Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
LMEK
14-11-2023 om 18:12
Malibu2 schreef op 14-11-2023 om 17:32:
En wat ik me afvraag.. zouden mensen ook zo hard roepen om een staakt-het-vuren als Hamas aan de winnende hand was?
Hamas ik nog nooit aan de winnende hand geweest.
Muurbloem1985
14-11-2023 om 18:14
LMEK schreef op 14-11-2023 om 18:10:
[..]
Ja want voor jou wegen de gijzelaars zwaarder omdat ze Israëlisch zijn. En de slachtoffers minder zwaar omdat het Palestijnen zijn. Voor jou is een Palestijn al lang geen mens meer afgaande op je eerdere berichten.
Knap dat jij dat kan zien aan mijn berichten, bij jou is het blijkbaar net andersom, Palestijnen zijn voor jou belangrijker dan Israëlische slachtoffers.
Zilver_gray
14-11-2023 om 18:15
Malibu2 schreef op 14-11-2023 om 17:58:
[..]
Überhaupt. En ik twijfel daaraan door wat ik hoor, zie en lees,
Misschien naïef, maar ik geloof nog steeds in het goede van de mens, dus ik denk: ja, ook als Hamas aan de winnende hand was, zou men staakt het vuren roepen.
LMEK
14-11-2023 om 18:15
absor schreef op 14-11-2023 om 17:57:
[..]
De palestijnen worden zeker door de hele wereld in de steek gelaten!! Net als de jemenieten, ethiopiers, syriers, afghanen, congolezen en noem maar op!! Heb je die uitzending gezien van Floortje Dessing toen over die burgeroorlog in Jemen. Echt je maag draait om en het is zo intens verschrikkelijk die beelden van ondervoede kinderen. Enige wat ik kan doen is ruim geven en stemmen op een politieke partij die barmhartig is. Maar als mensen om een oorlog in gaza/israel een bom in een metro in parijs gaan plaatsen dan kan je dat op nul komma nul manieren rechtvaardigen. Ook niet met ‘ begrijpelijk want de wereld laat de palestijnen in de steek’ terwijl de wereld letterlijk in brand staat om de palestijnen. Zoveel steun is er voor nooit voor andere landen
Terrorisme is nooit te rechtvaardigen. En toch gebeurt het helaas.
absor
14-11-2023 om 18:16
LMEK schreef op 14-11-2023 om 18:10:
[..]
Ja want voor jou wegen de gijzelaars zwaarder omdat ze Israëlisch zijn. En de slachtoffers minder zwaar omdat het Palestijnen zijn. Voor jou is een Palestijn al lang geen mens meer afgaande op je eerdere berichten.
Voor mij zeker niet maar vanuit Israëlisch perspectief voor hun wel uiteraard. Hoor je niet bij elke ramp waar ook ter wereld hoeveel mensen er zijn omgekomen en daarna hoeveel Nederlanders? Vind ik altijd al bijzonder maar dat doen landen. Dit geldt voor elk land natuurlijk. En daarom lijkt het me onrealistisch te verwachten dat israel een staakt het vuren gaat doen als de gijzelaars niet vrijgelaten worden. En dit weet hamas denk ik, en dan weet je meteen hun doel bij het blijven vasthouden van de gijzelaars: door met oorlog
Muurbloem1985
14-11-2023 om 18:18
Je kunt nog 100x tegen bepaalde mensen zeggen dat Hamas zijn eigen burgers gegijzeld houdt en dat Israël niet zal ophouden met bombarderend totdat de gijzelaars zijn vrijgelaten, sommige mensen willen het blijkbaar niet snappen.
LMEK
14-11-2023 om 18:23
absor schreef op 14-11-2023 om 18:16:
[..]
Voor mij zeker niet maar vanuit Israëlisch perspectief voor hun wel uiteraard. Hoor je niet bij elke ramp waar ook ter wereld hoeveel mensen er zijn omgekomen en daarna hoeveel Nederlanders? Vind ik altijd al bijzonder maar dat doen landen. Dit geldt voor elk land natuurlijk. En daarom lijkt het me onrealistisch te verwachten dat israel een staakt het vuren gaat doen als de gijzelaars niet vrijgelaten worden. En dit weet hamas denk ik, en dan weet je meteen hun doel bij het blijven vasthouden van de gijzelaars: door met oorlog
De Israëlische regering staat op gelijke hoogte qua menselijkheid met Hamas. Die moeten gedwongen worden te stoppen. De gijzelaars lijken mij in ieder geval niet meer de hoogste prioriteit voor Israel.
