Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

absor

absor

15-10-2023 om 09:26 Topicstarter

ik begrijp echt niet waarom ze pvdagl verlaat. Die zijn tegen hamas maar helemaal niet en nooit blind pro israel.  Mijn wenkbrauwen fronsen dan hoor

dat je iets van de bronnen vindt, het credo “waar rook is is vuur” aanhangt en een mening hebt over zwijgen na de aanslag mag je allemaal zelf weten. Feit is dat onderzoek iets anders heeft uitgewezen en het onnodig is haar zwart te maken. Hou je bij feiten ipv je onderbuik en aannames. 

Het is ook onkies om stelselmatig te verkondigen dat er sympathie is voor de Hamas. Er is sympathie voor de Palestijnen. Dat is een significant en zeer belangrijk verschil. 

Knip

Blomke82 schreef op 15-10-2023 om 09:35:

[..]

Kun je dat onderzoek ook aantonen op officiële media?

Zoek zelf even op de artikelen zou ik zeggen?
Het NRC en de Volkskrant schreven hier uitgebreid over (officieel genoeg voor je?) maar zit achter een betaalmuur dus daarom plaatste ik hier enkel links met vrij toegankelijk artikelen. 

Lady_Violet

Forum Moderator

Moderator

15-10-2023 om 09:39

Infobericht: graag weer ontopic nu

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

15-10-2023 om 09:41

Lieve allemaal,

De afgelopen week heb ik hier veel over nagedacht en getwijfeld. Ik was erbij vanaf de geboorte van dit forum. Eigenlijk zelfs vanaf de conceptie, het nadenken over de naam en het uitgebreide testen en mailen met Alex voordat we live gingen. Dat maakt deze beslissing niet makkelijk, maar voor mij wel noodzakelijk.

Meningen kunnen fel zijn, soms staan we diametraal tegenover elkaar, met name bij Actueel topics. En op andere momenten vinden we elkaar weer omdat we allen mens blijken te zijn met onze grote en kleine problemen, levensvragen en voorkeuren voor gele of paarse bloemen.

Maar afgelopen week is er iets geknapt. De aanhoudende moslimhaat, soms verholen, steeds vaker openlijk, die door sommigen van jullie wordt verspreid doet pijn. Lezen dat jullie mijn familie liefst uit ons land zien verdwijnen is niet nieuw. En in die context verbaast het me niet dat dezelfde mensen ook het Israël-Palestina conflict aangrijpen om Palestijnen, en moslims in het algemeen, te verguizen. Met als toppunt opmerkingen dat we het over onszelf afroepen, dat het prima is als mijn familie daar vermoord wordt (mijn interpretatie van teksten als “totaal geen medelijden mee” “beestachtige Palestijnen”). Mijn neefjes en nichtjes. Sommigen nog te jong om naar school te gaan. Gooi er maar een bom op. Schiet ze maar dood. Weer een potentiële terrorist minder.

En ja, ik kan en moet deze topics die mij zo raken gewoon niet meer lezen. Maar ik merk dat ik het steeds moeilijker vind in om andere neutralere topics te schrijven, waarin deze forummers uiteraard ook aanwezig zijn. Ik kan niet gezellig over verwarming, glorix of bijzondere huizen kletsen met mensen die mij en mijn geloofsgenoten blijkbaar zo intens verafschuwen. Ik kan en wil geen actief deel meer uitmaken van een forum dat dit soort meningen helpt verspreiden.

Dus ik stop.

Assalamoe aleikoem wa rahmatoellahi wa barakaatoeh, vrede voor jullie allen en God’s barmhartigheid en zegeningen.

Coreopsis

Coreopsis schreef op 15-10-2023 om 09:41:

Lieve allemaal,

Dus ik stop.

