Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Zilver_gray
17-11-2023 om 09:34
majorette2005 schreef op 17-11-2023 om 08:51:
[..]
Volgens iemand die er woont en mee schrijft op het andere forum, is dit door 1 minister geroepen en die is daarom geschorst, vanuit de regering is er ook met afschuw op gereageerd. Ik denk dat we moeten uitkijken dat we hier niet zomaar ieder bericht voor waar moeten aannemen.
De Israëlische ultrarechtse minister van erfgoed Amihai Eliyahu is voor onbepaalde tijd geschorst uit de kabinetsvergaderingen. Premier Netanyahu nam de maatregel nadat Eliyahu in een radio-interview de mogelijkheid opperde om een atoombom op Gaza te gooien. Hij werd niet ontslagen en kan verder gewoon aanblijven.
Vind ik best schokkend, maar gelukkig is hij geschorst (hij kan verder wel gewoon aanblijven).
Parool: "Bovendien zou het willekeurige Israëlische gebruik van zware en moderne wapens leiden tot een 'kolossaal dodental.'
Daarnaast is volgens de VN-experts de helft van de civiele infrastructuur vernietigd en is het voor de Palestijnen daardoor onmogelijk om door te gaan met hun leven".
Dus de kans om hier linksom of rechtsom heelhuids uit te komen lijkt voor de Palestijnen een enorme uitdaging.
OmaVan2
17-11-2023 om 12:03
absor schreef op 16-11-2023 om 21:00:
[..]
Wat een goed interview en inderdaad geeft dit heldere kijk op de zaken
Heel goed interview inderdaad.
LMEK
17-11-2023 om 12:13
Zilver_gray schreef op 17-11-2023 om 09:34:
[..]
De Israëlische ultrarechtse minister van erfgoed Amihai Eliyahu is voor onbepaalde tijd geschorst uit de kabinetsvergaderingen. Premier Netanyahu nam de maatregel nadat Eliyahu in een radio-interview de mogelijkheid opperde om een atoombom op Gaza te gooien. Hij werd niet ontslagen en kan verder gewoon aanblijven.
Vind ik best schokkend, maar gelukkig is hij geschorst (hij kan verder wel gewoon aanblijven).
Parool: "Bovendien zou het willekeurige Israëlische gebruik van zware en moderne wapens leiden tot een 'kolossaal dodental.'
Daarnaast is volgens de VN-experts de helft van de civiele infrastructuur vernietigd en is het voor de Palestijnen daardoor onmogelijk om door te gaan met hun leven".
Dus de kans om hier linksom of rechtsom heelhuids uit te komen lijkt voor de Palestijnen een enorme uitdaging.
Netanyahu zit al zo lang in de politiek dat hij dit soort uitspraken nooit zou doen. En omdat hij al zo lang in de politiek zit handelt hij dit ook af met een schorsing, signaal naar de buitenwereld. Wat mij veel meer zorgen baart is dat Netanyahu ook echt het Palestijnse volk wil vernietigen. Die haat zit bij die man zo diep dat hij een regelrecht gevaar vormt niet alleen voor de Palestijnen en de Israëlische bevolking maar voor het hele midden-oosten en uiteindelijk de hele wereld. Er bestaat een wezenlijk verschil tussen een krachtige leider die een groot probleem moet oplossen en een door haat verscheurde maniak. Het ironische is dat beide personen voor die oplossing kunnen zorgen.
Zilver_gray
17-11-2023 om 12:34
LMEK schreef op 17-11-2023 om 12:13:
[..]
Netanyahu zit al zo lang in de politiek dat hij dit soort uitspraken nooit zou doen. En omdat hij al zo lang in de politiek zit handelt hij dit ook af met een schorsing, signaal naar de buitenwereld. Wat mij veel meer zorgen baart is dat Netanyahu ook echt het Palestijnse volk wil vernietigen. Die haat zit bij die man zo diep dat hij een regelrecht gevaar vormt niet alleen voor de Palestijnen en de Israëlische bevolking maar voor het hele midden-oosten en uiteindelijk de hele wereld. Er bestaat een wezenlijk verschil tussen een krachtige leider die een groot probleem moet oplossen en een door haat verscheurde maniak. Het ironische is dat beide personen voor die oplossing kunnen zorgen.
Nav de aanslagen in 2015 in Parijs had Netanyahu in elk geval ook wat te melden:
Muurbloem1985
17-11-2023 om 12:40
Zilver_gray schreef op 17-11-2023 om 12:34:
[..]
Nav de aanslagen in 2015 in Parijs had Netanyahu in elk geval ook wat te melden:
Door dries van agt, die is zooo neutraal
Malibu2
17-11-2023 om 12:42
[..]
Ik quote even wat Netanyahu had te melden. Wat is precies het probleem?
