in de Diaspora. Zo moesten we loyale staatsburgers zijn in al onze gastlanden. Maar het belangrijkste was dat we in geen geval met onze eigen handen een einde aan de ballingschap mochten maken. Tot de dag waarop de Messias ons terug naar het Heilige Land leidt is het onze taak om ons te onderwerpen en ons leven in de Diaspora te aanvaarden. Dit goddelijk decreet verbiedt ons dus rechtstreeks om een eigen land of staat te vormen. Niet in Palestina en niet in eender welk ander land. Een ander volk overheersen is helemaal uit den boze. Judaïsme staat voor nederigheid en barmhartigheid, terwijl het zionisme al van in het begin gepaard gaat met nationalistische arrogantie en brutale agressie. Dat bewijst dat judaïsme en zionisme twee tegengestelden zijn.”

https://www.scriptiebank.be/scriptie/2010/antizionisme#:~:text=Het%20zionisme%20aan%20de%20andere,eigen%20thuisland%20zouden%20mogen%20hebben.%E2%80%9D

LMEK schreef op 01-03-2024 om 18:55:

Ik snap het verband niet tussen christen zijn en de behoefte de Israël te verdedigen. Ben je uit de islam bekeerd tot christen toevallig? Het verhaal over je bekering had je al eerder verteld en toen was mijn reactie hetzelfde als nu, met gelovigen is het moeilijk discussiëren. Niks ten nadele van gelovigen maar mijn ervaring is dat die vaak niet open staan voor andere inzichten. Heilig overtuigd zijn dat er een God bestaat is nooit te bewijzen en ik zie diezelfde overtuiging bij jou dat de islam een bron van kwaad is en Israël een slachtoffer is. Wat er ook gezegd en geschreven gaat worden jouw beleving blijft hetzelfde en je zal de logica en realiteit niet onder ogen willen komen. Ik ben blij voor je dat je je in het christendom hebt gevonden en daar kracht uit put. Ik ben ook een christen maar mijn visie staat haaks op die van jou. Ik deel mensen in op basis van goed en slecht en niet op geloof zoals jij dat wel doet. Dat is jammer maar ik begrijp het wel, geloof en tolerantie gaan bijna nooit samen.

Nee, ik kom niet uit de Islam, ik kom uit een seculier gezin en geloofde meestal niet dat er meer was. Af en toe, met name rond het overlijden van een familielid of andere bekende, twijfelde ik weleens, maar dat drukte ik dan weer snel weg uit mijn gedachten. 

Het klopt dat het bestaan van een God niet keihard bewezen kan worden. Al moet ik zeggen dat ik in mijn tijd als agnost/atheïst nog nooit gehoord had welke factoren leven op aarde mogelijk maken en hoe dat allemaal in een enorm complexe samenhang functioneert, zoals bijvoorbeeld de zwaartekracht. Als die nét iets hoger of lager was geweest, waren wij hier niet geweest. Of de complexiteit van een enkele cel. Ik had daar geen enkel benul van. Ook had ik nog nooit nagedacht over het bestaan van de ziel, of het geweten van een mens, die innerlijke stem die juist niet gericht is op het vervullen van een behoefte die je op dat moment hebt, die je juist tegenhoudt. 

Het leven als christen begon bij mij met een droom. Dat hoor je ook vaker bij ex-moslims. Ik zocht op internet naar meer informatie daarover en kwam uit bij een ex-moslim (Nabeel Qureshi), dat was de eerste getuigenis die ik ooit hoorde. Intussen ken ik meerdere ex-moslims, ook uit het Midden Oosten en ik ken hun verhalen. 

Weet je, jij en ik hebben als christen de heilige geest ontvangen. En die getuigt, waardoor het niet langer alleen verstandelijke kennis is. Dat is natuurlijk hartstikke subjectief, niemand kan voelen wat ik fysiek voel, niemand kan ervaren wat ik ervaar. Ik kan niet-christenen vertellen van wat ik heb ervaren, maar die hebben diezelfde ervaring niet. Wel krijg ik vaak te horen dat ik blijkbaar helemaal straal als ik daarover vertel en mensen reageren daar dan weer op. Herken je dat? 