Coreopsis

Jammer dat je mijn antwoord volledig hebt genegeerd. 

absor

absor

15-10-2023 om 10:04 Topicstarter

@coreosepsis.  Jammer dat je gaat. Een forum is anoniem en dat maakt discussies zo interessant.  Waar men in het echte leven zelden het achterste van zijn tong laat zien gebeurt dat op een forum wel. Maar kan me goed voorstellen dat het pijn doet. Ik heb ook geen zin in christenbash topics bijvoorbeeld 

palestina-israel conflict is superingewikkeld.  Ook onder moslims (zie hoe Egypte een islamitisch land) reageert.   En als je zegt dat je mrt beide groepen net zoveel meeleeft dan wordt je nooit gelooft.  Men wil je altijd in 1 hoek duwen

Lieve allemaal,

De afgelopen week heb ik hier veel over nagedacht en getwijfeld. Ik was erbij vanaf de geboorte van dit forum. Eigenlijk zelfs vanaf de conceptie, het nadenken over de naam en het uitgebreide testen en mailen met Alex voordat we live gingen. Dat maakt deze beslissing niet makkelijk, maar voor mij wel noodzakelijk.

Meningen kunnen fel zijn, soms staan we diametraal tegenover elkaar, met name bij Actueel topics. En op andere momenten vinden we elkaar weer omdat we allen mens blijken te zijn met onze grote en kleine problemen, levensvragen en voorkeuren voor gele of paarse bloemen.

Maar afgelopen week is er iets geknapt. De aanhoudende moslimhaat, soms verholen, steeds vaker openlijk, die door sommigen van jullie wordt verspreid doet pijn. Lezen dat jullie mijn familie liefst uit ons land zien verdwijnen is niet nieuw. En in die context verbaast het me niet dat dezelfde mensen ook het Israël-Palestina conflict aangrijpen om Palestijnen, en moslims in het algemeen, te verguizen. Met als toppunt opmerkingen dat we het over onszelf afroepen, dat het prima is als mijn familie daar vermoord wordt (mijn interpretatie van teksten als “totaal geen medelijden mee” “beestachtige Palestijnen”). Mijn neefjes en nichtjes. Sommigen nog te jong om naar school te gaan. Gooi er maar een bom op. Schiet ze maar dood. Weer een potentiële terrorist minder.

En ja, ik kan en moet deze topics die mij zo raken gewoon niet meer lezen. Maar ik merk dat ik het steeds moeilijker vind in om andere neutralere topics te schrijven, waarin deze forummers uiteraard ook aanwezig zijn. Ik kan niet gezellig over verwarming, glorix of bijzondere huizen kletsen met mensen die mij en mijn geloofsgenoten blijkbaar zo intens verafschuwen. Ik kan en wil geen actief deel meer uitmaken van een forum dat dit soort meningen helpt verspreiden.

Dus ik stop.

Assalamoe aleikoem wa rahmatoellahi wa barakaatoeh, vrede voor jullie allen en God’s barmhartigheid en zegeningen.

Coreopsis

Coreopsis jij bent juist een van de forummers die ik graag lees. Je verwoordt je goed, bent duidelijk en helder in je uitleg. Respectvol naar iedereen hier, ookal staat hun mening recht tegenover de jouwe.

Ik vind het verdrietig te lezen dat jij je zo voelt. 
Ik ben geen moslima, maar zie ook de moslimhaat (hier op het forum en erbuiten) ik erger me er scheel aan. Maar zoals jij het beschrijft moet het ronduit pijnlijk zijn voor jou.

Ik snap je standpunt om hier niet meer mee te willen schrijven. Wat mij betreft gaan die onderbuik roeptoeters gezellig met elkaar ergens anders heen.

Omgekeerde wereld wat mij betreft dat jij weg gaat.

Liefs ♥️

Lieve allemaal,

Dus ik stop.

Coreopsis

Ik vind dit oprecht schokkend en verschrikkelijk. Maar herken wat je schrijft en dat maakt het op dit forum steeds vaker ondraaglijk. Om daar samen tegengeluid aan te bieden ben jij juist een van de mensen geweest die er voor zorgde dat ik toch weer mee wilde schrijven na maanden van afwezigheid.