“In Israel, as in France, terrorism is terrorism and standing behind it is radical Islam and its desire to destroy its victims. The time has come for the world to wake up and unite in order to defeat terrorism. The time has come for countries to condemn terrorism against us to the same degree that they condemn terrorism everywhere else in the world.”
Gebruikersnaaminvullen
17-11-2023 om 12:50
[..]
Als je aan het zoeken bent om Israël zwart te maken, kijk dan ook even naar deze lijsten
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_aanslagen_in_Isra%C3%ABl
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_terroristische_aanslagen
Zilver_gray
17-11-2023 om 12:56
Malibu2 schreef op 17-11-2023 om 12:42:
[..]
Ik quote even wat Netanyahu had te melden. Wat is precies het probleem?
“In Israel, as in France, terrorism is terrorism and standing behind it is radical Islam and its desire to destroy its victims. The time has come for the world to wake up and unite in order to defeat terrorism. The time has come for countries to condemn terrorism against us to the same degree that they condemn terrorism everywhere else in the world.”
Hij had wat mij betreft beter kunnen kijken naar de tekort komingen in zijn eigen land. Staat overigens in hetzelfde artikel.
"Straffeloosheid van Israëlische geweldplegers
De Palestijnen gaan niet alleen gebukt onder extreme rechteloosheid, maar moeten dagelijks aanzien dat Israëlische plegers van oorlogsmisdaden en aanslagen vrijuit gaan.
Op 31 juli pleegden extremistische kolonisten in het Palestijnse dorp Duma een brandaanslag op een Palestijns gezin. De vader en zijn zoontje van 18 maanden stierven in de vlammenzee; de moeder overleed in het ziekenhuis.
Palestijnse geweldplegers worden zonder scrupule doodgeschoten, ook in situaties waarin zij geen acuut gevaar (meer) zijn. Met speciale legereenheden en de bekwaamste inlichtingendiensten organiseert Israël klopjachten op Palestijnse verdachten. Maar de kolonisten die op 31 juli een Palestijns gezin levend verbrandden, lopen vier maanden na hun moordaanslag nog vrij rond".
LMEK
17-11-2023 om 12:57
Gebruikersnaaminvullen schreef op 17-11-2023 om 12:50:
[..]
Als je aan het zoeken bent om Israël zwart te maken, kijk dan ook even naar deze lijsten
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_aanslagen_in_Isra%C3%ABl
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_terroristische_aanslagen
En al deze aanslagen hebben voor veel minder doden gezorgd dan de aanslagen van Israël in het Palestijnse gebied
Gebruikersnaaminvullen
17-11-2023 om 13:14
LMEK schreef op 17-11-2023 om 12:57:
[..]
En al deze aanslagen hebben voor veel minder doden gezorgd dan de aanslagen van Israël in het Palestijnse gebied
Het gaat om oud nieuws.
LMEK
17-11-2023 om 13:20
Gebruikersnaaminvullen schreef op 17-11-2023 om 13:14:
[..]
Het gaat om oud nieuws.
Sorry maar ik snap het niet. Wat is oud nieuws?
Gebruikersnaaminvullen
17-11-2023 om 13:22
LMEK schreef op 17-11-2023 om 13:20:
[..]
Sorry maar ik snap het niet. Wat is oud nieuws?
Kijk waar ik op reageer. Iemand die een link uit 2015 plaatst. Oud nieuws. Dan kan iedereen wel oud nieuws gaan plaatsen om hun standpunt kracht bij te zetten.
Zilver_gray
17-11-2023 om 13:25
Gebruikersnaaminvullen schreef op 17-11-2023 om 13:14:
[..]
Het gaat om oud nieuws.
Ik had dit al eerder geplaatst:
Bron: Oxfam Novib 1 juni 2017:
De afgelopen 17 jaar zijn bij gevechten tussen Israëliërs en Palestijnen ruim 10.000 mensen omgekomen. Van elke 10 overledenen zijn er 9 Palestijn.
Ook dit is "oud" nieuws, kun je nagaan dat er vanaf 7 oktober nog eens 10.000 dode Palestijnen bij zijn gekomen..
Of was dit je punt niet? Misschien begrijp ik je verkeerd.
Daglichtlamp
17-11-2023 om 13:25
Deze oorlog is zo onoplosbaar vanwege het leed dat partijen elkaar in het nabije verleden hebben aangedaan.
Moxxie
17-11-2023 om 13:37
Daglichtlamp schreef op 17-11-2023 om 13:25:
Deze oorlog is zo onoplosbaar vanwege het leed dat partijen elkaar in het nabije verleden hebben aangedaan.
Precies. En hier komen we ook niet verder dan beschuldigingen naar elkaar. Als het in een gesprek tussen mensen in het vrije Westen al niet lukt, hoe moet het dan tussen de betrokken partijen vraag je je af.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.