Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Muurbloem1985 schreef op 09-11-2023 om 16:58:

Een klein beetje humor:

Israeli Media MOCKS Woke Liberals Supporting Hamas 😂 - YouTube

Ik had hem gezien en het is behoorlijk treffend he?

Sowieso snap ik het hele Queer for Palestine niet. Het is zo onlogisch, irrationeel of gewoon dom. Palestijnen staan er niet bepaald om bekend een voorstander van homorechten te zijn. Ik heb me al diverse keren afgevraagd of die Queers for Palestine tijdens zo'n anti Israël demonstratie weleens aan een Hamas supporter hebben gevraagd wat die nu eigenlijk van het hele LGBTQ gebeuren vindt. 

Er wordt weleens gezegd: de vijand van mijn vijand is mijn vriend. Maar ik zie daadwerkelijk niet in waarom Israël een vijand van de LGBTQ zou zijn. De Joods-Orthodoxen staan er wellicht afwijzend tegenover, maar Tel Aviv staat bekend als de gay-capital van het Midden-Oosten. 

omdat je gewoon empathie kan hebben met andere groepen die onrecht ervaren. Naastenliefde, noemen ze dat in de bijbel. 
Dat hele “jij doet stom tegen mij, dus ik doe stom tegen jou” is ook niet echt de weg naar vreedzaam samenleven, zo blijkt. 

Er zijn ook genoeg mensen die dat adresseren. op hun eigen manier. Kijk bijvoorbeeld hier: https://x.com/overlistener/status/1717444491097886816?s=46

en ik moet eerlijk zeggen, dit geldt waarschijnlijk niet voor jou, maar mensen die ik dit punt op zie werpen, zijn meestal zelf niet bijzonder begaan met de rechten van LHBTi+ of de discriminatie die LHBTi nog steeds ook in Nederland, ook door witte Nederlanders, meemaken. En dan druk ik me voorzichtig uit. 

Doemijdieglazenbol schreef op 09-11-2023 om 17:31:

omdat je gewoon empathie kan hebben met andere groepen die onrecht ervaren. Naastenliefde, noemen ze dat in de bijbel.
Dat hele “jij doet stom tegen mij, dus ik doe stom tegen jou” is ook niet echt de weg naar vreedzaam samenleven, zo blijkt.

Dan had ik ook massale protesten vanuit de LGBTQ groep verwacht voor de slachtoffers in Jemen, Syrië of nu de Afghanen die Pakistan uitgezet worden. Ik heb dat niet gezien, jij wel?

De LGBTQ groep leeft een stuk veiliger in Israël dan in de Palestijnse gebieden. Als de pro Hamas demonstranten hun zin krijgen, bestaat er straks geen Israël meer, waardoor ook die veilige haven voor de LGBTQ komt te vervallen.

Malibu2 schreef op 09-11-2023 om 17:42:

[..]

Dan had ik ook massale protesten vanuit de LGBTQ groep verwacht voor de slachtoffers in Jemen, Syrië of nu de Afghanen die Pakistan uitgezet worden. Ik heb dat niet gezien, jij wel?

De LGBTQ groep leeft een stuk veiliger in Israël dan in de Palestijnse gebieden. Als de pro Hamas demonstranten hun zin krijgen, bestaat er straks geen Israël meer, waardoor ook die veilige haven voor de LGBTQ komt te vervallen.

Ik geloof dat mijn punt  aan je voorbij gaat en de whatabout al die andere conflicten is net een paar pagina’s geleden ook al aan bod geweest. Ik ga dat niet overdoen. Ik heb antwoord gegeven op je vraag. 

Jamaarnee schreef op 09-11-2023 om 16:41:

[..]

Je moet ook niet op gevoel afgaan maar eens een geschiedenisboek lezen.

Dit monster bestond in feite de eerste dag van de staat Israel al. Daar was zelfs geen foute kolonist voor nodig.

Laten we vooral geen gevoel hebben voor de duizenden die daar sterven. 

En jij weet niets van mij en wat ik wel of niet gelezen heb. Ik heb een heel andere mening.

En ja, de bevolking die al daar woonde was in 1948 uiteraard al niet blij met de komst van deze groep. Wat ik zeer goed begrijp! 

Snoeske schreef op 09-11-2023 om 18:02:

[..]

Laten we vooral geen gevoel hebben voor de duizenden die daar sterven.

En jij weet niets van mij en wat ik wel of niet gelezen heb. Ik heb een heel andere mening.

En ja, de bevolking die al daar woonde was in 1948 uiteraard al niet blij met de komst van deze groep. Wat ik zeer goed begrijp!

