Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Muurbloem1985
15-11-2023 om 17:41
LMEK schreef op 15-11-2023 om 17:40:
[..]
Land is niet genoeg. Het volk wil zijn rechten en vrijheid terug samen met het land.
Nogmaals dat hadden ze kunnen krijgen als ze voor vrede en een vruchtbaar land hadden gekozen.
LMEK
15-11-2023 om 17:53
Muurbloem1985 schreef op 15-11-2023 om 17:41:
[..]
Nogmaals dat hadden ze kunnen krijgen als ze voor vrede en een vruchtbaar land hadden gekozen.
Volgens welk akkoord? Wil je zo vriendelijk zijn een link naar een bron te geven voor deze informatie. Ik ben reuze benieuwd over welke grond je het precies hebt en de locaties en omvang van dat vruchtbare land. Je bent erg thuis in deze materie dus graag ook een link naar de bron voor je bewering dat dat land ook vrijheid en mensenrechten brengt. Alvast bedankt!
Muurbloem1985
15-11-2023 om 18:19
LMEK schreef op 15-11-2023 om 17:53:
[..]
Volgens welk akkoord? Wil je zo vriendelijk zijn een link naar een bron te geven voor deze informatie. Ik ben reuze benieuwd over welke grond je het precies hebt en de locaties en omvang van dat vruchtbare land. Je bent erg thuis in deze materie dus graag ook een link naar de bron voor je bewering dat dat land ook vrijheid en mensenrechten brengt. Alvast bedankt!
Mija
15-11-2023 om 18:28
LMEK schreef op 15-11-2023 om 17:36:
[..]
Geannexeerd land pas willen terug geven na veiligheidsgaranties lijkt mij de omgekeerde weg. Rusland heeft land geannexeerd van Oekraïne en hoeft dit pas terug te geven als Oekraïne zijn regering veranderd en garanties geeft dat het land nooit lid van de NAVO en EU wordt. En als ze dat niet willen ondertekenen houden wij dat land gewoon bezet.
De manier die jij schetst is gewoon chantage. Ik vind het simplistische Israëlische propaganda om van het benadeelde en onderdrukte volk nog meer offers te vragen en die weigering te verkopen als het frustreren van vrede.
Als Rusland nu zou winnen en we zijn 75 jaar verder, geldt voor Rusland en Oekraïne hetzelfde. Rusland geeft dat land overigens nu ook niet terug, voorwaarden of geen voorwaarden. Die willen bij voorkeur nog meer en als ik het me goed herinner, pleit jij ervoor om het er als westen maar bij te laten zitten. Dus waarom je dat als analogie noemt voor wat Israël zou moeten doen, kan ik niet plaatsen.
Mija
15-11-2023 om 18:46
Zilver_gray schreef op 15-11-2023 om 17:13:
[..]
Dan waarom niet vanuit oogpunt van de Palestijnen beginnen met een weg vooruit. Zij verdienen net zo goed veiligheid, niet alleen van Hamas maar ook van Israël. Man wat afschuwelijk dillema dit.
Omdat dat niet de status quo is. Dat klinkt heel akelig maar het is hoe het werkt: wie zou de situatie zo moeten en willen forceren dat de Palestijnen vanzelfsprekend rechten kunnen doen gelden? Vooralsnog helemaal niemand. Dat blijkt simpelweg uit het feit dat geen enkel land of machtsblok meer doet dan uitspreken dat Israël moet ophouden. En dat komt weer omdat alle spelers er nog steeds van overtuigd zijn dat hun eigen belangen meer gediend zijn bij ‘diplomatiek protest’ dan met … ja, wat eigenlijk? Militair ingrijpen, het onthouden van militaire steun, sancties instellen? Wat je maar kan verzinnen om Israël een toontje lager te laten zingen. Het belang is niet groot genoeg tegenover de verwachte prijs die betaald zal moeten worden. Zo plat is het uiteindelijk. En dan is het maar net of je het gewicht van die belangen kunt onderschrijven of je vrede kunt hebben met niet-ingrijpen of er furieus over bent. Ik ben zo iemand die van oudsher furieus is over onrecht. Maar ik heb mijn lesje geleerd na Bosnië. Politiek is niet het goede doen omdat nou eenmaal het goede moet worden gedaan, als je dat al kunt identificeren, en om wel resultaat te kunnen boeken, kun je niet anders dan de realiteit van de belangenafweging serieus nemen. Anders plof je uit elkaar van verontwaardiging. Of voelt je kil en boos en gelooft niet meer in de mensheid. In de mensheid geloven, kost me overigens moeite genoeg dus ik hou mijn optimisme op verstand overeind omdat ik dat wíl, omdat ik niet met zoveel verontwaardiging en frustratie kan en wil leven.