En over Israël: het is een combinatie. Enerzijds zie ik dat ze unfair worden behandeld en beoordeeld/veroordeeld. Daar richt ik me in dit topic ook vooral op. Gaat Israël nooit de fout in? Dat zul je me niet horen zeggen, maar laat me de harde bewijzen zien. Beoordeel Israël naar de maatstaven waarnaar andere landen ook beoordeeld worden. Anderzijds is er dus mijn gewijzigde houding tegenover Israël sinds ik christen ben geworden. 

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik erin had gestaan als ik niet christen was geworden. Er zijn niet-christenen die Israël openlijk steunen. Neem bijvoorbeeld journalist/schrijver Douglas Murray die al meer dan 20 jaar over het conflict schrijft. Op de vraag waarom hij Israël steunt heeft hij een tweeledig antwoord. Het eerste komt wel aardig in de buurt van de "enerzijds" die ik hierboven omschreef, maar hij vertelt dat het ook iets in hem is, waar hij de vinger niet goed op kan leggen, iets wat dieper zit. Ook voordat ik christen werd, was ik niet bang om tegen de stroming in te gaan. Ik hoop dat ik er dan hetzelfde over had gedacht. 

En ben ik intolerant? Dat ligt eraan. Ik sta voor mijn mening. Als die tegen de mening van de massa ingaat en als ik geen goede argumenten hoor om mijn standpunt te veranderen, dan buig ik niet mee. Ook al ben ik de 1 tegenover de 99. Nu maakt het natuurlijk wel verschil waar het om gaat. En dit is een discussieforum, in het normale dagelijkse leven heb ik het hier niet vaak over, maar mijn familie, vrienden en directe collega's weten wel hoe ik hierin sta. 

Malibu2 schreef op 02-03-2024 om 09:13:

[..]

Nee, ik kom niet uit de Islam, ik kom uit een seculier gezin en geloofde meestal niet dat er meer was. Af en toe, met name rond het overlijden van een familielid of andere bekende, twijfelde ik weleens, maar dat drukte ik dan weer snel weg uit mijn gedachten.

Het klopt dat het bestaan van een God niet keihard bewezen kan worden. Al moet ik zeggen dat ik in mijn tijd als agnost/atheïst nog nooit gehoord had welke factoren leven op aarde mogelijk maken en hoe dat allemaal in een enorm complexe samenhang functioneert, zoals bijvoorbeeld de zwaartekracht. Als die nét iets hoger of lager was geweest, waren wij hier niet geweest. Of de complexiteit van een enkele cel. Ik had daar geen enkel benul van. Ook had ik nog nooit nagedacht over het bestaan van de ziel, of het geweten van een mens, die innerlijke stem die juist niet gericht is op het vervullen van een behoefte die je op dat moment hebt, die je juist tegenhoudt.

Het leven als christen begon bij mij met een droom. Dat hoor je ook vaker bij ex-moslims. Ik zocht op internet naar meer informatie daarover en kwam uit bij een ex-moslim (Nabeel Qureshi), dat was de eerste getuigenis die ik ooit hoorde. Intussen ken ik meerdere ex-moslims, ook uit het Midden Oosten en ik ken hun verhalen.

Weet je, jij en ik hebben als christen de heilige geest ontvangen. En die getuigt, waardoor het niet langer alleen verstandelijke kennis is. Dat is natuurlijk hartstikke subjectief, niemand kan voelen wat ik fysiek voel, niemand kan ervaren wat ik ervaar. Ik kan niet-christenen vertellen van wat ik heb ervaren, maar die hebben diezelfde ervaring niet. Wel krijg ik vaak te horen dat ik blijkbaar helemaal straal als ik daarover vertel en mensen reageren daar dan weer op. Herken je dat?

En over Israël: het is een combinatie. Enerzijds zie ik dat ze unfair worden behandeld en beoordeeld/veroordeeld. Daar richt ik me in dit topic ook vooral op. Gaat Israël nooit de fout in? Dat zul je me niet horen zeggen, maar laat me de harde bewijzen zien. Beoordeel Israël naar de maatstaven waarnaar andere landen ook beoordeeld worden. Anderzijds is er dus mijn gewijzigde houding tegenover Israël sinds ik christen ben geworden.

