Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
LMEK
16-11-2023 om 18:17
absor schreef op 16-11-2023 om 17:48:
[..]
Ja maar dan zou 15 wel knullig weinig zijn
Maar misschien had hamas op tijd de boel/wapens/aanwijzingen geëvacueerd
of misschien is er expres verkeerde intelligence door geven aan IDF waardoor de dachten dat hamas daar te vinden was maar is niet zo
of misschien de denkt idf ik ga gewoon eens een ziekenhuis aanvallen want waarom gewoon daarom
ondanks dat de wereld met zijn neus er boven op zit kunnen we niets zien.
Hamas wist in ieder geval dat IDF er aan zat te komen dus het zou inderdaad kunnen dat ze veel dingen verplaatst hebben. Als ze een compleet commandocentrum ontmanteld hebben en alles meegenomen behalve die wapens zijn ze stom geweest. En stel dat Israël dat wapens er wel heeft neergelegd dan kunnen ze er ook niet honderd neerleggen inclusief munitie en inlichtingen.
IDF en de VS hebben nog steeds geen enkel bewijs geleverd voor de aanwezigheid van Hamas in het ziekenhuis. Dus we weten ook niet hoe ze aan de informatie komen.
Zonnebloem17
16-11-2023 om 18:26
Zilver_gray schreef op 16-11-2023 om 18:08:
Ik wacht gewoon rustig af en zie vanzelf waar ze nog meer mee komen...Israël heeft er wel erg veel belang bij dat er meer bewijs gevonden wordt. De hele wereld kijkt mee..en heeft steeds meer kritiek.
Dit inderdaad.. Ik twijfel aan de authenticiteit bij alles nu. Ik sluit me helemaal aan bij Mija. Het gaat nu echt om het vermorzelen van een populatie in de hoop dat je een paar terroristen treft.
Ik zag een mooi interview waarbij iemand aangaf dat je Hamas zo alleen maar sterker maakt, want het is ook deels een idee. Al die mensen die straks zinnen op wraak, je creëert zo een hele grote groep die vatbaar is voor radicalisering. Hoe dan ook is dit het slechtste aanvalsplan ooit. Maar misschien is dat wel de intentie.
Zilver_gray
16-11-2023 om 18:39
Zonnebloem17 schreef op 16-11-2023 om 18:26:
[..]
Dit inderdaad.. Ik twijfel aan de authenticiteit bij alles nu. Ik sluit me helemaal aan bij Mija. Het gaat nu echt om het vermorzelen van een populatie in de hoop dat je een paar terroristen treft.
Ik zag een mooi interview waarbij iemand aangaf dat je Hamas zo alleen maar sterker maakt, want het is ook deels een idee. Al die mensen die straks zinnen op wraak, je creëert zo een hele grote groep die vatbaar is voor radicalisering. Hoe dan ook is dit het slechtste aanvalsplan ooit. Maar misschien is dat wel de intentie.
Exact!
Inderdaad! Mochten ze Hamas uitschakelen, staat er zo een nieuwe groep met haat klaar.
Muurbloem1985
16-11-2023 om 18:41
Zilver_gray schreef op 16-11-2023 om 18:39:
[..]
Exact!
Inderdaad! Mochten ze Hamas uitschakelen, staat er zo een nieuwe groep met haat klaar.
Wat moet Israël dan doen, zich nog 10 tallen jaren laten bestoken met raketten?
Zilver_gray
16-11-2023 om 18:47
Muurbloem1985 schreef op 16-11-2023 om 18:41:
[..]
Wat moet Israël dan doen, zich nog 10 tallen jaren laten bestoken met raketten?
Dit lijkt me niet bepaald lucratief, tenzij je sowieso al van plan was alle Palestijnen uit te roeien.
Muurbloem1985
16-11-2023 om 18:50
Zilver_gray schreef op 16-11-2023 om 18:47:
[..]
Dit lijkt me niet bepaald lucratief, tenzij je sowieso al van plan was alle Palestijnen uit te roeien.
