Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Miraval
06-11-2023 om 13:40
LieverDanJeDenktx schreef op 06-11-2023 om 13:30:
[..]
Alle moslims zien in dat het geweld qat van hamas komt totaal niet volgens islamitische richtlijnen verloopt. Merendeels denkt dat hamas zelfs is opgezet om te kunnen aanvallen en de overige ziet het als zelfverdediging van zijn staat zoals Oekraïne dat doet met Rusland.
Ik ga nergens afstand van nemen, waarom zie ik Nederlanders niet elke dag naar mij toe komen om zich te verdedigen tegen wilders en alle andere racistische uitlatingen? Waarom zou de andere groep dat dan wel moeten doen?
Waar heb je het over met radicale islam en sharia, welke supporters? Weet jij überhaupt iets over de islam?
Geen enkele moslim is bezig met sharia invoeren, mensen willen rustig in vrede leven en respecteren de wetten van de democratische staat in het westen.
Isreal daarentegen pikt een land in dat Arabieren vervolgens discrimineert, uitsluit, vernederd, alles afneemt en het leven onmogelijk maakt.
President isreal zegt nog duidelijk zelf dat hij de Palestijnen wil verwoesten en niet bang is voor veroordelingen doordat amerika toch altijd achter hem zal blijven staan. Blijkbaar zijn veel mensen gehersenspoeld.
Ik zou zeggen kijk eens wat Tiktok filmpjes of lees eens wat commentaren op nieuwsberichten van radicale moslims. Ze bestaan helaas, die radicale moslims die de Sharia nastreven. Dat ontkennen is naïef.
En wat doet Hamas anders dan de president van Israël? Die zijn alleen tevreden wanneer alle Joden weg zijn uit Israël, voor minder wstaan ze niet open. Vredesonderhandelingen met Hamas zijn onmogelijk. Ik vind wel dat de dagen van Netanyahu geteld zijn. Die regering heeft afgedaan. Er moet geozhxt worden naar een oplossing waar de Palestijnen en Israëliërs samen in vrede kunnen leven. En dat kan niet zolang Hamas er nog is.
Muurbloem1985
06-11-2023 om 13:42
Zilver_gray schreef op 06-11-2023 om 13:10:
[..]
Wat is er met dit filmpje Muurbloem, vind jij er iets van of moeten anderen er wat van vinden? Licht eens toe?
Ik tegenstelling van de haat die mensen hebben op joden en Israël spreekt zij in ieder geval de waarheid.
Malibu2
06-11-2023 om 13:49
Zilver_gray schreef op 06-11-2023 om 12:39:
[..]
Lief dat je het vraagt. Jawel hoor.
Ik zou ook mijn telefoon wat vaker moeten weg leggen. En voor het slapen gaan sowieso.
Fijn om te lezen. Ik moet dat ook heel bewust doen, die telefoon 's avonds voor het slapen gaan wegleggen. Anders pak ik hem er toch onbewust zo weer bij.
Mija
06-11-2023 om 17:08
LieverDanJeDenktx schreef op 06-11-2023 om 13:30:
[..]
Ik ga nergens afstand van nemen, waarom zie ik Nederlanders niet elke dag naar mij toe komen om zich te verdedigen tegen wilders en alle andere racistische uitlatingen? Waarom zou de andere groep dat dan wel moeten doen?
Waar heb je het over met radicale islam en sharia, welke supporters? Weet jij überhaupt iets over de islam?
Geen enkele moslim is bezig met sharia invoeren, mensen willen rustig in vrede leven en respecteren de wetten van de democratische staat in het westen.
Ik bedoel inderdaad niet dat jij naar mij moet toekomen om afstand te nemen of je te verantwoorden. Dat is helemaal niet nodig.
Ik reageerde op een bericht van absor die verwees naar twitterberichten van onder meer een extremist die de Sharia in Duitsland wilde invoeren. Ze bestaan dus, al kom ik ze gelukkig ook niet tegen. Jij gelukkig ook niet!
