Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
absor
13-10-2023 om 22:21
Jamaarnee schreef op 13-10-2023 om 22:02:
Dit is bizar.
Hamas claimt dat zij niet verantwoordelijk waren voor de terreur maar 'gewone' Palesteinen uit Gaza die later via de doorgebroken grensafscheiding Israël zijn binnengedrongen.
Gewoon op hun eigen X pagina:
https://twitter.com/AJA_Palestine/status/1712469453253030133
Hoe gooi je je eigen burgers nog een keer onder de bus? En wat deed je daar dan in de eerste plaats?
Raar dat dit niet is opgepikt door de Nederlandse media trouwens.
Nouja
Als het waar is, dan hoe moet israel dan reageren op de ‘gewone burgers’ die dit blijkbaar doen? Weinig gewoon aan die burgers
Als het niet waar is; why ?? Wat is het doel van hamas dit statement te maken??
Malibu2
13-10-2023 om 22:23
Jamaarnee schreef op 13-10-2023 om 22:02:
Dit is bizar.
Hamas claimt dat zij niet verantwoordelijk waren voor de terreur maar 'gewone' Palesteinen uit Gaza die later via de doorgebroken grensafscheiding Israël zijn binnengedrongen.
Gewoon op hun eigen X pagina:
https://twitter.com/AJA_Palestine/status/1712469453253030133
Hoe gooi je je eigen burgers nog een keer onder de bus? En wat deed je daar dan in de eerste plaats?
Raar dat dit niet is opgepikt door de Nederlandse media trouwens.
Klopt, ik had dit ook al gehoord van een Egyptische vriend. Het "nieuws" ging blijkbaar al wel rond in Arabische bronnen.
Jamaarnee
13-10-2023 om 22:24
Coreopsis schreef op 12-10-2023 om 18:03:
[..]
Ik zie zowel pro-israel en pro-palestina forummers (dekt de lading niet goed, maar bij gebrek aan een betere benaming) van wie teksten verwijderd zijn. En tot nu toe zijn er voor zover ik heb kunnen zien 3 (tijdelijke) bannen uitgedeeld, alledrie aan pro-israel forummers.
Tot zover de statistiekjes.
Ik mag hopen dat als iemand zich antisemitisch uitlaat, deze teksten niet alleen gewist worden maar dat er ook direct een permaban volgt. Net zoals hoop ik gebeurt bij racisme en moslimhaat.
En was je tevreden met mijn uitleg?
In mijn uitleg is geknipt vanwege mijn beschrijving van de antisemitische complottheorie die geplaatst was. Vervolgens kreeg ìk een ban, want beschrijven ervan mocht ook niet. Fair enough.
Overigens is betreffende forummer na een 24 uurs ban weer toegelaten.
LMEK
13-10-2023 om 23:59
Israel gaat ook het internet platleggen in Gaza. Dat betekent dat de informatievoorziening uit Gaza abrupt tot een halt komt en de wereld niet weet wat het Israëlische leger allemaal aan het doen is. Dat kan nooit veel goeds betekenen als er een grondoorlog aanstaande is al helemaal niet als we al bekend zijn met de wreedheid van het IDF.
En de wereld kijkt maar toe….
Moirmel
14-10-2023 om 05:05
President doet er nog een schepje bovenop:
Israëlisch president Herzog zegt dat er geen onschuldige burgers zijn in Gaza: "Ze hadden zich kunnen verzetten"
Volgens de Israëlische president Isaac Herzog zijn er geen onschuldige burgers in Gaza en zijn de inwoners van Gaza mee verantwoordelijk voor de gruwelijke aanval van Hamas op een muziekfestival en enkele nederzettingen in Israël vlak bij de grens met de Gazastrook. Daarbij vielen deze week meer dan 1.300 doden.
"Het is een volledige natie die verantwoordelijk is", aldus Herzog tijdens een persconferentie vandaag. "De retoriek over burgers die niet weten wat er aan de hand is of niet betrokken zijn, is niet correct. Dat is absoluut niet waar. Ze hadden zich kunnen verzetten. Ze hadden in opstand kunnen komen tegen dat slechte regime dat Gaza overnam met een staatsgreep."
Op de vraag van een journalist of dat van de burgers van Gaza legitieme doelwitten maakt, antwoordde Herzog ontkennend. "Nee, dat heb ik niet gezegd." En hij voegde eraan toe: "Als je een raket in je verdomde keuken hebt liggen en je wil naar me schieten, mag ik mezelf dan verdedigen?"
Malibu2
14-10-2023 om 07:19
Hamas is democratisch gekozen door het Palestijnse volk.
En tuurlijk weet ik dat niet elke Palestijn op Hamas gestemd heeft, net als dat niet elke Duitser destijds op Hitlers partij heeft gestemd. Maar maakte dat laatste feit de natie Duitsland minder schuldig aan de Holocaust? Aan vele andere moorden?
Er was verzet in nazi-Duitsland, met reëel gevaar voor eigen leven, maar een groot deel van de bevolking keek weg. Ze waren het misschien niet eens met wat er gebeurde, maar ze deden niets. Maakt dat dat ze onschuldig waren?
