Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

majorette2005 schreef op 30-10-2023 om 17:58:

[..]

Het ging niet over haat op tv maar op dit topic, ben benieuwd waar. Er is wel haat tegen terroristen. Haat tegen alle moslims heb ik niet gelezen in dit topic.

Dat komt omdat er een aantal gebruikers uiteindelijk een ban voor gekregen hebben. Posts zullen wel gewist zijn. Geloof me, het was er zeker. En het kreeg verrassend lang verrassend veel ruimte. In heel veel topics trouwens, niet alleen in dit topic. 

Doemijdieglazenbol schreef op 30-10-2023 om 18:06:

[..]

Dat komt omdat er een aantal gebruikers uiteindelijk een ban voor gekregen hebben. Posts zullen wel gewist zijn. Geloof me, het was er zeker. En het kreeg verrassend lang verrassend veel ruimte. In heel veel topics trouwens, niet alleen in dit topic.

Exact! Daarom ben ik zo verbaasd.

Zilver_gray schreef op 30-10-2023 om 17:54:

[..]

Een paar pagina's terug werden Palestijnen, moslims, isis en Hamas nog in 1 adem genoemd.

In welke post is dat? Ik heb inderdaad Isis en Hamas met elkaar in verband gebracht maar vziw zeker niet in één adem met ‘de Palestijnen’ en ‘de moslims’. Als ik op de een of ander manier die indruk zou hebben gewekt, wil ik dat graag even rechtzetten want dat slaat helemaal nergens op. 

Zilver_gray schreef op 30-10-2023 om 17:59:

[..]

Yep een eeuwige zonde!

Inderdaad.  Ik las haar graag. 

LMEK schreef op 30-10-2023 om 12:55:

[..]

Dat moslims vaak joodse mensen wereldwijd aanvallen kan ik dan ook niet los zien van dit conflict. De joodse mensen vallen de moslims ook continu aan in Palestina. Dus zo onbegrijpelijk is dat helemaal niet.

Als westerlingen of Aziaten de joden nu plotseling gaan aanvallen dan kun je spreken over beangstigend en onbegrijpelijk.

Ach, zo onbegrijpelijk is het allemaal niet mensen.

Mija schreef op 30-10-2023 om 18:29:

[..]

In welke post is dat? Ik heb inderdaad Isis en Hamas met elkaar in verband gebracht maar vziw zeker niet in één adem met ‘de Palestijnen’ en ‘de moslims’. Als ik op de een of ander manier die indruk zou hebben gewekt, wil ik dat graag even rechtzetten want dat slaat helemaal nergens op.

Mija, nee jij niet. Jij kiest je woorden altijd erg zorgvuldig. Daar zou ik nooit aanstoot aan kunnen nemen. Ik ben het misschien niet altijd met je eens  maar dat kan, kwetsend? Nee!

Ik meen dat diegenen ook geband zijn of hier niet (meer) schrijven..beter zo.

De Duits-Israëlische Shani Louk is trouwens gevonden, (deels?) onthoofd volgens de autoriteiten.

Jamaarnee schreef op 30-10-2023 om 18:51:

De Duits-Israëlische Shani Louk is trouwens gevonden, (deels?) onthoofd volgens de autoriteiten.

Zo erg inderdaad ik las het. Krijg dat beeld niet van mijn netvlies hoe ze zo in die pick-up lag met haar benen in een rare hoek. Afgrijselijk!

Trouwens net de documentaire 'The green prince' gedownload, gaat over Hosab Hassan Yousef. Hij is een zoon van een Hamas leider en werd later informant voor de Israeli's.

Ben benieuwd.

Jamaarnee schreef op 30-10-2023 om 19:04:

Trouwens net de documentaire 'The green prince' gedownload, gaat over Hosab Hassan Yousef. Hij is een zoon van een Hamas leider en werd later informant voor de Israeli's.

Ben benieuwd.

Interessant! Via Netflix of een ander kanaal? 

Ik heb meerdere interviews met hem gezien. 

Malibu2 schreef op 30-10-2023 om 19:23:

[..]

Interessant! Via Netflix of een ander kanaal?

Ik heb meerdere interviews met hem gezien.

Denk niet dat ik het hier mag noemen...

Maar volgens mij ook via Apple en Amazon te zien.

Jamaarnee schreef op 30-10-2023 om 19:30:

[..]

Denk niet dat ik het hier mag noemen...

Maar volgens mij ook via Apple en Amazon te zien.

Ah oké, snap ik 

Iran heeft van de VN het voorzitterschap gekregen over het mensenrechten forum. Zou dat in ruil zijn voor aflatende steun aan Hamas? Anders is het een vreemde keuze. 

absor

absor

31-10-2023 om 16:20 Topicstarter

LMEK schreef op 31-10-2023 om 15:36:

Iran heeft van de VN het voorzitterschap gekregen over het mensenrechten forum. Zou dat in ruil zijn voor aflatende steun aan Hamas? Anders is het een vreemde keuze.

Nouja kan je dat nog serieus nemen???

absor schreef op 31-10-2023 om 16:20:

[..]

Nouja kan je dat nog serieus nemen???

Bijna net zo serieus als toen Saoedi-Arabië via geheime stemming lid kon worden van de VN Vrouwenraad. 😏

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.