Wat een vreemd antwoord
Daglichtlamp
16-11-2023 om 18:55
https://www.nrc.nl/nieuws/2023/11/16/als-israel-de-tunnels-ingaat-weet-je-dat-de-onderhandelingen-over-gijzelaars-zijn-geklapt-a4181103/appview
We hebben aan beide kanten meer mensen nodig als Gershon Baskin.
Wat als Ghazi Hamad belt om te onderhandelen? Neemt u op, ook al schreef u in die brief dat u hem nooit meer wil spreken, dat hij het niet verdient te spreken met iemand als u?
„Natuurlijk. Ik heb hem sindsdien alweer een paar berichten gestuurd. Als het gaat om het redden van mensenlevens is mijn eer niet zo belangrijk.”
Zilver_gray
16-11-2023 om 19:15
Daglichtlamp schreef op 16-11-2023 om 18:55:
https://www.nrc.nl/nieuws/2023/11/16/als-israel-de-tunnels-ingaat-weet-je-dat-de-onderhandelingen-over-gijzelaars-zijn-geklapt-a4181103/appview
Wat als Ghazi Hamad belt om te onderhandelen? Neemt u op, ook al schreef u in die brief dat u hem nooit meer wil spreken, dat hij het niet verdient te spreken met iemand als u?
„Natuurlijk. Ik heb hem sindsdien alweer een paar berichten gestuurd. Als het gaat om het redden van mensenlevens is mijn eer niet zo belangrijk.”
Interessant om te lezen, alsof je een sneek peek " achter de schermen" krijgt.
Malibu2
16-11-2023 om 19:44
De BBC is weer eens flink de mist in gegaan. Verkeerde verhaal is intussen wel weer de wereld in geholpen...
https://www.bbc.co.uk/helpandfeedback/corrections_clarifications
Wednesday 15 November 2023
As BBC News covered initial reports that Israeli forces had entered Gaza’s main hospital, we said that “medical teams and Arab speakers” were being targeted. This was incorrect and misquoted a Reuters report. We should have said IDF forces included medical teams and Arabic speakers for this operation. We apologise for this error, which fell below our usual editorial standards. The correct version of events was broadcast minutes later and we apologised for the mistake on air later in the morning.
Muurbloem1985
16-11-2023 om 19:53
Malibu2 schreef op 16-11-2023 om 19:44:
De BBC is weer eens flink de mist in gegaan. Verkeerde verhaal is intussen wel weer de wereld in geholpen...
https://www.bbc.co.uk/helpandfeedback/corrections_clarifications
Wednesday 15 November 2023
https://youtu.be/alsGEc2v9yY?si=A8Px6Det6gF7vIxf
As BBC News covered initial reports that Israeli forces had entered Gaza’s main hospital, we said that “medical teams and Arab speakers” were being targeted. This was incorrect and misquoted a Reuters report. We should have said IDF forces included medical teams and Arabic speakers for this operation. We apologise for this error, which fell below our usual editorial standards. The correct version of events was broadcast minutes later and we apologised for the mistake on air later in the morning.
absor
16-11-2023 om 21:00
Daglichtlamp schreef op 16-11-2023 om 18:55:
Wat een goed interview en inderdaad geeft dit heldere kijk op de zaken
Moirmel
16-11-2023 om 22:08
Chantal2022 schreef op 16-11-2023 om 16:50:
[..]
Hoeveel wapens vind je in het AMC? Dat er überhaupt wapens te vinden zijn maakt het niet helemaal een doorsnee ziekenhuis
Je beseft dat dit ziekenhuis zich strekt over verschillende gebouwen?

In Nederland zou het niet normaal zijn om wapens te vinden in een ziekenhuis, maar hier zit je wel in oorlogsgebied.
Malibu2
17-11-2023 om 07:57
De laatste dagen was de brief A letter to America van Osama Bin Laden ineens booming op TikTok. Volgens vele gebruikers heeft hij hen 'de ogen geopend'.