Waar het me om gaat is dat ik de indruk heb dat moslims heel terughoudend zijn om zich in het publieke debat kritisch uit te laten over de islam of tegen dit soort extreme figuren in te gaan. Misschien zie jij dat anders? Dat kan natuurlijk! Dat zou zelfs fijn zijn. Mijn beeld wordt gevormd door wat bijvoorbeeld Lale Gül overkwam, dat ze beveiligd moest worden toen ze zich op een weinig diplomatieke manier tegen de islam afzette. Ook verhalen over afvalligen of homoseksuelen die soms bedreigd worden en heel erg moeten opletten met wat ze zeggen of schrijven op het internet, dat vind ik erg. Daarmee beweer ik zeker niet dat álle moslims gekkies zijn die mensen bedreigen. Dat weet ik heel goed, dat het grote uitzonderingen zijn. Maar ik zou me kunnen voorstellen dat je het als grote groep vredelievende moslims het eens een keer spuugzat wordt dat er steeds figuren met hun snufferd voorop staan die uit naam van jouw dierbare religie mensen zwart maken en bedreigen. Ik ben in ieder geval wel degelijk boos op Wilders en Baudet om hun afschuwelijke opvattingen en ik laat graag horen dat ze niet namens mij praten, bijvoorbeeld in een discussie hier.
LieverDanJeDenktx
06-11-2023 om 17:20
Mija schreef op 06-11-2023 om 17:08:
[..]
Ik bedoel inderdaad niet dat jij naar mij moet toekomen om afstand te nemen of je te verantwoorden. Dat is helemaal niet nodig.
Ik reageerde op een bericht van absor die verwees naar twitterberichten van onder meer een extremist die de Sharia in Duitsland wilde invoeren. Ze bestaan dus, al kom ik ze gelukkig ook niet tegen. Jij gelukkig ook niet!
Waar het me om gaat is dat ik de indruk heb dat moslims heel terughoudend zijn om zich in het publieke debat kritisch uit te laten over de islam of tegen dit soort extreme figuren in te gaan. Misschien zie jij dat anders? Dat kan natuurlijk! Dat zou zelfs fijn zijn. Mijn beeld wordt gevormd door wat bijvoorbeeld Lale Gül overkwam, dat ze beveiligd moest worden toen ze zich op een weinig diplomatieke manier tegen de islam afzette. Ook verhalen over afvalligen of homoseksuelen die soms bedreigd worden en heel erg moeten opletten met wat ze zeggen of schrijven op het internet, dat vind ik erg. Daarmee beweer ik zeker niet dat álle moslims gekkies zijn die mensen bedreigen. Dat weet ik heel goed, dat het grote uitzonderingen zijn. Maar ik zou me kunnen voorstellen dat je het als grote groep vredelievende moslims het eens een keer spuugzat wordt dat er steeds figuren met hun snufferd voorop staan die uit naam van jouw dierbare religie mensen zwart maken en bedreigen. Ik ben in ieder geval wel degelijk boos op Wilders en Baudet om hun afschuwelijke opvattingen en ik laat graag horen dat ze niet namens mij praten, bijvoorbeeld in een discussie hier.
En daar ben jij bang voor? Want jij denkt dat ze de sharia kunnen invoeren in Duitsland?
Jij wil dus dat moslims massaal het nieuws of internet gebruiken om zich te distantiëren? Mensen hebben wel wat beters te doen en maken zich eerder druk om het leed van hen broeders en zusters dan social media opzoeken om zichzelf te bewijzen tegen westerlingen die altijd wel dit soort gedachtegoed blijven houden door de media. Het is een onbegonnen zaak en genoeg intellectuele sleutelfiguren die regelmatig deelnemen aan debatten of ervoor openstaan maar de media stuurt uiteindelijk aan.
Maar goed, ik heb nog nooit in mijn leven zowel op het forum nederlanders zichzelf zien verdedigen tegen racisme. Integendeel hoor ik vaak dat racisme niet bestaat en slachtofferschap is.
Misschien moet je eens zelf op onderzoek gaan in echte boeken dus geen internet en zelf met andere mensen eens praten zonder die enge energie van “bange” moslimhaat.
Mensen die pro isreal zijn onder t mom van schuldgevoel neem ik sws niet serieus. Je praat alles goed en heb geen zin in discussie voeren als mensen zo denken.
