Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Oorlogen worden allang niet meer gevoerd zoals vroeger waarbij het eerlijk tussen de soldaten werd uitgevochten. Hierbij diende de burgers, vrouwen, kinderen en ouderen beschermd te worden en mochten gebouwen ook zeker niet beschadigd te worden.

https://vm.tiktok.com/ZGJErHs4N/

Mensen slaan nu door uit emotie waardoor nog meer haat wordt gecreëerd naar elkaar. 

Mensen denken nu ook allemaal dat het gaat om een staat of land beschermen, terwijl het veel dieper gaat dan dat. 

LMEK schreef op 31-10-2023 om 15:36:

Iran heeft van de VN het voorzitterschap gekregen over het mensenrechten forum. Zou dat in ruil zijn voor aflatende steun aan Hamas? Anders is het een vreemde keuze.

Dat speelde volgens mij ook al vóór 7 oktober. Ik heb het in ieder geval al eerder gehoord, maar weet niet meer precies wanneer.

Het is inderdaad een heel vreemde keuze, gezien de reputatie van Iran op het gebied van mensenrechten. 

LMEK schreef op 31-10-2023 om 15:36:

Iran heeft van de VN het voorzitterschap gekregen over het mensenrechten forum. Zou dat in ruil zijn voor aflatende steun aan Hamas? Anders is het een vreemde keuze.

Dat is al in mei besloten. Het gaat 2 november in. Uit onderstaand verhaal, gepubliceerd op 11 mei, blijkt dat Iran de positie heeft gekregen omdat andere landen in de regio geen kandidaten naar voren hebben geschoven.

“The appointment of Mr. Ali Bahraini was made public yesterday by the President of the UN Human Rights Council. The President is required to appoint the Chair-Rapporteur among candidates put forward by the five regional groups. While the five regional groups were invited to appoint candidates, only the Asia-Pacific Group, to which Iran belongs, nominated a candidate.

https://iranhr.net/en/statement/60/

Malibu2 schreef op 31-10-2023 om 17:33:

[..]

Dat speelde volgens mij ook al vóór 7 oktober. Ik heb het in ieder geval al eerder gehoord, maar weet niet meer precies wanneer.

Het is inderdaad een heel vreemde keuze, gezien de reputatie van Iran op het gebied van mensenrechten.

Volgens mij was die beslissing inderdaad ergens in mei al genomen. Maar stel dat Iran in ruil zijn steun aan Hamas moest beperken en dat Hamas naar aanleiding daarvan op 7 oktober die verschrikkelijke aanslag deed. Want laten we wel wezen de wereld raakt steeds verder verscheurd met betrekking tot het Palestijns-Israëlische conflict en dat werkt alleen meer in het voordeel van Hamas. Het kan ook allemaal maar heel vergezocht zijn maar ik raak eigenlijk niet meer verbaasd over waar de politiek allemaal toe in staat is. 

LMEK schreef op 31-10-2023 om 18:09:

[..]

Volgens mij was die beslissing inderdaad ergens in mei al genomen. Maar stel dat Iran in ruil zijn steun aan Hamas moest beperken en dat Hamas naar aanleiding daarvan op 7 oktober die verschrikkelijke aanslag deed. Want laten we wel wezen de wereld raakt steeds verder verscheurd met betrekking tot het Palestijns-Israëlische conflict en dat werkt alleen meer in het voordeel van Hamas. Het kan ook allemaal maar heel vergezocht zijn maar ik raak eigenlijk niet meer verbaasd over waar de politiek allemaal toe in staat is.

Dat lijkt me ook vergezocht, maar volgens mij is momenteel niets meer onmogelijk. 

Amnesty: inzet witte fosfor Israël in Libanon onderzoeken als oorlogsmisdrijf (nos.nl)

Wat een vreselijk goedje, ik hoop dat ze de zaak grondig onderzoeken, maar wat dan? Als het klopt, worden de schuldigen gestraft? Ik heb er een hard hoofd.

Zilver_gray schreef op 31-10-2023 om 18:34:

Amnesty: inzet witte fosfor Israël in Libanon onderzoeken als oorlogsmisdrijf (nos.nl)

Wat een vreselijk goedje, ik hoop dat ze de zaak grondig onderzoeken, maar wat dan? Als het klopt, worden de schuldigen gestraft? Ik heb er een hard hoofd.

