Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Zilver_gray
08-12-2023 om 06:46
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5423198/beelden-palestijnse-gevangenen-ondergoed-hamas-gaza
Zijn dit Hamas leden of gewoon ergens opgepikte Palestijnen, waarvan nog onderzochte moet worden of ze banden met Hamas hebben /überhaupt strafbare feiten hebben gepleegd? En waarom zijn ze naakt?
Miraval
08-12-2023 om 07:37
Zilver_gray schreef op 08-12-2023 om 06:46:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5423198/beelden-palestijnse-gevangenen-ondergoed-hamas-gaza
Zijn dit Hamas leden of gewoon ergens opgepikte Palestijnen, waarvan nog onderzochte moet worden of ze banden met Hamas hebben /überhaupt strafbare feiten hebben gepleegd? En waarom zijn ze naakt?
Moet vgm nog onderzocht worden.
Krijgsgevangenen of althans het vermoeden is dat ze lid zijn van Hamas, worden altijd ontkleed ivm verborgen wapens. De foto is ook niet gemaakt door IDF. Dat ze naakt zijn is voor de veiligheid van IDF.
Zilver_gray
08-12-2023 om 08:49
Miraval schreef op 08-12-2023 om 07:37:
[..]
Moet vgm nog onderzocht worden.
Krijgsgevangenen of althans het vermoeden is dat ze lid zijn van Hamas, worden altijd ontkleed ivm verborgen wapens. De foto is ook niet gemaakt door IDF. Dat ze naakt zijn is voor de veiligheid van IDF.
Ok daar kan ik inkomen, maar het lijkt erop dat ze al gefouilleerd zijn. Daarna kunnen ze hun kleren weer aan. Dit komt zo kleinerend over.
Miraval
08-12-2023 om 09:24
Zilver_gray schreef op 08-12-2023 om 08:49:
[..]
Ok daar kan ik inkomen, maar het lijkt erop dat ze al gefouilleerd zijn. Daarna kunnen ze hun kleren weer aan. Dit komt zo kleinerend over.
Die foto is een momentopname he? Misschien hebben ze hun kleding daarna weer gewoon teruggekregen. Of andere kleding gekregen.
Snoeske
08-12-2023 om 21:00
Zilver_gray schreef op 08-12-2023 om 08:49:
[..]
Dat is waarschijnlijk ook gewoon de bedoeling. Ik heb inmiddels al zo veel van dit soort filmpjes en foto's gezien, dit is puur bedoeld om deze mensen te dehumaniseren.
NippyDunlin42
10-12-2023 om 12:22
Wat een ramp zeg. Ik krijg er echt last van.
Ik kan niet begrijpen dat de wereld dit zo maar laat gebeuren. Of nou ja, ik begrijp het wel, oorlog is handel en een mensenleven niks waard maar hoe triest zit deze wereld in elkaar.
Snoeske
10-12-2023 om 17:26
Elaine68 schreef op 10-12-2023 om 12:22:
Wat een ramp zeg. Ik krijg er echt last van.
Ik kan niet begrijpen dat de wereld dit zo maar laat gebeuren. Of nou ja, ik begrijp het wel, oorlog is handel en een mensenleven niks waard maar hoe triest zit deze wereld in elkaar.
Ik heb er ook echt last van. En zo gaat iedereen weer lekker kerst vieren. Vrede op aarde
Miraval
10-12-2023 om 17:53
Snoeske schreef op 10-12-2023 om 17:26:
[..]
Ik heb er ook echt last van. En zo gaat iedereen weer lekker kerst vieren. Vrede op aarde
![]()
Sorry maar ik vind dit geen vergelijking. Mensen een schuldgevoel aanpraten omdat hun leven doorgaat.
Zo kunnen we nog wel een aantal situaties opnoemen zoals Oekraïne, de Oeigoeren, de mensen die in Iran onderdrukt worden.
Kerst kan misschien een mooi moment zijn om stil te zijn bij het geluk dat wij hebben dat we in vrede en rijkdom op mogen groeien en kunnen leven.
Snoeske
10-12-2023 om 20:10
Miraval schreef op 10-12-2023 om 17:53:
[..]
Sorry maar ik vind dit geen vergelijking. Mensen een schuldgevoel aanpraten omdat hun leven doorgaat.
Zo kunnen we nog wel een aantal situaties opnoemen zoals Oekraïne, de Oeigoeren, de mensen die in Iran onderdrukt worden.
Kerst kan misschien een mooi moment zijn om stil te zijn bij het geluk dat wij hebben dat we in vrede en rijkdom op mogen groeien en kunnen leven.
Ik wil niemand een schuldgevoel aanpraten. Maar ik heb er zelf last van.
En ik hoop dat kerst voor veel mensen een moment van bezinning gaan zijn. Maar mijn verwachtingen zijn niet bepaald hoog gespannen.
Gebruikersnaaminvullen
10-12-2023 om 20:16
Snoeske schreef op 10-12-2023 om 20:10:
[..]
Ik wil niemand een schuldgevoel aanpraten. Maar ik heb er zelf last van.
En ik hoop dat kerst voor veel mensen een moment van bezinning gaan zijn. Maar mijn verwachtingen zijn niet bepaald hoog gespannen.
Heb je dan ook last van de oorlog in Oekraïne? Dat land dat niet werd aangevallen maar werd binnen gevallen door een narcistisch dictator.
Snoeske
10-12-2023 om 20:25
Gebruikersnaaminvullen schreef op 10-12-2023 om 20:16:
[..]
Heb je dan ook last van de oorlog in Oekraïne? Dat land dat niet werd aangevallen maar werd binnen gevallen door een narcistisch dictator.
Nee, omdat ik geen persoonlijke betrokkenheid heb bij dat land. Bovendien is het aantal doden in Gaza buiten elke proportie. En dat na 75 bezetting.
Gebruikersnaaminvullen
10-12-2023 om 20:57
Snoeske schreef op 10-12-2023 om 20:25:
[..]
Nee, omdat ik geen persoonlijke betrokkenheid heb bij dat land. Bovendien is het aantal doden in Gaza buiten elke proportie. En dat na 75 bezetting.
Ik vind 700.000 naar Rusland (naar eigen zeggen) gedeporteerde kinderen net zo erg. Nog los van het aantal doden.
NippyDunlin42
10-12-2023 om 22:50
De Palestijnen kunnen niet weg en worden met de grond gelijk gemaakt. Natuurlijk heb ik ook te doen met de Oekraieners, maar die worden (werden) nog door andere landen gesteund, die zitten niet zo als ratten in de val voor mijn gevoel.
Jamaarnee
12-12-2023 om 00:01
Snoeske schreef op 10-12-2023 om 20:25:
[..]
Dan zou ik mijzelf eens inlezen over Syrië of Yemen.
Snoeske
12-12-2023 om 00:22
Jamaarnee schreef op 12-12-2023 om 00:01:
[..]
Dan zou ik mijzelf eens inlezen over Syrië of Yemen.
Gelukkig weet ik daar helemaal niks van.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.