Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
LMEK
14-11-2023 om 19:28
Muurbloem1985 schreef op 14-11-2023 om 19:15:
[..]
Jij hebt het weer van een site die spreekt van "genocide" welke "genocide" wordt daar gepleegd dan? En snap jij echt niet dat Israël met het verplaatsen van de bevolking burgerslachtoffers wilt verminderen?
Waarom verplaatst Israel zijn eigen burgers niet om slachtoffers te verminderen?
Muurbloem1985
14-11-2023 om 19:29
LMEK schreef op 14-11-2023 om 19:28:
[..]
Waarom verplaatst Israel zijn eigen burgers niet om slachtoffers te verminderen?
Meen je dat serieus waar zouden ze dan naar toe moeten.
Daglichtlamp
14-11-2023 om 19:30
Zilver_gray schreef op 14-11-2023 om 19:25:
[..]
Waar het mij om gaat dat er überhaupt zoiets gesteld kan worden. Of het nu uitvoerbaar is of niet. Die mensen wonen daar, waarom zouden ze weg moeten.
Het is ook niet ok om te zeggen dat de Israëliërs maar moeten verkassen.
Zonder verkassen lukt het ook niet, Israël had de Gazastrook met de vrede met Egypte best weer aan hun willen overdragen (maar de Egyptenaren wilden de Palestijnen niet hebben).
Dus ja uiteindelijk moet er een oplossing komen waarbij beide volken hier samenleven, hoe? Geen idee. Maar wat ik hier zie gebeuren dat Israël de schuld krijgt van alle burgerslachtoffers, terwijl een groot deel komt doordat ze door Hamas als levende schilden gebruikt worden, daar heb ik veel moeite mee.
absor
14-11-2023 om 19:31
LMEK schreef op 14-11-2023 om 19:28:
[..]
Dat doen ze he, hele dorpen langs de gazastrook aan israelische zijde zijn geëvacueerd
LMEK
14-11-2023 om 19:33
Muurbloem1985 schreef op 14-11-2023 om 19:29:
[..]
Meen je dat serieus waar zouden ze dan naar toe moeten.
Dezelfde plek als ze de Palestijnen naartoe willen deporteren.
Malibu2
14-11-2023 om 19:34
Zilver_gray schreef op 14-11-2023 om 18:15:
[..]
Misschien naïef, maar ik geloof nog steeds in het goede van de mens, dus ik denk: ja, ook als Hamas aan de winnende hand was, zou men staakt het vuren roepen.
Daarin verschillen wij dan inderdaad. Ik heb ooit eens een video gezien over een theorie die ging over de visie op de menselijke natuur. De ene visie (unconstrained) gaat ervan uit dat de mens van nature goed is en dat die zich op een pad van morele ontwikkeling bevindt waarbij eigenbelang op den duur geen rol meer speelt. De andere visie (constrained) gaat ervan uit dat de menselijke natuur onveranderlijk is, dat de mens van nature op eigenbelang uit is en dat er daarom checks and balances nodig zijn.
Het is maar een theorie, maar ik scoor denk ik wat hoger dan jij op de constrained visie
Muurbloem1985
14-11-2023 om 19:35
LMEK schreef op 14-11-2023 om 19:33:
[..]
Dezelfde plek als ze de Palestijnen naartoe willen deporteren.
Dat is natuurlijk het hele probleem, niemand wilt de Palestijnen hebben, maar wel krokodillen tranen huilen natuurlijk.
LMEK
14-11-2023 om 19:36
absor schreef op 14-11-2023 om 19:31:
[..]
Dat doen ze he, hele dorpen langs de gazastrook aan israelische zijde zijn geëvacueerd
Die zijn een paar kilometer opgeschoven om later weer terug te keren. De Palestijnen hebben nergens om naar terug te keren omdat israel ze beroofd van huis en haard. Net zoals op de West-Bank.
Zilver_gray
14-11-2023 om 19:38
Daglichtlamp schreef op 14-11-2023 om 19:30:
[..]
Zonder verkassen lukt het ook niet, Israël had de Gazastrook met de vrede met Egypte best weer aan hun willen overdragen (maar de Egyptenaren wilden de Palestijnen niet hebben).
Dus ja uiteindelijk moet er een oplossing komen waarbij beide volken hier samenleven, hoe? Geen idee. Maar wat ik hier zie gebeuren dat Israël de schuld krijgt van alle burgerslachtoffers, terwijl een groot deel komt doordat ze door Hamas als levende schilden gebruikt worden, daar heb ik veel moeite mee.