Die doelpalen stonden daar prima hoor. Waarom begrijp jij dat zo goed?

Ondertussen is Rutte druk bezig om zich in de kijker te spelen voor zijn volgende baan.
Premier Mark Rutte wil snel opnieuw overleggen met de Palestijnse president Mahmoud Abbas over een humanitaire oplossing in Israël en de Palestijnse Gebieden. Hij heeft Abbas daarom uitgenodigd om naar Den Haag te komen. Dat meldt de minister-president vandaag op X.
Hopelijk levert het ook daadwerkelijk iets op voor de Palestijnen en  de Israëliërs.

Jamaarnee schreef op 09-11-2023 om 18:06:

[..]

Die doelpalen stonden daar prima hoor. Waarom begrijp jij dat zo goed?

Ik zou ook niet blij als er plotseling een hele groep mensen zou opduiken die zouden vinden dat dit hun land was. Ik vind het vreemder om dat niet te begrijpen. 

RaggedGull77

RaggedGull77

09-11-2023 om 18:59

Malibu2 schreef op 09-11-2023 om 17:27:
Sowieso snap ik het hele Queer for Palestine niet. Het is zo onlogisch, irrationeel of gewoon dom. Palestijnen staan er niet bepaald om bekend een voorstander van homorechten te zijn. Ik heb me al diverse keren afgevraagd of die Queers for Palestine tijdens zo'n anti Israël demonstratie weleens aan een Hamas supporter hebben gevraagd wat die nu eigenlijk van het hele LGBTQ gebeuren vindt.

Op zich heb je hier wel een punt. Maar op dezelfde manier begrijp ik clubs als Christenen voor Israel dus ook niet. Joden staan er nou niet om bekend dat ze een welwillende houding hebben tegenover christenen en het christelijk geloof.

Snoeske schreef op 09-11-2023 om 18:43:

[..]

Ik zou ook niet blij als er plotseling een hele groep mensen zou opduiken die zouden vinden dat dit hun land was. Ik vind het vreemder om dat niet te begrijpen.

Vat ik je standpunt zo goed samen: het land was oorspronkelijk van de Palestijnen, en er kwamen veel Joden aan vanuit andere landen. Maar omdat het land van de oorspronkelijke bewoners (Palestijnen) was, hebben de Joden er eigenlijk geen recht op om daar te wonen? 

Malibu2 schreef op 09-11-2023 om 19:01:

[..]

Vat ik je standpunt zo goed samen: het land was oorspronkelijk van de Palestijnen, en er kwamen veel Joden aan vanuit andere landen. Maar omdat het land van de oorspronkelijke bewoners (Palestijnen) was, hebben de Joden er eigenlijk geen recht op om daar te wonen?

Zo lees ik  de post van Snoeske helemaal niet.

Ik denk dat ze bedoelt dat de Palestijnen daar eerder waren, en er een stel joden daar de toko kwamen opeisen, en ze dus begrip heeft dat de Palestijnen daar niet blij mee waren. 

Ze zegt nergens dat de Joden geen recht hebben om daar te wonen.

Waarom is alles volgens sommigen zo zwart wit....

Interessante opiniepeiling van Arab monitor, onder meer gelieerd aan Princeton, over de steun voor Hamas in Gaza, vlak voor de aanval van 7 oktober:

“The findings, published here for the first time, reveal that rather than supporting Hamas, the vast majority of Gazans have been frustrated with the armed group’s ineffective governance as they endure extreme economic hardship. Most Gazans do not align themselves with Hamas’s ideology, either. Unlike Hamas, whose goal is to destroy the Israeli state, the majority of survey respondents favored a two-state solution with an independent Palestine and Israel existing side by side.”

https://www.arabbarometer.org/media-news/what-palestinians-really-think-of-hamas/

Mija schreef op 09-11-2023 om 19:17:

Interessante opiniepeiling van Arab monitor, onder meer gelieerd aan Princeton, over de steun voor Hamas in Gaza, vlak voor de aanval van 7 oktober:

“The findings, published here for the first time, reveal that rather than supporting Hamas, the vast majority of Gazans have been frustrated with the armed group’s ineffective governance as they endure extreme economic hardship. Most Gazans do not align themselves with Hamas’s ideology, either. Unlike Hamas, whose goal is to destroy the Israeli state, the majority of survey respondents favored a two-state solution with an independent Palestine and Israel existing side by side.”

https://www.arabbarometer.org/media-news/what-palestinians-really-think-of-hamas/

Dit kan niet waar zijn! Vast geen betrouwbare site 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.