Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Ik vind het eigenlijk nog meer zeggen dat dit topic verzand is geraakt van in een wat gebeurt er allemaal in Gaza naar de moslim in Europa en zijn gedachtengoed. Wat doet het ertoe wie wat denkt als je ziet wat een mensenleed zich voor onze ogen afspeelt en niemand die dit kan stoppen. Alles lijkt gerechtvaardigd onder het mom van 'hamasstrijders bevinden zich overal dus bombarderen we alles en iedereen plat'. De hele wereld kijkt toe maar dan zijn er nog mensen die zich druk maken over -hoe er over Israeliers - die toch echt absoluut niet hetzelfde lot ondergaan als de Palestijnen - wordt gedacht. Prioriteit nummer 1 zou het stoppen van het bloedvergieten moeten zijn. En iedereen zou veeel verder terug moeten kijken dan 7 oktober. Daar is dit namelijk niet begonnen. Er is heel wat aan voorafgegaan. 

Butterflywhy schreef op 06-11-2023 om 23:24:

Ik vind het eigenlijk nog meer zeggen dat dit topic verzand is geraakt van in een wat gebeurt er allemaal in Gaza naar de moslim in Europa en zijn gedachtengoed. Wat doet het ertoe wie wat denkt als je ziet wat een mensenleed zich voor onze ogen afspeelt en niemand die dit kan stoppen. Alles lijkt gerechtvaardigd onder het mom van 'hamasstrijders bevinden zich overal dus bombarderen we alles en iedereen plat'. De hele wereld kijkt toe maar dan zijn er nog mensen die zich druk maken over -hoe er over Israeliers - die toch echt absoluut niet hetzelfde lot ondergaan als de Palestijnen - wordt gedacht. Prioriteit nummer 1 zou het stoppen van het bloedvergieten moeten zijn. En iedereen zou veeel verder terug moeten kijken dan 7 oktober. Daar is dit namelijk niet begonnen. Er is heel wat aan voorafgegaan.

Ja, de prioriteit ligt bij het stoppen van onnodig bloedvergieten. Daar hebben wij hier echter vrij weinig invloed op. Waar we wel invloed op hebben is hoe er in Nederland en Europa mee omgegaan wordt en hoe we kunnen proberen te voorkomen dat het fanatisme in het MO niet naar hier gehaald wordt. Daar worden we hier geen snars beter van.

Deze oorlog heeft verstrekkende gevolgen over de hele wereld. Dat jij dat niet wilt inzien of vindt dat het vrijwel alleen maar mag gaan over Gaza is allemaal prima maar zo werkt het in discussies nu eenmaal niet.

LieverDanJeDenktx schreef op 06-11-2023 om 22:56:

[..]

Wat een overtuiging hier, zegt genoeg.

Jouw overtuiging zegt genoeg over hoe jij denkt dat alle mensen zijn. Je scheert ze gewoon allemaal over dezelfde kam.

Jamaarnee schreef op 06-11-2023 om 22:40:

[..]

De stemming komt er wel in als Arabische leiders zoals Saddam Hussein en clubs zoals Islamitische Jihad leentjebuur doen.

De slogan werd populair gemaakt door de PLO. Na de eerste intifada in 1987 werd Hamas opgericht en werd de slogan door hun omarmd. Dat, samen met de overtuiging dat de staat Israël vernietigd moest worden, inclusief de moord op al haar Joodse burgers.

Overigens is de slogan ook gebruikt door een paar extremistische zionisten, maar goed: stemmingmakerij en onzin mensen. Nothing to see here.

Er is een rechter die hier over geoordeeld heeft en de leus is niet antisemitisch. De leus is dus niet strafbaar en mag vrij gebruikt worden. Wat mensen zoals jij nu vooral doen is anderen beschuldigen van antisemitisme. Op die manier probeer je de opinie te beïnvloeden door je in een slachtofferrol te drukken. En juist omdat die leus zo veel gebruikt wordt is het ook een ideale kans om aan te tonen dat de hele wereld antisemitisch is. Dat antisemitisme bestaat is overduidelijk. Dat moslimhaat bestaat ook. Dat racisme bestaat ook. Jouw rol in dit topic is uiterst dubieus, 90% van je reacties zijn oneliners of berichten van 2-3 zinnetjes waarbij framing het doel is. Je loopt gewoon een beetje te klieren. 

Dat zie je ook met deze leus, je probeert mensen te laten kiezen tussen jouw visie en een uitspraak van een rechter. Zo zou dat in een democratie niet mogen werken. 

Butterflywhy schreef op 06-11-2023 om 23:24:

Prioriteit nummer 1 zou het stoppen van het bloedvergieten moeten zijn. 

Ik zou van harte willen dat we dat konden door hier ‘de juiste discussie’ te voeren. 🥲

Mija schreef op 07-11-2023 om 11:57:

[..]

Ik zou van harte willen dat we dat konden door hier ‘de juiste discussie’ te voeren. 🥲

En wat is volgens jou "de juiste discussie"? 
Gaat het dan over de aanval op 7 oktober, over de reactie van Israël, over de decennia lange onderdrukking van Palestijnen, de oplaaiende Jodenhaat, de geschiedenis van het conflict; wat is de juiste discussie? 
Op dit moment zie ik Europa als de grote lafaard in de hoek. Israël heeft al lang haar wraak gekregen, het is tijd dat ze stoppen met burgers te doden en daar mogen gerust wat sancties tegenover staan. 

