Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Als het deze keer wel waar is 🫥
Ik durf niet meer gelijk te reageren op dat soort nieuws

_Audrey schreef op 03-11-2023 om 18:17:

Er is eerder vandaag ook al een konvooi van ambulances geraakt.

Zilver_gray schreef op 03-11-2023 om 18:19:

[..]

Er is eerder vandaag ook al een konvooi van ambulances geraakt.

Die las ik ook idd. En nu een ziekenhuis? 

_Audrey schreef op 03-11-2023 om 18:23:

[..]

Die las ik ook idd. En nu een ziekenhuis?

Ik zag inderdaad beelden van vlammen en ellende..

Zilver_gray schreef op 03-11-2023 om 18:24:

[..]

Ik zag inderdaad beelden van vlammen en ellende..

vreselijk 

_Audrey schreef op 03-11-2023 om 18:17:

Inderdaad, eerst maar eens geverifieerd zien te krijgen. Als ik lees “A statement by the Hamas-run government in Gaza said …” ben ik al afgehaakt. Eerst zien dan geloven. Ik zeg niet dat het niet door het Israëlische leger is gedaan, alleen dat het eerst nog maar moet blijken.

Mija schreef op 03-11-2023 om 18:39:

[..]

Inderdaad, eerst maar eens geverifieerd zien te krijgen. Als ik lees “A statement by the Hamas-run government in Gaza said …” ben ik al afgehaakt. Eerst zien dan geloven. Ik zeg niet dat het niet door het Israëlische leger is gedaan, alleen dat het eerst nog maar moet blijken.

En net als bij alles wat daar gebeurd zullen we geen bewijs krijgen van wat er gebeurd is. Is voor Hamas ook helemaal niet belangrijk.

Ook beelden gezien van Joden die door het IDF mishandeld werden. De orthodoxe Joden waren het slachtoffer. Verder zijn bijna alle werkvergunning ingetrokken van de Palestijnen die in Israel werkten. Die gaan vanuit de gevangenis direct terug naar onder andere Gaza. Om daar vervolgens gebombardeerd te worden door de mensen waarvoor ze hebben gewerkt. Onvoorstelbaar hoe er met die mensen wordt omgegaan. 

LMEK schreef op 03-11-2023 om 18:52:

Ook beelden gezien van Joden die door het IDF mishandeld werden. De orthodoxe Joden waren het slachtoffer. Verder zijn bijna alle werkvergunning ingetrokken van de Palestijnen die in Israel werkten. Die gaan vanuit de gevangenis direct terug naar onder andere Gaza. Om daar vervolgens gebombardeerd te worden door de mensen waarvoor ze hebben gewerkt. Onvoorstelbaar hoe er met die mensen wordt omgegaan.

Klopt ik zag ook hoe een orthodoxe jood hardhandig tegen de grond werd gewerkt, weet alleen niet precies wat de aanleiding was.

En de Palestijnen die terug naar Ghaza zijn gestuurd? Schandalig!

Voetballer El Ghazi ontslagen bij Mainz na pro-Palestijnse post

Het contract van Anwar El Ghazi bij FSV Mainz is met onmiddellijke ingang ontbonden. De oud-speler van Ajax en PSV raakte vorige week in opspraak nadat hij berichten op sociale media over de oorlog in Gaza had gezet.

De aanvaller was geschorst omdat hij op sociale media de zin "From the river to the sea, Palestine will be free" had geschreven. Dat is een leus die door sommigen als antisemitisch wordt opgevat.

De club noemde de berichten van El Ghazi "onacceptabel". Maandag kwam de Duitse club met een verklaring dat El Ghazi berouw had getoond en zich nadrukkelijk gedistantieerd had van terrorisme. Daardoor zou hij binnenkort terugkeren in de selectie.

Bron; NOS 

Het heeft m toch zijn baan gekost.

absor

absor

03-11-2023 om 19:24 Topicstarter

pakistan zet 1,7 miljoen!! Afghaanse vluchtelingen het land uit. Met bulldozers worden hun huizen met de grond gelijk gemaakt.    Gezellig hoor 

absor

absor

03-11-2023 om 19:27 Topicstarter

LMEK schreef op 03-11-2023 om 18:03:

Het schijnt dat het Israëlische tuig weer een ziekenhuis te pakken heeft. Al Jazeera bericht er nu live van.

https://x.com/MarinaMedvin/status/1720450964010717191?s=20

Hamas tuig maakt het nog bonter.  

absor schreef op 03-11-2023 om 19:27:

[..]

https://x.com/MarinaMedvin/status/1720450964010717191?s=20

Hamas tuig maakt het nog bonter.

Zij lijkt me ook niet echt een objectieve betrouwbare bron van informatie. 

absor

absor

03-11-2023 om 19:44 Topicstarter

_Audrey schreef op 03-11-2023 om 19:36:

[..]

Zij lijkt me ook niet echt een objectieve betrouwbare bron van informatie.

Nee hamas ook niet volgens mij   Ze hebben namelijk direct belang bij slecht nieuws   De vorige coupe die ze hadden (‘bom op ziekenhuis’) had direct politieke gevolgen wereldwijd ten gunste van hamas   

is er momenteen nog een betrouwbare bron van informatie ergens?  

https://www.trouw.nl/nieuws/israel-bevestigt-aanval-op-ambulances-in-gazastrook~bf727bda/
Israël bevestigt dat het Palestijnse ambulances in de Gazastrook onder vuur heeft genomen. Volgens de Israëlische krijgsmacht werden de ambulances door een eenheid van Hamas gebruikt. Door de aanval zou een aantal Hamasstrijders zijn gedood, stelt de krijgsmacht.

Eerder zeiden Palestijnse autoriteiten dat er veel doden zouden zijn gevallen door de aanval. De aanval zou hebben plaatsgevonden bij het Al Shifa ziekenhuis. Exacte aantallen worden nog niet genoemd, maar een verslaggever van het Franse persbureau AFP sprak van meerdere lichamen die bij een beschadigde ambulance lagen.

De ambulances werden volgens de autoriteiten gebruikt om zwaargewonde Palestijnen te vervoeren naar de grensovergang met Egypte bij Rafah. (ANP)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.