Die schuldigen worden niet bestraft. Daar heb ik geen enkel vertrouwen in.

Vandaag is Al Jabaliya gebombardeerd, talloze slachtoffers, maar who cares, want er zou zich een Hamas commandant onder de slachtoffers bevinden. De kinderen, vrouwen, bejaarden zijn collateral damage. Doen er niet toe voor de Westerse wereld. 

En dan die idioot met zijn jodenster bij de VN veiligheidsraad. Wat een walgelijke voorstelling. 

Op het journaal net een Palestijn met zijn dode kind in de armen die uitroept dat het allemaal komt door Hamas. Hopelijk zien meer Palestijnen in dat achter Hamas staan ze niet gaat helpen.
Tegelijk zit de correspondent in Tel Aviv in de schuilkelder, dus die is niet op het nieuws. Dus Hamas geeft nog steeds prioriteit aan aanvallen van Israël in plaats van de schaarse middelen besteden aan hun eigen kinderen.

Op het journaal net een Palestijn met zijn dode kind in de armen die uitroept dat het allemaal komt door Hamas. Hopelijk zien meer Palestijnen in dat achter Hamas staan ze niet gaat helpen.
Tegelijk zit de correspondent in Tel Aviv in de schuilkelder, dus die is niet op het nieuws. Dus Hamas geeft nog steeds prioriteit aan aanvallen van Israël in plaats van de schaarse middelen besteden aan hun eigen kinderen.

Net als de Houthi's in Jemen. Die vuren ook raketten af op Israël terwijl 17 miljoen Jemenieten geen voedselzekerheid hebben. 

Snoeske schreef op 31-10-2023 om 20:00:

[..]

Die schuldigen worden niet bestraft. Daar heb ik geen enkel vertrouwen in.

Vandaag is Al Jabaliya gebombardeerd, talloze slachtoffers, maar who cares, want er zou zich een Hamas commandant onder de slachtoffers bevinden. De kinderen, vrouwen, bejaarden zijn collateral damage. Doen er niet toe voor de Westerse wereld.

En dan die idioot met zijn jodenster bij de VN veiligheidsraad. Wat een walgelijke voorstelling.

Daar is flink wat kritiek op gekomen en terecht!

Het is afschuwelijk ja al die slachtoffers. En ik ben bang dat ze gewoon doorgaan met elkaar bestoken met bommen.

Daglichtlamp schreef op 31-10-2023 om 20:08:

En tegelijkertijd denk ik dat ze geen enkel ander alternatief hebben; voor Hamas zijn het levende schilden en voor de Israëliërs nog minder dan kakkerlakken. Ongekend wreed!

Daglichtlamp schreef op 31-10-2023 om 20:08:

Het vreemde is dat ikzelf geen enkele Palestijn over Hamas hoor. En ik spreek dagelijks mensen. Het woord wordt letterlijk niet in de mond genomen. Ze spreken alleen over de bezettingsmacht. En daar bedoelen ze niet Hamas mee. 

Ik vraag me af of het Israël eigenlijk nog wel te doen is om de gijzelaars. Lijkt meer op blinde wraak (en ze nu eindelijk helemaal los mogen gaan).

Zilver_gray schreef op 31-10-2023 om 20:21:

[..]

En tegelijkertijd denk ik dat ze geen enkel ander alternatief hebben; voor Hamas zijn het levende schilden en voor de Israëliërs nog minder dan kakkerlakken. Ongekend wreed!

Hoe kom je erbij dat de Palestijnen voor de Israëliërs nog minder zijn dan kakkerlakken? Dat is absoluut niet wat ik vanuit Israël hoor. 

Malibu2 schreef op 31-10-2023 om 20:33:

[..]

Hoe kom je erbij dat de Palestijnen voor de Israëliërs nog minder zijn dan kakkerlakken? Dat is absoluut niet wat ik vanuit Israël hoor.

Dan heb jij iets anders gehoord "vanuit" Israël, dan ik gezien en ervaren heb in Israël.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.