LMEK
15-11-2023 om 19:03
Muurbloem1985 schreef op 15-11-2023 om 18:19:
[..]
Debunking the Palestine Lie - YouTube
Ik heb het filmpje gezien. Het begint al met de titel waar ik uit kan afleiden dat het een partijdige bron is. Dan zie ik dat de schrijver Sol Stern is en dan weet ik genoeg. Nu snap ik jouw gedachtengoed ook beter als je laat informeren uit dit soort filmpjes. Ik heb het desondanks toch bekeken en mijn conclusie is dat het eenzijdige Israëlische propaganda is. Ik vind het jammer dat je dit soort haatzaaierij als bron opgeeft. Net als ik een haat imam als bron zou opgeven. Dit versterkt je punt op geen enkele wijze.
LMEK
15-11-2023 om 19:07
Mija schreef op 15-11-2023 om 18:28:
[..]
Als Rusland nu zou winnen en we zijn 75 jaar verder, geldt voor Rusland en Oekraïne hetzelfde. Rusland geeft dat land overigens nu ook niet terug, voorwaarden of geen voorwaarden. Die willen bij voorkeur nog meer en als ik het me goed herinner, pleit jij ervoor om het er als westen maar bij te laten zitten. Dus waarom je dat als analogie noemt voor wat Israël zou moeten doen, kan ik niet plaatsen.
Alleen maar om de dubbele standaard te laten zien die het westen hanteert. En dat daar het allergrootste probleem zit zoals ik tevergeefs al 2 jaar roep hier. Israel is niet zonder keuze, Israel krijgt de vrije hand om het conflict op te lossen naar eigen inzicht onder bescherming van het westen.
Muurbloem1985
15-11-2023 om 19:08
LMEK schreef op 15-11-2023 om 19:03:
[..]
Ik heb het filmpje gezien. Het begint al met de titel waar ik uit kan afleiden dat het een partijdige bron is. Dan zie ik dat de schrijver Sol Stern is en dan weet ik genoeg. Nu snap ik jouw gedachtengoed ook beter als je laat informeren uit dit soort filmpjes. Ik heb het desondanks toch bekeken en mijn conclusie is dat het eenzijdige Israëlische propaganda is. Ik vind het jammer dat je dit soort haatzaaierij als bron opgeeft. Net als ik een haat imam als bron zou opgeven. Dit versterkt je punt op geen enkele wijze.
Het zijn gewoon feiten die hier benoemd worden, Israël is altijd bereid geweest tot onderhandeling en zelfs grondafname voor vrede, de Palestijnen en de moslims landen willen dat niet, vertel mij eens wat hebben de moslimlanden in al die jaren gedaan voor de Palestijnen moslims?
LMEK
15-11-2023 om 19:25
Muurbloem1985 schreef op 15-11-2023 om 19:08:
[..]
Het zijn gewoon feiten die hier benoemd worden, Israël is altijd bereid geweest tot onderhandeling en zelfs grondafname voor vrede, de Palestijnen en de moslims landen willen dat niet, vertel mij eens wat hebben de moslimlanden in al die jaren gedaan voor de Palestijnen moslims?
