Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Zilver_gray
14-11-2023 om 16:24
LMEK schreef op 14-11-2023 om 16:09:
Zelfs uit Amerika wordt de oproep voor een staakt-het-vuren steeds luider nu ongeveer 400 werknemers van de Biden administration een brief hebben gestuurd met die boodschap. Ruim 11.000 doden waaronder 4100 kinderen en volgens de VN nog 1200-1300 vermiste kinderen. Aanleiding, 1300 Israëlische doden en 300 gijzelaars. Maar goed zoals sommige hier al schreven wat moet Israel dan doen? Gewoon doorgaan met moorden van het mag van de machtigste landen. Op naar de 100.000 doden dan maar voor het einde van het jaar. Ze hebben tenslotte geen andere keuze dan kinderen vermoorden, arme Israëlische regering. Geen genocide mensen, gewoon zelfverdediging. Amerika stemde tegen een humanitair staakt-het-vuren het vuren en vele westerse landen waaronder Nederland onthielden zich van stemmen. En dan vragen bepaalde mensen zich nog af waarom de pro-Palestijnse demonstraties soms grimmig verlopen in Nederland. Dan zit er voor de Palestijnen niet veel meer op dan hopen dat Iran zijn nucleaire arsenaal gaat inzetten tegen Israel. Putin heeft inmiddels een samenwerkingsverband gesloten met Iran over de fabricage van raketten. Putin heeft zich per direct teruggetrokken uit het verdrag met de VN over het leveren van wapens, materialen en kennis. Het lijkt wel of Israel bewust aanstuurt op een escalatie gesteund door het zwalkende beleid van Biden. Zoveel buitenproportioneel geweld kan denk ik alleen metnog meer geweld gestopt worden. Terwijl ik altijd had gedacht dat geweld nooit een oplossing was.
De Nederlandse staat wordt aangeklaagd door meerdere mensenrechten en Hulporganisaties. Wij worden medeverantwoordelijk gehouden voor schending van het oorlogsrecht en collectief straffen van de Gazaanse burgerbevolking. Vanwege de wapenexport naar Israël.
Gelezen op de NOS..wat voor gevolgen kan zoiets voor Nederland hebben eigenlijk? Hebben we dit ooit eerder aan de hand gehad?
LMEK
14-11-2023 om 16:45
Zilver_gray schreef op 14-11-2023 om 16:24:
[..]
De Nederlandse staat wordt aangeklaagd door meerdere mensenrechten en Hulporganisaties. Wij worden medeverantwoordelijk gehouden voor schending van het oorlogsrecht en collectief straffen van de Gazaanse burgerbevolking. Vanwege de wapenexport naar Israël.
Gelezen op de NOS..wat voor gevolgen kan zoiets voor Nederland hebben eigenlijk? Hebben we dit ooit eerder aan de hand gehad?
Ik denk niet veel of wel helemaal niks. Het kabinet is demissionair dus politiek gezien zijn er geen consequenties. Ik ben geen jurist maar wettelijk gezien denk ik niet dat de Nederlandse staat iets te vrezen heeft. Misschien een verbod op verdere leveringen van wapens. Maar wat mij persoonlijk veel meer zorgen baart is de woede die bij veel mensen toeneemt naarmate Israel zijn moordcampagne gewoon voortzet. Dit zou kunnen leiden tot geweld of nog erger terrorisme binnen Europa. Het zou mij niet verbazen dat zulke plannen al vergevorderd zijn. Wegkijken is geen optie meer, er moet nu actie komen.
Zilver_gray
14-11-2023 om 16:51
LMEK schreef op 14-11-2023 om 16:45:
[..]
Ik denk niet veel of wel helemaal niks. Het kabinet is demissionair dus politiek gezien zijn er geen consequenties. Ik ben geen jurist maar wettelijk gezien denk ik niet dat de Nederlandse staat iets te vrezen heeft. Misschien een verbod op verdere leveringen van wapens. Maar wat mij persoonlijk veel meer zorgen baart is de woede die bij veel mensen toeneemt naarmate Israel zijn moordcampagne gewoon voortzet. Dit zou kunnen leiden tot geweld of nog erger terrorisme binnen Europa. Het zou mij niet verbazen dat zulke plannen al vergevorderd zijn. Wegkijken is geen optie meer, er moet nu actie komen.
