Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

LMEK schreef op 15-11-2023 om 19:47:

Waarom vind je dat fijn?

Omdat ik dacht te weten wat voor persoon jij bent en hoe je denkt en het klopt, dan is discussiëren ook zinloos.

Muurbloem1985 schreef op 15-11-2023 om 19:51:

[..]

Omdat ik dacht te weten wat voor persoon jij bent en hoe je denkt en het klopt, dan is discussiëren ook zinloos.

Ik ben blij dat je eindelijk tot die conclusie bent gekomen. 

LMEK schreef op 15-11-2023 om 19:07:

[..]

Alleen maar om de dubbele standaard te laten zien die het westen hanteert. En dat daar het allergrootste probleem zit zoals ik tevergeefs al 2 jaar roep hier. Israel is niet zonder keuze, Israel krijgt de vrije hand om het conflict op te lossen naar eigen inzicht onder bescherming van het westen.

Daar zijn redenen voor, waarom het westen zowel Oekraïne als Israël steunt. Daar ben jij het alleen niet mee eens. Daarom vind jij het onlogisch. 

Mija schreef op 15-11-2023 om 20:41:

[..]

Daar zijn redenen voor, waarom het westen zowel Oekraïne als Israël steunt. Daar ben jij het alleen niet mee eens. Daarom vind jij het onlogisch.

Daar zou niemand het eens mee moeten zijn. Onderscheid maken tussen mensenlevens op basis van eigenbelang. Dat het gebeurd is geen reden om het dan maar te aanvaarden vooral niet aks je aan de verkeerde kant van de streep staat. We hebben het over ethiek, idealisme en rechtvaardigheid en dat proberen te vertalen naar de huidige gebeurtenissen en een eventuele oplossing. Als wij als buitenstaanders in dit conflict dat niet kunnen omdat we zien dat die drie principes van ondergeschikt belang zijn waarom zijn we dan ook niet in staat de Palestijnse bevolking in dit conflict te begrijpen? Dan zouden we beide partijen toch de vrije hand moeten geven om het conflict zelf op te lossen en ze niet door middel van sancties proberen te stoppen?

Bodycam opnames van het begin van de terroristische aanval door Hamas... 

https://twitter.com/CNN/status/1724886219543466162?t=iwou6qRxB8VvzjRCQOYIww&s=19

Muurbloem1985 schreef op 15-11-2023 om 19:08:

[..]

Het zijn gewoon feiten die hier benoemd worden, Israël is altijd bereid geweest tot onderhandeling en zelfs grondafname voor vrede, de Palestijnen en de moslims landen willen dat niet, vertel mij eens wat hebben de moslimlanden in al die jaren gedaan voor de Palestijnen moslims?

Denk de derde keer dat je dit vermeldt. Welke grondafname, welk grondgebied afstaan? Grond die oorspronkelijk al toebehoorde aan de Palestijnen en dit dan zien als een toenadering, rot op. 

@Malibu2:
En zo gaat Israël om met Palestijnen.

https://bestgore.fun/w/4WYQbn9NUmYfcNbb7Su5Pa

LMEK schreef op 15-11-2023 om 20:52:

[..]

Daar zou niemand het eens mee moeten zijn. Onderscheid maken tussen mensenlevens op basis van eigenbelang. Dat het gebeurd is geen reden om het dan maar te aanvaarden vooral niet aks je aan de verkeerde kant van de streep staat. We hebben het over ethiek, idealisme en rechtvaardigheid en dat proberen te vertalen naar de huidige gebeurtenissen en een eventuele oplossing. Als wij als buitenstaanders in dit conflict dat niet kunnen omdat we zien dat die drie principes van ondergeschikt belang zijn waarom zijn we dan ook niet in staat de Palestijnse bevolking in dit conflict te begrijpen? Dan zouden we beide partijen toch de vrije hand moeten geven om het conflict zelf op te lossen en ze niet door middel van sancties proberen te stoppen?