Ik ben bang dat dit een logisch gevolg is van Critical Race Theory dat met name in Amerika rondwoekert maar ook in Nederland steeds vaker te horen valt. De hele westerse vrije samenleving wordt dan beschouwd als door en door ('institutioneel') racistisch en bestaat uit onderdrukkers die de macht hebben en onderdrukten die bevrijd moeten worden door een revolutie. De link met Marxisme wordt vaak gelegd.
De mensen die nu dwepen met Bin Laden zullen de Palestijnen zien als het onderdrukte volk en de VS en Israël als de onderdrukkers. Door het schuldgevoel dat ze al jarenlang wordt aangepraat staan ze nu open voor het idee dat 9/11 werkelijk een actie is geweest voor het bevrijden van onderdrukten en dat terrorisme een legitieme vorm van verzet tegen een 'onderdrukker' is. Ik vind dit een heel gevaarlijke ontwikkeling.
"In zijn brief beweert Bin Laden dat de aanvallen met vliegtuigen op het World Trade Center en het Pentagon in New York, waarbij zo'n 2700 doden vielen, een vergelding waren voor de inmenging en de ’diefstal van olie’ van de Verenigde Staten in het Midden-Oosten, onder meer tijdens de Koude Oorlog maar vooral middels de staat Israël. „De oprichting en voortzetting van Israël is een van de grootste misdaden, en jullie zijn de leiders van zijn criminelen”, schreef Bin Laden, die zich inzette voor ’de bevrijding van Palestina’. De VS zou voor dat alles „een zware prijs moeten betalen.”
Joods complot
Bin Laden rakelde in zijn schrijven ook oude antisemitische denkbeelden op, bijvoorbeeld dat ’de Joden’ de controle over de economie hebben, „waardoor zij vervolgens de controle over uw media hebben overgenomen, en nu alle aspecten van uw leven beheersen.”
Vanuit de Twitter post van een journalist waarnaar wordt verwezen:
"Many of them — and I have watched a lot — say it has made them reevaluate their perspective on how what is often labeled as terrorism can be a legitimate form of resistance to a hostile power."
https://www.telegraaf.nl/nieuws/114652422/heropleving-brief-osama-bin-laden-op-tik-tok-hij-heeft-mijn-ogen-geopend
https://twitter.com/yashar/status/1724942399431217457?t=KY5YEdjWH78GdpZ1GqavUg&s=19
Zilver_gray
17-11-2023 om 07:59
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict/6290016/vn-experts-zien-israelische-acties-in-gaza-als-teken-van-beginnende-genocide.html
"De experts, die aan de VN-Mensenrechtenraad zijn verbonden, spreken van ernstige schendingen van het internationaal recht. Volgens hen klinkt in Israël de luide roep om "het Palestijnse volk te vernietigen". Het risico bestaat dat de situatie in Gaza "uitmondt in een genocide met de middelen van de 21e eeuw".
Dus het gaat niet enkel meer om Hamas, maar gewoon het "Palestijnse volk"?
majorette2005
17-11-2023 om 08:51
Zilver_gray schreef op 17-11-2023 om 07:59:
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict/6290016/vn-experts-zien-israelische-acties-in-gaza-als-teken-van-beginnende-genocide.html
"De experts, die aan de VN-Mensenrechtenraad zijn verbonden, spreken van ernstige schendingen van het internationaal recht. Volgens hen klinkt in Israël de luide roep om "het Palestijnse volk te vernietigen". Het risico bestaat dat de situatie in Gaza "uitmondt in een genocide met de middelen van de 21e eeuw".Dus het gaat niet enkel meer om Hamas, maar gewoon het "Palestijnse volk"?
Volgens iemand die er woont en mee schrijft op het andere forum, is dit door 1 minister geroepen en die is daarom geschorst, vanuit de regering is er ook met afschuw op gereageerd. Ik denk dat we moeten uitkijken dat we hier niet zomaar ieder bericht voor waar moeten aannemen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.