Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Mija
18-10-2023 om 22:24
En inderdaad, waarschijnlijk/hopelijk/gelukkig ook al geen honderden doden.
“beelden van de schade op het binnenplein van het ziekenhuis wijzen volgens defensie-expert Peter Wijninga op "enkele tientallen of misschien honderd doden". Bellingcat-onderzoeker Foeke Postma gaat uit van tientallen slachtoffers, zei hij in Nieuwsuur.”
https://nos.nl/collectie/13959/liveblog/2494479-israel-belooft-humanitaire-hulp-via-egypte-toe-te-laten-twijfel-over-dodental-bij-ziekenhuis#UPDATE-container-72807971
Malibu2
18-10-2023 om 22:37
Mija schreef op 18-10-2023 om 22:24:
En inderdaad, waarschijnlijk (gelukkig!) ook al geen honderden doden.
“beelden van de schade op het binnenplein van het ziekenhuis wijzen volgens defensie-expert Peter Wijninga op "enkele tientallen of misschien honderd doden". Bellingcat-onderzoeker Foeke Postma gaat uit van tientallen slachtoffers, zei hij in Nieuwsuur.”
https://nos.nl/collectie/13959/liveblog/2494479-israel-belooft-humanitaire-hulp-via-egypte-toe-te-laten-twijfel-over-dodental-bij-ziekenhuis#UPDATE-container-72807971
Inderdaad gelukkig, hoe raar dat ook klinkt...
Maar dit wist Hamas uiteraard ook en toch brengen ze ook vandaag weer het aantal van 471 doden naar buiten, waardoor wereldwijd de haat verder is toegenomen en er diverse incidenten zijn geweest.
Ik heb eerder al beelden gezien waardoor ik ernstige twijfels heb over de verhalen die Hamas naar buiten brengt over het aantal doden. Mijn wantrouwen is alleen maar versterkt. Propaganda is een machtig wapen, dat blijkt maar weer..
Blomke82
18-10-2023 om 22:39
https://www.ad.nl/den-haag/pro-palestijnse-demonstranten-gooien-vuurwerk-naar-politie-noodbevel-van-kracht~a88566d1/
Uiteraard wordt het conflict door een bepaalde groep weer misbruikt om te kunnen rellen.
OmaVan2
18-10-2023 om 22:43
Blomke82 schreef op 18-10-2023 om 22:39:
https://www.ad.nl/den-haag/pro-palestijnse-demonstranten-gooien-vuurwerk-naar-politie-noodbevel-van-kracht~a88566d1/
Uiteraard wordt het conflict door een bepaalde groep weer misbruikt om te kunnen rellen.
Domme mensen die zich laten gebruiken door propaganda. Ik laat het hierbij.
Jamaarnee
18-10-2023 om 22:45
Mija schreef op 18-10-2023 om 22:24:
En inderdaad, waarschijnlijk/hopelijk/gelukkig ook al geen honderden doden.
Gelukkig. Ik heb Bellingcat wel hoog zitten.
Zilver_gray
18-10-2023 om 22:45
Muurbloem1985 schreef op 18-10-2023 om 20:11:
[..]
Nou inderdaad, ik heb net ook met grote ergernis Ramsey Nasr bij Sophie Hilbrand gezien, ik heb zelfs weggezapt. Wat een ongelofelijk eenzijdig verhaal was dat, het kwam er op neer, Israël doet alles verkeerd en Palestijnen zijn lieverdjes.
Dan heb je helemaal niks begrepen van wat hij zei. Jammer.
Het stuk raakte mij enorm.
Blomke82
18-10-2023 om 22:51
OmaVan2 schreef op 18-10-2023 om 22:43:
[..]
Domme mensen die zich laten gebruiken door propaganda. Ik laat het hierbij.
Denk eerder dat ze er niets over weten en zich verre van verdiept hebben in het conflict, maar gewoon een Palestijnse vlag uit de kast plukken om te kunnen rellen.
Maar wel beangstigend dat er net een Palestijnse man op tv vond dat Nederlanders die niet kritisch tegenover Israël staan, medeplichtig zijn aan Palestijnse slachtoffers. Vind dat radicale gedachtengoed behoorlijk zorgwekkend voor de toekomst van Nederland, want denk niet dat hij daar alleen in staat.
Zilver_gray
18-10-2023 om 23:04
Blomke82 schreef op 18-10-2023 om 22:51:
[..]
Denk eerder dat ze er niets over weten en zich verre van verdiept hebben in het conflict, maar gewoon een Palestijnse vlag uit de kast plukken om te kunnen rellen.
Maar wel beangstigend dat er net een Palestijnse man op tv vond dat Nederlanders die niet kritisch tegenover Israël staan, medeplichtig zijn aan Palestijnse slachtoffers. Vind dat radicale gedachtengoed behoorlijk zorgwekkend voor de toekomst van Nederland, want denk niet dat hij daar alleen in staat.
Je bedoelt zoals wanneer je niet achter Israël staat, je wel tegen ze moet zijn en nog net niet wordt uitgemaakt voor antisemiet?
Ja erg zorgelijk dat radicale gedachtengoed.
Blomke82
18-10-2023 om 23:25
Zilver_gray schreef op 18-10-2023 om 23:04:
[..]
Je bedoelt zoals wanneer je niet achter Israël staat, je wel tegen ze moet zijn en nog net niet wordt uitgemaakt voor antisemiet?
Maar dan anders om, de pro Israël demonstratie verliep zonder incidenten, bij de pro Palestijnse demonstraties loopt het vaak uit de hand (rellen)
Mija
18-10-2023 om 23:35
Malibu2 schreef op 18-10-2023 om 22:37:
[..]
Inderdaad gelukkig, hoe raar dat ook klinkt...
Maar dit wist Hamas uiteraard ook en toch brengen ze ook vandaag weer het aantal van 471 doden naar buiten, waardoor wereldwijd de haat verder is toegenomen en er diverse incidenten zijn geweest.
Ik heb eerder al beelden gezien waardoor ik ernstige twijfels heb over de verhalen die Hamas naar buiten brengt over het aantal doden. Mijn wantrouwen is alleen maar versterkt. Propaganda is een machtig wapen, dat blijkt maar weer..
In militaire conflicten doen alle partijen aan propaganda. Iedere oorlog is ook een informatieoorlog. Hamas is daar helemaal niet uniek in. Het is een wapen.
felija
18-10-2023 om 23:41
Zilver_gray schreef op 18-10-2023 om 22:45:
[..]
Mij ook.
Koko67
19-10-2023 om 03:05
Ik zag een Palestijns jongetje op Tiktok. Hij was zo aan het trillen, hij is niet ouder dan 6 denk ik.
Een dokter nam hem op schoot en het jongetje huilde zo. Ik kan er niet van slapen.
Muurbloem1985
19-10-2023 om 06:42
[..]
Ik heb dondersgoed begrepen wat hij zij en vond het zeer eenzijdig en slachtofferig, niet eerlijk tegenover de Israëlische doden ook.
Muurbloem1985
19-10-2023 om 06:44
Zilver_gray schreef op 18-10-2023 om 23:04:
[..]
Aha het omdraaien van feiten, lekker makkelijk discussiëren zo he.
Muurbloem1985
19-10-2023 om 07:08
[..]
Hij zegt letterlijk dat wij de "school rapporten " van Israëlische slachtoffers weten, is dat zo? Sommige Israëlische slachtoffertjes hebben geen eens een rapport omdat het te jonge kinderen zijn, hij misbruikt lijken van Israëlische slachtoffertjes om zijn " punt" te maken, ik vind het misselijkmakend.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.