Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

redbulletje schreef op 14-10-2023 om 14:55:

[..]

Ik ben bang dat dit soort aanslagen zullen toenemen. Belangrijke gebouwen kunnen ze bewaken maar kleinschalige acties waarbij nietsontziend met messen/machetes burgers afgeslacht worden is niet echt te voorkomen.

Ik ook, het is afwachten maar ik ben bang dat het weekend in Amsterdam weleens uit de hand kan lopen rond het Pro-Palestina protest. Naast de Marathon zal het een hele opgave zijn om de rust te bewaren.
Halsema verbiedt terreurvlaggen en gezichtsbedekkende kleding rond pro-Palestina protest | Binnenland | Telegraaf.nl

Yumi schreef op 14-10-2023 om 16:30:

[..]

Ik ook, het is afwachten maar ik ben bang dat het weekend in Amsterdam weleens uit de hand kan lopen rond het Pro-Palestina protest. Naast de Marathon zal het een hele opgave zijn om de rust te bewaren.
Halsema verbiedt terreurvlaggen en gezichtsbedekkende kleding rond pro-Palestina protest | Binnenland | Telegraaf.nl

Het lijkt mij lastig worden.

Je wilt eigenlijk geen demonstraties van wie dan ook verbieden, er zijn echter twee demonstraties (pro Israël) dus risico op escalatie bestaat. Zeker als er wel Hamas vlaggen worden meegenomen of antisemitische leuzen worden gescandeerd.

Laten we hopen dat het allemaal meevalt.

In Duitsland zijn alweer davidsterren op voordeuren gespoten... 

Frankrijk en Duitsland verbieden die Palestina demonstraties volgens mij volledig. Vind dat wel een beter statement. 

Jamaarnee schreef op 14-10-2023 om 16:43:

[..]

Het lijkt mij lastig worden.

Je wilt eigenlijk geen demonstraties van wie dan ook verbieden, er zijn echter twee demonstraties (pro Israël) dus risico op escalatie bestaat. Zeker als er wel Hamas vlaggen worden meegenomen of antisemitische leuzen worden gescandeerd.

Laten we hopen dat het allemaal meevalt.

In Duitsland zijn alweer davidsterren op voordeuren gespoten...

Hamas of Hezbollah vlaggen zijn niet toegestaan en er lopen 3 tolken mee. 

If you're not careful, the newspapers will have you hating the people who are being oppressed, and loving the people who are doing the oppressing.

Uitspraak van Malcolm X. We zijn van de onderdrukker gaan houden ben ik bang. Want wat moeten ze anders? Ze worden gedwongen anderen te onderdrukken? Er wordt met raketten op de onderdrukker geschoten. Als de onderdrukker de wapens neerlegt wordt hij het slachtoffer van onderdrukking. Alles maar om Israel in de slachtoffer rol te drukken om sympathie te kweken. Sympathie voor een onderdrukker komt op hetzelfde neer als sympathie voor een terrorist als je het mij vraagt. 

Yumi schreef op 14-10-2023 om 16:51:

[..]

Hamas of Hezbollah vlaggen zijn niet toegestaan en er lopen 3 tolken mee.

Ik schrijf ook 'als' Het is natuurlijk niet zo dat er bij demonstraties altijd aan de voorwaarden wordt voldaan. Maar laten we het hopen.

RaggedGull77

RaggedGull77

14-10-2023 om 16:59

redbulletje schreef op 14-10-2023 om 16:50:

Frankrijk en Duitsland verbieden die Palestina demonstraties volgens mij volledig. Vind dat wel een beter statement.

Ik vind dat een waardeloos statement. Het is een beperking van de vrijheid van meningsuiting en beperking van de demonstratievrijheid. Dat past niet in een democratie.

Demonstratierecht is niet onbeperkt, ook niet in een democratie.

Het verbieden van een demonstratie zou idealiter ook geen statement moeten zijn maar voortkomen uit het bewaken van de openbare orde.

Jamaarnee schreef op 14-10-2023 om 17:18:

Demonstratierecht is niet onbeperkt, ook niet in een democratie.

Het verbieden van een demonstratie zou idealiter ook geen statement moeten zijn maar voortkomen uit het bewaken van de openbare orde.

Precies, mensen mogen natuurlijk voor de Palestijnen protesteren, dat is hun recht, maar als ze vreselijke dingen over joden gaan roepen of met Hamas vlaggen gaan wapperen of gaan rellen mag er hard ingegrepen worden, nazi vlaggen zijn ook verboden en voor veel mensen komt dat op hetzelfde neer.

Muurbloem1985 schreef op 14-10-2023 om 17:43:

[..]

Precies, mensen mogen natuurlijk voor de Palestijnen protesteren, dat is hun recht, maar als ze vreselijke dingen over joden gaan roepen of met Hamas vlaggen gaan wapperen of gaan rellen mag er hard ingegrepen worden, nazi vlaggen zijn ook verboden en voor veel mensen komt dat op hetzelfde neer.

Dat soort elementen zitten wel in onze regering 

redbulletje schreef op 14-10-2023 om 17:47:

[..]

Dat soort elementen zitten wel in onze regering

Bedoel je dat de regering deze demonstratie verbiedt?

Om eerlijk te zijn ben ik vooral bang voor extremistische voetbalfans die zelf wel even orde op zaken willen gaan stellen.

Daglichtlamp schreef op 14-10-2023 om 18:04:

Om eerlijk te zijn ben ik vooral bang voor extremistische voetbalfans die zelf wel even orde op zaken willen gaan stellen.

Daar geloof ik niet zo in, die slopen liever hun eigen stadion toch?

Jamaarnee schreef op 14-10-2023 om 18:10:

[..]

Daar geloof ik niet zo in, die slopen liever hun eigen stadion toch?

Dat gebeurde toch ook tijdens de avondklokrellen? https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3332934/harde-kern-van-nac-en-fc-den-bosch-niet-weer-de-straat-op-maar-als-het-moet-zullen-we-er-zijn Al liep het toen gelukkig niet uit de hand.

Daglichtlamp schreef op 14-10-2023 om 18:15:

[..]

Dat gebeurde toch ook tijdens de avondklokrellen? https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3332934/harde-kern-van-nac-en-fc-den-bosch-niet-weer-de-straat-op-maar-als-het-moet-zullen-we-er-zijn Al liep het toen gelukkig niet uit de hand.

Ik zie niet wat dat te maken heeft met de demonstraties van morgen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.