❤️

Zilver_gray schreef op 15-10-2023 om 10:12:

[..]

Coreopsis jij bent juist een van de forummers die ik graag lees. Je verwoordt je goed, bent duidelijk en helder in je uitleg. Respectvol naar iedereen hier, ookal staat hun mening recht tegenover de jouwe.

Ik vind het verdrietig te lezen dat jij je zo voelt.
Ik ben geen moslima, maar zie ook de moslimhaat (hier op het forum en erbuiten) ik erger me er scheel aan. Maar zoals jij het beschrijft moet het ronduit pijnlijk zijn voor jou.

Ik snap je standpunt om hier niet meer mee te willen schrijven. Wat mij betreft gaan die onderbuik roeptoeters gezellig met elkaar ergens anders heen.

Omgekeerde wereld wat mij betreft dat jij weg gaat.

Liefs ♥️

Dit....ik vind je een hele fijne forumner die een tegengeluid gaf aan de niet aflatende  (extreem)rechtse uitingen van sommige forummers hier. Mensen die niet schuwen hun medemens met een andere cultuur stelselmatig ongefundeeerd zwart te maken. Alleen omdat ze zichzelf het allerbelangrijkst vinden. Bah! Jouw posts waren dan een verademing. 

Ik ga je missen!

Poezel_en_Wip schreef op 15-10-2023 om 09:25:

[..]

Dus je roept maar wat? Zoals wel vaker.

Ik krijg hier echt buikpijn van. Dat ongefundeerde, ongenuanceerde geroeptoeter. Je bent hier niet voor een gelijkwaardige discussie, je komt alleen opruien.

Kunnen jij, je stokpaardjes en je dikke duim even lekker verkassen naar een eigen topic s.v.p.? Kun je daar je rechtse frustraties de ruimte in gooien.

En dit levert me vast een ban op. Het zij zo. Het was geen optie om dit niet te schrijven.

Helemaal eens

absor schreef op 15-10-2023 om 08:35:

[..]

Je zegt veel maar ook weinig. Ik lees hierin dat jouw voorstel is oekraine aan rusland te geven? En israel op te heffen?

Dan lees je bijzonder slecht. 

Dus ik stop.

Coreopsis

Jammer, heel jammer. Ik heb heel lang gehoopt dat mensen serieus naar de nuances die anderen aanbrengen zouden willen luisteren, maar dat is niet zo.  Sommigen blijven blinde moslimhaat en xenofobie prediken en naar mijn idee juist de mensen die op het platteland wonen en dus veel minder vaak moslims tegenkomen. Misschien juist daardoor. Zij zien niet dat je een serieus en respectvol gesprek met een moslimcollega over de Nederlandse euthanesiewetgeving kan houden. Zij zien niet dat ook al vindt iemand dat God/Allah homofilie zo niet heeft bedoeld, hij/zij zich "normaal" gedraagt naar een homoseksuele collega. Zij zien de nuances niet en het lukt niet om dat uit te leggen, wat dat betreft heeft meeschrijven op dit forum weinig zin.

Het ga je goed Coreopsis.

Lieve allemaal,

Dus ik stop.

Coreopsis

Jammer dat je gaat. Misschien dat je deze steunbetuigingen toch nog leest en je besluit kunt heroverwegen. De mensen die nu ook weer zijn geband maken dit forum al veel te lang onveilig met moslimhaat en racisme. Iedereen is hun gebruikersnaam direct aan moslimhaat gaan linken en dat betekent dat het veel te lang heeft kunnen doorsudderen. 

Maar wat belangrijker is denk ik dat je ook ziet dat er mensen zijn die daar fel en continu tegenin gaan. Ook mensen die geen moslim zijn. En dat geeft hoop dat het misschien ook wel weer goed komt. Iets veel beters hebben we voorlopig niet. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.