Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

LMEK schreef op 14-11-2023 om 20:15:

[..]

Jij redeneert andersom precies hetzelfde maar je ziet het denk ik niet eens. Naast de Joden leven er ook andere mensen duizenden jaren dus die hebben dezelfde rechten als de Joden. Het Joodse recht om daar te wonen is verzonnen door de zionisten. Europa was de Joden liever kwijt dan rijk en gaven ze daarom maar het stuk land waar ze geen recht op hadden. De Joodse staat had in Beieren gesticht moeten worden.

Zucht laat ook maar, ik kan jou 1 advies geven, laat je normaal informeren.

Muurbloem1985 schreef op 14-11-2023 om 20:17:

[..]

Zucht laat ook maar, ik kan jou 1 advies geven, laat je normaal informeren.

Zucht laat ook maar, ik kan jou 1 advies geven, laat je informeren. 

LMEK schreef op 14-11-2023 om 20:22:

[..]

Wat een slappe comeback, maar goed ben niet anders van je gewend.

[..]

Jij denkt echt dat er een joodse staat in Beieren gesticht zou kunnen worden na de holocaust? Ben jij nou serieus of neem je mij in de maling

[..]

En dat Israël joodse roods heeft is niet "verzonnen door zionisten" wat een domme haat weer, er is bewijs dat er in Israël al heel lang joods leven was, maar dat zul jij met je haat toch niet geloven, maakt ook niet uit, de Thora rollen ect. bewijzen dat.

Muurbloem1985 schreef op 14-11-2023 om 20:23:

[..]

Wat een slappe comeback, maar goed ben niet anders van je gewend.

Wat een goede comeback, maar goed ben niet anders van je gewend. 

LMEK schreef op 14-11-2023 om 20:36:

[..]

Wat een goede comeback, maar goed ben niet anders van je gewend.

Geef antwoord op mijn vorige post of kun je dat niet?

Muurbloem1985 schreef op 14-11-2023 om 20:37:

[..]

Geef antwoord op mijn vorige post of kun je dat niet?

Je schreef er 4 in 3 minuten net alsof je op whatsapp zit. Welk bericht bedoel je? Ik zal er met plezier op antwoorden. 

LMEK schreef op 14-11-2023 om 20:40:

[..]

Je schreef er 4 in 3 minuten net alsof je op whatsapp zit. Welk bericht bedoel je? Ik zal er met plezier op antwoorden.

Jij beweert dat joden "ook naar Beieren" konden emigreren, jij denkt dat echt dat dat een optie was na de holocaust?

Jezus wat een kinderachtig geneuzel.
Ja joh laten we de Joden lekker in Beieren zetten... Waarom? Hebben ze daar roots dan? Die hebben ze wel in Israël ook voordat het al Israël was. De Palestijnen hebben daar ook hun roots alleen hebben die nooit een eigen staat gehad. Ook niet voor Israël. 

En Israël moet nu maar stoppen want Hamas gaat het toch niet doen? Eerst maar eens die gijzelaars terug en een staakt tot vuren van beide kanten. Dan kan er misschien gepraat worden. Maar ik ben allemaal bang dat er met Hamas niet gesproken kan worden en de slachtoffers zijn de Palestijnen en de Israëliërs. Zolang Hamas actief is zal er nooit vrede zijn in Israël en Gaza. 

Plus, alsof de Palestijnen beter af zijn onder het bewind van Hamas? Kom op zeg die denken alleen aan zichzelf en hun eigen portemonnee. 

Ik zou zeggen lees eens op het Viva forum het topic over Israël. Daar schrijft iemand mee die daar woont. 

Muurbloem1985 schreef op 14-11-2023 om 20:42:

[..]

Jij beweert dat joden "ook naar Beieren" konden emigreren, jij denkt dat echt dat dat een optie was na de holocaust?

Dat was zeer zeker de beste optie. En had een hoop ellende bespaard. In alle oorlogen staat de verliezende partij delen van zijn land af. Aangezien de Joden ontzettend hebben geleden in de tweede wereldoorlog hadden ze recht op compensatie. En aangezien Duitsland de agressor was hadden ze Beieren mooi af kunnen staan. Dat lag na de oorlog toch mooi in West-Duitsland waar de Joden onder Amerikaans gezag mooi hun staat hadden kunnen opbouwen. De staat die Israel onder zionistische druk heeft gekregen kwam ook op een stuk grond wat veroverd was op het Ottomaanse rijk. De Neurenberg processen hebben een groot deel van de verantwoordelijken voor de Holocaust gestraft dus het gevaar was geweken voor de Joden. Duitsland had op dat moment niks meer te zeggen en had niks kunnen doen tegen het afstaan van land. Dat is de prijs voor een oorlog beginnen en verliezen.

Zilver_gray schreef op 14-11-2023 om 20:02:

[..]

Ben blij voor je.

Heeft het je ook meer opgeleverd dan vastgeroest blijven zitten in je rancune jegens de islam?

Lijkt mij nou niet bepaald een verrijking dan.

Die post was in ieder geval niet hatelijk bedoeld vanuit mijn kant. 

Mijn standpunt over de Islam is duidelijk. Die leer vind ik inderdaad op meerdere vlakken problematisch en het houdt het conflict in stand. Het zal ook niet stoppen bij de Joden, want de haat jegens christenen zit er ook goed in in de islamitische leer. En de hele westerse wereld wordt als christelijk beschouwd. 

Rancune jegens de islamitische leer heb ik niet. Wel realiteitszin. 

Muurbloem1985 schreef op 14-11-2023 om 19:27:

[..]

Ja omdat Hamas vernietigd moet worden en we draaien weer rondjes we gaan het toch nooit eens worden.

Dus duizenden mensen mogen worden vermoord, als Hamas maar vernietigd wordt?

LMEK schreef op 14-11-2023 om 20:53:

[..]

Dat was zeer zeker de beste optie. En had een hoop ellende bespaard. In alle oorlogen staat de verliezende partij delen van zijn land af. Aangezien de Joden ontzettend hebben geleden in de tweede wereldoorlog hadden ze recht op compensatie. En aangezien Duitsland de agressor was hadden ze Beieren mooi af kunnen staan. Dat lag na de oorlog toch mooi in West-Duitsland waar de Joden onder Amerikaans gezag mooi hun staat hadden kunnen opbouwen. De staat die Israel onder zionistische druk heeft gekregen kwam ook op een stuk grond wat veroverd was op het Ottomaanse rijk. De Neurenberg processen hebben een groot deel van de verantwoordelijken voor de Holocaust gestraft dus het gevaar was geweken voor de Joden. Duitsland had op dat moment niks meer te zeggen en had niks kunnen doen tegen het afstaan van land. Dat is de prijs voor een oorlog beginnen en verliezen.

Jaja geloof je het zelf in het land waar ze met miljoenen zijn vermoord schei toch uit.

felija schreef op 14-11-2023 om 21:18:

[..]

Dus duizenden mensen mogen worden vermoord, als Hamas maar vernietigd wordt?

Dat heb ik toch al 100 x uitgelegd 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.