Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Muurbloem1985 schreef op 14-11-2023 om 21:20:

[..]

Dat heb ik toch al 100 x uitgelegd

Jij vindt dat te rechtvaardigen, daar snap ik dan weer helemaal niets van.

Het is niet zwart-wit, uiteraard veroordeel ik de aanval van Hamas, tegelijkertijd vind ik dat Israël afschuwelijk veel burgerslachtoffers maakt, dat kan beiden naast elkaar bestaan. 

De situatie is onmenselijk, zowel voor Israëlische als voor Palestijnse burgers. 

Muurbloem1985 schreef op 14-11-2023 om 21:19:

[..]

Jaja geloof je het zelf in het land waar ze met miljoenen zijn vermoord schei toch uit.

Diegenen die dat gedaan hadden waren in 1948 meer. Het was veilig. Het gebied was in handen van de Amerikanen. 

LMEK schreef op 14-11-2023 om 21:29:

[..]

Diegenen die dat gedaan hadden waren in 1948 meer. Het was veilig. Het gebied was in handen van de Amerikanen.

Blablabla zal allemaal wel, maar nogmaals snap jij nou echt niet dat ze zich daar nog niet veilig zouden voelen na wat hen is overkomen, dat je dat niet snap dat snap ik dan weer niet, ze hadden daar niets meer te zoeken en je kunt schreeuwen wat je wilt maar Israël was en is hun thuisland.

Muurbloem1985 schreef op 14-11-2023 om 21:32:

[..]

Blablabla zal allemaal wel, maar nogmaals snap jij nou echt niet dat ze zich daar nog niet veilig zouden voelen na wat hen is overkomen, dat je dat niet snap dat snap ik dan weer niet, ze hadden daar niets meer te zoeken en je kunt schreeuwen wat je wilt maar Israël was en is hun thuisland.

Ik schreeuw niet, blablabla is een zwaktebod en Israel is een verzonnen staat. Probeer je frustraties te beheersen aub. 

LMEK schreef op 14-11-2023 om 21:39:

[..]

Ik schreeuw niet, blablabla is een zwaktebod en Israel is een verzonnen staat. Probeer je frustraties te beheersen aub.

Kijk maar op de map het is toch echt een bestaande staat ter frustratie voor jou

Weet iemand of het mogelijk is de financiële middelen en eigendommen van Hamas leden en/of hun families te confisqeren zoals ook bij een aantal Russen is gedaan destijds? Wordt dit al gedaan? Of is dat misschien niet mogelijk? 

LMEK schreef op 14-11-2023 om 21:39:

[..]

Nu laat je je wel kennen hoor. Een verzonnen staat...  ik had al langer door dat je weinig met Israël op hebt maar nu is het overduidelijk. Jij bent ook helemaal niet voor een 2 statenoplossing, gezien je laatste posts hier. Jij vindt dat de Israëlische bevolking weg moet en er 1 Palestijnse staat moet komen. Althans dat sijpelt helemaal door in je laatste reacties hier.

Miraval schreef op 14-11-2023 om 21:43:

Weet iemand of het mogelijk is de financiële middelen en eigendommen van Hamas leden en/of hun families te confisqeren zoals ook bij een aantal Russen is gedaan destijds? Wordt dit al gedaan? Of is dat misschien niet mogelijk?

Ik weet niet precies hoe dat gaat. Zou het land waar die middelen gestald zijn, het dan moeten confisqueren? Dan zal het eraan liggen waar het is gestald. Als dat vooral in landen als Qatar is, heb ik daar een hard hoofd in. 

Miraval schreef op 14-11-2023 om 21:45:

[..]

moet iedereen hier Israel ophemelen? Er zijn er zat hier die zich uitspreken tegen Palestina en het aantal doden zelfs toejuicht want tja, Israel moet zich verdedigen. Waarom mogen zij dat wel uitspreken? Zij mogen wel zeggen dat de Palestijnen maar weg moeten zodat de joden heerlijk op bezet grondgebied kunnen wonen. Maar o wee je gebeente als je hetzelfde zegt over de joden. Dan zijn de rapen gaar. Houd toch op. Iedereen met een beetje menselijkheid in zich ziet dat Israel buitenproportioneel reageert. Gelukkig gaan er steeds meer ogen open.. 

Miraval schreef op 14-11-2023 om 21:45:

[..]

