Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Zijzelf sprak niet over censuur, zo noem ik het. Ik heb er niet op doorgevraagd omdat ons gesprek daar niet over ging. Maar er was blijkbaar een duidelijk beleid over bepaalde termen met betrekking tot de gebeurtenissen in Palestina. 

Snoeske schreef op 31-10-2023 om 21:59:

Zijzelf sprak niet over censuur, zo noem ik het. Ik heb er niet op doorgevraagd omdat ons gesprek daar niet over ging. Maar er was blijkbaar een duidelijk beleid over bepaalde termen met betrekking tot de gebeurtenissen in Palestina.

Waarom noem je iets censuur als je niet weet over welke termen het precies gaat?

Jamaarnee schreef op 31-10-2023 om 21:28:

[..]

Jamaarnee schreef op 31-10-2023 om 21:28: [..]

Dit is zo ongeveer wat ik bedoel: eeuwenlang is het Joodse volk vervolgd en weggejaagd. Maar zodra je dat benoemd hebt, wordt er geïnsinueerd dat je burgerdoden onder Palestijnen wellicht tolerabel vindt.

Dit is een Israëlische vertegenwoordiger in de VN dus ja, die conclusie trek ik. Ze spreken immers in de VN als vertegenwoordigers van een land dat verstrekkende beslissingen neemt, mensen afsnijdt van water en voedsel, ze op de vlucht jaagt en bommen op ze gooit. Het zal daar niet om te doen zijn maar wat hebben de doden en de nabestaanden eraan? Ze sterven omdat het doel de middelen heiligt. Ja, ik vind het eerloos en schaamteloos om naar je eigen slachtofferschap te verwijzen als je daarmee bezig bent. Zo demonstreren aan de wereld: ‘Je mag tegen ons niks zeggen, geen kritiek hebben. Ons slachtofferschap maakt ons onschendbaar. We kunnen doen wat we willen en daar mag niemand iets over zeggen.’ Ik heb heel veel compassie met het eeuwenlange slachtofferschap van de joden en ik vind dat we het heel goed over de Holocaust kunnen hebben als context bij dit conflict. Sterker nog, ik pleit daarvoor. Maar niet om critici op Israël de mond te snoeren. Je bent nog altijd verantwoordelijk voor je eigen gedrag en daar moet je op aanspreekbaar willen zijn als je serieus genomen wil worden. 

LMEK schreef op 31-10-2023 om 21:58:

[..]

Het is gewoon goedkope propaganda van Israel. Een gebeurtenis uit de vorige eeuw er steeds maar bij te slepen in een oorlog met een land dat niks met de holocaust te maken heeft. Israel probeert met dit soort onsmakelijke stunts weer de aandacht af te leiden van waar ze mee bezig zijn. Gelukkig zijn er niet veel mensen die erin trappen en wel de focus weten te houden op wat er nu gaande is.

Op deze manier een van de meest verwerpelijke gebeurtenissen in de geschiedenis gebruiken om is echt afkeurenswaardig. Bolivia heeft vandaag trouwens de diplomatieke banden met Israel opgeschort vanwege de misdaden tegen de menselijkheid die Israel op dit moment begaat. Ik hoop vurig dat meer landen dit voorbeeld volgen om Israel te dwingen te stoppen met deze waanzin. Maar goed, aangezien het gros van de westerse landen niet eens het lef heeft een resolutie voor vrede aan te nemen is dat ijdele hoop.

Het is goedkope propaganda en manipulatie. Maar ik ben het er niet mee eens dat de holocaust geen enkele rol speelt. Dat speelt hij natuurlijk wel. Je kunt vinden dat het niet zou moeten maar het heeft nou eenmaal enorme sporen nagelaten. Net doen alsof ze er maar over zouden moeten zwijgen en het maar achter zich moeten laten, is niet zo erg reeel en ik vind dat je dat redelijkerwijs niet kan verwachten. Ik vind wel dat we erop moeten kunnen wijzen dat je er niet al je gedrag mee kunt rechtvaardigen. 

Natuurlijk speelt de holocaust een gigantisch grote rol, het directe gevolg was de stichting van de staat Israel waarna massale etnische zuiveringen van Joden werden doorgevoerd in diverse Arabische landen. Ik hoor niemand klagen over 'apartheid' in Irak, Algerije of Syrië. 

Jamaarnee schreef op 31-10-2023 om 23:39:

Natuurlijk speelt de holocaust een gigantisch grote rol, het directe gevolg was de stichting van de staat Israel waarna massale etnische zuiveringen van Joden werden doorgevoerd in diverse Arabische landen. Ik hoor niemand klagen over 'apartheid' in Irak, Algerije of Syrië.

Welke apartheid zou er in Syrië of Irak zijn ? Algerije ben ik niet mee op de hoogte. 

Snoeske schreef op 01-11-2023 om 02:23:

[..]

Welke apartheid zou er in Syrië of Irak zijn ? Algerije ben ik niet mee op de hoogte.

Waarom denk je dat de ooit bloeiende joodse gemeenschappen nu vrijwel verdwenen zijn uit Arabische landen? De linkjes daarover zijn hier al een paar keer gedeeld.

De Houthi's hebben zich in de oorlog tussen Hamas en Israël gemengd. De Houthi's met de slogan op hun vlag: 

"Allah is groot, 
Dood aan Amerika, 
Dood aan Israël, 
De Joden zijn vervloekt, 
De overwinning is voor de Islam". 

(Nb: eigen vertaling van de Arabische tekst op de vlag die in het Engels is vertaald als: "Allah is great / the greatest, death to America, death to Israël, cursed be the Jews, victory to Islam)

De haat zit zo enorm diep. 

Ik las net een artikel geschreven door Ayaan Hirsi Ali:

"I vividly remember sitting with my female fellows in mosques, cursing Israel and praying to Allah to destroy the Jews. We were certainly not interested in a peaceful 'two-state solution': we were taught to want to see Israel wiped off the map.

When I was 16, my school's teacher of religion was Sister Aziza. She read to us the Koran's lurid descriptions of the everlasting fire that burns flesh and dissolves skin — the place reserved for Jews.

Sister Aziza described Jews as physically monstrous, with horns coming from their heads, out of which flew devils that would corrupt the world. Jews controlled everything, she told us, and it was the duty of Muslims to destroy them."

Met zulke rare kronkels en Jodenhaat groeien hele generaties op. Doodeng..

https://www.dailymail.co.uk/news/article-12629243/raised-curse-israel-pray-destruction-jews-AYAAN-HIRSI-ALI-Hamas-ISIS.html

Zolang Hamas nog brandstof heeft om raketten af te vuren vind ik het brandstoftekort van ziekenhuizen en voor de watervoorziening  met name hun verantwoordelijkheid, niet die van Israël.

Egypte heeft eindelijk de grens met Gaza geopend voor mensen met een andere nationaliteit die vastzitten in de Gazastrook.

Knip- ongepast

Zilver_gray schreef op 01-11-2023 om 10:57:

Hij toont lef, maar ik vraag me af of er gevolgen voor hem zullen zijn;

Anwar El Ghazi ontkent excuses voor pro-Palestijns statement: 'Het moorden in Gaza moet nú stoppen’ | Buitenlands voetbal | AD.nl

Ach die vervelende vrijheid van meningsuiting ook. Voor je het weet roept er iemand dat hij pro-Palestijns is en dan moet hij weer gestraft worden. Kan iemand anders ons gewoon niet vertellen welke mening we moeten hebben? Dat wij gewoon allemaal dezelfde mening hebben als het om Israel gaat. De media zou dat wel mooi kunnen doen. Of de politiek. Of samen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.