Ik ben na 10 minuten aanvullende research nog meer achter dat het een partij leugens zijn van Stern. Namelijk de bloemenhandel die de Israëlische bevolking bij het verlaten zogenaamd heeft geschonken aan de Palestijnen is onzin. Stern schetst dat de Palestijnen dat cadeau hebben gekregen. Ruim de helft van de kassen was voor het vertrek al gedemonteerd door de Israëlieten die bang waren geen compensatie te krijgen van de Israëlische regering. Rond de 800 van de overgebleven kassen zijn geplunderd maar het overgrote deel van het restant namelijk 4000 kassen bleef bewaard. Daarna heeft Israël de exportroute dichtgegooid bij de Karni Crossing vrachtterminal zodat de bloemen niet naar Europa konden worden geëxporteerd. Dat resulteerde in een dagelijks verlies van 120.000 dollar in bloemen en 330.000 dollar in andere landbouwproducten. Dus ja, Israël heeft de kassen deels achtergelaten maar de exportroute gesloten een daarmee de kassen waardeloos gemaakt. Ik wil je vriendelijk verzoeken dat soort rommel filmpjes niet meer te plaatsen.
Muurbloem1985
15-11-2023 om 19:27
LMEK schreef op 15-11-2023 om 19:25:
[..]
Ik ben na 10 minuten aanvullende research nog meer achter dat het een partij leugens zijn van Stern. Namelijk de bloemenhandel die de Israëlische bevolking bij het verlaten zogenaamd heeft geschonken aan de Palestijnen is onzin. Stern schetst dat de Palestijnen dat cadeau hebben gekregen. Ruim de helft van de kassen was voor het vertrek al gedemonteerd door de Israëlieten die bang waren geen compensatie te krijgen van de Israëlische regering. Rond de 800 van de overgebleven kassen zijn geplunderd maar het overgrote deel van het restant namelijk 4000 kassen bleef bewaard. Daarna heeft Israël de exportroute dichtgegooid bij de Karni Crossing vrachtterminal zodat de bloemen niet naar Europa konden worden geëxporteerd. Dat resulteerde in een dagelijks verlies van 120.000 dollar in bloemen en 330.000 dollar in andere landbouwproducten. Dus ja, Israël heeft de kassen deels achtergelaten maar de exportroute gesloten een daarmee de kassen waardeloos gemaakt. Ik wil je vriendelijk verzoeken dat soort rommel filmpjes niet meer te plaatsen.
Nu heb jij mijn vraag nog steeds niet beantwoord, ik weet het Israël is volgends jou de boeman, vertel wat hebben moslimlanden voor de moslim Palestijnen gedaan?
LMEK
15-11-2023 om 19:32
Muurbloem1985 schreef op 15-11-2023 om 19:27:
[..]
Nu heb jij mijn vraag nog steeds niet beantwoord, ik weet het Israël is volgends jou de boeman, vertel wat hebben moslimlanden voor de moslim Palestijnen gedaan?
Ze hebben ervoor gezorgd dat ze nog leven. Anders had Israel ze allang uitgemoord als de Iraanse dreiging niet zo groot was. Plus financiële hulp, bemiddeling en goederen.
Muurbloem1985
15-11-2023 om 19:37
LMEK schreef op 15-11-2023 om 19:32:
[..]
Ze hebben ervoor gezorgd dat ze nog leven. Anders had Israel ze allang uitgemoord als de Iraanse dreiging niet zo groot was. Plus financiële hulp, bemiddeling en goederen.
Ja klopt heel coulant van Iran, erg lief van ze dat ze Hamas zo steunen. Moslimlanden laten hun Palestijnen moslims barsten en dat al 75 jaar, maar Israël is de boeman, het is goed.
LMEK
15-11-2023 om 19:39
Muurbloem1985 schreef op 15-11-2023 om 19:37:
[..]
Ja klopt heel coulant van Iran, erg lief van ze dat ze Hamas zo steunen. Moslimlanden laten hun Palestijnen moslims barsten en dat al 75 jaar, maar Israël is de boeman, het is goed.
Je hebt gelijk. Het is goed.
Muurbloem1985
15-11-2023 om 19:41
LMEK schreef op 15-11-2023 om 19:39:
[..]
Je hebt gelijk. Het is goed.
Fijn dat je toegeeft dat je zo een fan bent van Hamas, walgelijk.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.