Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Doemijdieglazenbol schreef op 14-10-2023 om 12:07:

[..]

Kun je daar alsjeblieft een apart, centraal topic over openen? Iets met “alle redenen waarom westerse mensen tegen migratie van moslims naar het westen moeten zijn”? Dan kun je daar altijd terecht en kan die discussie buiten topics blijven, die ergens anders over gaan.

Doemijdieglazenbol schreef op 14-10-2023 om 11:56:

[..]

Ik hoor het toch liever van de betreffende forummer zelf dan jouw interpretatie ervan. no offence!

Precies mevrouw denkt voor mij te moeten praten blijkbaar

Doemijdieglazenbol schreef op 14-10-2023 om 10:50:

[..]

Ik zie dit een paar keer terugkomen in dit topic, maar wat probeer je ermee te zeggen? Want het impliceert kennelijk (onomstotelijk?) iets dat ik niet begrijp.

Het is niet zo ingewikkeld, Israël wilt Hamas uitschakelen, maar het vrede van Hamas is dat ze zich verschuilen in huizen van burgers maar ook ziekenhuizen, dat maakt het bijna onoverkomelijk dat er Palestijnen dood gaan.

Hoe kan Israel zich verdedigen tegen Hamas? Ik weet het niet, elke manier maakt ook onschuldige slachtoffers.

Daglichtlamp schreef op 14-10-2023 om 12:47:

Hoe kan Israel zich verdedigen tegen Hamas? Ik weet het niet, elke manier maakt ook onschuldige slachtoffers.

Daarom gaan ze een grondoffensief doen, dat gaat gebouw per gebouw en gaat een soort Stalingrad worden maar het is de enige manier. 

Muurbloem1985 schreef op 14-10-2023 om 12:52:

[..]

Daarom gaan ze een grondoffensief doen, dat gaat gebouw per gebouw en gaat een soort Stalingrad worden maar het is de enige manier.

Dat is geen antwoord op mijn vraag, ook dat kost onschuldige slachtoffers.

Daglichtlamp schreef op 14-10-2023 om 12:57:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag, ook dat kost onschuldige slachtoffers.

Ja en bij de terroristische acties van hamas zijn ook onschuldige slachtoffers gevallen, zo kunnen we nog wel even doorgaan.

En zo is het cirkeltje weer rond. Jaaah maar wat de ander doet is net zo erg of nog erger, dus laat ze nu maar slachtoffers maken aan de andere kant.

En als je er wat van zegt ben je antisemiet of antimoslim, ligt er maar net aan over welke aanslagen het gaat. Doodvermoeiend.

Muurbloem1985 schreef op 14-10-2023 om 13:01:

[..]

Ja en bij de terroristische acties van hamas zijn ook onschuldige slachtoffers gevallen, zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Maar zo praten beide kanten het maken van onschuldige slachtoffers goed omdat de ander … Dat houdt dus nergens op. Ik kan het vanuit emotie heel goed begrijpen maar uiteindelijk brengt het geen duurzame oplossing. Het wakkert de haat en vijandschap aan.

Ik zeg niet dat het eenvoudig is en ik ben ook niet naïef. Ik begrijp heus dat er grenzen getrokken moeten worden. Ik snap heel goed dat Israël moet optreden. En stevig ook. Maar openlijk en nietsontziend terugslaan tegen burgers gaat Israël niet helpen, integendeel. Het verliest zichzelf door anderen aan te doen wat het voor zichzelf terecht bestrijdt.

Mija schreef op 14-10-2023 om 13:14:

[..]

Maar zo praten beide kanten het maken van onschuldige slachtoffers goed omdat de ander … Dat houdt dus nergens op. Ik kan het vanuit emotie heel goed begrijpen maar uiteindelijk brengt het geen duurzame oplossing. Het wakkert de haat en vijandschap aan.

Ik zeg niet dat het eenvoudig is en ik ben ook niet naïef. Ik begrijp heus dat er grenzen getrokken moeten worden. Ik snap heel goed dat Israël moet optreden. En stevig ook. Maar openlijk en nietsontziend terugslaan tegen burgers gaat Israël niet helpen, integendeel. Het verliest zichzelf door anderen aan te doen wat het voor zichzelf terecht bestrijdt.

Ik denk dat Israël geen keus heeft, ze worden  al meer dan 10 jaar met raketten bestookt va uit gaza, het moet een keer afgelopen zijn.

Mija schreef op 14-10-2023 om 13:14:

[..]

Maar hoe dan wel? Ik snap echt wel wat je zegt, maar welke opties zijn er dan wel voor Israël?

Muurbloem1985 schreef op 14-10-2023 om 13:19:

[..]

Ik denk dat Israël geen keus heeft, ze worden al meer dan 10 jaar met raketten bestookt va uit gaza, het moet een keer afgelopen zijn.

Ik verwacht niet dat nietsontziend burgerslachtoffers maken dat doel dichterbij kan brengen. 

Mija schreef op 14-10-2023 om 13:29:

[..]

Ik verwacht niet dat nietsontziend burgerslachtoffers maken dat doel dichterbij kan brengen.

Nogmaals dat is onvermijdelijk om Hamas uit te schakelen.

Onschuldige slachtoffers zijn niet te voorkomen. Tenzij Hamas zich massaal overgeeft en we weten allemaal dat dat niet gaat gebeuren.

Als Israël nu stopt, zouden er aan Palestijnse kant voor nu wellicht geen doden meer vallen, maar dan is het wachten op de volgende Hamas aanval op Israël waarbij weer onschuldige slachtoffers gaan vallen. En die gaat komen, het doel van Hamas is niet gewijzigd. 

Hoewel elk onschuldig slachtoffer te betreuren is (aan welke kant dan ook) ben ik van mening dat Israël nu voor de minst slechte oplossing kiest. 

Ik bedacht me net: wie zou ik als onschuldige vrouw het liefst tegenover me hebben staan? Een gewapende Hamas terrorist op Israëlisch grondgebied of een gewapende IDF soldaat in het Palestijnse gebied? Daar hoefde ik niet lang over na te denken. 

Daglichtlamp schreef op 14-10-2023 om 13:28:

[..]

Maar hoe dan wel? Ik snap echt wel wat je zegt, maar welke opties zijn er dan wel voor Israël?

Verwacht je nou echt dat ik daar ook maar in de verste verte een antwoord op heb? Ik denk niet dat het ‘beter weet’. Ik ben maar gewoon Mija uit een onbetekenend dorp in Nederland zonder enige specifieke deskundigheid. Ze komen echt niet bij mij voor advies. En dat is volkomen terecht. Mochten ze dat op miraculeuze wijze toch doen dan zou ik ze verwijzen naar Mart de Kruif en Peter van Uhm. Dat zijn twee hoge oud-militairen die heel goed weten en onvermoeibaar uitdragen dat oorlog de vrede moet dienen. Ik luister naar de podcast Veldheren en heb daardoor veel nieuwe gezichtspunten opgedaan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.