Ah ok.
Dat ben ik moet je eens! Ik vind het echt een enge ontwikkeling. Ik zal er niet van opkijken als men inderdaad iets aan het beramen is.
absor
14-11-2023 om 16:59
LMEK schreef op 14-11-2023 om 16:45:
[..]
Hoe leidt dit tot terrorisme in europa omdat israel en hamas oorlog voeren?
En waarom zeg je dat israel zijn moordcampagne voortzet? Hamas zet zijn moordcampagne ook nog steeds voort. Echt ik begrijp niet waarom eenzijdig de schuld op israel wordt gegooid en opgeroepen wordt tot staakt het vuren aan israel. (Terecht hoor!) maar niet ook hamas+ vrijlating van de gijzelaars. Zolang die gijzelaars niet vrij zijn zal israel niet stoppen me dunkt. En dan kan je wel gaan zeggen ‘ach slechts 1500 gijzelaars voor veel meer doden ‘ maar zo werkt dat natuurlijk voor geen enkel land + de dreiging van opnieuw zo’n aanslag.
Je schrijft in een eerder bericht; hopen voor palestijnen dat iran zijn nucleaire wapens inzet. Nou daar kan ik helemaal met mijn pet niet bij. Er is echt niets nucleair te bombarderen zonder jezelf te raken. Nouja als je zelf in qatar zit wel natuurlijk. Gooi al je bevolking maar onder de bus hoor. Ze doen toch niets liever. Alles voor het grote doel 🤢
Muurbloem1985
14-11-2023 om 17:08
Laat ze eerst de gijzelaars vrijlaten en Hamas uitroeien, dan pas hoef Israël pas te stoppen met bombarderen wat mij betreft.
Malibu2
14-11-2023 om 17:21
Het Joodse volk werkt als een rode lap op een stier voor veel mensen.
Veel moslims geven niet zodanig veel om hun mede moslims als ze willen doen geloven. Ik hoor ze niet over Jemen, of Pakistan of Syrië. Maar nu hoor je ze wel.
Wat is hier in dit conflict anders? Het Joodse volk is erbij betrokken. Israël . Het land dat het in vergelijking met veel buurlanden bijzonder goed voor elkaar heeft. Zijn er interne strubbelingen? Ja, absoluut. Maar kijk eens wat een enorme ontwikkeling Israël heeft doorgemaakt. En vergelijk dat eens met de buurlanden. Ik ben zelf van mening dat dit conflict tot in de wortels religieus van aard is. Maar dit land, Israël, intens gehaat door de buurlanden, doet iets wat die buurlanden zelf niet lijkt te lukken. En dat vergroot de haat alleen maar.
Malibu2
14-11-2023 om 17:32
En wat ik me afvraag.. zouden mensen ook zo hard roepen om een staakt-het-vuren als Hamas aan de winnende hand was?
Zilver_gray
14-11-2023 om 17:40
Malibu2 schreef op 14-11-2023 om 17:32:
En wat ik me afvraag.. zouden mensen ook zo hard roepen om een staakt-het-vuren als Hamas aan de winnende hand was?
Bedoel je hier op het forum of überhaupt?
En waarom zou je daaraan twijfelen?
LMEK
14-11-2023 om 17:50
absor schreef op 14-11-2023 om 16:59:
[..]
Hoe leidt dit tot terrorisme in europa omdat israel en hamas oorlog voeren?
En waarom zeg je dat israel zijn moordcampagne voortzet? Hamas zet zijn moordcampagne ook nog steeds voort. Echt ik begrijp niet waarom eenzijdig de schuld op israel wordt gegooid en opgeroepen wordt tot staakt het vuren aan israel. (Terecht hoor!) maar niet ook hamas+ vrijlating van de gijzelaars. Zolang die gijzelaars niet vrij zijn zal israel niet stoppen me dunkt. En dan kan je wel gaan zeggen ‘ach slechts 1500 gijzelaars voor veel meer doden ‘ maar zo werkt dat natuurlijk voor geen enkel land + de dreiging van opnieuw zo’n aanslag.