"De afgelopen 17 jaar zijn bij gevechten tussen Israëliërs en Palestijnen ruim 10.000 mensen omgekomen. Van elke 10 overledenen zijn er 9 Palestijn".
Bron: Oxfam Novib.
Er vallen al langer meer doden aan Palestijnse zijde dan andersom. Dat is niet pas vanaf 7 oktober.
Maar ik ben het met je eens dat er (snel) een oplossing moet komen en beide naast elkaar moeten kunnen leven...in vrede!
LMEK
14-11-2023 om 19:45
Muurbloem1985 schreef op 14-11-2023 om 19:35:
[..]
Dat is natuurlijk het hele probleem, niemand wilt de Palestijnen hebben, maar wel krokodillen tranen huilen natuurlijk.
En juist daarom is het makkelijker dat Israel zijn spullen pakt en vertrekt. Ieder land op de wereld staat te springen om een stuk land af te staan aan de Joden. Dan is het probleem toch ook opgelost? Palestijnen blij want ze hebben hun land terug, de Joden blij want ze zijn weg bij hun luidruchtige buren en Europa blij want dan kunnen ze eindelijk iets terug doen voor de Joden.
majorette2005
14-11-2023 om 19:46
LMEK schreef op 14-11-2023 om 19:26:
[..]
Dank je. Ik wilde net reageren maar je interpretatie was de juiste.
Excuus, dat had ik verkeerd geinterpreteerd.
LMEK
14-11-2023 om 19:54
majorette2005 schreef op 14-11-2023 om 19:46:
[..]
Excuus, dat had ik verkeerd geinterpreteerd.
Geen probleem. Ik had het ook beter kunnen formuleren want ik zag dat Absor ook een andere interpretatie had.
Muurbloem1985
14-11-2023 om 19:58
LMEK schreef op 14-11-2023 om 19:45:
[..]
En juist daarom is het makkelijker dat Israel zijn spullen pakt en vertrekt. Ieder land op de wereld staat te springen om een stuk land af te staan aan de Joden. Dan is het probleem toch ook opgelost? Palestijnen blij want ze hebben hun land terug, de Joden blij want ze zijn weg bij hun luidruchtige buren en Europa blij want dan kunnen ze eindelijk iets terug doen voor de Joden.
Lekker makkelijk redeneren zo, je weet dat er al duizenden jaren joods leven is in Israël? Dat joden daar al heel lang hebben gewoond? En jij wilt dat de joden even weggaan daar? Ieder land staat te springen om een stuk land af te staan aan de joden? Geloof je het zelf? Bovendien voor de 100000x het is nooit het land van de Palestijnen geweest.
Zilver_gray
14-11-2023 om 20:02
Malibu2 schreef op 14-11-2023 om 19:34:
[..]
Daarin verschillen wij dan inderdaad. Ik heb ooit eens een video gezien over een theorie die ging over de visie op de menselijke natuur. De ene visie (unconstrained) gaat ervan uit dat de mens van nature goed is en dat die zich op een pad van morele ontwikkeling bevindt waarbij eigenbelang op den duur geen rol meer speelt. De andere visie (constrained) gaat ervan uit dat de menselijke natuur onveranderlijk is, dat de mens van nature op eigenbelang uit is en dat er daarom checks and balances nodig zijn.
Het is maar een theorie, maar ik scoor denk ik wat hoger dan jij op de constrained visie
![]()
Ben blij voor je.
Heeft het je ook meer opgeleverd dan vastgeroest blijven zitten in je rancune jegens de islam?
Lijkt mij nou niet bepaald een verrijking dan.
LMEK
14-11-2023 om 20:15
Muurbloem1985 schreef op 14-11-2023 om 19:58:
[..]
Lekker makkelijk redeneren zo, je weet dat er al duizenden jaren joods leven is in Israël? Dat joden daar al heel lang hebben gewoond? En jij wilt dat de joden even weggaan daar? Ieder land staat te springen om een stuk land af te staan aan de joden? Geloof je het zelf? Bovendien voor de 100000x het is nooit het land van de Palestijnen geweest.
Jij redeneert andersom precies hetzelfde maar je ziet het denk ik niet eens. Duizend jaar Joods leven in Israel. Israel bestaat niet eens 100 jaar??? Naast de Joden leven er ook andere mensen duizenden jaren dus die hebben dezelfde rechten als de Joden. Het Joodse recht om daar te wonen is verzonnen door de zionisten. Europa was de Joden liever kwijt dan rijk en gaven ze daarom maar het stuk land waar ze geen recht op hadden. De Joodse staat had in Beieren gesticht moeten worden.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.