Moirmel schreef op 07-11-2023 om 12:24:

[..]

En wat is volgens jou "de juiste discussie"?
Gaat het dan over de aanval op 7 oktober, over de reactie van Israël, over de decennia lange onderdrukking van Palestijnen, de oplaaiende Jodenhaat, de geschiedenis van het conflict; wat is de juiste discussie?
Op dit moment zie ik Europa als de grote lafaard in de hoek. Israël heeft al lang haar wraak gekregen, het is tijd dat ze stoppen met burgers te doden en daar mogen gerust wat sancties tegenover staan.

Dat is de vraag hè. Ik denk dat die niet bestaat. 

Ik had de rest van het bericht van Butterflywhy waarop ik reageerde ook moeten laten staan. Dan was het waarschijnlijk duidelijker geweest wat ik bedoel, namelijk dat wij het bloedvergieten niet kunnen stoppen, met welke discussie dan ook, hoe graag we dat ook zouden willen.

De ergste vijand van de Moslim is de Moslim denk ik. Zouden er geen democratische staten bestaan, dan zouden ze elkaar nog steeds op grote schaal koeionneren en doden.

Ik kan van iedere betrokkene hun standpunt begrijpen (op zich). Ieder volk heeft weleens een ander volk aangevallen en de winnaar schrijft verder de geschiedenis. Wat als de Indianen niet verloren maar gewonnen hadden toen Westerse immigranten Amerika overspoelden en opeisten? Dan was de historie van Amerika heel anders gelopen.

Knip- ongepast

Je weet het niet.

rionyriony schreef op 07-11-2023 om 13:00:

De ergste vijand van de Moslim is de Moslim denk ik. Zouden er geen democratische staten bestaan, dan zouden ze elkaar nog steeds op grote schaal koeionneren en doden.

Ik kan van iedere betrokkene hun standpunt begrijpen (op zich). Ieder volk heeft weleens een ander volk aangevallen en de winnaar schrijft verder de geschiedenis. Wat als de Indianen niet verloren maar gewonnen hadden toen Westerse immigranten Amerika overspoelden en opeisten? Dan was de historie van Amerika heel anders gelopen.

[Quote aangepast]  Je weet het niet.

Armoedig en achterlijk land?  

Zilver_gray schreef op 07-11-2023 om 13:04:

[..]

Armoedig en achterlijk land?

Knip-ongepast

Grote kans dat het terrein anders een zandbak was geweest met hier en daar wat sinaasappelbomen.

rionyriony schreef op 07-11-2023 om 13:11:

[..]

[Quote aangepast]

Grote kans dat het terrein anders een zandbak was geweest met hier en daar wat sinaasappelbomen.

Ik vind een land "achterlijk" noemen behoorlijk respectloos en getuigen van een misplaatst superioriteits gevoel.

Is het dan geoorloofd dat Israël daar heer en meester mag zijn, Palestijnen zijn minder waard en mogen daarom zo behandeld worden?

hoe dan ook moet Hamas gestopt worden. En ik heb niet het idee dat ze bereid zijn om de tafel te gaan zitten voor vredesonderhandelingen samen met Israël zodat Palestijnen en Israëliërs samen in vrede kunnen leven.

Hoe je dat voor elkaar moet krijgen? Geen idee. Maar Hamas als terreurorganisatie laten voortbestaan is gewoonweg geen optie.

Miraval schreef op 07-11-2023 om 13:26:

hoe dan ook moet Hamas gestopt worden. En ik heb niet het idee dat ze bereid zijn om de tafel te gaan zitten voor vredesonderhandelingen samen met Israël zodat Palestijnen en Israëliërs samen in vrede kunnen leven.

Hoe je dat voor elkaar moet krijgen? Geen idee. Maar Hamas als terreurorganisatie laten voortbestaan is gewoonweg geen optie.

Ik vraag me zelfs af of de Palestijnen nog behoefte hebben om om de tafel te gaan met Israël. Ze hebben alles daar kapot geschoten, hele gezinnen uitgemoord, mensen hebben geen geliefden en geen veilig thuis meer. Wat valt er nu nog te bespreken?

Ik ben bang dat dit niet meer goed gaat komen. Het verdriet en daarmee de haat zit te diep.

Zilver_gray schreef op 07-11-2023 om 13:39:

[..]

Ik vraag me zelfs af of de Palestijnen nog behoefte hebben om om de tafel te gaan met Israël. Ze hebben alles daar kapot geschoten, hele gezinnen uitgemoord, mensen hebben geen geliefden en geen veilig thuis meer. Wat valt er nu nog te bespreken?

Ik ben bang dat dit niet meer goed gaat komen. Het verdriet en daarmee de haat zit te diep.

Dan is een 2 statenoplossing de beste. Beide landen internationaal erkend en een eigen democratie en grenzen die opnieuw bepaalt moeten worden.

Hoe dan ook moet er een oplossing komen voor beide partijen. Het is onmogelijk om van 1 volk te verwachten dat ze "vertrekken" van hun land.

Ik denk dat daar echt bemiddelaars moeten komen vanuit de VN ofzo? Maar ook dat Hamas leiders berecht moeten worden en de Joodse kolonisten die Palestijnen hebben aangevallen en vermoord. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.