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik erin had gestaan als ik niet christen was geworden. Er zijn niet-christenen die Israël openlijk steunen. Neem bijvoorbeeld journalist/schrijver Douglas Murray die al meer dan 20 jaar over het conflict schrijft. Op de vraag waarom hij Israël steunt heeft hij een tweeledig antwoord. Het eerste komt wel aardig in de buurt van de "enerzijds" die ik hierboven omschreef, maar hij vertelt dat het ook iets in hem is, waar hij de vinger niet goed op kan leggen, iets wat dieper zit. Ook voordat ik christen werd, was ik niet bang om tegen de stroming in te gaan. Ik hoop dat ik er dan hetzelfde over had gedacht.

En ben ik intolerant? Dat ligt eraan. Ik sta voor mijn mening. Als die tegen de mening van de massa ingaat en als ik geen goede argumenten hoor om mijn standpunt te veranderen, dan buig ik niet mee. Ook al ben ik de 1 tegenover de 99. Nu maakt het natuurlijk wel verschil waar het om gaat. En dit is een discussieforum, in het normale dagelijkse leven heb ik het hier niet vaak over, maar mijn familie, vrienden en directe collega's weten wel hoe ik hierin sta.

Als Israël behandeld zou worden naar de maatstaven van andere landen dan zou Israël niet meer bestaan. De enige reden dat Israël in huidige vorm bestaat en functioneert zijn de VS. Zonder het veto recht van Amerika had de internationale gemeenschap Israël al lang volgens de maatstaven behandeld maar dat mag dus niet van één enkel land. Israël zou al lang geleden plat gebombardeerd zijn door het westen of anderzijds een militaire interventie hebben gehad. De leiders van Israël zouden op elke mogelijke internationale opsporings lijst staan en de Israëlische bevolking al 30 jaar lang sancties ondervinden vanwege hun misdadige leiderschap. Ik snap werkelijk waar niet hoe jij de behandeling van Israël unfair kunt noemen. En het grote probleem is dat Israël misbruik maakt van zijn uitzonderingspositie door de Amerikaanse bescherming te gebruiken om te onderdrukken, discrimineren, moorden, plunderen, verjagen, bewegingsvrijheid beperken en noem maar op. Daarom zijn er steeds meer landen en mensen boos op Israël omdat Israël tot op de dag van vandaag allerlei internationale wetten overtreedt en de rest van de wereld dat niet kan veroordelen omdat er één land is dat dat niet wil. Ook nu is de enige reden dat Israël in Gaza blindelings aan het moorden is de goedkeuring van de VS. Die onrechtvaardigheid zorgt ervoor dat de tolerantie voor Israël steeds minder wordt en daarmee ook de tolerantie voor de Joden. En dat is een zeer kwalijke zaak. En om radicalisering te voorkomen zouden Joden wereldwijd afstand moeten nemen van Netanyahu en deze oorlog. Zo kunnen ze laten zien ook tegen de decennialange onderdrukking van de Palestijnen te zijn net zoals 99% van de wereld. 

LMEK schreef op 02-03-2024 om 10:25:

[..]

Ook nu is de enige reden dat Israël in Gaza blindelings aan het moorden is de goedkeuring van de VS. 

Moderators, ik pik deze zin er uit. Om te janken dit. Geef die lange met een korte alsjeblieft een ban.

Empowered schreef op 03-03-2024 om 00:05:

[..]

Moderators, ik pik deze zin er uit. Om te janken dit. Geef die lange met een korte alsjeblieft een ban.

Wat is hier mis mee? Behalve het feit dat jij het daar niet mee eens bent? Echt heel kinderachtig. 

Empowered schreef op 03-03-2024 om 00:05:

[..]

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240302_95676678

je kunt staffen als je iets over de grens vindt gaan. Ik zie het zelf hier niet en beheer is erg ruim, maar zo in een topic posten is geen garantie dat het gezien wordt. 

