Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
LMEK
03-11-2023 om 20:00
absor schreef op 03-11-2023 om 19:27:
[..]
https://x.com/MarinaMedvin/status/1720450964010717191?s=20
Hamas tuig maakt het nog bonter.
Hamas is een terroristische organisatie. Het staat in hun functiebeschrijving om het bont te maken en je krijgt promotie als je het heel erg bont maakt. Aan de andere kant lijkt de Israëlische regering steeds meer op een terroristische organisatie. Misschien is je vergelijking wel gepast eigenlijk.
_Audrey
03-11-2023 om 20:02
absor schreef op 03-11-2023 om 19:44:
[..]
Nee hamas ook niet volgens mij Ze hebben namelijk direct belang bij slecht nieuws De vorige coupe die ze hadden (‘bom op ziekenhuis’) had direct politieke gevolgen wereldwijd ten gunste van hamas
is er momenteen nog een betrouwbare bron van informatie ergens?
Nee, Hamas ook zeker niet.
majorette2005
03-11-2023 om 20:19
LMEK schreef op 03-11-2023 om 18:03:
Het schijnt dat het Israëlische tuig weer een ziekenhuis te pakken heeft. Al Jazeera bericht er nu live van.
Weer?
Mija
03-11-2023 om 20:28
Daglichtlamp schreef op 03-11-2023 om 19:47:
https://www.trouw.nl/nieuws/israel-bevestigt-aanval-op-ambulances-in-gazastrook~bf727bda/
Israël bevestigt dat het Palestijnse ambulances in de Gazastrook onder vuur heeft genomen. Volgens de Israëlische krijgsmacht werden de ambulances door een eenheid van Hamas gebruikt. Door de aanval zou een aantal Hamasstrijders zijn gedood, stelt de krijgsmacht.
Eerder zeiden Palestijnse autoriteiten dat er veel doden zouden zijn gevallen door de aanval. De aanval zou hebben plaatsgevonden bij het Al Shifa ziekenhuis. Exacte aantallen worden nog niet genoemd, maar een verslaggever van het Franse persbureau AFP sprak van meerdere lichamen die bij een beschadigde ambulance lagen.
De ambulances werden volgens de autoriteiten gebruikt om zwaargewonde Palestijnen te vervoeren naar de grensovergang met Egypte bij Rafah. (ANP)
Nou weet je nog niet veel meer. Het zou wel slim zijn als Hamas heeft gelekt dat ze terroristen in ambulances stoppen en dan toch patiënten inladen. Dat is maximaal scoren in de propaganda-oorlog.
Zilver_gray
03-11-2023 om 20:51
Mija schreef op 03-11-2023 om 20:28:
[..]
Nou weet je nog niet veel meer. Het zou wel slim zijn als Hamas heeft gelekt dat ze terroristen in ambulances stoppen en dan toch patiënten inladen. Dat is maximaal scoren in de propaganda-oorlog.
Laat Israël maar bewijzen dat er Hamas leden vervoerd werden. Ik hoorde ook iets over het vervoer van wapens, dat zou toch niet moeilijk te bewijzen zijn? Het wemelt er van de pers, die kunnen dat dan toch ook beamen?
Daglichtlamp
03-11-2023 om 20:56
Zilver_gray schreef op 03-11-2023 om 20:51:
[..]
Laat Israël maar bewijzen dat er Hamas leden vervoerd werden. Ik hoorde ook iets over het vervoer van wapens, dat zou toch niet moeilijk te bewijzen zijn? Het wemelt er van de pers, die kunnen dat dan toch ook beamen?
In de Gazastrook zelf is er toch maar heel weinig pers?
Zilver_gray
03-11-2023 om 21:05
Daglichtlamp schreef op 03-11-2023 om 20:56:
[..]
In de Gazastrook zelf is er toch maar heel weinig pers?
Er wordt toch verslag gedaan?
absor
03-11-2023 om 21:22
[..]