Zilver_gray
14-10-2023 om 07:22
Moirmel schreef op 14-10-2023 om 05:05:
President doet er nog een schepje bovenop:
Israëlisch president Herzog zegt dat er geen onschuldige burgers zijn in Gaza: "Ze hadden zich kunnen verzetten"Volgens de Israëlische president Isaac Herzog zijn er geen onschuldige burgers in Gaza en zijn de inwoners van Gaza mee verantwoordelijk voor de gruwelijke aanval van Hamas op een muziekfestival en enkele nederzettingen in Israël vlak bij de grens met de Gazastrook. Daarbij vielen deze week meer dan 1.300 doden.
"Het is een volledige natie die verantwoordelijk is", aldus Herzog tijdens een persconferentie vandaag. "De retoriek over burgers die niet weten wat er aan de hand is of niet betrokken zijn, is niet correct. Dat is absoluut niet waar. Ze hadden zich kunnen verzetten. Ze hadden in opstand kunnen komen tegen dat slechte regime dat Gaza overnam met een staatsgreep."
Op de vraag van een journalist of dat van de burgers van Gaza legitieme doelwitten maakt, antwoordde Herzog ontkennend. "Nee, dat heb ik niet gezegd." En hij voegde eraan toe: "Als je een raket in je verdomde keuken hebt liggen en je wil naar me schieten, mag ik mezelf dan verdedigen?"
Mooi excuus om “legitiem” heel Gaza schoon te vegen.
Laat Rutte voor zichzelf praten met zijn; Wij staan achter Israël.
Moirmel
14-10-2023 om 08:50
Daglichtlamp schreef op 14-10-2023 om 08:38:
https://m.youtube.com/watch?v=IHZdXG7uzHs
De uitspraken van Herzog in de context. Begint met een filmpje met foto's van de ontvoerde Israëlische kinderen.
https://twitter.com/i/status/1712824854385197533
Fragment dat niet in dit stuk op youtube staat.
Daarnaast: zijn speech beginnen met foto's van ontvoerde kinderen/jongeren is stemmingmakerij.
Moet Hamas nu ook een filmpje maken van de ondertussen 614 gedode kinderen door Israël?
Muurbloem1985
14-10-2023 om 08:53
Daglichtlamp schreef op 14-10-2023 om 08:38:
https://m.youtube.com/watch?v=IHZdXG7uzHs
De uitspraken van Herzog in de context. Begint met een filmpje met foto's van de ontvoerde Israëlische kinderen.
Dat zie je dan niet, maarja alles om Israël in een slecht daglicht te stellen.
Daglichtlamp
14-10-2023 om 09:00
Moirmel schreef op 14-10-2023 om 08:50:
[..]
Daarnaast: zijn speech beginnen met foto's van ontvoerde kinderen/jongeren is stemmingmakerij.
Moet Hamas nu ook een filmpje maken van de ondertussen 614 gedode kinderen door Israël?
Je wilt toch niet beweren dat we geen beelden krijgen van de ramp die zich momenteel voltrekt in de Gazastrook? Waarom stelt Hamas hun tunnels niet beschikbaar aan hun eigen kinderen om daar te schuilen?
Muurbloem1985
14-10-2023 om 09:03
Moirmel schreef op 14-10-2023 om 08:50:
[..]
Jij snapt nog steeds niet dat Hamas vanuit gewone burgerhuizen opereert?
Moirmel
14-10-2023 om 09:43
Daglichtlamp schreef op 14-10-2023 om 09:00:
[..]
Je wilt toch niet beweren dat we geen beelden krijgen van de ramp die zich momenteel voltrekt in de Gazastrook? Waarom stelt Hamas hun tunnels niet beschikbaar aan hun eigen kinderen om daar te schuilen?
Misschien omdat Hamas een terreurbeweging is waarvoor de belangen van de burgers niet de prioriteit zijn?
absor
14-10-2023 om 10:24
Humberto spreekt Nederlandse jongen die vastzit in Gaza
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5413118/humberto-spreekt-nederlandse-jongen-die-vastzit-gaza
De vraag die gister niet gesteld is; why? Wat doet een nl gezin (buiten schoolvak?) in gaza?
LMEK
14-10-2023 om 10:40
Malibu2 schreef op 14-10-2023 om 07:19:
Hamas is democratisch gekozen door het Palestijnse volk.
En tuurlijk weet ik dat niet elke Palestijn op Hamas gestemd heeft, net als dat niet elke Duitser destijds op Hitlers partij heeft gestemd. Maar maakte dat laatste feit de natie Duitsland minder schuldig aan de Holocaust? Aan vele andere moorden?
Er was verzet in nazi-Duitsland, met reëel gevaar voor eigen leven, maar een groot deel van de bevolking keek weg. Ze waren het misschien niet eens met wat er gebeurde, maar ze deden niets. Maakt dat dat ze onschuldig waren?
In het verlengde van deze redenering komen we dan ook tot de volgende conclusie.
Netanyahu is democratisch verkozen. Inmiddels als zo een 15 jaar premier. In die periode heeft heeft hij talloze wetten overtreden, onderdrukking, schending van mensenrechten en nog meer verwerpelijke dingen tegen de Palestijnen gedaan.De Israëlische bevolking kijkt weg en verzet zich niet goed genoeg. Dus zijn de burgers van Israel ook niet onschuldig en een legitiem doel.
En zo is de cirkel weer rond, Palestijnse bevolking legitiem doel voor het IDF en de Israëlische bevolking een legitiem doel voor Hamas. Destijds heeft de hele wereld Duitsland aangevallen voor zijn rol als bezetter en nu moet de hele Arabische wereld Israel aanvallen omdat het de bezetter is. Wel lekker overzichtelijk als haat jegens iemand anders je enige motief is.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.