Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Moirmel schreef op 27-10-2023 om 20:13:

[..]

Je doet je naam alle eer aan.

Als je dat als belediging wilt overkomen, doet mij niks.

Muurbloem1985 schreef op 27-10-2023 om 19:28:

[..]

Alsof het land wel ooit van de "palestijnen" is geweest

Nou leg mij het dan eens uit? Hoe zit het dan volgens jou? En waarom Palestijnen tussen aanhalingstekens? Heb je daar een reden voor?

Zilver_gray schreef op 27-10-2023 om 20:22:

[..]

Nou leg mij het dan eens uit? Hoe zit het dan volgens jou? En waarom Palestijnen tussen aanhalingstekens? Heb je daar een reden voor?

Vertel mij dan eens wanneer zijn Palestijnen in zijn geheel eigenaar van Israël geweest?

Muurbloem1985 schreef op 27-10-2023 om 20:23:

[..]

Vertel mij dan eens wanneer zijn Palestijnen in zijn geheel eigenaar van Israël geweest?

Ik vroeg jou om mij uit te leggen hoe het volgens jou zit.

Ik heb nergens gezegd dat " de Palestijnen geheel eigenaar van Israël zijn geweest".

Ik had een link geplaatst over een kolonist, misschien moet je eerst eens kijken voordat je reageert.

Zilver_gray schreef op 27-10-2023 om 20:27:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat " de Palestijnen geheel eigenaar van Israël zijn geweest".

Ik had een link geplaatst over een kolonist, misschien moet je eerst eens kijken voordat je reageert.

Jij zegt dat het niet het land is van de kolonisten volgends jou en reageert daar nogal verbolgen op maar het is dus ook niet van de Palestijnen geweest, wel een beetje hypocriet he.

Zilver_gray schreef op 27-10-2023 om 20:27:

[..]

Vind je het trouwens heel gek dat ze wraak willen na alles wat er is gebeurd?

Laat ook maar ik ben al weg hier beter voor iedereen.

Muurbloem1985 schreef op 27-10-2023 om 20:29:

[..]

Jij zegt dat het niet het land is van de kolonisten volgends jou en reageert daar nogal verbolgen op maar het is dus ook niet van de Palestijnen geweest, wel een beetje hypocriet he.

Ik denk dat je me oprecht niet begrijpt. En wat is nou weer hypocriet?

Muurbloem1985 schreef op 27-10-2023 om 20:36:

Laat ook maar ik ben al weg hier beter voor iedereen.

Nu er om uitleg of in elk geval enige onderbouwing wordt gevraagd, ga je er vandoor?

Muurbloem1985 schreef op 27-10-2023 om 20:31:

[..]

Vind je het trouwens heel gek dat ze wraak willen na alles wat er is gebeurd?

Zij mogen wel wraak willen. Dat begrijp je wel. Maar als de Palestijnen dat willen dan zijn het weer terroristen. Heel jammer dat jij alleen kijkt naar afkomst ipv naar wat menselijk is. wat er nu met de Palestijnse bevolking gebeurt is alles behalve menselijk en dat zou je als mens moeten raken. Niet omdat je moslim of jood bent.  

Butterflywhy schreef op 27-10-2023 om 21:00:

[..]

Zij mogen wel wraak willen. Dat begrijp je wel. Maar als de Palestijnen dat willen dan zijn het weer terroristen. Heel jammer dat jij alleen kijkt naar afkomst ipv naar wat menselijk is. wat er nu met de Palestijnse bevolking gebeurt is alles behalve menselijk en dat zou je als mens moeten raken. Niet omdat je moslim of jood bent.

Wie begon er op 7 oktober?

Muurbloem1985 schreef op 27-10-2023 om 21:02:

[..]

Misschien moet je Lubach nog even terugkijken voor wat historische context.

Muurbloem1985 schreef op 27-10-2023 om 21:02:

[..]

Je reacties komen wat kattig of soms zelfs agressief over. Onderbouwen of toelichten vind je blijkbaar lastig. Dat maakt het wat mij betreft lastig om een zinnig gesprek mee te voeren. 

Jammer! 

Ik vind het nl best interessant om de situatie vanuit verschillende invalshoeken te bekijken.

https://nos.nl/collectie/13959/liveblog/2495527-adviseur-netanyahu-vanavond-begint-de-vergelding-hamas-zegt-dat-verzet-klaar-staat

Het grondoffensief lijkt te zijn begon. Eerder vanavond was het internet al afgesloten.
Ik vrees het ergste!

Wordt dat woord vergelding door Israël uitgesproken? Is duidelijk iets anders dan zelfverdediging.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.