Mija
06-11-2023 om 17:22
LieverDanJeDenktx schreef op 06-11-2023 om 17:20:
[..]
En daar ben jij bang voor? Want jij denkt dat ze de sharia kunnen invoeren in Duitsland?
Jij wil dus dat moslims massaal het nieuws of internet gebruiken om zich te distantiëren? Mensen hebben wel wat beters te doen en maken zich eerder druk om het leed van hen broeders en zusters dan social media opzoeken om zichzelf te bewijzen tegen westerlingen die altijd wel dit soort gedachtegoed blijven houden door de media. Het is een onbegonnen zaak en genoeg intellectuele sleutelfiguren die regelmatig deelnemen aan debatten of ervoor openstaan maar de media stuurt uiteindelijk aan.
Maar goed, ik heb nog nooit in mijn leven zowel op het forum nederlanders zichzelf zien verdedigen tegen racisme. Integendeel hoor ik vaak dat racisme niet bestaat en slachtofferschap is.
Misschien moet je eens zelf op onderzoek gaan in echte boeken dus geen internet en zelf met andere mensen eens praten zonder die enge energie van “bange” moslimhaat.
Mensen die pro isreal zijn onder t mom van schuldgevoel neem ik sws niet serieus. Je praat alles goed en heb geen zin in discussie voeren als mensen zo denken.
Ik geloof dat we elkaar niet zo goed begrijpen. Ik herken mezelf niet in wat jij schrijft en ik begrijp jouw boosheid niet zo goed. Ik val je echt niet aan en ik ben me niet aan het verdedigen. Maar ik weet niet zo goed hoe ik het kan uitleggen.
Mija
06-11-2023 om 17:28
Moxxie schreef op 06-11-2023 om 12:23:
Ik weet uit mijn persoonlijke kring dat er moslims zijn in Nederland die al behoorlijk last hebben van die extremistische haatberichten van die andere (veel kleinere) groep moslims. Zij worden nu gevraagd wat ze er allemaal van vinden, en dan met name door de mensen die ook graag een discussie aangaan over halal eten, die de ramadan belachelijk vinden en die grinnikend vragen of ze nou echt denken dat er 69 bloedmooie maagden staan te wachten bij de hemelpoort.
Het is allemaal koren op de molen van Geert Wilders en zijn aanhang.
Maar zou je dan als moslim dan niet juist willen zeggen: "Ik heb er ook last van. We zitten in hetzelfde schuitje"?
Die mensen die op een 'lollige' manier willen afgeven op halal eten, de ramadan of de 69 bloedmooie maagden bij de hemelpoort, die hoeven ze van mij niet serieus te nemen. Dat zijn óók uitzonderingen en ik spreek me er graag over uit dat ik dat onbeschaafde, domme eikels vind en dat ze niet namens mij praten.
LieverDanJeDenktx
06-11-2023 om 17:40
Mija schreef op 06-11-2023 om 17:28:
[..]
Maar zou je dan als moslim dan niet juist willen zeggen: "Ik heb er ook last van. We zitten in hetzelfde schuitje"?
Die mensen die op een 'lollige' manier willen afgeven op halal eten, de ramadan of de 69 bloedmooie maagden bij de hemelpoort, die hoeven ze van mij niet serieus te nemen. Dat zijn óók uitzonderingen en ik spreek me er graag over uit dat ik dat onbeschaafde, domme eikels vind en dat ze niet namens mij praten.
Het zijn geen uitzonderingen, hoe kom je daarbij?
Zilver_gray
06-11-2023 om 17:45
LieverDanJeDenktx schreef op 06-11-2023 om 17:40:
[..]
Ik snap je frustratie, maar begrijp niet zo goed waarom je dat richt op Mija?
Daglichtlamp
06-11-2023 om 17:48
https://www.ad.nl/binnenland/nederlanders-verdeeld-in-mening-over-moslims~a870b8aa/
Een oud onderzoek (2014).