Nu laat je je wel kennen hoor. Een verzonnen staat... ik had al langer door dat je weinig met Israël op hebt maar nu is het overduidelijk. Jij bent ook helemaal niet voor een 2 statenoplossing, gezien je laatste posts hier. Jij vindt dat de Israëlische bevolking weg moet en er 1 Palestijnse staat moet komen. Althans dat sijpelt helemaal door in je laatste reacties hier.

Natuurlijk is het een verzonnen staat. Ze bestaan nog niet eens 80 jaar. Als de Roma bevolking nu een eigen staat krijgen is dat ook een verzonnen staat. De Israëlische bevolking hoeft helemaal niet weg. Dat was een reactie op iemand die schreef dat de deportatie van de Palestijnen goodwill was van Israel. Overigens denk ik inderdaad dat een 2 staten oplossing steeds minder een oplossing is aangezien het feit dat Israel het hele gebied claimt. 

LMEK schreef op 14-11-2023 om 22:23:

[..]

Natuurlijk is het een verzonnen staat. Ze bestaan nog niet eens 80 jaar. Als de Roma bevolking nu een eigen staat krijgen is dat ook een verzonnen staat. De Israëlische bevolking hoeft helemaal niet weg. Dat was een reactie op iemand die schreef dat de deportatie van de Palestijnen goodwill was van Israel. Overigens denk ik inderdaad dat een 2 staten oplossing steeds minder een oplossing is aangezien het feit dat Israel het hele gebied claimt.

Alle staten zijn verzonnen staten. Soms worden die verhalen ter discussie gesteld en soms niet. 

De VS zegt ook over informatie te beschikken die erop wijst dat Hamas het al-Shifa ziekenhuis gebruikt voor militaire operaties en om wapens op te slaan:

https://www.theguardian.com/world/live/2023/nov/14/israel-hamas-war-live-updates-gaza-alshifa-hospital-staff-patients-trapped-israeli-drone-strike-west-bank-deaths-palestine

Het zit mij helemaal niet lekker dat we precies doen wat Hamas heeft beoogd als we zo boos worden op Israël. Ik voel me er zo ingeluisd! Je kan het eigenlijk nooit goed doen. Die slachtoffers zijn écht maar wat er gebeurt, is ontstaan op de tekentafel van Hamas! Ik vind het zo ongelooflijk smerig! Ik kan het niet opbrengen om Israël er de schuld van te geven. Al vind ik nog steeds dat ze er wijs aan zouden doen niet mee te werken aan de perverse plannen van Hamas. Ik zou willen dat het tenminste iemand iets kon schelen wat er met deze mensen gebeurt. Van Hamas kunnen we dat niet verwachten. Ik vind het verdrietig dat Israël daar zo in meegaat.

Butterflywhy schreef op 14-11-2023 om 22:14:

[..]

Iedereen met een beetje menselijkheid in zich ziet dat Israel buitenproportioneel reageert. Gelukkig gaan er steeds meer ogen open..

Daartoe van harte uitgenodigd door Hamas. Hamas zal wel door het dolle zijn van blijdschap dat hun plannetjes zo goed blijken te werken, dat zoveel mensen Israël fel veroordelen. Ik hoop dat daar ook steeds meer ogen voor opengaan. Dat de Palestijnse burgers door Hamas worden opgeofferd om empathische wereldburgers te kunnen misbruiken voor de doelstellingen van hun terroristische organisatie. Het is zo’n enorm smerige propaganda-oorlog.

Mija schreef op 14-11-2023 om 22:57:

[..]

Alle staten zijn verzonnen staten. Soms worden die verhalen ter discussie gesteld en soms niet.

Dat klopt. Het is echter hoogst uitzonderlijk dat een volk wat al duizenden jaren aanwezig is nog een staat krijgt toegewezen. 

absor

absor

14-11-2023 om 23:32 Topicstarter

Ach ik dacht dat ik was voor een tweestaten oplossing maar als ik die kleine initiatieven zie waar joden en palestijnen heel vreedzaam samenleven dan zou ik het nog veel mooier vinden als er 1 grote staat komt waar iedereen in vrede samenleeft. Waar er ruimte is voor alle religie waarin respect en rechten van alle minderheden in zijn gewaarborgd.  Zou zoiets toch ooit mogelijk zijn? ik vrees niet in deze eeuw

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.