Zilver_gray
14-11-2023 om 18:26
LMEK schreef op 14-11-2023 om 18:23:
[..]
De Israëlische regering staat op gelijke hoogte qua menselijkheid met Hamas. Die moeten gedwongen worden te stoppen. De gijzelaars lijken mij in ieder geval niet meer de hoogste prioriteit voor Israel.
Nou ik hoop toch echt dat er nog wat te onderhandelen valt.
LMEK
14-11-2023 om 18:26
Muurbloem1985 schreef op 14-11-2023 om 18:18:
Je kunt nog 100x tegen bepaalde mensen zeggen dat Hamas zijn eigen burgers gegijzeld houdt en dat Israël niet zal ophouden met bombarderend totdat de gijzelaars zijn vrijgelaten, sommige mensen willen het blijkbaar niet snappen.
Als jij het maar snapt. Jij geeft Israel een vrijbrief om Palestijnse kinderen te doden want jij ziet het hogere doel wel en ik bijvoorbeeld niet. Gerechtigheid is soms langzaam maar het komt altijd.
Muurbloem1985
14-11-2023 om 18:31
LMEK schreef op 14-11-2023 om 18:26:
[..]
Als jij het maar snapt. Jij geeft Israel een vrijbrief om Palestijnse kinderen te doden want jij ziet het hogere doel wel en ik bijvoorbeeld niet. Gerechtigheid is soms langzaam maar het komt altijd.
Gerechtigheid zou zijn dat jij eindelijk kunt inzien dat Israël in het volste recht staat om zich tegen het tuig van Hamas te verdedigen, Hamas die zoals je misschien weet op 7 oktober een vreselijke moordpartij heeft gepleegd en ook mensen hebben ontvoerd, en bovendien Israël met duizenden raketten heeft aangevallen, genoeg is genoeg ja.
Zilver_gray
14-11-2023 om 18:36
Muurbloem1985 schreef op 14-11-2023 om 18:31:
[..]
Gerechtigheid zou zijn dat jij eindelijk kunt inzien dat Israël in het volste recht staat om zich tegen het tuig van Hamas te verdedigen, Hamas die zoals je misschien weet op 7 oktober een vreselijke moordpartij heeft gepleegd en ook mensen hebben ontvoerd, en bovendien Israël met duizenden raketten heeft aangevallen, genoeg is genoeg ja.
Nou nou tjonge jonge wat minder kan ook wel. Ik heb zo'n vermoeden dat LMEK een redelijk goede kijk op de situatie heeft om het maar voorzichtig te zeggen.
LMEK
14-11-2023 om 18:38
Muurbloem1985 schreef op 14-11-2023 om 18:31:
[..]
Die 4100 kinderen zijn van de Hamas inderdaad. Daar heeft Israel zich goed tegen verdedigd. Genocide waar Israel voor moet gaan boeten is gerechtigheid. 75 jaar moorden en onderdrukking komt hopelijk snel tot einde. Ik hoop ook dat de onschuldigen aan beide kanten gespaard worden.
Muurbloem1985
14-11-2023 om 18:48
LMEK schreef op 14-11-2023 om 18:38:
[..]
Die 4100 kinderen zijn van de Hamas inderdaad. Daar heeft Israel zich goed tegen verdedigd. Genocide waar Israel voor moet gaan boeten is gerechtigheid. 75 jaar moorden en onderdrukking komt hopelijk snel tot einde. Ik hoop ook dat de onschuldigen aan beide kanten gespaard worden.
Begrijp ik hieruit dat jij wat er op 7 oktober gebeurd is terecht vindt?
majorette2005
14-11-2023 om 18:49
Zilver_gray schreef op 14-11-2023 om 18:36:
[..]
Nou nou tjonge jonge wat minder kan ook wel. Ik heb zo'n vermoeden dat LMEK een redelijk goede kijk op de situatie heeft om het maar voorzichtig te zeggen.
Nou, hopen op een nucleaire aanval op Israël getuigd niet echt van een goede kijk op iets hebben . Ik sta verbaasd wat hier allemaal gewenst wordt.
Muurbloem1985
14-11-2023 om 18:50
majorette2005 schreef op 14-11-2023 om 18:49:
[..]
Nou, hopen op een nucleaire aanval op Israël getuigd niet echt van een goede kijk op iets hebben . Ik sta verbaasd wat hier allemaal gewenst wordt.
Mijn mond valt ook open vanwege al die Israël haat.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.