In beeld: 35.000 maaltijden gedropt in Gaza

De Verenigde Staten hebben duizenden maaltijden met parachutes in Gaza afgegooid. Het is voor het eerst dat de Amerikanen in het gebied een dropping doen, maar Gazanen zeggen dat de dropping niet genoeg is. Ze willen dat de grens met Egypte opengaat zodat daar hulpgoederen het gebied in kunnen. 35.000 maaltijden is volgens hen te weinig. "Ze laten ons vallen", zegt een Gazaanse man. Volgens de VN is een groot deel van de mensen in de Gazastrook één stap verwijderd van hongersnood.

Bron: NOS

Worden ze niet kapot geschoten, zullen ze uiteindelijk wel sterven van de honger 

Er zat Tabasco in de pakketten die gedropt werden!!! Dat gaat mooi samen met de snoepjes die in het pakket zitten moeten de Amerikanen gedacht hebben. Het is werkelijk mensonterend hoe ze met de Gazanen omgaan. Giro 555 wil geen landelijke inzamelings actie omdat het nog te onzeker is of die hulp ooit in Gaza kan aankomen.  Israël kan Gaza nog rustig 10 jaar blokkeren voor noodhulp, ze hebben tenslotte het recht zich te verdedigen. En welke manier is dan beter dan onder goedkeuring van onder andere Nederland de Gazanen uit te hongeren? 3000 jaar geleden hebben de Joden daar gewoond dus het moet kunnen dat ze genocide plegen om 'hun' land weer terug te krijgen want zo staat dat in een boek dus tsja, ze kunnen echt niet anders. Israël gaat niet stoppen voordat ze Gaza onleefbaar hebben gemaakt voor de komende 30 jaar en genoeg vrouwen en kinderen vermoord om de bevolkingsgroei te remmen. De wereld is getuige en doet helemaal niks. 

LMEK schreef op 04-03-2024 om 10:31:

Er zat Tabasco in de pakketten die gedropt werden!!! Dat gaat mooi samen met de snoepjes die in het pakket zitten moeten de Amerikanen gedacht hebben. Het is werkelijk mensonterend hoe ze met de Gazanen omgaan. Giro 555 wil geen landelijke inzamelings actie omdat het nog te onzeker is of die hulp ooit in Gaza kan aankomen. Israël kan Gaza nog rustig 10 jaar blokkeren voor noodhulp, ze hebben tenslotte het recht zich te verdedigen. En welke manier is dan beter dan onder goedkeuring van onder andere Nederland de Gazanen uit te hongeren? 3000 jaar geleden hebben de Joden daar gewoond dus het moet kunnen dat ze genocide plegen om 'hun' land weer terug te krijgen want zo staat dat in een boek dus tsja, ze kunnen echt niet anders. Israël gaat niet stoppen voordat ze Gaza onleefbaar hebben gemaakt voor de komende 30 jaar en genoeg vrouwen en kinderen vermoord om de bevolkingsgroei te remmen. De wereld is getuige en doet helemaal niks.

Waarom in hemelsnaam tabasco?
Voor de rest helemaal eens met je post.

Ik las dat Kamala Harris heeft opgeroepen tot een “onmiddellijk” staakt het vuren….

Zilver_gray schreef op 04-03-2024 om 20:41:

[..]

Waarom in hemelsnaam tabasco?
Voor de rest helemaal eens met je post.

Ik las dat Kamala Harris heeft opgeroepen tot een “onmiddellijk” staakt het vuren….

Als je Tabasco op de skittles doet dan eten de kinderen er minder van. Worden ze niet dik en krijgen ze geen gaatjes in het gebit en spreken ze het eigen risico van de zorgverzekering minder snel aan. 

Kamala is een lichtgewicht die door niemand meer serieus wordt genomen en daarom is het een beetje voor de vorm dat er iemand oproept tot een staakt het vuren. Netanyahu weet waarschijnlijk niet eens wie Kamala is. 

De onderhandelingen over een staakt het vuren lijken vast te lopen.

Israël wil de gijzelaars vrij en Hamas wil dat de oorlog word beëindigd.

Eerlijk gezegd vind ik dat we het punt van onderhandelen inmiddels al ver voorbij zijn. Deze oorlog moet gestopt worden en wel direct! Terwijl de “hoge heren” in Caïro aan het onderhandelen zijn, worden er onschuldige mensen vermoord. Oh en Israël was er niet eens bij aanwezig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.