Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Zilver_gray
07-11-2023 om 13:51
Miraval schreef op 07-11-2023 om 13:42:
[..]
Dan is een 2 statenoplossing de beste. Beide landen internationaal erkend en een eigen democratie en grenzen die opnieuw bepaalt moeten worden.
Hoe dan ook moet er een oplossing komen voor beide partijen. Het is onmogelijk om van 1 volk te verwachten dat ze "vertrekken" van hun land.
Ik denk dat daar echt bemiddelaars moeten komen vanuit de VN ofzo? Maar ook dat Hamas leiders berecht moeten worden en de Joodse kolonisten die Palestijnen hebben aangevallen en vermoord.
Eens!
Hier zou ik zelf ook voor willen pleiten.
Niemand hoeft er weg, ze zullen het "samen" moeten doen.
rionyriony
07-11-2023 om 14:15
Zilver_gray schreef op 07-11-2023 om 13:17:
[..]
Ik vind een land "achterlijk" noemen behoorlijk respectloos en getuigen van een misplaatst superioriteits gevoel.
Is het dan geoorloofd dat Israël daar heer en meester mag zijn, Palestijnen zijn minder waard en mogen daarom zo behandeld worden?
Dat laatste is een onzin-opmerking. Ik heb kind noch kraai dus geen enkel belang daar en ik kan niet veel anders doen dan wachten tot de stofwolken zijn opgetrokken en iemand zich winnaar uitroept want een overeenkomst zit er niet in.
Dat superieure van democratische systemen sta ik inderdaad achter. Ze zijn meestal in staat om meer welvaart te genereren. Mensen voelen zich daarin veilig en kunnen zich daardoor ontplooien dus dat vind ik inderdaad beter dan autocratische systemen van clans, landheren e.d.
rionyriony
07-11-2023 om 14:20
VN is hartstikke dood. Het werkt voor geen meter. Misschien komt er ooit iets wat wel werkt.
rionyriony
07-11-2023 om 14:21
Zilver_gray schreef op 07-11-2023 om 13:51:
[..]
Eens!
Hier zou ik zelf ook voor willen pleiten.
Niemand hoeft er weg, ze zullen het "samen" moeten doen.
Ja, wie wil dan nou niet. Maar hoe realistisch is dat?
Jamaarnee
07-11-2023 om 14:24
Miraval schreef op 07-11-2023 om 13:42:
[..]
Dan is een 2 statenoplossing de beste. Beide landen internationaal erkend en een eigen democratie en grenzen die opnieuw bepaalt moeten worden.
Hoe dan ook moet er een oplossing komen voor beide partijen. Het is onmogelijk om van 1 volk te verwachten dat ze "vertrekken" van hun land.
Ik denk dat daar echt bemiddelaars moeten komen vanuit de VN ofzo? Maar ook dat Hamas leiders berecht moeten worden en de Joodse kolonisten die Palestijnen hebben aangevallen en vermoord.
Het bestaan van Hamas maakt een twee-staten oplossing onmogelijk.
Ik denk inmiddels dat een twee staten oplossing al geen haalbare optie meer is. Een drie-staten oplossing waarbij de westbank naar Jordanië gaat en Gaza naar Egypte vind ik steeds plausibeler worden.
Ik denk dat een volledig rechtvaardige oplossing voor alle groepen niet bestaat, men moet naar een praktische oplossing.
Zilver_gray
07-11-2023 om 14:33
rionyriony schreef op 07-11-2023 om 14:21:
[..]
Ja, wie wil dan nou niet. Maar hoe realistisch is dat?
Wat zou jij voorstellen?
Wij kunnen natuurlijk van alles moois wensen, ik zie voorlopige geen oplossing in zicht, teveel kapot gemaakt, en vertrouwen beschadigd. Maar ooit zal er toch iets moeten gebeuren.
absor
07-11-2023 om 14:49
Jamaarnee schreef op 07-11-2023 om 14:24:
[..]
Het bestaan van Hamas maakt een twee-staten oplossing onmogelijk.
Ik denk inmiddels dat een twee staten oplossing al geen haalbare optie meer is. Een drie-staten oplossing waarbij de westbank naar Jordanië gaat en Gaza naar Egypte vind ik steeds plausibeler worden.
Ik denk dat een volledig rechtvaardige oplossing voor alle groepen niet bestaat, men moet naar een praktische oplossing.
Gaza naar Egypte? Dat is ook geen best vooruitzicht voor de gazanen
LMEK
07-11-2023 om 15:32
Impliceren dat er misschien wel een positief randje zit aan de uitroeing van het Palestijnse volk door de Joden is wel een interessante insteek. Ze maken plaats voor mensen die niet tot een achterlijke cultuur behoren en technologisch gezien een grote voorsprong hebben. Is ook niet zo racistisch als je het verpakt dat het een hoger doel heeft en dat is weer lekker praktisch.
Moirmel
07-11-2023 om 16:22
LMEK schreef op 07-11-2023 om 15:32:
Impliceren dat er misschien wel een positief randje zit aan de uitroeing van het Palestijnse volk door de Joden is wel een interessante insteek. Ze maken plaats voor mensen die niet tot een achterlijke cultuur behoren en technologisch gezien een grote voorsprong hebben. Is ook niet zo racistisch als je het verpakt dat het een hoger doel heeft en dat is weer lekker praktisch.
Was net tot bijgelezen en vroeg me af of niemand erop ging reageren.
Laten we vooral doen alsof er geen sprake is van westers geld in Israël en dat ze het allemaal uit het niets hebben opgebouwd ginds.
Doemijdieglazenbol
07-11-2023 om 16:33
Moirmel schreef op 07-11-2023 om 16:22:
[..]
Was net tot bijgelezen en vroeg me af of niemand erop ging reageren.
Ik heb er gewoon geen woorden voor en weet niet waar te beginnen.
Zilver_gray
07-11-2023 om 16:45
Doemijdieglazenbol schreef op 07-11-2023 om 16:33:
[..]
Snap je!
Zilver_gray
07-11-2023 om 16:49
https://nos.nl/collectie/13959/liveblog/2496936-rutte-morgen-naar-qatar-voor-overleg-alle-bakkerijen-noord-gaza-buiten-gebruik
Wat gaat dat nou helpen? Alsof Netanyahu zich überhaupt iets aantrekt van wat de rest van de wereld vind.
felija
07-11-2023 om 16:49
Zilver_gray schreef op 07-11-2023 om 13:17:
[..]
Ik vind een land "achterlijk" noemen behoorlijk respectloos en getuigen van een misplaatst superioriteits gevoel.
Is het dan geoorloofd dat Israël daar heer en meester mag zijn, Palestijnen zijn minder waard en mogen daarom zo behandeld worden?
Echt hè? Ik was gewoon flabbergasted toen ik het las, gelukkig is het weggehaald.
Zilver_gray
07-11-2023 om 16:53
felija schreef op 07-11-2023 om 16:49:
[..]
Echt hè? Ik was gewoon flabbergasted toen ik het las, gelukkig is het weggehaald.
Totaal ongepast en onnodig kwetsend.
Miraval
07-11-2023 om 17:17
Doemijdieglazenbol schreef op 07-11-2023 om 16:33:
[..]
Negeren is het beste.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.