Het is iig supermakkelijk om als hamas ambulances te confisqueren en daarmee rond te rijden. Als ze beschoten worden hoeven ze er alleen wat dode palestijnen in te leggen. Win win voor hun. Hamas heeft de ziekenhuizen de brandstof voor de ziekenhuizen ook allemaal gewoon geconfisqueerd voor bommen en raketten
Daglichtlamp
03-11-2023 om 21:40
Zilver_gray schreef op 03-11-2023 om 21:05:
[..]
Er wordt toch verslag gedaan?
Er is geen internationale pers in Gaza. https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4364669/hij-doet-verslag-tussen-de-explosies-maar-pepijn-is-zelden-bang
Wat wij horen komt van lokale verslaggevers. (of van Hamas of van Israël).
Daglichtlamp
03-11-2023 om 21:45
https://www.ad.nl/politiek/minister-bruins-slot-over-stemonthouding-bij-vn-resolutie-israel-gaza-gelijk-gezegd-ik-wil-geen-tegenstem~a67bb3c1/
Waarom heeft Nederland zich dan onthouden van stemming?
,,In de tekst stond niet duidelijk dat er een terroristische aanslag door Hamas heeft plaatsgevonden en dat Israël, in overeenstemming met internationaal humanitair recht, zichzelf mag verdedigen. En er stond ook niet in dat alle gijzelaars moeten worden vrijgelaten. Toen een Canadees voorstel om dat toe te voegen het niet haalde, werd dat door luid applaus van tegenstanders begroet. En toen vroeg ik me wel af, gaat dit nou om de inhoud of is dit politiek? Hierom heeft Nederland zich uiteindelijk onthouden van stemming, met een duidelijke stemverklaring.”
Met deze motivatie snap ik wel dat Nederland niet voor kon stemmen.
Mija
03-11-2023 om 21:59
[..]
Dat kunnen ze niet bewijzen. Er zijn geen onafhankelijke media in Gaza. En zelfs als de lokale journalisten onafhankelijk zouden willen berichten, dan kan dat niet.
Overigens: als Hamas informatie zou verspreiden die niet echt is en daarmee Israël misleidt, liggen er gewoon patiënten in.
Ik denk niet dat we hier te weten gaan komen wat er echt gebeurd is. Niet binnenkort in ieder geval.
Zilver_gray
03-11-2023 om 22:11
“Buitenlandse journalisten zijn er vrijwel niet in Gaza. De grenzen zitten dicht, niemand kan erin. Wel zijn er veel burgerjournalisten zoals Chalan. Grote internationale media als de BBC werken dan ook vaak met lokale journalisten die voor hen filmen”
Dit vond ik erover op RTL Nieuws.
Butterflywhy
04-11-2023 om 08:15
Werkelijk treurig om te lezen hoe hier maar van alles wordt bedacht om waar Israel mee bezig is goed te praten. Ongelofelijk. Tuurlijk zaten er hamasstrijders in die ambulances, ze zaten ook in de vluchtelingenkampen die zijn beschoten en als ik kijk naar de duizenden dode Palestijnse kinderen dan schat ik dat ze ook niet zo heel oud zijn en zich heel vaak onder de kinderen bevinden.
Malibu2
04-11-2023 om 09:03
Er wordt geroepen om een staakt-het-vuren. Er wás een staakt-het-vuren. Hamas heeft dat op 7 oktober verbroken met een gruwelijke aanval op Israël. En ik denk niet dat Israël bereid is om de oude situatie van vóór 7 oktober te herstellen zonder dat alle gijzelaars terug zijn.
Er sterven Palestijnse burgers. Maar vergeet niet: Hamas stak de grens over om onschuldige burgers te doden, Israël komt om terroristen te doden. Daarbij vallen er helaas onschuldige slachtoffers, maar daar is maar één schuldige voor aan te wijzen: Hamas.
Israël probeert zijn burgers te beschermen tegen terroristen van Hamas. De terroristen van Hamas gebruiken hun burgers om zichzelf te beschermen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.