Voor mij heeft het weinig zin om op dat abstracte niveau te praten. Dat is wel erg hoog over en het sluit niet aan bij de werkelijkheid. Je ziet al in dit topic dat mensen er totaal anders over denken, anders aankijken tegen dingen, idealen anders inkleuren, niet hetzelfde denken als jij, of als ik, over wat rechtvaardig of ethisch is. Om een conflict te overbruggen, kun je niet allemaal op je eigen standpunt blijven staan en mensen voor suf of slecht verslijten als ze er anders over denken. Wat gaat dat brengen? Iedereen heeft een eigenbelang. Dat kan niet níet tellen. Jouw verkeerde kant van de streep is niet per se de mijne en de mijne is weer niet die van een andere forummer. Sterker nog: de streep loopt voor iedereen ergens anders. Als dat niet zo was, was het allemaal veel eenvoudiger, dan hoefden we helemaal nooit te discussiëren, hadden we helemaal geen democratie nodig. We zullen door de verschillen heen moeten ploeteren. Er zit niks anders op.

LMEK schreef op 15-11-2023 om 17:36:

[..]

Geannexeerd land pas willen terug geven na veiligheidsgaranties lijkt mij de omgekeerde weg. Rusland heeft land geannexeerd van Oekraïne en hoeft dit pas terug te geven als Oekraïne zijn regering veranderd en garanties geeft dat het land nooit lid van de NAVO en EU wordt. En als ze dat niet willen ondertekenen houden wij dat land gewoon bezet.

De manier die jij schetst is gewoon chantage. Ik vind het simplistische Israëlische propaganda om van het benadeelde en onderdrukte volk nog meer offers te vragen en die weigering te verkopen als het frustreren van vrede.

Hèhè, eindelijk is de aap eruit. Dat verklaart je standpunt en reacties in het andere topic.

Malibu2 schreef op 15-11-2023 om 22:45:

Bodycam opnames van het begin van de terroristische aanval door Hamas...

https://twitter.com/CNN/status/1724886219543466162?t=iwou6qRxB8VvzjRCQOYIww&s=19

Als je leest wat ze met vrouwen en kinderen hebben gedaan , pure sadisme en haat, echt afschuwelijk, ze genieten van het pijn doen. Nog erger dan beesten, en dan zien dat wereldwijd mensen juichen over die aanslag. 

majorette2005 schreef op 15-11-2023 om 23:15:

[..]

Als je leest wat ze met vrouwen en kinderen hebben gedaan , pure sadisme en haat, echt afschuwelijk, ze genieten van het pijn doen. Nog erger dan beesten, en dan zien dat wereldwijd mensen juichen over die aanslag.

Walgelijk. Deze lui verdienen het gewoon om gedood te worden. Ze zijn nog minder dan kakkerlakken.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 15-11-2023 om 23:04:

[..]

Hèhè, eindelijk is de aap eruit. Dat verklaart je standpunt en reacties in het andere topic.

Je snapt het niet en het heeft geen zin het uit te leggen. 

LMEK schreef op 16-11-2023 om 02:16:

[..]

Je snapt het niet en het heeft geen zin het uit te leggen.

Dan zijn we eruit. Jij hoeft hier niet meer te reageren.  

Moirmel schreef op 15-11-2023 om 22:47:

[..]

Denk de derde keer dat je dit vermeldt. Welke grondafname, welk grondgebied afstaan? Grond die oorspronkelijk al toebehoorde aan de Palestijnen en dit dan zien als een toenadering, rot op.

Hele stukken aan Egypte bijv? Rot zelf op zou ik zo zeggen.

Moirmel schreef op 15-11-2023 om 22:47:

[..]

Er is nooit een Palestijnse staat geweest. 

En voor de 2 statenoplossing, ja Gaza, de Westoever en alle illegale nederzettingen in handen van de Palestijnen. Hamasleden oppakken en berechten. Alle gijzelaars per direct vrijlaten. Netanyahu aftreden samen met de hele regering. Nieuwe verkiezingen in beide landen. En internationaal toezicht op de gemaakte afspraken.

En dit alles liefst gisteren nog dan vandaag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.