Je schrijft in een eerder bericht; hopen voor palestijnen dat iran zijn nucleaire wapens inzet. Nou daar kan ik helemaal met mijn pet niet bij. Er is echt niets nucleair te bombarderen zonder jezelf te raken. Nouja als je zelf in qatar zit wel natuurlijk. Gooi al je bevolking maar onder de bus hoor. Ze doen toch niets liever. Alles voor het grote doel 🤢
Heel erg simpel. Als ik merk hoe boos ik word bij deze aanhoudende stroom aan berichten over de dode kinderen dan zal ik vast niet de enige zijn. Daar zullen ook extremistische mensen of groepen toe kunnen behoren en die kunnen weer extremistische middelen gebruiken. Je zin over 1500 gijzelaars snap ik niet.
De Palestijnen worden door bijna de hele wereld in de steek gelaten. Dan is een wanhoop gesloten deal met de duivel niet uit te sluiten. Dat jij daar niet met je pet bij kan geloof ik meteen.
absor
14-11-2023 om 17:57
LMEK schreef op 14-11-2023 om 17:50:
[..]
Heel erg simpel. Als ik merk hoe boos ik word bij deze aanhoudende stroom aan berichten over de dode kinderen dan zal ik vast niet de enige zijn. Daar zullen ook extremistische mensen of groepen toe kunnen behoren en die kunnen weer extremistische middelen gebruiken. Je zin over 1500 gijzelaars snap ik niet.
De Palestijnen worden door bijna de hele wereld in de steek gelaten. Dan is een wanhoop gesloten deal met de duivel niet uit te sluiten. Dat jij daar niet met je pet bij kan geloof ik meteen.
De palestijnen worden zeker door de hele wereld in de steek gelaten!! Net als de jemenieten, ethiopiers, syriers, afghanen, congolezen en noem maar op!! Heb je die uitzending gezien van Floortje Dessing toen over die burgeroorlog in Jemen. Echt je maag draait om en het is zo intens verschrikkelijk die beelden van ondervoede kinderen. Enige wat ik kan doen is ruim geven en stemmen op een politieke partij die barmhartig is. Maar als mensen om een oorlog in gaza/israel een bom in een metro in parijs gaan plaatsen dan kan je dat op nul komma nul manieren rechtvaardigen. Ook niet met ‘ begrijpelijk want de wereld laat de palestijnen in de steek’ terwijl de wereld letterlijk in brand staat om de palestijnen. Zoveel steun is er voor nooit voor andere landen
Miraval
14-11-2023 om 17:58
@LMEK Het is niet alleen Israël die moet stoppen. Hamas gooit nog dagelijks bommen naar Israël. Moeten zij ook niet gewoon lekker stoppen en de gijzelaars vrijlaten dan? Of ligt het alleen aan Israël?
Zolang Hamas de scepter zwaait daar zal het niet stoppen met aanvallen van Israël. Nooit. Dus welke optie heeft Israël dan precies?
Malibu2
14-11-2023 om 17:58
Zilver_gray schreef op 14-11-2023 om 17:40:
[..]
Bedoel je hier op het forum of überhaupt?
En waarom zou je daaraan twijfelen?
Überhaupt. En ik twijfel daaraan door wat ik hoor, zie en lees,
absor
14-11-2023 om 18:00
en weet je waar helemaal mijn maag van omdraait; de vrouwen en meisjes die in alle sharia landen in de steek worden gelaten!!
LMEK
14-11-2023 om 18:10
Muurbloem1985 schreef op 14-11-2023 om 17:08:
Laat ze eerst de gijzelaars vrijlaten en Hamas uitroeien, dan pas hoef Israël pas te stoppen met bombarderen wat mij betreft.
Ja want voor jou wegen de gijzelaars zwaarder omdat ze Israëlisch zijn. En de slachtoffers minder zwaar omdat het Palestijnen zijn. Voor jou is een Palestijn al lang geen mens meer afgaande op je eerdere berichten.
Zilver_gray
14-11-2023 om 18:10
absor schreef op 14-11-2023 om 18:00:
en weet je waar helemaal mijn maag van omdraait; de vrouwen en meisjes die in alle sharia landen in de steek worden gelaten!!
Vrouwen en kinderen zijn het meest kwetsbaar. Afschuwelijk wat daarmee gebeurt. 😞
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.