Van de ruim 1000 respondenten antwoordde vorig maand 39 procent '(zeer) negatief' te staan tegenover moslims in Nederland. Dat was in 2010 nog 31 procent. De groep die zei '(zeer) positief' te zijn, steeg ook, van 15 naar 22 procent. De toename van de twee uitgesproken meningen ging ten koste van de 'neutrale' groep, die slonk van 52 naar 37 procent.
Bijna helft negatief
De groep die negatief is over de islam, is wel gegroeid. 49 procent zegt nu (zeer) negatief te zijn, tegen 33 procent in 2010. De groep die zich positief uitspreekt is geslonken van 14 naar 11 procent, terwijl de neutrale groep ook is afgenomen van 51 naar 37 procent. Vier jaar geleden maakten respondenten nog nauwelijks onderscheid tussen 'moslims' en 'islam'.
Ik vrees dat het nu niet veel beter is.
Miraval
06-11-2023 om 17:49
Zilver_gray schreef op 06-11-2023 om 17:45:
[..]
Ik snap je frustratie, maar begrijp niet zo goed waarom je dat richt op Mija?
Ik ook niet eigenlijk?
Ik vind de posts behoorlijk aanvallend overkomen als ik eerlijk mag zijn.
Miraval
06-11-2023 om 17:55
Het kutte is gewoon dat Hamas helemaal geen staakt het vuren willen of in vrede samenleven met Israël. Hamas heeft aan alles en iedereen het schijt behalve aan Hamas leiders en hun kinderen zelf.
Ik vind het lastig, Israël kon ook niet niets doen na 7 oktober. Ik vraag me af er met Hamas om de tafel gezeten kan worden om tot oplossingen te komen die met name voor de Palestijnse bevolking goed uitpakken. Want dat zijn degenen die het meest te lijden hebben onder deze oorlog maar ook onder het regime van Hamas.
Mija
06-11-2023 om 18:57
LieverDanJeDenktx schreef op 06-11-2023 om 17:40:
[..]
Ik hoop toch dat verreweg de meeste mensen die jij tegenkomt zich fatsoenlijk weten te gedragen en er geen onbetamelijke vragen en verwijten uitkramen. Hoeveel mensen die je spreekt, uiten zich echt op zo’n schofterige manier als die Moxxie beschreef? Ik mag toch hopen dat dat niet de hele dag doorgaat! Dat je veel meer mensen spreekt die je beleefd en aardig te woord staan, of op zijn minst neutraal. Als dat niet zo is, vind ik dat heel erg.
absor
06-11-2023 om 19:07
Miraval schreef op 06-11-2023 om 17:55:
Het kutte is gewoon dat Hamas helemaal geen staakt het vuren willen of in vrede samenleven met Israël. Hamas heeft aan alles en iedereen het schijt behalve aan Hamas leiders en hun kinderen zelf.
Ik vind het lastig, Israël kon ook niet niets doen na 7 oktober. Ik vraag me af er met Hamas om de tafel gezeten kan worden om tot oplossingen te komen die met name voor de Palestijnse bevolking goed uitpakken. Want dat zijn degenen die het meest te lijden hebben onder deze oorlog maar ook onder het regime van Hamas.
Nou ik heb de beelden vermeden maar de verhalen gelezen over wat er is gebeurd 7 oktober (babies verkracht en in ovens gelegd en nog veel gruwelijkere zaken) en denk dat geen enkel land dan in staat is niets te doen. Vergelijk het met de twintowers, toen had de vs niets moeten doen natuurlijk want tegen wie moesten ze wat doen maar dat lukte op zo’n moment ook niet. Bevolking zou daarover ook in grote opstand komen als de regering had gezegd we doen niets, het was zo intens gruwelijk en groots.
Jamaarnee
06-11-2023 om 19:49
Ik had het in het weekend over de UvA, maar het blijkt inmiddels nog erger te zijn.
Opiniestuk in het Parool vandaag, voor iedereen te lezen:
https://archive.ph/N1gWE#selection-637.7-641.26
Als dit inmiddels in onze universiteiten is doorgedrongen tijdens notabene een diploma-uitreiking en de hoogleraren erbij staan er ernaar kijken maar niets doen dan gaan we hier donkere tijden tegemoet.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.