Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Miraval
29-10-2023 om 22:56
Malibu2 schreef op 29-10-2023 om 22:49:
[..]
Ja, en dan gebeurt dit weer...
![]()
A large group of Black Hebrew Israelites have attacked a group of Palestinians and far-left anti-Israel protesters in Chicago.
The Black Hebrew Israelites are a Black Supremacy group which believes that Afro-Americans are the "real Israelites"
https://twitter.com/visegrad24/status/1718738113718088077?t=8a0D23pXi-dhMLpVb89Xiw&s=19
Hier nog zo'n stelletje debielen. Echt oppakken en keihard bestraffen. Waanzin is dit.
Malibu2
30-10-2023 om 08:06
Het lijkt een klein detail, maar het onderstaande zegt in werkelijkheid heel veel over de manier waarop de media te werk gaat en hoe gemakkelijk het is om de mening van het publiek te beïnvloeden.
Twee headlines over dezelfde gebeurtenis:
Headline nu.nl: Twintig gewonden bij pro-Palestijnse bestorming op Russische luchthaven
Headline rtlnieuws.nl: Anti-Joodse menigte bestormt luchthaven Dagestan, 20 gewonden
(De bestorming was overduidelijk anti-Joods).
_Audrey
30-10-2023 om 08:39
Malibu2 schreef op 30-10-2023 om 08:06:
Het lijkt een klein detail, maar het onderstaande zegt in werkelijkheid heel veel over de manier waarop de media te werk gaat en hoe gemakkelijk het is om de mening van het publiek te beïnvloeden.
Twee headlines over dezelfde gebeurtenis:
Headline nu.nl: Twintig gewonden bij pro-Palestijnse bestorming op Russische luchthaven
Headline rtlnieuws.nl: Anti-Joodse menigte bestormt luchthaven Dagestan, 20 gewonden
(De bestorming was overduidelijk anti-Joods).
Waarschijnlijk hebben ze commentaar gehad bij Nu, want de kop is aangepast: Twintig gewonden bij anti-Israëlische rellen op Russische luchthaven.
Dat klopt al beter. De media moet de dingen wel goed benoemen.
Malibu2
30-10-2023 om 08:43
_Audrey schreef op 30-10-2023 om 08:39:
[..]
Waarschijnlijk hebben ze commentaar gehad bij Nu, want de kop is aangepast: Twintig gewonden bij anti-Israëlische rellen op Russische luchthaven.
Dat klopt al beter. De media moet de dingen wel goed benoemen.
Fijn om te lezen dat ze het inmiddels hebben aangepast.
_Audrey
30-10-2023 om 08:49
Malibu2 schreef op 30-10-2023 om 08:43:
[..]
Fijn om te lezen dat ze het inmiddels hebben aangepast.
Zeker. Het klopt wel wat jij zegt hoor: vaak zijn headlines nogal sturend, dus als je niet verder kijkt dan je neus lang is krijg je een heel verkeerd beeld.
majorette2005
30-10-2023 om 09:07
Mija schreef op 29-10-2023 om 17:56:
[..]
In mijn ideale wereld staan er dagelijks miljoenen mensen bij een vreedzame pro-vrede op aarde demonstratie. Ik ben alleen maar voor de Palestijnen als ik ook voor de Israëliërs mag zijn. Als dat niet mag, ben ik tegen allebei.
De intentie is er , maar de uitvoering is minder.
Een stille tocht in Eindhoven, die bedoeld was om alle slachtoffers van het conflict tussen Israël en Palestijnen te herdenken, is uitgelopen op een tocht die vooral tegen Israël was gericht. Er werden leuzen geroepen zoals "Free Palestine" en "Israël terrorists"
Malibu2
30-10-2023 om 10:34
Dit is een intussen veelbekeken video van de Australische acteur Nathaniel Buzolic. Ik ben het helemaal eens met wat hij beschrijft en de waarschuwing die hij geeft.
https://twitter.com/HilzFuld/status/1718577289007407399?t=7GCMulDJSfHqIsP3gIqt1w&s=19
LMEK
30-10-2023 om 11:28
Hamas is een terroristische organisatie en de Israëlische regering gedraagt zich als een terroristische organisatie. Ik zie het verschil niet meer eigenlijk.
Mija
30-10-2023 om 11:44
Natascha van Weezel schrijft in een open brief aan Nethanyahu: “U zegt altijd: “Joden zijn nergens ter wereld veilig.” Dat is altijd zo geweest en zal waarschijnlijk altijd zo blijven. Maar op dit moment draagt u daar actief aan bij”
https://www.parool.nl/columns-opinie/door-die-beelden-uit-gaza-lijk-ik-een-roepende-in-de-woestijn~bb207388/
Bijzonder hoe alle zogenaamde leiders in deze situatie zich van het lot van degenen voor wie ze beweren op te komen geen €&@/%# aantrekken.
absor
30-10-2023 om 11:51
LMEK schreef op 30-10-2023 om 11:28:
Hamas is een terroristische organisatie en de Israëlische regering gedraagt zich als een terroristische organisatie. Ik zie het verschil niet meer eigenlijk.
En hamas wordt niet gesteund door alle palestijnse burgers. En netanyahu en consorten (en kolonisten op de westbank) worden ook niet gesteund door alle israeliers
Mija
30-10-2023 om 11:52
LMEK schreef op 30-10-2023 om 11:28:
Verschrikkelijke conclusie en ik deel hem helaas. Dat hele leiderschap, aan beide zijden, zou opzij geschoven moeten worden. Wat een mensonterende beslissingen worden daar genomen, onder het motto see what you made me do. En gewoon niet meer zien dat je zelf verandert in je ergste vijand. Dat wij-zij-denken is vergif.
majorette2005
30-10-2023 om 12:45
Het verschil is dat er wereldwijd de joodse mensen aangevallen worden door moslims, en niet andersom, zoals op het vliegveld en later ook een hotel waar het vermoeden was dat er joden ingecheckt hadden. Heel beangstigend en onbegrijpelijk. Nooit meer....... nou het lijkt zo weer te gebeuren.
absor
30-10-2023 om 12:47
nou joden die notabene niet in israel wonen, totaal geen invloed hebben op dat beleid daar, sterker nog mss wel expres geëmigreerd (of gewoon helemaal geen connectie met heel israel)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.